• 17.317 nieuwsartikelen
  • 182.453 films
  • 12.574 series
  • 34.806 seizoenen
  • 656.472 acteurs
  • 200.480 gebruikers
  • 9.469.063 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Inhoud van userprofielen is niet in orde. Als ik op een profiel klik, bv de mijne, dan verdwijnt de layout (bv mijn kleine avatar rechts bovenin de menubalk) en bij de stemmen zie ik slechts nog de recente stemmen ipv de laatste 10. Bepaald niet fijn. In mijn geval maar 1 stem en dus een bijna leeg profiel.

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Inhoud van userprofielen is niet in orde. Als ik op een profiel klik, bv de mijne, dan verdwijnt de layout (bv mijn kleine avatar rechts bovenin de menubalk) en bij de stemmen zie ik slechts nog de recente stemmen ipv de laatste 10. Bepaald niet fijn. In mijn geval maar 1 stem en dus een bijna leeg profiel.

Hier hetzelfde probleem. Slechts op de informatiepagina, op de overige pagina's van je profiel is de balk wel aanwezig. Neemt niet weg dat er naar gekeken moet worden natuurlijk.

Jordy, omtrent de serie: ik denk dat het wel correct in het overzicht verschijnt, wat dat betreft is het dus niet zo'n ramp en heeft het geen prioriteit. Als ik de serie wil corrigeren, krijg ik echter dezelfde foutieve data. Aanpassen heeft geen zin, want het wordt gelijk terug veranderd.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Nu nog steeds?

Zal vanavond even naar die profielbug kijken

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Nog steeds. Zwarte menubalk verdwijnt en de laatste 10 stemmen idem in mijn profiel.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

"nog steeds" was een reactie op Miszmi

Het probleem met het profiel heb ik zojuist opgelost als het goed is

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Jordy schreef:

Nu nog steeds?

Zal vanavond even naar die profielbug kijken

Als ik de serie wil corrigeren staan alle data goed, maar als je op de aflevering gaat staan blijft het verkeerd staan.

Edit: meerdere series hebben dat probleem zie ik nu, zo niet alle series. Ook American Horror Story vertoont dezelfde mankementen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

De weergave van datums op de sites is inderdaad hier en daar gewijzigd. Als je geen jaartal ziet, dan is het het huidige jaartal.

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Jordy schreef:

De weergave van datums op de sites is inderdaad hier en daar gewijzigd. Als je geen jaartal ziet, dan is het het huidige jaartal.

Oké, toch lijkt er nog iets mis te gaan. De data van aflevering 10 tm 23 zijn op vandaag gezet... Zal het morgen op de laptop even aanpassen en kijken of het blijft staan. Anders automatische updates uitzetten. Als dat niet werkt, kom ik weer bij je terug

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

okee ik hoor het wel heb veel onderhoud gepleegd aan het invoeren en weergeven van datums, dus ik sluit niet uit dat er ergens toch nog een nieuw bugje is ingeslopen.

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Jordy, wederom een fout in de datum. Zojuist How To Get Away With Murder bijwerkt, maar opeens worden alle toekomstige data verandert naar 14 oktober 2016, vanaf aflevering 7.

Tevens een andere bug, maar denk niet dat dat iets met de veranderingen te maken heeft: Angry Boys heb ik zojuist geaccepteerd, maar als ik op de serie zoek komt er (0) achter te staan ipv (2011). Bij het betreffende seizoen staat het wel goed.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Zal het morgen even oplossen

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Jordy schreef:

Zal het morgen even oplossen

Wil je dan ook gelijk even naar de correcties kijken? Kreeg er eerder op de avond al één binnen waarbij alle data op 1 januari 1970 waren gezet, deze afgekeurd en gevraagd het opnieuw in te sturen om te kijken of het eenmalig was, maar er staat nu weer een nieuwe correctie waarbij dit ook het geval is. Hier staat echter 1 aflevering op die datum, de rest ook wederom op 14 oktober. Ik laat de correctie in de lijst staan, dan kan jij daar morgen of van de week even naar kijken!

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Mogen series over de natuur zoals Planet Earth (BBC) niet op de site? Waarom?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Miszmi schreef:

(quote)

Wil je dan ook gelijk even naar de correcties kijken? Kreeg er eerder op de avond al één binnen waarbij alle data op 1 januari 1970 waren gezet, deze afgekeurd en gevraagd het opnieuw in te sturen om te kijken of het eenmalig was, maar er staat nu weer een nieuwe correctie waarbij dit ook het geval is. Hier staat echter 1 aflevering op die datum, de rest ook wederom op 14 oktober. Ik laat de correctie in de lijst staan, dan kan jij daar morgen of van de week even naar kijken!

Ja dat is hetzelfde probleem. Ik kan daar achteraf niets meer aan doen (voor openstaande correcties), behalve voorkomen dat het de volgende week weer gebeurd

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

is het nu opgelost? voor nieuwe correcties dus

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Jordy schreef:

is het nu opgelost? voor nieuwe correcties dus

Een correctie die om 16:13 is ingestuurd, vertoont nog steeds hetzelfde mankement. Ik zal nu de correcties handmatig aanpassen en het in de gaten houden. 16:13 is net een minuut voordat jij dit bericht plaatste, dus mogelijk is daar net een overlap tussen geweest. Zal ook How to Get Away with Murder zo even aanpassen en kijken of dat nu goed gaat. Mocht het niet goed gaan, laat ik het uiteraard weten!

Edit: Hij blijft How to Get Away with Murder terugzetten op 14 oktober.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

nieuwe fix gedaan, datums met alleen een jaartal werden genegeerd (daarom bleef die eerder ingevoerde datum staan)

nu moet het dan echt goed zijn

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1433 stemmen

Ben ik de enige waarbij het wijzigen van de top 10 niet mogelijk is, of is dat een algemeen probleem? Welke serie ik ook op zoek om toe te voegen aan de top 10, geen enkele wordt gevonden...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ga ik even naar kijken

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1433 stemmen

Doet het weer inmiddels

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Jordy

Ik maak me ook wel een beetje ''zorgen'' over TVMeter wat betreft de populariteit nu de site al een dik jaar oud is. Het is hier vrij rustig of noem het doods in serietopics en het forum stelt al helemaal niks voor. Wordt het niet eens tijd om deze site opzichtiger te promoten op MM? Een grote banner, vaker verwijzingen, ''iets'' maar geen idee wat in het televisietopic van MM etc? Anders kan dit ook wel eens een Gamesmeter 2 worden, een charmante leuke site, maar zonder een grote groep bezoekers waar geen reet te doen is. En waar je bij games nog kan zeggen dat er niet altijd veel discussie gevoerd kan worden daar gaat dat bij series niet op. Die worden zo massaal gekeken door ook bijna iedere fillmkijker (vermoed ik...) dat daar een veel grote publiek voor moet zijn.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Nieuwe inschrijvingen krijgen een privebericht waarmee ze met 1 druk op de knop ook een account op TvMeter kunnen krijgen. Misschien is het inderdaad een idee om iets duidelijker (op MovieMeter) in de serietopics te verwijzen naar TvMeter. Maar zoveel lopende tv-topics zijn er niet op MovieMeter, en ik denk ik eigenlijk dat "iedereen" TvMeter wel kent.

Verder heb ik eerlijk gezegd nooit illusies gehad over dat TvMeter een grote populaire site zou gaan worden. Gewoon een leuke site waar je wekelijks kunt discussieren over de series die je volgt, en waar je je kijkgedrag kunt bijhouden. Als je bij populaire series als bv. nu Westworld kijkt, dan gaat dat eigenlijk al prima.

Het helpt helaas niet dat er 50 series open staan, met incomplete gegevens, en dat van een populaire serie als The Big Bang Theory het lopende seizoen zelfs helemaal niet op de site staat. Ik hoop wel dat dat soort dingen op korte termijn gaan veranderen, want dat is wel mijn persoonlijke beeld van deze site. Dat up-to-date gegevens van lopende series, het hart van de site moeten zijn.

Maar zoals gezegd, ik wil binnenkort wel eens na gaan denken over linkjes plaatsen bij de tv-topics op MovieMeter. Maar ik zou daar niet teveel van verwachten. Dit gaat echt geen site worden als MovieMeter, qua bezoekersaantallen.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Misschien alle leden op MM een PM sturen met uitleg waarom TVM een aanrader is? En nogmaals, ik denk dat velen het ook niet kennen. Buiten het individuele topic op MM is er nauwelijks promotie over gemaakt. Zijn misschien zat leden die helemaal niet meelezen op het forum.

En het is inderdaad vrij rustig hier qua toevoegingen, terwijl het in de eerste maanden juist hard ging. Heeft dit een reden? Misschien ook meer crewleden aannemen die hier zin in hebben? Overigens is dit geen aanval hoor, ik heb zelf pas 2 series toegevoegd, dus ik weet dat het veel werk is. Moet je ook maar zin in hebben.

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Er is enige tijd geleden wel een melding geweest op MM over het bestaan van TVM en de andere metersites, toen was ook de zien dat het aantal aanmeldingen hier behoorlijk steeg. De laatste tijd is dat echter weer erg stabiel, of eigenlijk zelfs heel laag. Ik denk dat Jordy wel een punt heeft, mede door die melding zal het wel bekend zijn. Maar begrijp ook jouw punt, meer reclame kan er misschien toch voor zorgen dat er meer leden komen.

Dat mensen minder toevoegen heeft met name te maken met het feit dat veel series die men zelf volgt al op TVM te vinden zijn, vaak kiezen ze er toch voor om series toe te voegen die ze zelf kijken of hebben gekeken. Ik doe dat zelf ook, want anders vind ik persoonlijk het vertalen erg lastig. Meer crewleden zal hierin niet helpen, het enige voordeel aan crewlid zijn is dat je toevoeging gelijk op de website komt en niet meer door ons wordt nagekeken. Dit zal dus geen invloed hebben op het toevoegproces. Onze doelstelling is om een toevoeging niet langer dan een week in de wachtrij te hebben staan en over het algemeen redden we dat wel. In de vakantie liepen we even tegen een achterstand aan, maar inmiddels lopen wij weer bij. Denk dat een ander groot probleem is die jij al aanhaalt: veel werk en mensen moet er maar net zin in hebben.

In het begin hadden we nog wel last van kinderziektes, maar ook omtrent regels is veel discussie gevoerd onderling. Inmiddels zijn we met bepaalde dingen wel iets soepeler geworden, bijvoorbeeld: uitzenddata zijn (bij oude series) niet verplicht, slechts een (geschat) jaartal volstaat ook, zolang de begindatum en het liefst ook de einddatum maar beschikbaar is. Op grond van de begin- en einddatum kan je een schatting maken in welk jaartal welke aflevering is uitgezonden. Serieposters zijn in principe niet te gebruiken als seizoenposter, maar in uitzonderlijke gevallen is dit inmiddels wel toegestaan. Ook de ontwikkelaar is niet meer verplicht. Uiteraard zijn dit regels die alleen in uitzonderlijke gevallen komen te vervallen, als er een ontwikkelaar te vinden is en de juiste uitzenddata, is het uiteraard gewoon de bedoeling dat die worden ingevuld. Wij zullen een toevoeging echter niet (meer) afwijzen als dit soort zaken dus niet te vinden zijn.

Tevens staan wij als crew ook altijd open voor feedback en ideeën. Veel veranderingen komen door wat de users ons meegeven als feedback. Hier leren wij ook weer van en kunnen wij dit ter discussie stellen onderling. Zonder jullie feedback, komt er zeer waarschijnlijk nooit verandering, tenzij we het zelf opmerken. Het enige discussiepunt die bij ons niet ter discussie zal staan zijn de verplichte plots.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

Wanneer worden de toplijsten mbt genres en landen toegevoegd aan de website? Die mis ik hier nogal in vergelijking met de andere meter sites. Toplijsten mbt zender (hbo, bbc, amc, etc.) zou ook een fijne toevoeging zijn.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik denk dat het aantal toevoegingen en stemmen nog wat te laag zijn voor dat soort lijsten. Dus nog even niet.

brawljeff

• 2775 berichten
  • 3360 stemmen

Hi Jordy, wellicht doe ik iets fout, maar het lukt me deze week niet om video's aan seizoenen toe te voegen. Ik krijg constant de melding "Ongeldige video, mag niet op andere sites gebruikt worden". Heb de url geprobeerd, de Youtube code, de ingesloten url... niets werkt.

Voorbeeld is de trailer The Last Man on Earth Season 3 "Boom, Boom, BOOM!" Promo (HD) - YouTube bij The Last Man on Earth - Seizoen 3 (2016)

Shaky

• 3737 berichten
  • 13295 stemmen

Same here Lolita. Die melding krijg ik ook steeds.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ga ik even naar kijken

Apollinisch

• 21302 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

'iets'' maar geen idee wat in het televisietopic van MM etc?

Ik vind het ook jammer dat er nu op MM meer gepraat wordt over de nieuwste aflevering van The walking dead dan hier. Misschien moet op MM het hele televisieforum maar worden gesloten en alleen nog ruimte worden geboden aan één algemeen tv-topic, net zoals je nu Het grote muziektopic - MovieMeter.nl, Het grote gamestopic - MovieMeter.nl en Het grote boekentopic - MovieMeter.nl hebt.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.