• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.425 films
  • 12.235 series
  • 34.018 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.127 gebruikers
  • 9.379.002 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Naar aanleiding van deze discussie, is het vanaf nu mogelijk om seizoenen (optioneel) een afwijkende plotomschrijving te geven. Deze wordt dan getoond ipv de serie omschrijving. In eerste instantie bedoeld voor anthologieseries, laten we even aan kijken hoe dit bevalt en wat voor correcties er binnen gaan komen.

Daarnaast kan er bij seizoenen vanaf nu ook een (alternatieve) titel ingevoerd worden.

brawljeff

• 2773 berichten
  • 3312 stemmen

Jordy is het nog een optie om die alternatieve titel dan in de zoekresultaten te laten zien, zoals bij de series?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ja goed idee, gaat op de lijst

jarno1975 (Moderator series)

• 10972 berichten
  • 2792 stemmen

Bij Ófærð - Seizoen 2:

nazlirose Inmiddels bestaat die mogelijkheid wel. Ik heb jou plot iets aangepast en erbij gezet.

renzoroy_mm

• 1314 berichten
  • 979 stemmen

Zou het ook mogelijk gemaakt kunnen worden om losse seizoenen in een lijst te kunnen zetten?

Ik heb bijvoorbeeld een lijst gemaakt van mijn dvd/bluray collectie van series, maar je kan alleen de gehele serie in een lijst toevoegen. Aangezien ik sommige series niet compleet heb zou ik het handig vinden als je ze dus per seizoen zou kunnen toe voegen.

• 10972 berichten
  • 2792 stemmen

Op de een of andere reden wordt S3 van De Wereld van Boudewijn Büch niet gelinkt met de rest van de serie (seizoen 1 en 2). Ik vermoed dat S3 is ingezonden zonder imdb code. Is dat nog te fixen?

De Wereld van Boudewijn Büch - Seizoen 3 (1990)

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Als je (als crewlid) bij de serie de imdb code invult of aanpast, worden ze als het goed is samengevoegd

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

renzoroy_mm schreef:

Zou het ook mogelijk gemaakt kunnen worden om losse seizoenen in een lijst te kunnen zetten?

Ik heb bijvoorbeeld een lijst gemaakt van mijn dvd/bluray collectie van series, maar je kan alleen de gehele serie in een lijst toevoegen. Aangezien ik sommige series niet compleet heb zou ik het handig vinden als je ze dus per seizoen zou kunnen toe voegen.

staat inderdaad op de wensenlijst

renzoroy_mm

• 1314 berichten
  • 979 stemmen

Jordy.

Dat betekent dat dat nog een tijdje gaat duren? Is iig wel mogelijk dus?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Alles is mogelijk, maar het heeft momenteel helaas niet de hoogste prioriteit. Ben bang dat ik de komende tijd sowieso even wat minder tijd / zin / energie heb voor grote wijzigingen aan de site. Het is voorlopig even wat het nu is

jakkepoes_mm

• 467 berichten
  • 0 stemmen

Kan de categorie Human Interest eventueel worden toegevoegd? Er zijn diverse programma's die dat predikaat meekrijgen zoals Beau Five Days Inside bijvoorbeeld. En is het een idee om series van regionale omroepen ook te mogen toevoegen?

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

Zou een programma als Beau Five Days Inside niet gewoon onder Reality of Documentaire kunnen? Als ik wat rondzoek kom ik bijvoorbeeld bij Videoland uit waar ze spreken over een documentaireserie: https://www.videoland.com/series/1141/beau-five-days-inside/2186

De vraag is dan ook of Human Interest toegevoegde waarde heeft als genre op deze site, of dat dat soort programma's onder een al bestaand genre kunnen vallen zoals in bovenstaand voorbeeld?

jakkepoes_mm

• 467 berichten
  • 0 stemmen

Tijdens het sporten kreeg ik het volgende idee: Is het mogelijk om als je klaar bent met het opmaken van een nieuwe toevoegingen om net als hier een voorbeeld knopje te kunnen gebruiken. Dan kan je zien hoe de toevoeging er uit komt te zien op de site. In mijn geval zou dat een verbetering kunnen zijn omdat je alle afleveringen onder elkaar ziet waardoor je makkelijker spelfouten en dergelijke er uit haalt.

Vooral bij series met veel afleveringen is het een uitkomst omdatje niet hoeft te scrollen. Als er een datum niet klopt zie je dat ook meteen. De "dubbele" spaties zijn voor mij dan ook beter te onderscheiden. Nu voer ik het hele plot in een Word bestand om te kijken of het klopt.

Als een serie geheel op de site staat zie ik meestal makkelijker de fout. De crew krijgt bij het nakijken het geheel wel te zien. Het scheelt een hoop ruis en communicatie omdat er iets niet goed of incompleet is.

Misschien het overwegen waard om er een brainstormsessie aan te wijden. Hopelijk is het technisch ook mogelijk maar dat laat ik aan Jordy over.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Zou inderdaad leuk zijn, maar is veel werk. Ben bang dat het er niet van gaat komen.

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

Er was de laatste tijd wat verwarring over het samenvoegen van 2 afleveringen die een dubbele aflevering vormen tot 1 enkele aflevering tijdens het toevoegen. Een voorbeeld is een eerste aflevering van een seizoen die in 2 delen direct achter elkaar wordt uitgezonden en dus op IMDb staat als part 1 en part 2. Dit mag vanaf nu als 1 aflevering worden toegevoegd (maar dat is niet verplicht).

Zoals ook in onze wiki is opgenomen hanteren we de volgende regels:

Het samenvoegen van meerdere afleveringen tot 1 aflevering is toegestaan indien:

- De afleveringen op dezelfde dag zijn uitgezonden.

EN

- Het duidelijk is dat het om een dubbele aflevering gaat, bijv. door de toevoeging "part 1" en "part 2" aan de titel, doordat het expliciet een two-part episode genoemd wordt of doordat de plots van beide delen gelijk zijn.

OF

- Er meerdere verhalen in 1 uitzending worden getoond, wat vaak het geval is bij tekenfilmseries. Op IMDb worden deze overigens meestal al samengevoegd, waarbij de afzonderlijke titels door een schuine streep gescheiden worden.

De toevoeger is altijd verantwoordelijk voor de bronnen die dit aantonen en kan bij twijfel contact opnemen met de crew.

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Een tijdje terug zijn de regels omtrent posters soepeler geworden, in overleg met de crew. Nogmaals thumbs up daarvoor, want er werd effectief iets gedaan met de feedback. Dit was nodig voor series waar geen materiaal voor te vinden was. Maar de laatste tijd zie ik meer en meer slecht gefotosoepte seizoensposters opduiken met zelfgemaakte tekst en dergelijke. Dat kon niet de bedoeling zijn, toch?

jakkepoes_mm

• 467 berichten
  • 0 stemmen

Kan je wat voorbeelden noemen? Misschien kan ik er wat mee. Tvmaze waar tvmeter de gegevens vandaan haalt plaatst ook vaak automatisch de posters erbij. Die voldoen qua pixels en afmetingen 9 van de 10 keer wel. En vaak gebruik ik zelf zoek afbeelding met google om de grootste te vinden. Als er dan veel zijn ga ik er van uit dat ze origineel zijn. Ik heb zelf een keer een originele poster aangedragen op moviemeter die ten onrechte als knip en plakwerk werd gezien dus het kan hier en daar nog wel eens schuren met die posters.

• 10972 berichten
  • 2792 stemmen

Spacejet Persoonlijk deel ik deze mening wel. Met name bij reality-series zijn er vaak geen posters beschikbaar maar is er vaak wel simpel knip- en plakwerk te vinden wat door moet gaan als een poster.

Ik ga het nog een keer onder de aandacht brengen bij de overige crewleden om hier beter op te letten.

PS: doel je op een bepaalde serie, laat het me dan even weten dan kan ik altijd kijken of ik die kan aanpassen.

Lucaij

• 472 berichten
  • 1861 stemmen

Jordy schreef:

Op de andere sites is er een logboek, aangezien deze hier (nog) niet is, valt daar inderdaad iets voor te zeggen. Zal binnenkort even kijken.

Dat lijkt me erg fijn. Die functie gebruik ik misschien nog wel het meeste op de sites en mis ik hier erg. Op een of andere manier vind ik het interessant om te bekijken welke films en series ik de afgelopen maanden heb bekeken. Alvast bedankt.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

heb Videoland (hopelijk tijdelijk) uit het on demand overzicht moeten halen, omdat de gegevens die we van ze aangeleverd krijgen al een tijdje incompleet zijn

stinissen (crew series)

• 23460 berichten
  • 76955 stemmen

Bij De Site > Algemeen > Toevoegverzoeken:

Een vraag voor de moderators de serie Bolek i Lolek - Season 1 - IMDb heeft 23 jaar gelopen maar helaas staan bij de seizoenen alleen de jaartallen zou deze serie en andere waar echt geen datums voor zijn te vinden een uitzondering gemaakt kunnen worden?

Zo ja zijn veel mensen blij , zo nee dan gaat de serie uit de lijst.

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13471 berichten
  • 1308 stemmen

Vraag voor de moderators en crew??

Vragen/suggesties zijn altijd welkom Mza. Ik zal het in de groep gooien.

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

Op veler verzoek hebben we besloten de regel m.b.t. de uitzenddata in sommige gevallen iets te versoepelen: Uitzenddatum en tijd - TvMeterWiki - wiki.tvmeter.nl

Indien er bij oudere series echt geen uitzenddata te vinden zijn, maar alleen het jaartal van uitzending, mag je dit jaartal als uitzenddatum invullen.

Dit geldt dus niet voor seizoenen die nog moeten worden uitgezonden, hier is nog steeds ten minste de uitzenddatum van de eerste aflevering vereist.

Bij twijfel vooraf graag even overleggen met de crew.

• 10972 berichten
  • 2792 stemmen

Is het mogelijk om bij series waarbij elk seizoen een eigen titel heeft deze titel dan ook te tonen bij de zoekresultaten?

Als je nu zoekt op Slasher krijg je dit:

Zoekresultaten

Bij elk seizoen staat nu als alternatieve titel The Executioner, de titel van S1.

Weet niet of dat eenvoudig aan te passen is. Wanneer er dus een titel ingevuld staat bij het seizoen dat deze dan automatisch als eerste getoond wordt als alternatieve titel.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Waarom staat de titel van s1 als alternatieve titel van de hele serie? Daar ligt denk ik het probleem

• 10972 berichten
  • 2792 stemmen

Ik heb die nu verwijderd (was inderdaad niet goed), maar nu verschijnt er helemaal geen alternatieve titel.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

excuus, dat stond inderdaad al op de lijst

3bdelilah

• 103 berichten
  • 742 stemmen

Door het dramatische laatste seizoen van Game of Thrones zat ik eens te denken, Jordy zou het mogelijk zijn om in je top 10 aan te geven welke seizoenen je nou vooral zo geweldig vond? Ik vind Game of Thrones bijvoorbeeld als geheel nog steeds fantastisch, maar ik wil graag dat je in één oogopslag kunt zien dat dit vooral door seizoenen 1-4 komt.

Dus iets als:

1. The Sopranos (1999-2007)

Seizoen 1-6

2. Game of Thrones (2011-2019)

Seizoen 1-4

3. The Office (2005-2013)

Seizoen 2-5

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13471 berichten
  • 1308 stemmen

Herinnering!

Het is in verband met de layout niet de bedoeling berichten te quoten als de reactie pal onder het originele bericht staat. In zo'n geval is quoten namelijk niet nodig, want dan is het duidelijk dat het gaat om een reactie op het bovenstaande bericht. Taggen mag wel. Zie de Wiki van TvMeter.nl voor meer informatie. Series zoals 'bijvoorbeeld' GOT grijpen de moderators niet in. Discussies zijn daar dagelijks aan de gang waardoor het onbegonnen werk wordt.

Bvd;

Moderators TvM.

ZAP!

• 5467 berichten
  • 3626 stemmen

Ehm, maar als er nou een hele lap tekst staat, en je wilt er een klein stukje uitpikken om specifiek op te reageren? Dat maakte ik laatst mee bij een seizoen van The Simpsons, werd ook aangepast naar "PEN15 schreef: "ze zullen er toch eens een keer mee moeten ophouden. Harry Shearer is bijvoorbeeld al 75 en zonder een van de vaste Simpsons-stemmen kan de serie niet meer doorgaan." Ik had al gezegd: van mij mag het, maar de crew bezorgt zichzelf er alleen maar werk mee...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.