- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- Dvd-recorder
Dvd-recorder

Mighty Mouse
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Tja, het lijkt erop dat de macrovisie die op de DVD zit ervoor zorgt dat de kopieer actie niet lukt.
Via de scart wordt namelijk de marcovisie geactiveerd.
om dit te omzeilen kan door
via de kabel opnemen (slechtere kwaliteit)
of een update voor de dvd recorder zoeken.

boerenpummel
-
- 1012 berichten
- 3608 stemmen
In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > Aansluitjng TV - VCR - DVD Recorder:
Ik wil graag enkele VHS banden op de harddisk van mijn dvd recorder opslaan. Ik heb 1 scart aansluiting op de tv.
De dvd recorder heb ik op de tv aangesloten (AV1)
De VCR is via een coax kabel op de tv aangesloten.
Het zou toch voldoende moeten zijn om nu via een scartkabel de VCR op de DVD recorder aan te sluiten?
Ik heb dit geprobeerd, maar opnemen van AV2 leverde nog steeds alleen zwart beeld op.
Ik hoop dat iemand mij e.e.a. kan uitleggen.

bobonneke
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
hallo, ik sukkel dus met hetzelfde probleem. Ik heb mijn vcr aangesloten aan de dvd recorder met een kabel met rood-wit en gele stekker. Krijg helaas enkel zwart/wit beeld.Misschien kan jij me zeggen wat ik moet doen. Alvast bedankt
Groetjes

Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
hallo, ik sukkel dus met hetzelfde probleem. Ik heb mijn vcr aangesloten aan de dvd recorder met een kabel met rood-wit en gele stekker. Krijg helaas enkel zwart/wit beeld.Misschien kan jij me zeggen wat ik moet doen. Alvast bedankt
Groetjes
Het kan zijn dat jij een out kabel gebruikt en dat is niet hetzelfde als een in kabel.
Kijk op je kabel of er een out op staat of in en anders of er een pijltje staat die richting geeft naar out of in.
Out is pijltje naar 3 kleuren pluggen.
Wat ik zowiezo aanraad is scart- scart te gebruiken want die heeft beter rendement(Kwaliteit).

Supbatspi
-
- 40 berichten
- 100 stemmen
Dag allemaal,
Beetje lame misschien, maar ik wil toch het zekere voor het onzekere nemen. Ik zit er aan te denken om een DVD-recorder aan te schaffen. Nou heb ik alleen niet zoveel verstand van dergelijke apparatuur en ik wil geen ondoordachte aankoop doen. Dus mijn vraag aan één ieder: Wat zijn nou dé technische en functionele aspecten waar ik jullie inziens op zou moeten letten bij de aanschaf van zo'n recorder?

robertus65
-
- 1130 berichten
- 0 stemmen
Bij Kieskeurig staan onvoorstelbaar veel informatie en reviews over alle apparatuur die je maar zoekt.

Supbatspi
-
- 40 berichten
- 100 stemmen
Hmm, oké. Maar er zijn dus geen mensen die zoiets hebben van: Als je een recorder koopt zonder deze aansluiting of zonder deze functionaliteit, dan is dat echt zonde? Dat bedoelde ik meer een beetje.
Mijn intentie is namelijk om (voor mij) belangrijke tv-programma's en reportages te kunnen opnemen en branden op RW, zodat ik dit op RW gebrande product in prima kwaliteit (lees: zonder ogenschijnlijk kwaliteitsverlies) kan overzetten van RW naar mijn PC.
Heeft iemand dan opmerkingen voor do's and don'ts?