- Home
- Cast & crew
- Aleksey German
Delen
Aleksey German
Overleden op: 21-02-2013 (74)
Geboren: 20 juli 1938 in Leningrad
Bekend van: Trudno Byt Bogom, Pisma Myortvogo Cheloveka en Moy Drug Ivan Lapshin
IMDb profiel: Aleksey German
Wikicode: 310
Bekend van
Volledige filmografie (13)Trudno Byt Bogom
Pisma Myortvogo Cheloveka
Moy Drug Ivan Lapshin
Proverka na Dorogakh
Khrustalyov, Mashinu!
Torpedonostsy
Dvadtsat Dney bez Voyny
Zamok
als Кламм
Gibel Otrara
Sedmoy Sputnik
Samengewerkt met
Reacties
ghostman
-
- 5707 berichten
- 5 stemmen
Aleksei German heeft niet veel films geregisseerd , maar wat mij betreft kan hij zich wel meten met de allerbesten van de Sovjetcinema ! Naast Sergei Parajanov , mijn favoriete Sovjetcineast aller tijden !
starbright boy (moderator films)
-
- 21277 berichten
- 4417 stemmen
Zijn zoon is in zijn voetsporen getreden. Ik zag van hem het erg interessante Paper Soldier.
ghostman
-
- 5707 berichten
- 5 stemmen
Als ik me niet vergis heeft hij voor Bumaznyj Soldat (2008) enkele belangrijke prijzen gekregen in Venetië . De film lijkt inderdaad een beetje op het werk van zijn vader , maar de films van zijn vader zijn natuurlijk veel beter .
Moy Drug Ivan Lapshin (1984) is door de Russische critici in 2008 gekozen tot de beste Sovjetfilm ooit gemaakt !
Hier is de top10 van die 2008 POLL :
02. Letyat zhuravli (1957, Kalatozov)
03. Andrey Rublyov (1969, Tarkovsky)
04. Ivan Groznyy I (1944, Eisenstein)
05. Zemlya (1930, Dovzhenko)
06. Bronenosets Potyomkin (1925, Eisenstein)
07. Okraina (1933, Barnet)
08. Chelovek s kino-apparatom (1929, Vertov)
09. Zerkalo (1975, Tarkovsky)
10. Dolgie provody (1971, Muratova)
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Ach zoveel lijstjes. Zoveel favorieten.
Ik kwam onderstaand lijstje tegen van de "Beste Russische Films". Moet zeggen dat daar dan ook weer veel titels opstaan die mij helemaal niets zeggen.
Geen German in elk geval. Wat ik van hem zag is nogal een mixed bag. Van goed tot matig. Vooral gortdroog en vaak nogal rommelig (wat wél een zeker charme met zich meebrengt). En ik zag toch vier van zijn films, niet gek lijkt me en ook nog allemaal op het grote doek (en niet op YouTube ).
German:
3.5* - Check -up on the Roads (1971)
3.0* - Khrustalvoy, My Car! (1998)
3.0* - My Friend Ivan Lapshin (1984)
2.0* - Twenty Days Without War (1976)
Het andere lijstje 'Russische Favorieten':
01 A zori zdes tikhie 1972
a.k.a. The Dawns Here Are Quiet
02 Aleksandr Nevskiy 1938
a.k.a. Alexander Nevsky
03 Andrey Rublyov 1966
a.k.a. Andrei Rublev
04 Assa 1987
05 Afonya 1975
06 Ballada o soldate 1959
a.k.a. Ballad of a Soldier
07 Barabaniada 1993
a.k.a. Drumroll
08 Beg 1970
a.k.a. The Flight
09 Beloe solntse pustyni 1970
a.k.a. White Sun of the Desert
10 Belorusskiy vokzal 1970
a.k.a. Byelorussia Station
ghostman
-
- 5707 berichten
- 5 stemmen
Juist de Russische kilheid en afstandelijkheid is zo fascinerend . Als ik zijn werk met films van anderen moet vergelijken ( moet definiëren ) dan is het " Altman meets GODard " maar dan Russian style .
Die lange handheld tracking shots van hem zijn echt groots . De ' long takes ' zien er vooral verfijnd en vervolmaakt uit !
Wat mij betreft hoort German ( Moy Drug Ivan Lapshin ) in het volgende rijtje thuis : GODard ( Nouvelle Vague ) , Kiarostami ( Zire Darakhatan Zeyton ) , Altman ( The Long Goodbye ) , Antonioni ( L'Eclisse ) , e.a. .
Momenteel is German bezig aan een scifi !
Overigens , Ik heb zijn films niet op YouTube bekeken ...
ghostman
-
- 5707 berichten
- 5 stemmen
Ik heb een interview met de hoofdrolspeler van zijn volgende scifi die ergens volgen jaar uit moet komen op YouTube geplaats , Istoriya Arkanarskoy rezni heet de film . En er zijn hier maar liefst 3 scènes van de film te zien . De beelden zien er magistraal uit .
Istoriya Arkanarskoy rezni van Aleksei German , onthoud deze naam ! Volgens de insiders is Istoriya Arkanarskoy rezni het meesterwerk ( de beste film ) van German .
P.S. German werkt inmiddels al minstens 11 jaar aan dit project , dit kunstwerk is dus nog niet helemaal af ... !
ghostman
-
- 5707 berichten
- 5 stemmen
Hier zijn maar liefst zes ( ! ) minuten ( erg veel scènes ) te zien uit zijn nog te verschijnen film ( / meesterwerk ) Trudno byt' bogom ( Hard to be a God ) !
ghostman
-
- 5707 berichten
- 5 stemmen
Trudno byt bogom (2012) heeft eindelijk een eigen pagina gekregen op imdb .
beavis
-
- 6584 berichten
- 13788 stemmen
Vandaag overleden, de post-productie van Hard to be a God (die al lange tijd gaande is) kan nog wel afgemaakt worden laten de berichtten weten... RIP
ghostman
-
- 5707 berichten
- 5 stemmen
Wat een verlies voor cinema ! Naar alle waarschijnlijk de beste Russische cineast aller tijden en dat voor iemand die maar een beperkt aantal films heeft gemaakt ! Khrustalyov, Mashinu! (1998) en vooral Moy Drug Ivan Lapshin (1984) zijn met gemak een van de beste films ooit .
Ik wacht al JAREN op Trudno byt bogom (20??) . De film zal natuurlijk wel ooit voltooid worden en waarschijnlijk veel sneller dan als German nog onder ons zou zijn . Maar we zullen nooit meer de echte ' German ' versie te zien krijgen . Trudno byt bogom (20??) zal waarschijnlijk de geschiedenis in gaan als Eyes Wide Shut (1999) van German . Het is echt zonde , vooral voor filmliefhebbers ...
RIP
ghostman
-
- 5707 berichten
- 5 stemmen
De zoon van German heeft de film al bijna voltooid .
History of the Arkanar Massacre Premiere - 24fpsverite.com
History of the Arkanar Massacre, an unfinished masterpiece - 24fpsverite.com
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Ik krijg de indruk dat de film Trudno byt bogom (2013) - imdb.com in Rome te zien was deze week ???
Edit: verrek inderdaad, gisteren zelfs!! In het Out-of-Competition programma: Trudno byt' bogom (Hard to Be a God) - FESTIVAL INTERNAZIONALE DEL FILM DI ROMA. Dat had Verhoeven wel even mogen melden! Ik heb hem gelijk even toegevoegd.
ghostman
-
- 5707 berichten
- 5 stemmen
01. Moy drug Ivan Lapshin ( 7 sterren )
02. Proverka na dorogakh ( 5 sterren )
03. Khrustalyov, mashinu!
04. Sedmoy sputnik
04. Trudno byt bogom
04. Dvadtsat dney bez voyny