- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Als dat wel werkt, dan vind ik het prima. Na goedkeuren moet iemand mij dan even een seintje geven
ZAP!
-
- 5469 berichten
- 3626 stemmen
Toevoegen met Imdb-code werkt wel (onlangs nog Endeavour s5 ingestuurd). Ga ik dat even doen, thanks.
Ik heb het (gisteren) nog eens geprobeerd btw en bij het veld 'seizoensnummer' een keertje een uitroepteken of seizoen 1 ingevuld en dan pakt ie hem wel. Probleem is dan alleen dat ik een waarschuwing krijg dat ik het niet goed ingevuld heb en als dat dan weer doe, krijg ik het oude probleem weer (het rode vlakje blijft knipperen)... 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Je doet waarschijnlijk iets anders, dan ik wanneer ik het probeer, maar ja wat dat dan is...
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3312 stemmen
CREWMEDEDELING:
Rico Jay (Schele Kaketoe) is wegens tijdgebrek gestopt als crewlid. We willen hem heel erg bedanken voor zijn hulp de afgelopen maanden!
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3312 stemmen
Aangezien er deze week wat vragen en verwarringen ontstonden bij het toevoegen van series, zijn we deze week bezig met het updaten van deTvMeterWiki. Hieronder vind je de belangrijkste punten waar verwarring over ontstond.
Minimale informatie bij het toevoegen van een serie/seizoen:
- Plot van de serie.
- Productieland(en).
- Genre(s).
- Poster, cover van de serie én het seizoen (dit kan dezelfde afbeelding zijn).
- Zender waarop de serie wordt uitgezonden.
- Uitzenddatum (dus niet alleen het jaartal) van de eerste aflevering.
Bij het toevoegen van een serie vul je bij 'ontwikkelaar' altijd het volgende in:
- De ontwikkelaar/creator volgens IMDb, Wikipedia of een andere bron. En anders:
- De executieve producer/uitvoerend producent. En anders:
- Mag je de ontwikkelaar leeg laten. Laat dan weten dat je in ieder geval verschillende bronnen geraadpleegd hebt om een ontwikkelaar te vinden.
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3312 stemmen
Verzoekje van de crew:
Willen jullie wanneer je op het laatste bericht reageert niet het quote-knopje gebruiken maar het tag-knopje? Op die manier krijgen we geen onnodig lange lappen tekst. Als je op een bericht verder naar boven reageert, kun je uiteraard wel quoten. Dankjewel!
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Vanaf vandaag kun je ook het on demand serieaanbod van Ziggo vinden op de site: https://www.tvmeter.nl/ziggo
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Het aanbod van Ziggo is tijdelijk weer even verdwenen tot er een probleem is opgelost.
Wel is vanaf vandaag ook het serieaanbod van Amazon On Demand beschikbaar:
jarno1975 (Moderator series)
-
- 10972 berichten
- 2792 stemmen
Wanneer ik een PM naar iemand type en vervolgens een smilie wil toevoegen (vanuit het icoontje) verdwijnt de hele getypte tekst. Wat overblijft is een leeg typevenster met alleen de smilie.
JorisTVmeter
-
- 359 berichten
- 654 stemmen
Probleem bij het toevoegen van een tweede seizoen zonder IMDB-code, waarvan seizoen 1 op de site staat. Hoewel ik het juiste seizoen aanklik, kan dit niet verzonden worden. Bij het opslaan, staat er als serietitel 'foo'? Ze wordt niet gelinkt aan de juiste serie. Gaat over 'Axel Opgelicht 2'
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Probleem bij het toevoegen van een tweede seizoen zonder IMDB-code, waarvan seizoen 1 op de site staat. Hoewel ik het juiste seizoen aanklik, kan dit niet verzonden worden. Bij het opslaan, staat er als serietitel 'foo'? Ze wordt niet gelinkt aan de juiste serie. Gaat over 'Axel Opgelicht 2'
Ik zie dat er bij het tussentijds opslaan van zo'n toevoeging iets mis gaat, bedoel je dat ook?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik denk dat het opgelost is. Als je ergens nog "foo" ziet kun je dat negeren. Als het toch nog fout gaat hoor ik graag waar precies.
JorisTVmeter
-
- 359 berichten
- 654 stemmen
Ik denk dat het opgelost is. Als je ergens nog "foo" ziet kun je dat negeren. Als het toch nog fout gaat hoor ik graag waar precies.
Getest, en dus ook maar direct een seizoen toegevoegd
, en werkt nu inderdaad prima.
Bedankt voor de snelle actie en reactie.
Baldur
-
- 691 berichten
- 3077 stemmen
Op deze pagina mist het jaartal (denk ik) tussen de haakjes:
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik heb wat wijzigingen doorgevoerd ivm de nieuwe privacywetgeving.
In de praktijk zijn de volgende zichtbare veranderingen gedaan:
- De cookie wall is weggehaald
- Er staan op de detailpagina's geen twitter/facebook "like" knopjes meer
- Als er ergens op de site bv. een externe afbeelding of een YouTube filmpje ingevoegd is, is deze niet direct zichtbaar, totdat je hebt aangegeven akkoord te zijn met het inladen van externe media. Je kunt dit ook weigeren, dan worden deze ingevoegde media vanaf dat moment vervangen door een linkje
- Ik heb het inschrijven/inloggen/uitschrijven via Facebook, Twitter en Google opnieuw gebouwd op een manier waarbij er geen privegegevens van onze site naar de externe site gestuurd worden
Je kunt de nieuwe privacypolicy lezen voor verdere details. Als er ergens iets fout gaat dan hoor ik het graag.
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Bij het toevoegen van een serie, kan je tussendoor de gegevens opslaan. Op die manier kan je later hernemen. Handig, want het neemt toch meer tijd in beslag dan je aanvankelijk zou denken.
Echter merk ik, nu opnieuw, dat niet alle informatie daadwerkelijk opgeslagen is. Ik heb het zonet nog even getest om zeker te zijn. Zo moet je bijvoorbeeld 'landen' en 'genres' opnieuw ingeven. De Engelstalige plotsuggesties per aflevering worden dan ook niet meer opgehaald, zodat je ze elders moet gaan zoeken ...
Ik wéét het, zoveel werk is dat nu ook weer niet. Maar is het eventueel een mogelijkheid om deze zaken ook te laten onthouden? Just a thought.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Dat van die landen en genres heb ik toevallig vandaag opgelost als het goed is, voor toekomstige gevallen
wat ik zelf doe is even de engelstalige plotsuggesties in het plot-veld plakken, van de afleveringen waar ik niet meer aan toe kom
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Goed idee.
Bijkomende vraag: Als TVMeter na het ingeven van de IMDB code niets in de velden plaatst, ook al staat het netjes op IMDB, loopt er dan iets fout of heeft dat een andere reden?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Dat voorinvullen is een hulpje / extraatje. Soms kan er niets gevonden worden en moet je het helaas zelf doen.
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Okelidokeli! Dan weet ik dat ook weer. 
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Ja, ik weer.
Het volgende kwam ik nu reeds 3 x tegen:
Ik sla een seizoen tussentijds op. Bijvoorbeeld 'Champions' (S1)
Wanneer ik dan terug kom, blijkt er ook een 'Champions 225' (0) open te staan. Met twee andere reeksen had ik het ook. 'Champions' (S1) werd eerder al goedgekeurd. Zonet krijg ik de melding dat 'Champions 225' is goedgekeurd.
Is dit een bug?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Wat is die 225 precies? Kun je een screenshot maken? Bedankt
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Bij mijn "Tussentijds opgeslagen toevoegingen" staat nu ook weer : "The Odyssey Seizoen 255". Die serie voltooide ik deze morgen al en werd verzonden. Toen stond dit er niet.
https://i.imgur.com/2GsvO3k.jpg
Eerder deze week had ik al hetzelfde met andere series. Zo ook 'Champions'. Toen ik verder wou gaan met het invullen van de gegevens, stond er afwisselend wel en niet een tweede 'Champions 255' in mijn "Tussentijds ...". Nadat ik 'Champions' hand ingestuurd en was goedgekeurd, heb ik 'Champions 255' verwijderd via het kruisje. Enige tijd later kreeg ik volgende melding:
https://i.imgur.com/mJYhgl9.jpg
* Het is 255 ipv 225.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Volgens mij gaat er iets mis met de lay out, bij alle topics onderaan de lijst met afleveringen. Daar komen sterren doorheen en de lay out raakt uit normale doen.