• 8.985.908 stemmen

A Discovery of Witches - Seizoen 1 (2018)

Show titel: A Discovery of Witches

Ontwikkeld door: Kate Brooke en Kate Brooke

Met: Teresa Palmer, Matthew Goode en Edward Bluemel

Datum van release: vrijdag 14 september 2018

Eerst uitgezonden op: Sky1 (Verenigd Koninkrijk)

Plot A Discovery of Witches

Diana Bishop, een historicus en onwillige heks, ontdekt onverwachts een betoverd manuscript in de Bodleiaanse bibliotheek van Oxford. Deze ontdekking dwingt haar terug in de magische wereld, om de geheimen te ontrafelen die het boek heeft over magische wezens. Ze krijgt hulp van de mysterieuze geneticus en vampier, Matthew Clairmont. Ondanks een lang gekoesterd wantrouwen tussen heksen en vampieren, vormen ze een alliantie en gaan ze op pad om het boek te beschermen en de verborgen mysteries op te lossen, terwijl ze dreigingen uit de schepselswereld ontwijken.

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

14 september 2018 (45 minuten)

Diana Bishop, een historicus en onwillige heks, ontdekt onverwachts een betoverd manuscript in de Bodleiaanse bibliotheek van Oxford. Deze ontdekking trekt haar terug in de magische wereld en brengt haar in aanraking met Matthew Clairmont, een eeuwenoude vampier.

21 september 2018 (45 minuten)

Matthew probeert zijn verlangens onder controle te houden. Hierdoor moet Diana het zonder hem tegen haar tegenstanders opnemen. Onder deze vijanden valt een zeer krachtige heks, genaamd Peter Knox.

28 september 2018 (45 minuten)

Er bloeit een steeds sterkere relatie op tussen Diana en Matthew. Er staat echter iets te gebeuren, dat hen steeds verder in gevaar gaat brengen.

5 oktober 2018 (45 minuten)

Diana krijgt een grimmig welkom wanneer ze een veilig onderkomen zoekt in het huis van de Clairmont familie. In Oxford worden de problemen steeds groter.

12 oktober 2018 (45 minuten)

Gillian ondervindt de gevolgen van het niet loyaal zijn aan Diana. Knox hoort over het feit dat vampieren onderzoek doen naar het DNA van heksen. Het doel is om de relatie tussen Diana en Matthew koste wat het kost te beëindigen.

19 oktober 2018 (45 minuten)

Satu martelt Diana in Gelberts verlaten kasteelruïne om haar magie van binnen te bekijken. Matthew, die heeft gezworen iedereen te vermoorden die Diana pijn probeert te doen, waagt zich aan een reddingsactie.

26 oktober 2018 (45 minuten)

Diana confronteert haar tantes en komt meer te weten over de tragische gebeurtenissen uit haar jeugd. Diana is kapot van deze ontdekking. Matthew biecht op dat hij zijn vorige twee geliefden niet heeft kunnen beschermen.

2 november 2018 (45 minuten)

Matthew doet een poging om Diana uit de handen van Juliette te redden, maar dit loopt niet goed af. Diana ontdekt eindelijk hoe sterk haar magie kan zijn. Ze moet het ultieme offer brengen om het leven van Matthew te redden.

avatar van renzoroy_mm

De pilot vond ik maar vrij saai. Gebeurde niet echt veel. Dit zijn trouwens echt de meest vage vampieren ooit..... Lopen gewoon in de zon, ze zijn totaal niet bleek, ze bijten geen mensen tot nu toe....

Ah ja, Teresa Palmer , die uit Cut Bank (2014) - MovieMeter.nl , dat was een leuke film.

Dit spreekt me helaas totaal niet aan...

avatar van renzoroy_mm

Damn, wat is dit een boring liefdes verhaal. Twilght is in vergelijking met deze crap een meesterlijke horrorfilm...

avatar van Pompidou

Pompidou

Gedurende de kerstdagen heb ik het eerste seizoen (8 afleveringen) in één ruk uitgekeken. Ik vond het heerlijk wegkijken.

Boeiend verhaal met goed acteerwerk! Het is niet zomaar magische en bovennatuurlijke onzin, maar een perfecte mix van geschiedenis, mythen, fictie, spanning en romantiek.

Prachtige landschappen, geweldige beelden, interessante personages en verhaal. Ik kan niet wachten om meer te weten te komen in volgende afleveringen.

avatar van uBro

uBro

Ik ben erg onder de indruk van deze serie en hoop dat er nog meer vervolgen komen.

Het is zeer goed verfilmt en is geen love story zoals ik hier enkele opmerkingen lees.

Het verhaal gaat over het mysterie van de nooit gevonden/verdwenen boeken en sages, welke al eeuwen lang in de fantasie wereld van velen bestaan of misschien zelfs echt hebben or echt bestaan.

We zullen het nooit weten of bewezen zien

Want in Afrika leeft al eeuwenlang een stam die volgens de legendes waakt over de Ark van het verbond welke jaren achter elkaar door dezelfde bewaker word beschermd.

Niemand krijgt toegang zo niemand kan vertellen of het waar is of niet, zeker is dat deze bewakers hun leven geven om het geheim te bewaren. Fantasie of werkelijkheid laat ik aan de lezer over.

Feit is dat historisch bewijs het verhaal lijkt te bevestigen dat er werkelijk een pelgrim tocht die kant op is gegaan.

Maar hoe kan je nog echt met zekerheid dingen beweren, die plaatsvonden zonder echt tastbare bewijzen.

De waarheid zullen wij mogelijk nooit meer achterhalen, want er zijn al teveel raadselachtige vondsten gedaan, waar nog steeds geen mens een verklaring of zekerheid over kan geven.

Terugkomend op deze serie het is ontzettend goed verfilmt en al helemaal niet saai.

Ben het eens met Pompidou dit is echt zeer goed is gemaakt.

De acteurs tonen superieur acteer werk, en de acties in het verhaal zijn geweldig verweven met de eeuwenoude sages en mythen.

Het is echt heel wat beter dan de lords of the rings welke toch echt ook een zeer indrukwekkende verfilming is van het meesterlijk geschreven werk.

De opbouw lijkt wat langzaam maar nadien begrijp ik dat je eigenlijk voorbereid word op wat nog komen gaat, je word langzaam in het verhaal gezogen en baalt als je moet wachten om verder te kunnen kijken/lezen.

Want jawel ik heb het boek ook gelezen, wat nu dan ook echt super sterk is verfilmt, ik heb zelfs bij deze serie met veel ongeduld op de volgende delen moeten wachten

Zelden heb ik zo een hoop emoties ervaren achter elkaar in een serie, nog niet eerder heb ik meegemaakt dat ik zo onder de indruk ben geweest van een boek verfilming.

Dat het begin wat langzaam opbouwt komt denk ik uit het feit dat men je langzaam wilde laten wennen aan deze fantasiewereld en je voor te bereiden op wat er gaat komen.

Ik kan haast niet wachten op meer delen van dit in mijn ogen epische werk.

Echt de moeite waard om het te bezitten en na een poos nog eens weer te bekijken.

Ik durf zelfs te stellen dat dit nog beter is dan The lord of the rings ( de ringenmeester )

avatar van Karst

Karst

Best vermakelijk maar het voortdurende gevoos tussen de hoofdrolspelers werd af en toe wel irritant. Verder wel lekker tempo en net even anders.