Mijn Series +

American Dad! - Seizoen 2 (2005-2006)

Animatie / Komedie

ontwikkeld door Mike Barker, Matt Weitzman en Seth MacFarlane
met de stemmen van Seth MacFarlane, Wendy Schaal en Rachael MacFarlane

American Dad! gaat over de CIA-agent Stan Smith en zijn familie, zijn vrouw Francine, zoon Steve en dochter Hayley, een alien genaamd Roger die bij hen inwoont, en de sprekende goudvis Klaus die het brein van een Oost-Duitse schansspringer heeft. De serie is tot op zekere hoogte een satire op de aanpak van terrorisme van de VS na de terroristische aanslagen op 11 september 2001.

1. Bullocks to Stan
  13. Roger 'n Me
  14. Helping Handis
  15. With Friends Like Steve's
  16. Tears of a Clooney
Met dit seizoen toonde American Dad aan dat het zonder twijfel even goed naast z'n meer bekend broertje Family Guy kan staan! Ik weet nog goed dat ik op mijn studentenkamer de openingsaflevering "Bullocks To Stan" zag met de onvergetelijke scene met iedereens favoriete pansexuele alien Roger.

Steve rent naar boven terwijl Roger met een sigaret uit het raam ligt te staren. Op de achtergrond klinkt een oude plaat van Edith Piaf. Sur le ciel de Paris.... Roger trekt nog eens van zijn sigaret en zegt met een pijnlijke grimas: I dreamt of Paris again last night! Zo pathetisch, met zo'n ongelooflijke flair voor drama. Het was meteen liefde op het eerste gezicht.