• 8.254.956 stemmen

The ABC Murders (2018)

Show titel: The ABC Murders

Afleveringen: 3

Speelduur: 2 uur en 54 minuten

Ontwikkeld door: Sarah Phelps, Basi Akpabio, Elizabeth Kilgarriff, James Prichard, Damien Timmer en Helen Ziegler

Met: John Malkovich, Rupert Grint en Shirley Henderson

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Datum van release: woensdag 26 december 2018

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot The ABC Murders

Hercule Poirot ontvangt een brief waarin wordt aangekondigd dat er op 21 juni in het plaatsje Andover iets gaat gebeuren. Eerst denkt hij aan een grap, maar dan wordt op de aangekondigde datum en plaats iemand vermoord. Er komt een tweede brief, waarin een moord op 25 juli wordt voorspeld. En nu weet Poirot dat het bittere ernst is. Maar hoe kan hij voorkomen dat er nog iemand sterft? Gebaseerd op 'The Alphabet Killer' van Agatha Christie.

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

1. Aflevering 1

26 december 2018 (56 minuten)

Het is 1933 en de oude, grijze Hercule Poirot ontvangt brieven waarin moorden worden aangekondigd. Niemand wil naar hem luisteren dus besluit de voormalige detective de zaak zelf te onderzoeken.

2. Aflevering 2

27 december 2018 (59 minuten)

De ABC moordenaar stuurt nog meer brieven waarin hij voorspelt te gaan moorden. Het verleden van Hercule speelt hem parten terwijl hij het moet opnemen tegen een alsmaar groeiend wantrouwen.

3. Aflevering 3

28 december 2018 (59 minuten)

De ABC moordenaar loopt nog steeds vrij rond en Hercule realiseert zich dat hij degene is die deze zaak kan oplossen. Hij raakt verwikkeld in een race tegen de klok om een bloedbad te voorkomen.

avatar van ZAP!

ZAP!

• 2007 stemmen

Malkovich zal toch een heel andere Poirot zijn dan die ik gewend ben: Agatha Christie's Poirot. Maar mocht het ergens toevallig conveniënt* voorbij komen, dan zal ik het wel proberen, denk ik.

* woord van de dag.

avatar van Hendrick99

Hendrick99

Deze DVD ga ik t.z.t. zeer zeker aanschaffen. De miniseries van de BBC staan uitstekend aangeschreven.

Vanavond (28 dec) is trouwens de eerste aflevering op BBC One.

avatar van Shaky

Shaky

Klinkt zeker interessant deze serie. Let wel Hendrick99: vanavond, 28 december, is niet de eerste maar de derde en tevens laatste aflevering op de BBC.

avatar van Hendrick99

Hendrick99

Bedankt voor de tip!

avatar van DreamTech

DreamTech

Goeie mini serie in 1x gekeken !

avatar van brawljeff

brawljeff

Ik kon hier vrij weinig mee. Zelf ben ik niet heel erg bekend met het werk van Agatha Christie, behalve dat ik Orient Express wel eens gezien heb, die ik overigens veel beter vond. Dit verhaal vond ik echter weinig boeiend. De moorden vliegen in een raptempo voorbij en de ontknoping stelt zeer teleur. Het motief van de moordenaar kwam gewoon niet geloofwaardig over en het achtergrondverhaal van Poirot voegde ook weinig toe. Daar komt nog bij kijken dat John Malkovich ook niet bepaald mijn favoriete acteur is.

Wel was ik enthousiast over de manier waarop deze serie in beeld gebracht is, door middel van bijvoorbeeld de kostuums, sets en locaties. De setting kwam wel geloofwaardig over. Ook grappig om Rupert Grint eens in een volwassen rol te zien. Ik had naar Harry Potter niets meer van hem gezien.