- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
brajoapau (moderator series)
-
- 794 berichten
- 225 stemmen
Sinds deze nacht moet ik bij elk bezoek aan gelijk welke Meter-site altijd weer opnieuw inloggen.
Heb het ook voorgehad, al heb ik de indruk dat het euvel voorbij is, want hoefde me nu niet langer meer opnieuw in te loggen.
Edit; moest me zonet opnieuw inloggen, dus het euvel lijkt niet voorbij te zijn...
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
volgens mij moet dat inmiddels weer goed gaan
brajoapau (moderator series)
-
- 794 berichten
- 225 stemmen
Klopt, gaat inmiddels weer helemaal goed.
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
De bekendheid van TVMeter blijft een probleem, wat al eerder gebleken is. Zou het geen idee zijn om bij MovieMeter bovenaan een miniem TVMeter logo te plaatsen met rechtstreekse link? (omgekeerd ook natuurlijk) De twee zijn tóch met elkaar verbonden op meerdere vlakken.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
De bekendheid van TVMeter blijft een probleem, wat al eerder gebleken is.
Er staan al op diverse plekken op MovieMeter links naar TvMeter, bv. bij het Netflix overzicht en bij tv-discussies in het forum.
Ik vind het wel meevallen. Januari 2019 was ongeveer 2x zo druk bezocht als januari 2018. Van de 5 meter-sites is TvMeter de derde, qua bezoekersaantallen. Wel valt het me soms iets tegen hoeveel er gediscussieerd wordt, door de mensen die wel stemmen en/of afleveringen markeren.
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Er staan al op diverse plekken op MovieMeter links naar TvMeter, bv. bij het Netflix overzicht en bij tv-discussies in het forum.
Dat klopt, maar dat zijn nu niet bepaald echt zichtbare plaatsen. Alles behalve zelfs. Vandaar mijn idee.
Absoluut. TVMeter heeft (helaas) wel wat de reputatie een incomplete site te zijn met weinig activiteit. Het toevoegen was lang een lastig euvel voor velen. Dat maak ik op uit gesprekken op fora, filmgroepen op sociale media en privé-talk met MovieMeter-leden. Ik probeer hen naar hier te lokken, hèhè.
Maar nu dat laatste toevoeg-euvel eindelijk aangepakt werd en toch wel vruchten afwerpt, moet dat imago weer wat omhoog, denk ik. Zichtbaarheid en aanwezigheid is numero uno. En waar beter dan bij de verbonden sites? Ik deel de site ook via verschillende kanalen.
Enfin, ik probeer maar mee te denken.
Dit heeft te veel potentieel om afwachtend te laten voortkabbelen. (not pointing at you, voor de duidelijkheid), imo. Actie!
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
I Feel Bad - Seizoen 1 (2018) staat nog steeds bij mijn incomplete seizoenen. Deze staat al een tijdje compleet op de site, maar hij blijft er maar bijstaan... Iemand enig idee?
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
@ SugarRay yes, hij is weg. Thanx dude.
jakkepoes_mm
-
- 467 berichten
- 0 stemmen
Is het een idee om 2 aparte toevoegwachtlijsten te creëren namelijk 1 voor nieuwe series en 1 voor toevoegingen van seizoenen van bestaande series. Die hebben veel minder variabelen en kosten minder tijd om na te kijken voor de crew.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
I Feel Bad - Seizoen 1 (2018) staat nog steeds bij mijn incomplete seizoenen. Deze staat al een tijdje compleet op de site, maar hij blijft er maar bijstaan... Iemand enig idee?
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
ah ok, dus als een seizoen compleet is uitgezonden, moet je bij correcties het op compleet zetten. Ik dacht, dat gaat vast automatisch. ok thanx man, will do next time.
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3312 stemmen
Is het een idee om 2 aparte toevoegwachtlijsten te creëren namelijk 1 voor nieuwe series en 1 voor toevoegingen van seizoenen van bestaande series. Die hebben veel minder variabelen en kosten minder tijd om na te kijken voor de crew.
Heeft voor ons niet echt een meerwaarde, want dat zien we in één oogopslag. We kijken seizoenen zoveel mogelijk op volgorde van binnenkomst na, maar lopende seizoenen krijgen meestal voorrang.
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
hoeveel crew members zijn er momenteel eigenlijk? Kan je ergens zien wie de leden zijn en wat hun functie is?
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
hoeveel crew members zijn er momenteel eigenlijk? Kan je ergens zien wie de leden zijn en wat hun functie is?
Dit staat in de TV Meter Wiki: Crew - TvMeterWiki - wiki.tvmeter.nl
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Het probleem waarbij een toegevoegde titel zowel bij "In de wachtrij" als bij "Tussentijds opgeslagen toevoegingen" staat, is opnieuw opgedoken. Het gaat om ALIEN Isolation (2019), geen idee of de crew de inzending ziet? (vorige maal was dat niet het geval)
Ter aanvulling, dit is een serie die niet op IMDB staat, bij mijn andere toevoeging (wél op IMDB) stelt het probleem zich niet.
jakkepoes_mm
-
- 467 berichten
- 0 stemmen
Het probleem waarbij een toegevoegde titel zowel bij "In de wachtrij" als bij "Tussentijds opgeslagen toevoegingen" staat, is opnieuw opgedoken. Het gaat om ALIEN Isolation (2019), geen idee of de crew de inzending ziet? (vorige maal was dat niet het geval)
Ter aanvulling, dit is een serie die niet op IMDB staat, bij mijn andere toevoeging (wél op IMDB) stelt het probleem zich niet.
Esteban, bij mij komt dat ook wel eens voor. Op het moment dat je toevoeging op de site komt kan je de opgeslagen via het kruisje verwijderen. Zo los ik het meestal op.
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Bij mij was het vorige keer zo dat deze titels dan niet zichtbaar waren voor de crew, vandaar de vraag / melding.
sumitta
-
- 83 berichten
- 1051 stemmen
Hoi, ik ben nog een beetje nieuw hier en loop tegen twee dingetjes aan.
Hoe zit het precies met het attribuut 'ontwikkelaar' bij miniseries? Bij toevoegen moet je hem wel invullen (dus ook als je ''Dit is een miniserie' aanvinkt blijft het veld zichtbaar), maar bij bestaande toevoegingen is dit gegeven nooit meer zichtbaar, ook bij het corrigeren niet. Waarom moet je het gegeven bij het toevoegen dan wel invullen?
In de praktijk blijkt dat voor alle afleveringen een uitzenddatum ingevoerd moet worden. Maar op de wiki staat iets tegenstrijdigs:
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Hoe zit het precies met het attribuut 'ontwikkelaar' bij miniseries? Bij toevoegen moet je hem wel invullen (dus ook als je ''Dit is een miniserie' aanvinkt blijft het veld zichtbaar), maar bij bestaande toevoegingen is dit gegeven nooit meer zichtbaar, ook bij het corrigeren niet.
Misschien dat je dit hebt gezien bij een mini-serie waar geen ontwikkelaar bekend is of niet ingevuld is? Als ik bijvoorbeeld kijk naar deze: Cuatro Estaciones en La Habana (2016) - TvMeter.nl zie ik onder "Miniserie, 354 minuten" staan: "Ontwikkeld door....". Ook als ik op corrigeren klik zie ik het veld van ontwikkelaar gewoon staan bij deze.
Wat betreft je 2e punt is het denk ik wenselijk dat bij elke aflevering een datum bekend is, maar dat in bepaalde gevallen waar weinig/niks te vinden is, het toegestaan is om alleen van de eerste aflevering de exacte datum in te vullen en bij de rest alleen het jaartal. Ik denk dat je in dit soort gevallen even moet overleggen met iemand van de crew wat er in dat specifieke geval toegestaan is.
sumitta
-
- 83 berichten
- 1051 stemmen
Misschien dat je dit hebt gezien bij een mini-serie waar geen ontwikkelaar bekend is of niet ingevuld is? Als ik bijvoorbeeld kijk naar deze: Cuatro Estaciones en La Habana (2016) - TvMeter.nl zie ik onder "Miniserie, 354 minuten" staan: "Ontwikkeld door....". Ook als ik op corrigeren klik zie ik het veld van ontwikkelaar gewoon staan bij deze.
Bedankt voor de info. Ik ben er al uit, ik had de knop "Onderstaande gegevens corrigeren" over het hoofd gezien, daarmee kun je bij een miniserie de gegevens van de serie aanpassen. Had even verder moeten kijken dan m'n neus lang was.
Wat betreft het tweede punt; ook al zou de crew vinden dat het niet verplicht is, het formulier vereist toch nog steeds een afleveringsdatum per aflevering?
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Wat betreft het tweede punt; ook al zou de crew vinden dat het niet verplicht is, het formulier vereist toch nog steeds een afleveringsdatum per aflevering?
Als ik me goed herinner kun je in het veld voor datum ook alleen een jaartal invullen, maar ik denk dat de crew of Jordy je hier meer zekerheid over kunnen geven.
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3312 stemmen
Als je de de serie informatie bij een miniserie wil aanpassen klik je op corrigeren en vervolgens inderdaad boven de eerste poster op 'onderstaande gegevens corrigeren'. Dan kom je bij de serieplot of ontwikkelaar. Op deze manier kun je ook bij normale series van het seizoen bij de serie zelf komen.
Deze regel vind je bij toevoegvereisten. Een seizoen is pas toe te voegen wanneer de startdatum bekend gemaakt is. Het slaat dus vooral op nieuwe seizoenen. Je kan dan inderdaad bij de eerste aflevering een exacte datum invullen en bij de rest '2019' en dit later aanvullen, mits de data echt nog niet bekend is. Bij uitgezonden seizoenen is een exacte datum wel verplicht.
Hopelijk zijn je twee vragen hiermee beantwoord!
ZAP!
-
- 5471 berichten
- 3626 stemmen
Is er ook een topic waar nieuw aangekondigde series geplaatst kunnen worden, of moet ik dan Release Datums Nieuwe Series/seizoenen of Geannuleerde en verlengde series nemen? Ik had deze en deze willen plaatsen.
606
-
- 23879 berichten
- 12278 stemmen
Waarom krijgt seizoen 2 dezelfde plot? seizoen 1 was een afgesloten seizoen toch?
606
-
- 23879 berichten
- 12278 stemmen
nazlirose dit is nu het algemene serieplot dat bij alle seizoenen staat. Jij (of iemand anders) kan er een algemeen plot van maken middels een correctie, mocht dat nodig zijn.
Een verarmde schapenboer uit de IJslandse Hooglanden steekt zichzelf voor het regeringsgebouw in brand steekt en probeert de Minister van Economische Zaken te vermoorden. Het onderzoek leidt politiechef Andri Olafssun naar een afgelegen vallei in het bergachtige noorden van IJsland, waar boeren het opnemen tegen internationale bedrijven en de uitbreiding van een hypermodern geothermisch centrum. Het pittoreske bergachtige landschap blijkt een plek vol bittere conflicten: de lokale boeren vechten tegen de belangen van internationale bedrijven en de uitbreiding van een ultramodern geothermisch centrum.
Serie Trapped combineert natuur in IJsland met Nordic Noir - stralendschrijven.nl