ad

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Release datum: 12 september 2010

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Penoza

Als haar man, een beruchte drugsbaron, voor de ogen van hun jongste zoon wordt geliquideerd, neemt Carmen een drastisch besluit... Penoza schetst een indringend beeld van de Nederlandse onderwereld waarin keuzes met betrekking tot familie loyaliteit en geld op het scherp van de snede worden gemaakt. Penoza wordt verteld als een familiesage met Carmen - een werkende moeder met een utitzonderlijk beroep - aan het hoofd.

Seizoenen

Komt er een Penoza seizoen 6?

Acteurs en Actrices

Meningen over Penoza

avatar van Montorsi

Montorsi

donderdag 13 augustus 2020
Penoza seizoen 2 Dat einde van die laatste aflevering...

Goeiedag wat lachwekkend.

Seizoen 1 vond ik echt verrassend goed, omdat het niet zoveel opsmuk heeft en scenario spannend, efficiënt en sterk is en de rollen goed zijn ingevuld.

Hier krijgen we alweer diverse rare soapachtige scenariokronkels. Ooms waar in seizoen 1 nog nooit over gesproken is, is kennelijk een heel belangrijk figuur op de achtergrond. Het genante "I am your father" momentje... als klapstuk dan dat bizarre einde. En zo waren er nog wel meer slecht geschreven elementen. Seizoen 3 en 4 waar ik nu mee bezig zijn is, zijn wat dat betreft niet anders.
avatar van Montorsi

Montorsi

donderdag 19 november 2020
Penoza seizoen 5 Ik vond dit seizoen persoonlijk wel weer iets vermakelijker dan de vorige 2 seizoenen. Geïntroduceerde personages vond ik wat beter ook.

Al blijft het wat mij betreft toch wel een behoorlijk overschatte serie. Het schrijfwerk is bij vlagen van een bedenkelijk niveau. Hoe Carmen dan ineens in ep. 9 bedenkt om te gaan stoppen weer om maar iets te noemen... En al die personages die elkaar of dierbaren in het ene seizoen haast liquideren en in andere seizoenen de trouwste bondgenoten zijn (Luther, Berry, Storm, Rosales om er maar even een paar te noemen).
avatar van joshua1988

joshua1988

dinsdag 29 augustus 2017
Penoza seizoen 5 Penoza wordt steeds saaier en weinig (origineel) verrassend, niet rouwig om dit laatste seizoen! Wel retejammer, want het begon allemaal ooit wel vet maar de geloofwaardige cast is sindsdien behoorlijk ATTENTION: SPOILER ALARM!
uitgemoord. Carmen had ook nooit moeten opstaan maar moeten blijven liggen. Had prima wraakvolle acties ten gevolge kunnen hebben...

stinissen

zondag 15 november 2015
Penoza seizoen 4 Minste seizoen uit de reeks.