• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.536 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.279 acteurs
  • 199.148 gebruikers
  • 9.381.104 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

JorisTVmeter

• 359 berichten
  • 654 stemmen

Jordy schreef:

opgelost?

Bij mij nog niet.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ohja ik zie het , zal later vandaag nog even kijken

Shaky

• 3736 berichten
  • 13061 stemmen

Jordy, wanneer de serie Time after Time wordt opgezocht komt deze in het zoekscherm tevoorschijn maar wanneer je er dan op klikt staat er 'Dit seizoen is niet bekend op TvMeter.nl'

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Heb 'm uit de zoekindex verwijderd

JorisTVmeter

• 359 berichten
  • 654 stemmen

Jordy schreef:

ohja ik zie het , zal later vandaag nog even kijken

Het werkt terug. Bedankt voor de snelle oplossing Jordy

606

• 23879 berichten
  • 12278 stemmen

Bij The Walking Dead - Seizoen 8:

Wie geeft nu al een 2 lijkt me niet mogen, het is echt net pas begonnen.

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

606 schreef:

Wie geeft nu al een 2 lijkt me niet mogen, het is echt net pas begonnen.

Zoals al vaak aangegeven is stemmen na de eerste aflevering gewoon toegestaan. Ieder stemt op zijn eigen manier, waar ik er voor kies om pas te stemmen als ik alle afleveringen van een seizoen heb gezien, kiezen anderen ervoor om tussentijds te stemmen. Stemmen kunnen aangepast worden naarmate het seizoen vordert, als deze user blijft kijken, kan hij het over bijvoorbeeld vijf afleveringen alsnog verhogen omdat het beter wordt, of juist verlagen omdat het nog meer tegen begint te vallen. Niet iedereen hoeft het daarmee eens te zijn, maar deze discussie is inmiddels al meerdere keren gevoerd en momenteel hebben wij geen reden om dit aan te passen, juist omdat een cijfer op ieder moment aangepast kant worden.

stinissen (crew series)

• 23462 berichten
  • 76959 stemmen

Bij De Site > Algemeen > Toevoegverzoeken:

renzoroy_mm schreef:

Shameless US, seizoen 7 en 8 (die net begonnen is)

Shameless (TV Series 2011– ) - IMDb

Is het niet handiger om eerst eens de recente, nog lopende series toe te voegen i.p.v. de oude meuk die laatste tijd wordt toegevoegd? i.v.m. dat leden dan hun checklist up 2 date kunnen houden.

Die ouwe meuk waar je het over hebt vind ik bv veel belangrijker en daarna kom je vanzelf bij de nieuwere series.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

stinissen schreef:

(quote)

Die ouwe meuk waar je het over hebt vind ik bv veel belangrijker en daarna kom je vanzelf bij de nieuwere series.

Daarbij worden nieuwe series sowieso wel erop gezet. Ik hecht ook veel waarde aan oude series inderdaad.

Maar de series over vd Meyde en Barbie, kom op man. Echt zo jammer dat we die schijtbagger serieus op deze site mogen zetten.

renzoroy_mm

• 1314 berichten
  • 979 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar de series over vd Meyde en Barbie, kom op man. Echt zo jammer dat we die schijtbagger serieus op deze site mogen zetten.

Helemaal mee eens. Dat zijn niet echt series vind ik....

renzoroy_mm

• 1314 berichten
  • 979 stemmen

stinissen schreef:

(quote)

En toch dien je een verzoek in voor Gunpowder, wat een recente serie is

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Het is aan de toevoeger zelf wat hij indient. Wij gaan mensen niet opleggen of ze 'oude meuk' of recente, lopende seizoenen moeten toevoegen en gaan hier ook niet op aandringen. Het verschilt ook volledig per persoon wat hij belangrijker vindt. Ik begrijp dat het handiger is in verband met je checklist, maar hier hebben wij geen invloed op en willen wij verder ook geen invloed op hebben. Toevoegen op TvM is over het algemeen al een veel lastiger proces dan op de andere meter-sites en zijn dan ook blij met alle energie die hierin gestoken wordt door alle toevoegers, ongeacht of zij voor de oudere series of de nieuwe gaan. Nieuwe seizoenen worden vaak ook wel relatief snel toegevoegd, het grootste gedeelte staat op de site, voordat het seizoen daadwerkelijk begint. Ook begrijp ik de weerstand op (een deel van) het toevoegen van reality, maar wij zien hier de meerwaarde wel van in. Niet per definitie eerdergenoemde series, maar met name in het gameshow verband of series als Jackass, die hier volgens ons juist wel thuishoren. Deze discussie is echter ook al meerdere malen gevoerd, ik denk dat we nooit iedereen helemaal tevreden kunnen stellen, hoe graag we dat ook zouden willen.

Gunpowder is overigens helemaal niet toevoegbaar. Het minimum aantal afleveringen voor een miniserie is weliswaar verlaagd, maar drie is helaas nog steeds te weinig.

stinissen (crew series)

• 23462 berichten
  • 76959 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Daarbij worden nieuwe series sowieso wel erop gezet. Ik hecht ook veel waarde aan oude series inderdaad.

Klopt maar je hoeft er niet na te kijken ieder zijn smaak toch?

ZAP!

• 5474 berichten
  • 3627 stemmen

Miszmi schreef:

Het is aan de toevoeger zelf wat hij indient. Wij gaan mensen niet opleggen of ze 'oude meuk' of recente, lopende seizoenen moeten toevoegen en gaan hier ook niet op aandringen. Het verschilt ook volledig per persoon wat hij belangrijker vindt. Ik begrijp dat het handiger is in verband met je checklist, maar hier hebben wij geen invloed op en willen wij verder ook geen invloed op hebben.

Het zou wel fijn zijn als er door de crew gelet werd op wat er op tv is en dat ook met zekere voorrang toevoegen, we zitten immers op TV meter. Zo was er onlangs La Forêt (2017) op de Belg en dat heb ik dit in dit topic aangegeven, maar die heb ik uiteindelijk zelf moeten toevoegen.

-edit- Overigens ben ik momenteel bezig Rellik (TV Series 2017– ) - IMDb toe te voegen (begint a.s. zaterdag op de Belg), dus die hoeven jullie alvast niet te doen...

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

beek0369, ik begrijp dat er enige verwarring kan ontstaan, maar wij zijn er niet op bepaalde toevoegingen te doen. Ook begrijp ik dat het fijn is als het overzicht compleet is, maar dan moeten er wel mensen zijn die zich aandienen om het toe te voegen. Op het moment dat ik zie dat er een seizoen toegevoegd is die op dit moment bezig is, pak ik die inderdaad eerst. Ik kan dit echter niet in een oogopslag zien en dan kan het dus zijn dat ik de lijst wel van boven naar beneden afwerk. De ene week is het heel rustig met toevoegingen en staat veel binnen een dag erop, de andere week krijgen we soms wel tien toevoegingen per dag binnen, dan redden we dat inderdaad niet. Er staat overigens ook maximaal zeven dagen voor en binnen die termijn hebben wij een toevoeging eigenlijk altijd wel behandeld. Maar het genoemde voorrang op toevoegen is er dus niet, omdat ook wij zelf de keuze maken of en wat wij toevoegen. Persoonlijk voeg ik niet extreem veel toe en voeg veelal ook alleen lopende seizoenen toe wanneer ik dat zelf volg, omdat ik daar net wat beter mee uit de voeten kan. Wat betreft toevoegen geldt voor de crew dan ook hetzelfde als voor iedere andere toevoeger: het is aan diegene zelf wat hij indient.

Uiteindelijk moet we het ook hebben van mensen die zelf toevoegen. Onze verantwoording ligt bij het nakijken van de toevoegingen, niet bij het toevoegen zelf. Wij doen dit ook allemaal in onze vrije tijd en hebben buiten TvM om ook onze verplichtingen zoals werk, school, gezin/huishouden etc. Zelf heb ik dus buiten mijn verantwoordelijkheden als crewlid en moderator om, weinig tijd om ook veel toe te voegen en dus ook geen tijd om alle correcties bij te houden van lopende series die verzocht worden. Het is dus fijn als mensen zelf zulke series toevoegen, zoals jij toentertijd hebt gedaan, en anders moet men (helaas) toch wachten totdat iemand de tijd of zin vindt om die betreffende serie toe te voegen.

ZAP!

• 5474 berichten
  • 3627 stemmen

Miszmi schreef:

Onze verantwoording ligt bij het nakijken van de toevoegingen, niet bij het toevoegen zelf. Wij doen dit ook allemaal in onze vrije tijd en hebben buiten TvM om ook onze verplichtingen zoals werk, school, gezin/huishouden etc.

Op zich snap ik dat, maar vanaf het moment dat ik vroeg om die toevoeging tot het moment dat ik het zelf maar besloot toe te voegen zag ik ondertussen wel dat crewleden hun eigen toevoegingen deden die niets relevanter waren of nog minder dan wat er met een dag op de publieke tv zou komen, dus dan dat vind ik dat een beetje krom. En ik had ook duidelijk aangegeven dat de serie dat aankomende weekend op de (publieke) Belg zou komen.

Maar daarnaast natuurlijk wel bedankt aan de crewleden die veel van hun vrije tijd in TvM steken!

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

beek0369, ik begrijp waar je naartoe wil, maar voor ons gelden wat betreft toevoegen geen andere regels. De ene keer wordt er een toevoegverzoek uit dat topic gepakt en de andere keer zal iemand zelf nog ideeën hebben om toe te voegen. Wij zijn dus niet verplicht om verzoeken te pakken, waarvan het seizoen op dat moment bezig is. Ik begrijp heel goed dat je dit graag zo zou zien, in de ideale wereld zouden die seizoenen natuurlijk direct op de site staan, maar zoals aangegeven moeten daar wel mensen voor zijn. Een verzoek in dat topic indienen is ook geen garantie dat het wordt toegevoegd. Als men 100% zeker wil zijn dat een toevoeging wordt gedaan, zullen ze die toevoeging toch zelf moeten doen.

Uiteraard staat het je vrij om in dit topic ideeën te opperen om het toevoegen van lopende seizoenen meer onder de aandacht te brengen. Het is dan wel aan ons om te kijken of dit realistisch en haalbaar is, maar wij gaan onszelf niet de verplichting opleggen dat wij die seizoenen moeten toevoegen.

ZAP!

• 5474 berichten
  • 3627 stemmen

Dan weet ik dat. Bedankt voor de respons!

renzoroy_mm

• 1314 berichten
  • 979 stemmen

sorry hoor, maar waar is die toevoeg verzoek topic voor dan? Mensen dienen dan verzoeken in, maar de kans bestaat dan dat niemand er wat mee doet, tenzij je mazzel hebt. Beetje gek. Ik snap dat de crew bestaat uit vrijwilligers die ook een prive leven hebben, maar toch. Met alle respect, die mensen hebben zich vrijwillig aangeboden om deze site te runnen, maar dan kan je verwachten dat overige leden het verwachten dat de crew deze site runnen en onderhouden en nogmaals met alle respect, vind ik dat op deze site best wel tegenvallen. Als ik dan op mijnserie.nl kijk, daar is de crew veel actiever en meer begaan met de verwachtingen en wensen van hun leden. Nogmaals, wil niemand hier afzeiken of op de tenen trappen en ik waardeer het werk van de crew wat er gedaan wordt, maar er zijn gewoon wat dingen die mij persoonlijk tegenvallen op deze serie site... mijn excuses.

brawljeff

• 2773 berichten
  • 3313 stemmen

Snap de gedachte, maar het woord 'verzoek' betekent niet dat iemand verplicht is er iets mee te doen. We hebben het topic om deze reden ook een tijd gesloten vorig jaar, maar iedereen wilde het toch graag terug.

Dan wil ik ook nog even toelichten dat het toevoegen niet per se de taak is van de crewleden. De crew heeft als taak de toevoegingen te controleren en de mods om de website te monitoren.

Het is niet mogelijk om met 4 crewleden alle lopende series toe te voegen en bij te houden

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Tomtommer, wij hebben ons niet vrijwillig aangeboden om de site te 'runnen', wij zijn gevraagd om toevoegingen van andere users te controleren. Als mij toentertijd ook de verplichting was opgelegd om dat soort toevoegingen te doen, had ik gelijk nee gezegd op die vraag. Ik heb daar gewoonweg de tijd niet voor. Wij doen dit vrijwillig. Ik heb buiten TvM een fulltime studie, daarnaast (alleenstaande) moeder, heb een huishouden te runnen en heb een verhuizing voor de deur staan. Overdag heb ik dus helemaal geen tijd om mij hier bezig te houden, op af en toe een berichtje plaatsen na. 's Avonds ben ik dan druk met de crewtaken, zoals toevoegingen nakijken en mijn modereertaken, waar ook behoorlijk veel tijd in kan gaan zitten. Het topic is bedoeld om toevoegingen onder de aandacht te brengen en anderen inspiratie te geven voor bepaalde toevoegingen. Dit is niets anders dan (tot hoever ik weet) op iedere andere meter-site. Op MM is sowieso een soortgelijk topic, maar die verzoeken worden ook niet door de crew toegevoegd (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Het is hier dan ook een behoorlijke luxe dat degene met de meeste toevoegingen tevens crewlid is en dus wel geregeld verzoeken uit dat topic pakt. Dat neemt niet weg dat hij dat niet verplicht is.

Deze site wordt uiteindelijk juist onderhouden door de inbreng van anderen. Wij zijn 'slechts' de mensen die het achter de schermen in de gaten houden en zorgen dat het kwalitatief goed blijft. Natuurlijk gaat er bij ons ook wel eens iets mis en zijn wij verre van perfect, maar uiteindelijk is dat onze taak als crew en niet het toevoegen van series. Ik gebruik mijnserie.nl alleen informatief en heb dus geen idee hoe de crew daar is, maar ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat zij 'veel actiever en meer begaan zijn met de verwachtingen en wensen van hun leden en ik vind ook daadwerkelijk dat jij ons daarin tekort doet. Allereerst is hier vrijwel de gehele dag iemand van de crew online, wij zijn dus altijd aanspreekbaar, tevens reageren wij vaak (zeer) snel op berichten in het forum om eventuele verwarringen of dergelijke te voorkomen. Problemen achter de schermen worden zo snel mogelijk gemeld en opgelost. Dat niet alle crewleden even actief zijn met toevoegen, daar zal ik je dan gelijk in geven, maar ik vind dat Robbie daarin tekort wordt gedaan.

Dat wij minder begaan zijn met de verwachtingen en wensen van 'onze' leden kan ik natuurlijk niet vergelijken, maar ik ben van mening dat wij dat wel zijn. In juli hebben wij een topic gemaakt waar specifiek om jullie mening is gevraagd, wat gaat er goed en wat kan er beter. Jij hebt geen gebruik gemaakt van die mogelijkheid om daarop te reageren. Prima natuurlijk, je bent niets verplicht en mogelijk was je in die periode niet online. Wij hebben echter alle feedback meegenomen uit dat topic en aan het meeste is ook daadwerkelijk wat gedaan. De grootste uitkomst daarvan is denk ik toch wel de opslagfunctie waar veel mensen naar hunkerden. Daarbij bestaat altijd dit topic nog, waarbij het 24/7 mogelijk is om je opmerkingen of feedback over wat je wil te geven. Niet overal kan wat aan gedaan worden natuurlijk, er zijn immers zoveel mensen en meningen, dat we niet iedereen tevreden kunnen stellen. Toch zijn er vaak goede ideeën voortgekomen uit dit topic en wij nemen ook alle feedback serieus die wij krijgen en overleggen dit dan onderling.

Dat komt er voor ons allemaal nog bij kijken. Het is niet alleen een toevoeging behandelen, wat soms best veel tijd in beslag neemt, maar ook alles eromheen komt daarbij. Qua toevoegingen zijn wij dus ook niets meer of minder dan op ieder andere metersite, crewleden zijn omtrent het toevoegen van series niets verplicht en daar zal ook geen verandering in gaan komen.

Zoals Jeff terecht aankaart: wij zijn met vier crewleden op dit moment, met allemaal een baan en/of studie en hebben natuurlijk geen tijd om alles verzoeken maar toe te gaan voegen en bij te houden.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Het lijkt er op dat het verzoekentopic de verkeerde verwachtingen schept bij sommigen. Het is geen topic waar je crewleden verzoekt om bepaalde series toe te voegen (en graag snel een beetje).

Het topic is een topic gericht aan ALLE bezoekers. Aan mensen die het leuk vinden om series toe te voegen maar niet weten wat er nog mist of waar behoefte aan is. Zo werkt het op de andere Meter sites in ieder geval.

Meter-sites worden gevuld door bezoekers, niet door de crewleden. En als crewleden dat al doen, dan doen ze dat als "gewone bezoeker" en niet als crewlid. Aan iedereen die klaagt over dat bepaalde series niet worden toegevoegd: waarom voeg je ze zelf niet toe?

Dat bepaalde recente series missen komt omdat series toevoegen meer werk is dan films of albums, en omdat het aantal bezoekers nog niet zo hoog is als op sommige andere Meter-sites. Niet omdat de crew dingen niet doen die ze wel moeten doen.

Wat mij betreft een dikke ? voor alle toevoegers en crewleden. Bijna alle series die ik volg kan ik via m'n checklist bijhouden, en blijven goed up-to-date.

ZAP!

• 5474 berichten
  • 3627 stemmen

Jordy schreef:

Het lijkt er op dat het verzoekentopic de verkeerde verwachtingen schept bij sommigen. Het is geen topic waar je crewleden verzoekt om bepaalde series toe te voegen (en graag snel een beetje).

Dat is niet waar ik het over had, en al helemaal niet met de toevoeging "en graag snel een beetje". Ik probeerde alleen de logica te achterhalen van crewleden die op een bepaald aan het toevoegen sloegen, terwijl een serie die dat komende weekend op de publieke tv (Canvas) kwam, genegeerd werd.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

De crewleden deden dat dus als "gewone" users. Mensen die toevoegen wat ze zelf leuk of interessant vinden ipv wat mogelijk het best voor de site zou zijn.

ZAP!

• 5474 berichten
  • 3627 stemmen

Ik kan me trouwens herinneren dat men op MovMet altijd erg toeschietelijk was met toevoegen van films die binnenkort op tv kwamen, hoe dat nu is weet ik niet. MusMet is lastig vergelijken. Ik denk het hier gemiddeld ook wat minder druk is dan op die sites...?

Maar het is duidelijk hoor. Ik voeg wel toe wat ik kan en daarbij let ik ook meestal in mijn eigen straatje.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Helemaal met de crew eens. Zij beoordelen, maar iedereen mag toevoegen. Zou wat zijn dat de crew maar toe te voegen heeft wat wij hier droppen. ''Hier, doe mij maar even GTST op de site. Die 30 jaar staan er volgende maand wel op toch?'' Zo werkt het natuurlijk niet.

Moet zeggen dat vrij veel oude series er op staan en dat ook de nieuwe seizoenen er snel op staan, dus op dat vlak valt er weinig te klagen. Ben het nog altijd niet met alle regels eens, maar da's weer een ander verhaal.

Dus ook namens mij, chapeau aan de crew en aan de mensen die wel toevoegen zoals Robbie. Leveren echt prima werk.

ZAP!

• 5474 berichten
  • 3627 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Helemaal met de crew eens. Zij beoordelen, maar iedereen mag toevoegen. Zou wat zijn dat de crew maar toe te voegen heeft wat wij hier droppen. ''Hier, doe mij maar even GTST op de site. Die 30 jaar staan er volgende maand wel op toch?'' Zo werkt het natuurlijk niet.

En dat zei ik dus ook niet.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Berichten in dit topic zijn niet per se aan jou gericht

ZAP!

• 5474 berichten
  • 3627 stemmen

Ik doe mee aan deze discussie en mag me dus aangesproken voelen. En als het specifiek aan 1 iemand gericht was, stond de username er wel bij.

renzoroy_mm

• 1314 berichten
  • 979 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Moet zeggen dat vrij veel oude series er op staan en dat ook de nieuwe seizoenen er snel op staan, dus op dat vlak valt er weinig te klagen.

Van nu lopende series mis je nog Gotham seizoen 4, Mom seizoen 2 t/m 5, Leah Remini: Scientology and the Aftermath seizoen 2, Stan Against Evil seizoen 2, Superstition seizoen 1, Snowfall seizoen 1, Dirk Gently’s Holistic Detective Agency seizoen 2, The Blacklist seizoen 5, Blindspot seizoen 3, The Exorcist seizoen 2, Van Helsing seizoen 2, Kevin Can Wait seizoen 2 en zo kan ik er nog wel een aantal noemen. Ik wil ze best zelf toevoegen, maar wat mij tegenhoud is dat je voor elke aflevering een plotomschrijving moet schrijven.... Wie leest dat nou. Oh ik ga de 12e aflevering van seizoen 3 van die serie kijken, eerst even lezen waar die aflevering over gaat... Als je een serie volgt, kijk je je die toch gewoon?? Kost zwaar veel tijd om dat allemaal in te vullen en plaatjes vinden van elk seizoen. Waarom niet gewoon een algemene poster van heel de serie en een algemene plotomschrijving, ook over de gehele serie. Dan gaan meer mensen series toevoegen denk ik (ik iig wel) en dan is deze site een x up 2 date. Stel je bent iemand die zoekt een site gewijd aan series en die wil op de hoogte zijn van het laatste serie nieuws en bijhouden wat die allemaal kijkt en al heeft gezien en dan blijkt dat de helft er niet op staat... dan gaat diegene verder zoeken naar een andere site, zoals bv mijnserie.nl, waar wel alles op staat en die ook nog leuke columns hebben en recensies schrijven over de series en het makkelijk hebben gemaakt om series toe te voegen. Door dat soort dingen zou deze community ook sneller groeien denk ik zo. Natuurlijk waardeer ik de moeite en inzet van iedereen die van alles hier toevoegen en regelen achter de schermen, ik probeer alleen mee te denken om sommige dingen wat makkelijker te maken, zodat meer mensen zich gaan inzetten.

P.s. ook vind ik het minder dat je alleen berichten kan posten bij aparte seizoenen van een serie en wederom niet gewoon op de algemene serie pagina. Als ik dan een serie tref die ik nog niet gezien heb en denk oh is dat wat, moet ik elk seizoen aan klikken om te kijken of iemand toevallig ergens heeft laten weten wat die er van vond... Ook kan je series alleen maar raten per seizoen, waarom kan ik niet 1 cijfer geven voor de gehele serie??

Sorry voor mijn al mijn "geklaag" maar ik bedoel het meer als suggesties .

Gast

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.