Mijn Series +

Lili & Marleen - Seizoen 1 (1994)

Alternatieve titel: Lili en Marleen

Belgiƫ
Komedie / Drama

ontwikkeld door Guido De Craene
met Bob Snijers, Simonne Peeters en Carry Goossens

Lili & Marleen speelt zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog en het naoorlogse Antwerpen aan de Antwerpse Kaaien in Café 'De Lichttoren' dat wordt uitgebaat door moeder Lisa. Rijk zal ze er nooit van worden want haar deur staat altijd voor iedereen open. Stavros, een Griekse kapper die gevlucht is uit een Duits kamp, Jef & Ida, een derderangs variéte-duo en Marleen, een Limburgs weesmeisje, hebben een gastvrij onderdak gevonden bij moeder Lisa. Moeder Lisa's gastvrijheid is niet naar de zin van haar broer Rik. Rik verrijkt zich immers op de zwarte markt en kan al die pottenkijkers missen als kiespijn.

1. Reviens
  11. Er Hangt Iets in de Lucht
  12. Antraciet
  13. Ze Zijn D'er
avatar van renzoroy
Ongelofelijk dat dit soort onzin shows op de site staan, terwijl er nog een waslijst aan kwaliteit series mist.... :/

avatar van Esteban
Ik heb hier destijds slechts sporadisch afleveringen van gezien, maar 'onzin' is nu niet bepaald wat in mijn hoofd op komt. Voor een Vlaamse sitcom was dit een welkome afwisseling, aangezien het zelden voor de platte lach ging. Geen kogelregen aan losse flodders, verrassend goed geschreven voor wat het was en als geheel ook daadwerkelijk een waardevol verhaal op een niet al te zware toon.

avatar van JorisTVmeter
Nu vind ik 'onzin' toch ook een groot woord. Dit is toch een serie die gebrandmerkt staat in onze Vlaamse cultuur. Ze wordt ook nog regelmatig herhaald en goed bekeken. Deze moet dus gewoon op de site staan! Prima serie! Vroeger graag gezien.

avatar van arevee
Onzin is inderdaad sterk overdreven, herhalingen op VTM trokken (in de zomer van dit jaar) 500.000+ kijkers, dat is naar Vlaamse normen top vijf van alle programma's die lopen. En wat ben ik blij dat ze de herhalingen tonen. Had zo hier en daar wel eens een aflevering meegepikt bij de grootouders maar zeker de eerste seizoenen had ik nog maar bitter weinig van gezien. Onterecht zo blijkt want wat een sterk geschreven serie, wat een leuke variëteit aan personages, zelfs de varieté stukjes van Ida (en in mindere mate Jef) zijn erg leuk. Topwerk van Vlaamse bodem.