Mijn Series +

Mocro Maffia - Seizoen 1 (2018)

Nederland
Misdaad

ontwikkeld door Achmed Akkabi en Thijs Römer
met Achmed Akkabi, Daan Schuurmans en Nasrdin Dchar

Romano en zijn mannen hebben al jaren een goed lopende cocaïne-handel in Amsterdam. Echter wanneer 'de Paus' na een ruzie voor zichzelf gaat werken, ontstaat er een groot conflict tussen Romano en de Paus. Schrijver Rein de Waard en journalist Matthijs volgen de situatie op de voet. Beide partijen doen er alles aan om hun handeltje te redden, dit zorgt voor moorden, complotten en verraad. Het loopt nog meer uit de hand wanneer de Paus de verloofde en baby van 'Potlood' vermoordt.

1. Aflevering 1
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8

avatar van theo79
Robbie.T. schreef:
Klinkt alsof we dezelfde kijkervaring hebben. Ben benieuwd naar ons beider eindoordeel

Ja lijkt er inderdaad op alsof we er beiden het zelfde over denken. Net aflevering 3 gekeken en die boeide me iets dan meer de twee eerste afleveringen maar dat kwam vooral door het vrouwelijk schoon wat zo af en toe in beeld kwam, daar blijk ik toch altijd een beetje gevoelig voor te zijn?
Verder boeit het net genoeg om verder te kijken maar niet meer dan dat helaas.

avatar van Robbie.T.
Absurd hoge scores voor deze houterige, veel te brave serie. De personages zijn volledig inwisselbaar en het verhaal kabbelt op een saaie en simpelweg oninteressante manier voort. Met veel hoop begon ik te kijken, maar ik kwam bedrogen uit. Doorsnee serie die niet boven de middelmatigheid kan uitstijgen. 2,5*.

avatar van Borgy333
Over het algemeen vond ik de serie redelijk. Sommige stukken gingen echt wel in de ffwdd. De serie undercover boeide meer dan deze serie.

Wat wel goed uitgebeeld wordt is hoe dit soort criminelen aankijkt tegen een mensenleven en dat staat helaas niet ver van de realiteit af. Triest.

avatar van david bohm
Goed kijkbare serie met een interessante verhaallijn. Het ziet er over het algemeen ook verzorgd uit.
Minpuntjes vind ik het slechte geluid, de soms houterige dialogen, een aantal inwisselbare personages en de gare voice-over.
Voor Nederlandse begrippen behoorlijk sterk.