• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.467 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.763 acteurs
  • 199.135 gebruikers
  • 9.379.410 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Blij dat je 't zal overwegen, Jordy. Een linkje is niet aantrekkelijk, vandaar.

stinissen (crew series)

• 23462 berichten
  • 76956 stemmen

jarno1975 schreef:

Als het goed is moet S1 van de serie S.W.A.T. op TVMeter staan maar hij is niet te vinden.

Ik vind hem ook niet...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ik ook niet, waarom zou die "als het goed is" toegevoegd moeten zijn?

jarno1975 (Moderator series)

• 10972 berichten
  • 2794 stemmen

Jordy schreef:

ik ook niet, waarom zou die "als het goed is" toegevoegd moeten zijn?

Volgens deze lijst:

Series - Google Spreadsheets - docs.google.com

Maar het kan ook een foutje in deze lijst zijn natuurlijk.

EDIT: Hmm blijkbaar staat hij er toch niet op want als ik S1 wil toevoegen krijg ik geen melding dat hij er al op staat.

ZAP!

• 5471 berichten
  • 3626 stemmen

jarno1975 schreef:

EDIT: Hmm blijkbaar staat hij er toch niet op want als ik S1 wil toevoegen krijg ik geen melding dat hij er al op staat.

Of hij staat in de wacht?

stinissen (crew series)

• 23462 berichten
  • 76956 stemmen

Misschien kan 1 van de Mods er nakijken is toch wel een raar....

Shaky

• 3736 berichten
  • 13057 stemmen

Nope, niks aan de hand. Gewoon een foutje in de Google Docs lijst. Staat niet op de site en niet in de wachtrij zoals Jarno al aangeeft.

renzoroy_mm

• 1314 berichten
  • 979 stemmen

In De Site > Algemeen > Bugs:

Weet niet zo goed waar ik het anders moet posten, maar de soort van bugs topic is blijkbaar alleen voor moderators.

Ik probeerde laatst Impractical Jokers seizoen 7 toe te voegen. Het juiste IMDB nummer ingevoerd, maar vervolgens zijn er allemaal incorrecte aflevering titels en nog meer incorrecte info overgenomen van onbekende bron. Op IMDB staat alles gewoon goed dus ik weet niet waar die info vandaan kwam. Denk meld het even want het lijkt mij als je het imdb nummer invult dat tvmeter dan gewoon de data van IMDB overneemt toch?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

nee die informatie komt van TvMaze, niet IMDb

de functionaliteit is niet perfect inderdaad, dat zal het ook niet worden ben ik bang. Even velden leegmaken en handmatig invoeren, in dat soort gevallen.

renzoroy_mm

• 1314 berichten
  • 979 stemmen

Waarom TVmaze? Je kan toch beter sites als IMDB en TMDb als bron gebruiken. Die zijn veel groter en accurater met data dan tvmaze. Heb daar ook ooit een account aangemaakt, maar das echt een lelijke en onoverzichtelijke website. Nog erger dan TheTVDB... Jammer, want ik heb niet zo'n zin om dat allemaal handmatig te gaan aanpassen. Zet hem maar op de algemene afgekeurde lijst of verwijder hem anders helemaal, dan probeer ik het nog eens opnieuw.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

IMDb heeft geen API om dit soort gegevens op te vragen. Themoviedb is wel een optie als dat echt beter is. Steekproefgewijs zie ik enkele plotomschrijvingen die bij TvMaze wel, en bij themoviedb niet ingevuld zijn, dus ben daar nog niet meteen van overtuigd. Maar die voorbeelden zijn andersom misschien ook te vinden.

Maar hoe dan ook blijft het voorinvullen van seriegegevens een extraatje, waarmee er soms werk bespaard wordt, en soms niet.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Er is vanaf vandaag ook op deze site een mogelijkheid om je persoonlijke stemmen, recensies en andere gegevens te exporteren ?

Te vinden onder “gegevens exporteren” in je account menu

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Wat is het beleid van de site bij series die dezelfde titel hebben maar wel anders zijn?

Het irriteert me dat ik bijvoorbeeld 2x een The Office - Seizoen 1 of 2x een De Luizenmoeder - Seizoen 1 zie omdat er in meerdere landen een eigen versie is ontwikkeld.

Waarom kan dit niet The Office (UK) - Seizoen 1 / The Office (US) - Seizoen 1 of De Luizenmoeder (NL) - Seizoen 1 / De Luizenmoeder (BE) - Seizoen 1 worden?

Volgens mij is deze vraag al eens gesteld, maar niks mee gedaan. Het wordt er zo allemaal niet duidelijker op.

brajoapau (moderator series)

• 794 berichten
  • 225 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat is het beleid van de site bij series die dezelfde titel hebben maar wel anders zijn?

Meerdere series met dezelfde titel.

Dit beleid (Romeinse cijfers) is trouwens op elke metersite van kracht, op muscimeter bijvoorbeeld onderscheiden ze zo artiesten met dezelfde naam.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Waarom kan dit niet The Office (UK) - Seizoen 1 / The Office (US) - Seizoen 1 of De Luizenmoeder (NL) - Seizoen 1 / De Luizenmoeder (BE) - Seizoen 1 worden?

Nou ja, zo heten die series natuurlijk niet, dus als primaire titel vind ik dat niet zo'n mooie oplossing.

Ik denk dat dit wel door een alternatieve titel goed op te lossen is, zoals bij The Office al gebeurd is. Al zie ik dat deze bij de zoekresultaten momenteel alleen nog bij de series te zien zijn, niet bij de seizoenen. Dus daar zal ik even naar kijken.

Volgens mij is deze vraag al eens gesteld, maar niks mee gedaan. Het wordt er zo allemaal niet duidelijker op.
De crew doet dit allemaal ook maar vrijwillig he. Er kan wel eens iets tussendoor schieten.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ter aanvulling, dit is ook geen kritiek of aanval, meer een korte samenvatting over hoe dit onderwerp al eens besproken was. Uiteraard alle respect voor de crew.

Maar zoals het nu staat vind ik het ook niet mooi staan. The Office en The Office.

brawljeff

• 2773 berichten
  • 3312 stemmen

Ik denk inderdaad dat als de alternatieve titels straks weer onder de seizoenen staan het duidelijk genoeg is. De primaire titel aanpassen lijkt me ook niet mooi. De serie heet The Office en niet The Office UK. Je hebt bijvoorbeeld ook meerdere series met de naam 'Undercover', die uit hetzelfde land komen.

Laten we de aanpassing even afwachten. Ik denk dat er dan geen verwarring meer kan ontstaan.

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Wanneer een serie uit je "tussentijds opgeslagen" lijst ondertussen alsnog door iemand anders ingevoerd werd, krijg je daar geen melding van wanneer je die toevoeging hervat. Dat zorgde al eens voor onnodig opzoek- en invoerwerk.

Kan zo'n alert eventueel toegevoegd worden?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

zal het op de wensenlijst zetten

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Goody. Want zonet nogmaals ondervonden dat deze functie héél handig zou zijn. (Out of this World) Toch al een paar keer voorgehad, de afgelopen twee weken. Nu ga ik vooral éérst nog eens checken alvorens nog iets te hervatten.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Is die tussentijds opslaan optie nog wel nodig dan? nu plotomschrijvingen niet meer verplicht zijn

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13471 berichten
  • 1308 stemmen

Jazeker. Als een seizoen 65 tot 100 afleveringen telt dan ervaar ik het toch wel als zeer

prettig. De serie Boes (101 afleveringen) had ik over 2 dagen verdeeld. Ik zeg houden.

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Wat HT zegt. Maar al te vaak seizoenen waarbij de automatisch ingevulde info grotendeels (soms helemaal) ontbreekt of bijna volledig aangepast moet worden. Dan is het tussentijds opslaan een geschenk uit de hemel. Eveneens al eens meerdere dagen gedaan over bepaalde toevoegingen, omdat het soms verrassend lang duurt voor iets rond is, vaak wanneer opzoekwerk nodig is, en dat op voorhand niet altijd goed in te schatten is. Bijvoorbeeld wanneer meerdere bronnen elkaar tegenspreken, dan kan het puzzelen worden.

Absoluut houden, zeker nodig.

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

Is de oplossing hiervoor niet om het tussentijds opslaan te beperken tot 1 seizoen per gebruiker, waarbij het betreffende seizoen gereserveerd wordt (geblokkeerd voor andere gebruikers)? Zodra het seizoen is afgerond en ingestuurd kun je weer aan een nieuw seizoen beginnen. Als dit seizoen er nog niet opstaat, niet in de wachtrij staat en nog niet door iemand anders tussentijds is opgeslagen kun je dit “claimen” door het direct tussentijds op te slaan en in je eigen tempo af te ronden zonder dat iemand anders aan hetzelfde seizoen werkt. Je kunt dan niet meer aan meerdere seizoenen tegelijkertijd werken, maar mij lijkt dat niet zo’n groot probleem aangezien je geen (achteraf) onnodig werk doet.

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Op zich helemaal geen slecht voorstel. Lijkt mij het overwegen waard, als het technisch haalbaar is.

Alleen sla ik wel tussentijds series op om deze niet te vergeten, ik heb er zo in de twintig ... Dan moet ik daar iets anders voor bedenken.

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13471 berichten
  • 1308 stemmen

Heb je er 20 tussentijds opgeslagen?

Lekker hoor! Held

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ik wil ook weer niet dat een populaire nieuwe titel niet kan worden toegevoegd omdat Pietje al 2 weken bezig is om z'n tussentijds opgeslagen toevoeging bij te werken.

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Daar heb je een punt. Wat oude series betreft vormt dat niet zo'n probleem (aangezien die er dan toch al jaren niet op stonden), maar als het een recente titel is, kan dat inderdaad wel vervelend worden. Of er moet een tijdlimiet op staan van één week? Al kan ik mij voorstellen dat dit technisch gezien wel wat veel begint te worden op den duur.

Dan lijkt de alert de beste optie.

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Sinds deze nacht moet ik bij elk bezoek aan gelijk welke Meter-site altijd weer opnieuw inloggen. Dacht eerst dat het aan de cookies bij mezelf zou liggen, maar het is gaande op alle toestellen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.