• 15.918 nieuwsartikelen
  • 178.829 films
  • 12.258 series
  • 34.051 seizoenen
  • 648.794 acteurs
  • 199.219 gebruikers
  • 9.385.764 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

aburefan, kwaliteit is het belangrijkst, een complete database niet. Uiteindelijk is het natuurlijk mooi als de database zo compleet mogelijk is, maar op dit moment vallen specials daar (nog) niet onder. Ik deel echter je mening omtrent (bepaalde) specials die bepalend zijn voor een serie. Het bespreken zal het grootste probleem niet zijn, maar uiteindelijk komt er wel meer bij kijken. Zo moet het onder andere technisch haalbaar zijn. Niet alle specials kunnen in een bepaald seizoen geplaatst worden, hier moet dan een oplossing voor zijn. In mijn eerdere bericht gaf ik aan een soort van 'bundeling' iets zou kunnen zijn, alle specials dus in één 'map' verzamelt bij de serie. Maar dan is de vraag vooral of je dan niet nog steeds ermee zit dat je een seizoen niet volledig kan beoordelen? Jij geeft aan dat je nu niet kan recenseren, omdat een essentiële special mist. Mocht dit uiteindelijk gebundeld worden, zal het nog niet bij het seizoen zelf staan. Hoe zou jij zoiets voor je zien? Of kan je dan recenseren bij het seizoen en de bundeling specials?

geronimo, ik durf daar geen antwoord op de geven. Deze keuze is gemaakt toen de site net in de lucht was, hier zullen vast en zeker grondige redenen voor zijn geweest. Specials hoeven niet zoveel te verschillen, maar zoals ik hierboven ook aangeef, behoren sommige specials helemaal niet tot een bepaald seizoen. Een kerstspecial behoort vaak nog tot het seizoen dat op dat moment loopt, maar er zijn ook specials die meer informatie geven over de serie, maar die niet essentieel zijn en gewoon tussendoor uitgezonden worden (voorbeeld hiervan is Pretty Little Liars). Deze specials moeten dan ook een plekje krijgen, en daar zou mijn eerder genoemde optie een oplossing voor kunnen zijn.

Ik kan niet zeggen of het er gaat komen en zo wel wanneer, er komt namelijk meer bij kijken dan slechts het toelaten van (enkele) specials. Het enige dat ik kan zeggen is dat ik erover heb nagedacht en mijn gedachten heb gedeeld met de andere crewleden. Uiteindelijk zullen de voors en tegens tegen elkaar afgewogen worden en zal op basis daarvan een beslissing gemaakt worden.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vind dat jullie het belang van de site (= een aanbod van series plaatsen) tegenwerken met een regel die puur administratief is.

The Office kerstspecial had je prima iets als seizoen 2,5 of seizoen 3: kerstspecial kunnen noemen toch?

Wie dien je er nou mee om die specials die vaak vrij bepalend voor series zijn, niet toe te laten? Alleen de crew, die er administratief wat problemen mee heeft. Maar daar kan je toch gewoon een oplossing voor vinden? Ik vind niks doen want we weten niet hoe het opgelost moet worden eigenlijk geen goed antwoord.

Je bundelverhaal snap ik overigens niet. Heb geen idee hoe je dat voor je ziet, maar het klinkt ook niet ideaal. Je moet leden gewoon de kans geven alles wat hun serie te kunnen beoordelen.

Overigens bedankt voor je feedback, dat waardeer ik dan weer wel.

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

aburefan, er is nogal een verschil tussen administratief en technisch. Administratief zouden er geen problemen zijn, behalve dat (beetje) extra werk, het moet echter technisch ook haalbaar zijn. Op dit moment is bijvoorbeeld een seizoen 2,5 niet mogelijk, specials die apart op IMDb staan, zal de code niet van gepakt worden. Met een bundeling bedoel ik een apart kopje met alle specials van de serie, om jouw voorbeeld de blijven gebruiken: The Office - Specials, in die sectie kunnen dan alle specials van The Office geplaatst worden. Dus eigenlijk komt dat een beetje neer op jouw genoemde seizoen 2,5, maar dan alle specials onder één kopje. Het is echter nu technisch nog niet mogelijk om het op die manier te doen. De crew gaat niet over de techniek, daar gaat Jordy dan weer over. Dus voordat het allemaal bedacht is door de crew en iedereen het overal mee eens is, moet het voor Jordy ook technisch haalbaar zijn om zoiets in te bouwen.

Er komt dus veel meer bij kijken dan slechts een beslissing nemen over het wel of niet toestaan van specials. De keuzes die gemaakt moeten worden, moet in overleg met alle crewleden gedaan worden. Op dit moment is het vakantie, dus ook veel crewleden zijn (tijdelijk) minder aanwezig, waardoor overleg soms iets langer kan duren. Documentaires waren eerst ook verboden, maar ook daar komt langzamerhand meer vorm in. De norm voor miniseries is in de tussentijd ook veranderd. Wij zijn dus wel degelijk bezig met de feedback die gegeven wordt, zoals nu over het toevoegen van specials. Als niemand er iets over zegt, zal het ook niet snel onderwerp van gesprek worden. Doordat jullie nu aangeven zoiets wel graag te zien, wordt erover nagedacht of en hoe we het willen gaan doen.

Ik vermoed dat je mij dus niet helemaal goed hebt begrepen in de eerdere post, administratief is echt geen enkel probleem. Of we die ene aflevering extra nou moten nakijken of niet, daar zal niet het meeste van onze tijd gaan inzitten. Het gaat echt om het technische aspect, waardoor zo'n verandering niet over één nacht ijs kan gebeuren. Seizoenen kunnen geen aparte namen krijgen op dit moment, dus als een seizoen 3 wordt toegevoegd, heet die daadwerkelijk seizoen 3, dit zou uiteraard verwarrend zijn als er een andere seizoen 3 aanwezig is.

"Niks doen, want we weten niet hoe het opgelost moet worden" is ook totaal niet aan de orde, ik heb ook niet het idee dat ik die indruk heb gegeven in voorgaande post, zo wel: zo was het absoluut niet bedoelt. De discussie loopt nu dankzij jullie berichten en als er verandering komt, krijgen jullie dat mettertijd uiteraard te horen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Als in kaart gebracht kan worden welke technische veranderingen nodig zijn om bepaalde toevoegingen mogelijk te maken, dan zal ik het op de wensenlijst zetten om te bouwen.

ZAP!

• 5493 berichten
  • 3633 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Office seizoen 2 en een prachtige afsluiter dmv een kerstspecial. [...] Nu kijk ik straks de special af en kan ik niet de gehele serie recenseren. Dat nodigt me ook nog weinig uit om hier moeite te doen met reviews, iets wat helaas al weinig mensen doen.

Je kan s2 bespreken en (voor nu) meteen de kerstspecial daarbij meenemen... toch?

Al ben ik er wel voor dat, wanneer een seizoen van welke serie dan ook op TvM mag, een special die daarbij 'hoort' er sowieso ook bij kan... maar hoe dat precies moet, gaat mij ook boven de pet (misschien als 'bonus' aflevering bij het betreffende seizoen?). Die bal ligt weer bij de crew / Jordy.

Simon Smith (crew films)

• 1374 berichten
  • 4513 stemmen

De serie Stellenbosch staat nu op Moviemeter en op deze site. Is dat wenselijk of wordt hij nu verwijderd van Moviemeter? Blijkbaar zijn de toevoegeisen voor beide sites overlappend. Ik ben benieuwd naar het beleid hierin.

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Simon Smith schreef:

De serie Stellenbosch staat nu op Moviemeter en op deze site. Is dat wenselijk of wordt hij nu verwijderd van Moviemeter? Blijkbaar zijn de toevoegeisen voor beide sites overlappend. Ik ben benieuwd naar het beleid hierin.

De overlapping is geen probleem. Het maakt niet uit dat een serie zowel hier als op moviemeter te vinden is. Het beleid van moviemeter zal hierop niet aangepast worden, evenals ons beleid. Er zullen altijd users zijn die wel lid zijn van moviemeter, maar niet van tvmeter en andersom.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Jordy

Ik had het al aan een crewlid gevraagd of het mogelijk is een toevoeging waar je mee bezig bent tussentijds op te kunnen slaan, maar dit schijnt technisch niet mogelijk te zijn.

Zou dit misschien wel mogelijk kunnen worden? Kan me voorstellen dat je met een seizoen van pakweg 20-30 afleveringen erg lang bezig bent en dat nodigt wat minder uit. Wil zelf een lang seizoen van een serie toevoegen (26 afleveringen), vandaar.

brawljeff

• 2773 berichten
  • 3314 stemmen

Bovenstaande ben ik ook een voorstander van. Is bij mij wel eens voorgekomen dat ik precies op verzenden drukte toen mijn internet eruit lag, alles weg.

Snap dat dit geen prio heeft bij Jordy. Werk zelf met grote toevoegingen in een excel template tegenwoordig en zet het daarna pas in tvmeter. Werkt prima

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Het kan allemaal wel anders, maar als er een technische aanpassing mogelijk zou zijn, dan denk ik dat er best mensen zijn die daar blij van worden

En kan het niet, ook goed.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Denk dat je grote toevoegingen beter in een tekstbestandje kan voorbereiden

DjFrankie

• 3429 berichten
  • 3512 stemmen

tt1129398 s2 Pakt toevoeg knop niet. Als ik op versturen klik gebeurt er niks. Ik gebruik Mozilla

stinissen (crew series)

• 23482 berichten
  • 76994 stemmen

DjFrankie schreef:

tt1129398 s2 Pakt toevoeg knop niet. Als ik op versturen klik gebeurt er niks

Kun jij hier na kijken beste Jordy

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

yup gaat op de lijst!

ZAP!

• 5493 berichten
  • 3633 stemmen

Ik weet niet of de juiste plek is, maar wie houdt eigenlijk de toevoegspreadsheet bij? Zojuist 30 Rock en 8 simple rules aangepast. Die laatste kan wel van de spreadsheet want alle drie seizoenen staan op TvM.

Is er ook een topic om dubbel werk te voorkomen, btw? Ik ben momenteel bezig plots te vertalen van The wonder years (bijna klaar) en Who's the boss? (duurt nog even).

MrHorror

• 411 berichten
  • 520 stemmen

een vraagje: als ik band of brothers bekijk, zie ik niet de top-100 notering erbij staan...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

bedankt, gaat op de lijst

MrHorror

• 411 berichten
  • 520 stemmen

Jordy schreef:

bedankt, gaat op de lijst

het staat er nu bij

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

DjFrankie schreef:

tt1129398 s2 Pakt toevoeg knop niet. Als ik op versturen klik gebeurt er niks. Ik gebruik Mozilla

opgelost?

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Gaat het ooit mogelijk worden te kunnen zoeken op zender?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Het was nog niet bij me opgekomen. Hoe zie je dat precies voor je?

DjFrankie

• 3429 berichten
  • 3512 stemmen

Jordy schreef:

(quote)
opgelost?

Ja, ik zal hem deze week indienen.

Danke

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Jordy schreef:

Het was nog niet bij me opgekomen. Hoe zie je dat precies voor je?

Net zoals je op MusicMeter kan zoeken op label. Denk bijvoorbeeld dat veel mensen het prettig zouden vinden een overzicht te kunnen krijgen van alle HBO-series.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ik zet het op de ideeënlijst!

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

Er is een bug met het aanvinken van wat je gezien hebt. En dan via de telefoon. Na verversen is het aangevinkte weer weg.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

bedankt, zal even kijken

Janchii

• 31 berichten
  • 1629 stemmen

Ik kan nog steeds niet mijn logboek bekijken. Het is al paar maanden zo, ik dacht dat wachten werkte Kan iemand mij hierbij helpen?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Het staat op de wensenlijst om ook hier een logboek te hebben. Zal niet binnenkort zijn, sorry.

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Jordy zou jij hier even naar willen kijken: Once Upon a Time - Seizoen 6 (2016-2017)

Ik heb de uitzenddata zojuist aangepast, heb het ook nooit op die manier ingevuld, maar hij springt weer terug. Nu komt er dus te staan: zondag 16 oktober (bijvoorbeeld), in plaats van 16 oktober 2016. Jaartallen lijken weg te vallen, maar niet bij alle afleveringen. Dit lijkt mij een bug, een hele rare, maar aanpassen werkt dus niet, dan springt alles terug. Tijdens het aanpassen verdwijnen er ook data, die moet ik dan weer opnieuw aanvullen voor ik hem instuur.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ik zal er even naar kijken

de datum is waarschijnlijk wel goed opgeslagen, het is puur een weergave kwestie

Gast

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.