• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.536 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.941 acteurs
  • 199.148 gebruikers
  • 9.381.094 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Uiteraard zullen er lopende series zijn die nog missen, dat ontkent ook niemand. Maar over het algemeen staan deze er wel vrij snel op. Tevens denk ik ook niet dat je TvM al kan vergelijken met mijnserie, deze site bestaat veel korter en heeft dus nog tijd nodig om een complete database te krijgen. Verder is de opbouw hetzelfde als de andere sites, er worden inderdaad geen columns met meningen geschreven, maar wij laten wel onze mening achter bij series die we volgen. Wij proberen dit zelf ook zo actief mogelijk te doen.

Qua opzet van toevoegen kan ik kort over zijn: dit gaat niet veranderen. We hebben het er wel over gehad en begrijpen de feedback omtrent plots ook heel goed, maar wij zien hier de meerwaarde wel van in. Dat is juist hetgeen wat ons onderscheid van alle andere sites waar je series op kan vinden. Wel zijn we inmiddels overeengekomen dat zelfgeschreven plots toegestaan worden als er online geen plots te vinden zijn. Wat betreft posters vind ik persoonlijk niet dat daar moeilijk om wordt gedaan. In principe moet er inderdaad een aparte seizoensposter zijn, maar als deze er niet is, kan er teruggevallen worden op de serieposter. Het is dus absoluut niet zo dat als je naar een poster gezocht hebt en er is er geen één te vinden, dat we van de verwachten dat je verder zoekt tot je een ons weegt. Daar is dus gewoon een alternatief voor.

Berichten plaatsen bij de serie in plaats van het seizoen is iets wat wel besproken is en ook niet onmogelijk is dat dat ooit gaat komen. Het is echter wel iets waar goed over de opzet nagedacht moet worden, omdat de voorkeur voor ons wel gaat naar recensies per seizoen. Met name bij de serie die (al langere) tijd gestopt zijn, zou een recensie per serie mogelijk beter zijn. Het cijfer zie ik daarentegen niet niet veranderen. Natuurlijk zijn er series waarvan je alle seizoenen hetzelfde beoordeelt, maar ik heb er daar maar zeer weinig van. Ieder seizoen is anders en zo ook jouw mening over dat seizoen, de kans is dus groot dat jouw cijfer (iets) afwijkt van het voorgaande seizoen. Persoonlijk zie ik er dus ook geen meerwaarde in om op een gehele serie te stemmen. Het gemiddelde van alle seizoenen is immers ook op de seriepagina te vinden, ik denk dat je daar een zeer reëel beeld van de gehele serie krijgt.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

renzoroy_mm schreef:

Ik wil ze best zelf toevoegen, maar wat mij tegenhoud is dat je voor elke aflevering een plotomschrijving moet schrijven.... Wie leest dat nou. Oh ik ga de 12e aflevering van seizoen 3 van die serie kijken, eerst even lezen waar die aflevering over gaat...

Persoonlijk gebruik ik die plotomschrijvingen juist zeer regelmatig bij het afvinken van m'n checklist. Alleen aan de hand van nummer en titel weet ik vaak niet welke aflevering het betrof, en of ik 'm al gezien heb. Daarnaast hoef je bij lopende series natuurlijk niet (in 1 keer) voor alle afleveringen beschrijvingen in te voeren, aangezien veel afleveringen nog niet uitgezonden zijn. Het lijkt mij niet zo heel veel werk om 1 of 2 series bij te houden, en elke week even een korte plotomschrijving in te voeren voor de aflevering van die week. Als de site nog wat verder groeit, en er zijn enkele tientallen mensen die er zo over denken, dan hebben we een compleet up-to-date overzicht van lopende series.

renzoroy_mm

• 1314 berichten
  • 979 stemmen

Miszmi schreef:

Het cijfer zie ik daarentegen niet niet veranderen. Natuurlijk zijn er series waarvan je alle seizoenen hetzelfde beoordeelt, maar ik heb er daar maar zeer weinig van. Ieder seizoen is anders en zo ook jouw mening over dat seizoen, de kans is dus groot dat jouw cijfer (iets) afwijkt van het voorgaande seizoen. Persoonlijk zie ik er dus ook geen meerwaarde in om op een gehele serie te stemmen. Het gemiddelde van alle seizoenen is immers ook op de seriepagina te vinden, ik denk dat je daar een zeer reëel beeld van de gehele serie krijgt.

Ja ik vind juist als een serie een minder seizoen heeft, haal ik dus mijn totale beoordelingscijfer naar beneden. Maar bijvoorbeeld Shameless is elk seizoen tot nu toe gewoon geweldig en ipv in 1 x een 10 geven, moet ik elk seizoen apart aanklikken en beoordelen. haha. Kan je niet beide opties hebben? Dat je per seizoen kan stemmen, maar ook algemeen. Bij mijnserie (sorry dat ik die site zo vaak gebruik als vergelijking) kan dat weer wel.

brawljeff

• 2773 berichten
  • 3313 stemmen

Maar als we alles hetzelfde doen als mijnserie is deze website overbodig. Verschil moet er zijn. Los van het feit of het één beter is dan het ander, is dit iets waar we namens de hele crew volledig achter staan.

Zo zou je ook de suggestie kunnen hebben om op musicmeter te stemmen op een artiest in plaatst van een album. Of op moviemeter op de volledige Halloween reeks of op het Marvel universum, in plaats van alle losse films. Wij zijn van mening dat serieseizoenen ook los gezien moeten worden. Er zit vaak een heel jaar tussen en ze zijn verschillend in kwaliteit.

Zoals Miszmi al zei hebben we dit in juli uitgebreid besproken in het 'geef je mening over tvmeter' topic. Misschien voor jou ook interessant om terug te lezen.

We zien je berichten niet als geklaag, zoals je het noemde, maar we moeten niet teveel in herhaling vallen in dit topic

renzoroy_mm

• 1314 berichten
  • 979 stemmen

Ja ik ben iets van een jaar niet op deze site geweest, dus die discussie heb ik idd gemist. Jammer ook dat Joey (Halve Tamme) nu weg is, daar had ik toen veel contact mee, goede gozer was dat. Zaten toen ook beetje in hetzelfde schuitje in onze prive situatie. Dus jammer om terug te komen en te zien dat die weg is. Maar goed, zal zo eens het forum doorspitten om het een en ander terug te lezen. Qua series als Gotham en Walking Dead ben ik het zeker met je eens, die gaan elk seizoen mega achteruit. Maar andere series zoals Friends en Shameless is elk seizoen gewoon geweldig, die heb ik ook allemaal een dikke 10 (5) gegeven , maar ja is met dat soort series dan makkelijker om dat in 1 x te kunnen doen. Maar goed, ik zal verder mijn mond houden en geen verdere oude koeien uit de sloot halen . haha.

ZAP!

• 5474 berichten
  • 3627 stemmen

Ik heb net 1 klein dingetje toegevoegd aan mijn review van La Forêt (2017) en meteen staat het hele bericht als gespoilerd uitgebeeld; klik. Wie weet hoe dat zit / werkt?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Vreemd, zal op de lijst zetten om daar naar te kijken. Als ik hetzelfde bericht plaatst, gaat het wel goed

ZAP!

• 5474 berichten
  • 3627 stemmen

Heb het al eerder gehad, maar weet niet meer hoe ik het toen opgelost heb. Of dat het zichzelf oploste op 1 of andere manier. Kan ik er voor nu nog wat aan doen?

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

beek0369, dit gebeurt inderdaad vaker. Voor ons werkt het altijd als we de aflevering tussen de spoilertags weghalen. In jouw geval staat er dus spoiler=ep6, als je =ep6 dus weg zou halen, zou het weer goed moeten staan.

ZAP!

• 5474 berichten
  • 3627 stemmen

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Dat zou niet nodig moeten zijn natuurlijk. Zal er binnenkort naar kijken

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

volgens mij opgelost, als het nog een keer ergens fout gaat hoor ik het graag

ZAP!

• 5474 berichten
  • 3627 stemmen

.

grovonion

• 595 berichten
  • 2203 stemmen

Effe een vraag naar stemgedrag, mag (in principe) op een hele serie stemmen zonder ze volledig gezien te hebben?

Ik weet dat dit bij musicmeter en moviemeter een deolontologische vraag is die als antwoord heeft: nee. Maar hoe is dat bij series?

Shaky

• 3736 berichten
  • 13061 stemmen

mag (in principe) op een hele serie stemmen zonder ze volledig gezien te hebben?

De regel die hierin geldt is dat er niet op een serie gestemd mag worden voordat ten minste één aflevering is uitgezonden / gezien. Het is verder niet na te gaan of te controleren of mensen daadwerkelijk de series helemaal gekeken hebben alvorens ze erop stemmen.

Zelf stem ik alleen op series / seizoenen die ik ook daadwerkelijk helemaal gezien heb, of waar ik misschien hooguit één of twee afleveringen van gemist heb, maar het is geen regel dat het verboden te stemmen op een show die niet helemaal afgekeken is. Zou ook een onuitvoerbare regel zijn.

Ik weet dat dit bij musicmeter en moviemeter een deolontologische vraag is die als antwoord heeft: nee.

Uiteraard heeft het niet de voorkeur dat mensen dit doen, maar ook op MovieMeter en MusicMeter wordt bij het leven gestemd op zaken die nooit daadwerkelijk gezien dan wel beluisterd zijn. Dat is helaas onmogelijk tegen te gaan.

Over het algemeen kan in ieder geval gezegd worden dat op alle meter-sites het overgrote merendeel van de stemmen oprecht zijn (of i.i.g. lijken).

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Je mag op deze site wat mij betreft ook gewoon alvast een tussentijdse stem geven na een paar afleveringen, en deze later eventueel bijwerken. Anders kan niemand zien of een lopende serie de moeite waard is.

renzoroy_mm

• 1314 berichten
  • 979 stemmen

Komt er naast de top 100 ook een flop 100 lijst? zoals bij moviemeter en zo??

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ja misschien als de site wat groter is / wordt.

grovonion

• 595 berichten
  • 2203 stemmen

Wat betreft regels omtrent stemmen, als langjarige gebruiker van de metersites ben ik nog niet tevreden met de uitleg hieronder.

Ten eerste, er wordt op de pagina van arrow sezoen 1, verwezen naar regels omtrent stemmen, maar op de wiki vind ik hier niks van terug, waar kan ik die vinden?

Ten tweede, los ervan dat afdwingen van correct stemgedrag onmogelijk is, zijn er toch zeker een soort van gedragsregels die, misschien ongeschreven, toch van toepassing zijn? Of niet? Zo herinner ik me talloze discussies over musicmeter stemmers die een stem afgeven na het beluisteren van slechts enkele liedjes. Not done! Ook een boek lezen en na 3 hoofdstukken stemmen wordt niet als correct aanzien op boekmeter, hoe kan het ook?

Ik snap dat het interessant kan zijn dat mensen na 3 afleveringen al een stem afgeven als indicatie.
Maar hoe kan het in de zin van tvmeter zijn als mensen bewust na het kijken van enkele afleveringen afhaken, en toch hun stem geven? Ik geeft toch ook geen stem aan godfather III na het zien van de eerste 2 films? Ik heb hier of daar een aflevering van south park gezien, gemakkelijk 3 of 4 per sezoen. Als ik die niet goed vind, mag ik dan alle sezoenen een halve ster geven?

Graag verheldering,

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

ThaDeez, deze discussie heeft vaker plaatsgevonden en ook in dit geval is het een discussie waarbij je niet iedereen tevreden kan stellen.

Zo kan je een serie niet vergelijken met een boek of film. Om jouw voorbeeld aan te houden, als jij The Godfather III niet hebt gezien, kan je daar niet op stemmen op basis van de andere twee films. Dit geldt eigenlijk ook voor series, als jij het derde seizoen niet hebt gezien, kan je die niet beoordelen aan de hand van de eerste twee. Voorbarige stemmen worden dan ook verwijderd. Stemmen op een film van 90 minuten die je niet eens hebt afgekeken is iets anders dan stemmen op een seizoen van laten we zeggen 880 minuten, waarvan je er 440 hebt gezien. Je hebt dan een prima idee van het seizoen, ongeacht of de latere afleveringen beter worden.

Een film wil ik nog wel eens afkijken, in de hoop dat het einde wat beter wordt. Bij een serie doe je dat niet zo snel, zeker niet als je het met 0.5* wil gaan beoordelen. Persoonlijk stem ik niet op seizoenen die ik niet heb afgekeken, omdat ik dat voor mijn gevoel dan niet op de juiste manier kan beoordelen. Dit is echter een kwestie die ieder voor zich uitmaakt. Als iedereen zo zou denken, hou je slechts de mensen over die het wel goed vinden en krijg je een vertekend beeld van een serie. Er zullen immers maar weinig mensen zijn die een serie zo ongelooflijk slecht vinden, dat ze de hele rit kunnen uitzitten. Dat zou dus betekenen dat alleen de mensen met een krappe onvoldoende en voldoendes kunnen stemmen, of mensen met ijzeren geduld die de serie toch afkijken.

Persoonlijk vind ik stemmen na het zien van slechts één aflevering ook wat voorbarig, maar er zullen mogelijk mensen zijn hun stem.iedere aflevering heroverwegen. Daarbij hou je dat niet tegen. Als zij na 1 aflevering absoluut die 5* willen geven, omdat het hun favoriete serie is bijvoorbeeld, zullen zij diezelfde stem ook na alle afleveringen geven.

Ik zal niet ontkennen dat ik sommige stemmen ook twijfelachtig vind. Neem als voorbeeld Full House, waar mensen op alle 8 de seizoenen een onvoldoende geven. Mij maak je niet wijs dat je na één zeer slecht seizoen nog verder gaat kijken. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, bijvoorbeeld mensen die verplicht meekijken met een ander. Toch kunnen wij daar niet zoveel aan doen, wij kunnen niet aantonen of zij ieder seizoen wel of niet hebben gezien. Als wij zien dat iemand zegt 'wat is dit slecht zeg, ben na dot seizoen maar gestopt' en we zien dat diegene wel op de overige seizoenen stemt, zullen we dat uiteraard aanpakken.

Ik begrijp dat het stemmen hier verwarrend kan zijn en anders wordt aangepakt, maar als wij gaan zeggen dat er alleen gestemd mag worden nadat het gehele seizoen is bekeken, krijg je een vertekend beeld van het gemiddelde.

renzoroy_mm

• 1314 berichten
  • 979 stemmen

Als ik de 1e paar eps van een serie heb gezien en denk, dit is zo slecht, ga ik zeker niet de rest kijken, maar ik doe wel een negatieve stem op dat seizoen plaatsen. De overige seizoenen niet, want die heb ik dan niet gezien. En ja, je kan ook niet doen dat je per aflevering kan stemmen, dat wordt een beetje te gek, dus je moet er maar op vertrouwen dat mensen alleen stemmen op een seizoen waar ze afleveringen van gezien hebben en als mensen alleen mogen stemmen die een heel seizoen of de hele serie kijken (wat dan mensen zijn die het een goede serie vinden) krijgen series nooit meer een negatieve beoordeling, dus dan is elke serie ineens goed... dat schiet ook niet op. Het stem systeem is goed zoals het is.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Sowieso mist deze site 1 hele belangrijke optie, om met 1 stem op de gehele serie (+ alle afleveringen afvinken) te kunnen stemmen. Ik zou namelijk ook niet meer weten hoe ik op 29 seizoenen The Simpsons kan stemmen. Heb elke aflevering gezien, maar ik weet het zonder herziening niet meer te herinneren.

Zelf stem ik pas als ik bij een seizoen alle afleveringen heb gezien, sowieso kijk ik een seizoen altijd af. Ik vind het ook raar als mensen na 2 afleveringen al een stem geven, slaat nergens op. Maar dit valt gewoon niet te controleren, snap goed dat de crew daar ook niet achteraan gaat, tenminste het opzichtige stemfraude is. Maar soms is het wel jammer, want tv meter kent geen fanbase zoals MM, waar het niet boeit of iemand een 0,5 ster geeft bij een recente blockbuster. Maar als je zoals hier bij genoeg series maar een paar stemmen hebt dan is het wel erg van invloed op de totaalscore.

brawljeff

• 2773 berichten
  • 3313 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Sowieso mist deze site 1 hele belangrijke optie, om met 1 stem op de gehele serie (+ alle afleveringen afvinken) te kunnen stemmen. Ik zou namelijk ook niet meer weten hoe ik op 29 seizoenen The Simpsons kan stemmen. Heb elke aflevering gezien, maar ik weet het zonder herziening niet meer te herinneren.

Die optie kan bij sommige series handig zijn, maar bij de meeste niet. Als je de gehele Simpsons reeks bijvoorbeeld gemiddeld 3,5* waard vindt, zou je er voor kunnen kiezen om ieder seizoen dat cijfer te geven. Je gemiddelde cijfer voor de totale serie komt dan op de seriepagina te staan.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

brawljeff schreef:

(quote)

Die optie kan bij sommige series handig zijn, maar bij de meeste niet. Als je de gehele Simpsons reeks bijvoorbeeld gemiddeld 3,5* waard vindt, zou je er voor kunnen kiezen om ieder seizoen dat cijfer te geven. Je gemiddelde cijfer voor de totale serie komt dan op de seriepagina te staan.

Dat snap ik, maar dan moet ik 29 seizoenen opzoeken. Het zou het leven op deze site zoveel makkelijker maken als er een totale optie komt. Idem voor de mening over een serie, een centraal topic per serie zou in sommige gevallen erg handig zijn.

grovonion

• 595 berichten
  • 2203 stemmen

Miszmi schreef:

ThaDeez, deze discussie heeft vaker plaatsgevonden en ook in dit geval is het een discussie waarbij je niet iedereen tevreden kan stellen.

Dat niet, maar duidelijke regels opstellen is toch het minste. Dat niet iedereen zich daaraan gaat houden is duidelijk, er zijn genoeg mensen die door rood rijden of ergere regels aan hun laars lappen. Maar door vage regelgeving wordt grillig gedrag wel in de hand gewerkt. Dan heeft iedereen die een beetje online moreel besef mist (en dat zijn er op de metersites gelukkig veel minder dan pakweg youtube) direct een extra excuus om zich twijfelachtig te gedragen. Als jij zegt dat in principe na 1 aflevering stemmen mag dan leg ik me daarbij neer, zolang dit de consensus regel is.

renzoroy_mm

• 1314 berichten
  • 979 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dat snap ik, maar dan moet ik 29 seizoenen opzoeken. Het zou het leven op deze site zoveel makkelijker maken als er een totale optie komt. Idem voor de mening over een serie, een centraal topic per serie zou in sommige gevallen erg handig zijn.

Je kan ook gewoon the simpsons aanklikken. Dan zie je onderaan de lijst van alle seizoenen en dan kies je stemtabel. Dan kan je makkelijk bij elk seizoen een cijfer geven, zonder dat je eerst voor elk seizoen de bijbehorende pagina moet openen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

renzoroy_mm schreef:

(quote)

Je kan ook gewoon the simpsons aanklikken. Dan zie je onderaan de lijst van alle seizoenen en dan kies je stemtabel. Dan kan je makkelijk bij elk seizoen een cijfer geven, zonder dat je eerst voor elk seizoen de bijbehorende pagina moet openen.

Dan nog kan je de gekeken afleveringen niet afvinken.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Waarom wil je zo graag alle afleveringen van The Simpsons afvinken? wat win je daar mee? Dat lijkt me persoonlijk alleen nuttig voor lopende series. Daar kun je door afleveringen af te vinken je checklist bijhouden, of zorgen dat je de juiste spoilers wel/niet ziet.

Verder is The Simpsons natuurlijk een extreem voorbeeld qua aantal seizoenen. Bij het overgrote deel van de series kun je met vrij weinig moeite, met een stemtabel, even alle seizoenen raten.

En als je van een oude serie niet meer per seizoen weet wat je er van vond, dan stem je toch niet? Of pas wanneer je een keer zo'n serie opnieuw kijkt. Ik snap / herken die drang niet om per se overal op te moeten stemmen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

grovonion schreef:

(quote)
Dat niet, maar duidelijke regels opstellen is toch het minste.

Die regel zijn er dus. Op TvMeter mag je op een seizoen stemmen, ook als het nog loopt of als je gestopt bent met verder kijken. Ik vind het (relatief) belangrijk dat je alvast halverwege een seizoen 1 een indicatie kunt krijgen van of het de moeite waard is om ook te gaan kijken. En als iedereen afhaakt omdat het zo slecht is, mag dat van mij ook prima in het cijfer naar voren komen. Het lijkt me vanzelfsprekend dat je niet, als je halverwege seizoen 1 afhaakt, seizoen 2 en 3 ook een onvoldoende gaat geven.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Jordy schreef:

Waarom wil je zo graag alle afleveringen van The Simpsons afvinken? wat win je daar mee? Dat lijkt me persoonlijk alleen nuttig voor lopende series. Daar kun je door afleveringen af te vinken je checklist bijhouden, of zorgen dat je de juiste spoilers wel/niet ziet.

Verder is The Simpsons natuurlijk een extreem voorbeeld qua aantal seizoenen. Bij het overgrote deel van de series kun je met vrij weinig moeite, met een stemtabel, even alle seizoenen raten.

En als je van een oude serie niet meer per seizoen weet wat je er van vond, dan stem je toch niet? Of pas wanneer je een keer zo'n serie opnieuw kijkt. Ik snap / herken die drang niet om per se overal op te moeten stemmen.

Je hebt het zelf als optie bij je profiel gebracht en dus gebruik ik het. Vind het geinig om te zien hoeveel afleveringen ik heb gezien van een serie of in totaliteit. Dus het stemmen via het algemene overzicht werkt voor mij niet.

En ja, the Simpsons is een extreem voorbeeld, maar genoeg series die 8 tot 25 seizoenen hebben en dan is het gewoon veel werk. South Park heeft er 21, Family Guy 16, genoeg sitcoms richting de 10 etc.

En momenteel stem ik ook niet op alles, omdat dat soms te lastig is. Heb denk ik net een kwart van wat ik heb gezien pas hier in een stem gezet. Wel jammer, want ik ben wel iemand die de drang heeft zoiets compleet te willen maken zoals ik op andere metersites ook heb gedaan. Het is gewoon niet heel gebruiksvriendelijk voor mensen als mij op dit moment. Ik zeg niet dat je dit moet corrigeren hoor, da's jouw keuze, maar daarom mag ik best aangeven dat ik het jammer vind. Dit soort sites zijn voor mij ook een persoonlijke database. Je wil niet weten hoe vaak ik mijn profiel in MM check om dingen na te kijken.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.