2020 is een bizar jaar, en daar speelt men bij het promoten van Free Guy dan ook graag op in. Het is één van de weinige grote films die dit jaar op het witte doek zal verschijnen, en dat kan men merken. De nieuwe trailer werd namelijk binnen 24 uur massaal bekeken.
Free Guy komt in december van 2020 uit in de bioscoop, en is daarmee één van de weinige films die de release gewoon door laat gaan. De meeste films zijn namelijk op de lijst van 'uitgesteld' gezet ondertussen, maar deze sciencefiction/actiekomedie met Ryan Reynolds blijft gewoon op de kalender staan. Dat er veel interesse is voor de film is gebleken, want de tweede trailer werd in de eerste 24 uur in totaal al 55 miljoen keer bekeken. 12 miljoen daarvan is alleen al afkomstig van Instagram.
Free Guy doet het hiermee nu al beter dan de trailer van Ready Player One van Steven Spielberg (44,5 miljoen keer bekeken) en de Marvel-film Ant-Man & The Wasp (50 miljoen keer bekeken), zo weet The Hollywood Reporter. De eerste trailer van de komische film werd 40 miljoen keer bekeken, maar de tweede spant duidelijk de kroon.
Trailer
Free Guy gaat over Guy, een bankmedewerker. Elke dag ziet er voor hem hetzelfde uit: hij wordt wakker, gaat naar zijn werk, overleeft een bankoverval, speelt en verliest altijd een potje softbal en gaat nadien wat met zijn teamgenoten drinken voordat hij naar bed gaat. Zo leeft hij zijn leven, en daar is hij erg tevreden mee, tot hij een bijzondere bril vindt. Deze laat hem de stad en zijn leven vanuit een heel ander perspectief zien als Guy ontdekt dat hij in een bruut open-world videospel zit.
Reacties (0)