• 13.884 nieuwsartikelen
  • 171.805 films
  • 11.444 series
  • 32.486 seizoenen
  • 634.746 acteurs
  • 197.261 gebruikers
  • 9.231.791 stemmen

Dvd-recorder

zoeken in:

Quido

• 14642 berichten
  • 6079 stemmen

Ik zit er al een hele tijd aan te denken om een dvd-recorder aan te schaffen aangezien vele banden steeds sneller beginnen te slijten. Nu vraag ik mij af of de prijzen (die nu nog zeer hoog zijn) niet sneller zullen gaan zakken de komende tijd. En of ze wel al goed ontwikkeld zijn? Is het bijvoorbeeld verstandiger om eentje te kopen van Sony/Philips voor €500,- of eentje van een of ander vaag mer voor €300,- . En zijn er nog bepaalde dingen waar ik op moet letten? Zijn er mensen op dit forum die een dvd-recorder hebben?

Alvast bedankt!

RWL

• 872 berichten
  • 832 stemmen

Ik heb zelf geen DVD recorder, maar heb me er wel een beetje in verdiept toen ik van plan was er 1 te kopen.

Het grote nadeel van nu een recorder kopen is dat er nog niet besloten is of het het + of het - systeem gaat worden. Sony ondersteunt beide systemen, Philips alleen het + systeem.

Ik heb goedkopere recorders geien van E286 en die ondersteunen alleen het + systeem.

Wat het nut is van al die verschillende systemen (want je hebt ook nog het RAM-systeem) begrijp ik nog niet. Maar ik wacht tot er duidelijk is of het + of - wordt. Want ik wil wel dat de DVDs die ik brandt ook in de US afgespeeld kunnen worden.

Ik heb bij m'n zoektocht aan informatie veel gehad aan de site www.kieskeurig.nl

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Hoe kom je bij die prijzen Quido? Ik heb vanmiddag voor 89 euro een NEC dvd brander (die zowel + als - ondersteunt) gekocht...

hij is niet de snelste (26 minuten voor een complete dvd) maar ja zo vaak heb ik niet 4,5 GB te backuppen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Dit gaat trouwens over een dvd recorder in m'n computer, besef me nu dat jullie het misschien over een standalone hebben.

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

Quido schreef:

Zijn er mensen op dit forum die een dvd-recorder hebben?

Ik heb een DVDR990 van Philips. Geweldig in het gebruik, maar zoals alle modellen van Philips uit die generatie, moest-ie na een jaar normaal gebruik de revisie in, en moest het hele laser-gedeelte worden vervangen.

Wachten kan altijd natuurlijk, er komt altijd wel iets aan dat beter of goedkoper is. Op dit moment hoor ik goede verhalen over die Pioneers, met hard disk en brander aan boord. Al hebben die als nadeel dat ze geen RGB-ingang hebben (een hele stomme zet). Dat betekent dat je nooit in optimale kwaliteit van een satellietzender of betaalzenderdecoder kan opnemen. Dat kan mijn Philips dus wel, en dat ziet er echt fantastisch uit.

Ook viel mij op dat +RW discs, zonder enige vorm van finalising heel erg uitwisselbaar zijn met 'gewone' DVD-spelers, en daarna kan je dus gewoon de schijf opnieuw gebruiken, wissen, of aan er een opname aan toevoegen.

Quido

• 14642 berichten
  • 6079 stemmen

Ik heb het inderdaad over een 'stand-alone' speler. Ik heb hier zoveel (vnl. Nederlandse) films die nog niet op dvd uit zijn, dat ik ze graag over wil zetten. Ik vroeg me ook al af of het niet mogelijk is om je videorecorder op je pc aan te sluiten. Maar ik denk dat dit toch wat praktischer en handiger is.

Quido

• 14642 berichten
  • 6079 stemmen

We zijn inmiddels al weer een paar maanden verder, en volgende week ga ik eindelijk met mijn vader op jacht naar een dvd recorder . Nu ben ik tevreden met een gewone recorder, maar mijn vader wil persé eentje met een hard disc. Maar volgens mij zijn die dingen behoorlijk duur (gelukkig hoef ik het niet helemaal alleen te betalen). Nu vraag ik me nog af:

1. Werkt het opnemen hetzelfde als met een videorecorder? Je wilt bijvoorbeeld een serie opnemen die elke dag op tv komt en een half uur duurt. Kun je dan op een gewoon dvd+r schijfje opnemen? Of is het zo dat als je eenmaal opneemt en daarna stopt, er ook geen andere opname meer aan toe kunt voegen?

2. Ik heb het hierboven over een + schijfje, maar zit hier ook nog verschil ik qua prijs en kwaliteit? (dus dvd+r of dvd-r)

3. Zijn er veel voordelen van een recorder met hard disc ten opzichte van eentje zonder?

4. Zijn er bepaalde merken die ik moet mijden? Of merken die juist goed uit tests komen ofzo?

Volgens mij was het dit zo'n beetje...

Alvast bedankt weer!

Chainsaw

• 8580 berichten
  • 3524 stemmen

Ik heb zelf al een tijd een dvd-recorder, dus zal proberen een beetje te helpen:

Quido schreef:

1. Werkt het opnemen hetzelfde als met een videorecorder? Je wilt bijvoorbeeld een serie opnemen die elke dag op tv komt en een half uur duurt. Kun je dan op een gewoon dvd+r schijfje opnemen? Of is het zo dat als je eenmaal opneemt en daarna stopt, er ook geen andere opname meer aan toe kunt voegen?

Je kunt inderdaad meerdere keren opnemen. Je moet namelijk aan het eind van de rit je schijf 'finaliseren', anders kun je hem niet afspelen in een gewone dvd-speler. Maar je kunt 'm dus eerst helemaal vol zetten, voor je hem afrond ...

2. Ik heb het hierboven over een + schijfje, maar zit hier ook nog verschil ik qua prijs en kwaliteit? (dus dvd+r of dvd-r)

Qua prijs en kwaliteit zit er geen verschil tussen + en -, maar het beste is toch om een +/- te nemen, dit heeft iets te maken met het afspelen op andere dvd-spelers.

4. Zijn er bepaalde merken die ik moet mijden? Of merken die juist goed uit tests komen ofzo?

Mijn eerste DVD recorder was een behoorlijk goedkope met een onbekend merk, maar dit kan ik je wel afraden. Deze kunnen namelijk lang niet alle DVD's lezen (hij pakt alleen de duurdere merk DVD's). Dus ik zou je aanraden gewoon een beetje een bekend merk aan te schaffen.

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

Quido schreef:

1. Werkt het opnemen hetzelfde als met een videorecorder? Je wilt bijvoorbeeld een serie opnemen die elke dag op tv komt en een half uur duurt. Kun je dan op een gewoon dvd+r schijfje opnemen?

Ja. Of, bij modellen met een HD, eerst op de HD, en daarna fikken.

Of is het zo dat als je eenmaal opneemt en daarna stopt, er ook geen andere opname meer aan toe kunt voegen?

Jawel, al moet je bij sommige systemen finalisen om de eerste opname op een 'gewone' speler af te draaien, en dan kan er later niks meer bij. Bij de meeste systemen van DVD±R(W) hoef je echter niet te finalisen.

Verwaarloosbaar. Kwaliteit laat zich vooral meten door compatibility. Ik heb een paar keer een partij schijven gekocht (25 of 50 tegelijk). Ik zocht dan eerst op usenet naar ervaringen van anderen met die schijven in combinatie met mijn recorder, en kocht ze dan bijvoorbeeld bij opus.

Ik ga eigenlijk altijd voor re-writables. Zijn statistisch iets minder compatible, maar heb er zelden problemen mee. En dan kan je die schijf hergebruiken, dat prijsverschil heb je er dus bij 2x gebruiken vaak al uit. En voor zover ik weer hoef je re-writables niet te finalisen, maar dat kan per type verschillen.

3. Zijn er veel voordelen van een recorder met hard disc ten opzichte van eentje zonder?

Je kan meer opnemen, en makkelijker kleine stukjes (reclame) er tussenuit knippen voor je een disc maakt

Ik zou de goedkope joekiejoeki-apparaten links laten liggen.

Er is nogal een verschil in mogelijkheden en functionaliteit. Wil je er simpel mee monteren? DV-ingang om digitaal van DV-camera of computer te kunnen opnemen?

Zoek iemand die een dergelijk apparaat heeft en gebruikt voor die taken die jij er ook mee wil uitvoeren. Verkopers weten het verschil niet tussen hun lul en hun schoenveter, zeker waar het om dit soort relatief nieuwe technologie gaat.

Quido

• 14642 berichten
  • 6079 stemmen

Dankjewel allebei!

Probleem is alleen dat ik niemand ken die zo'n apparaat heeft. En ik wil hem gebruiken om dus oude films en series op dvd te zetten en natuurlijk nieuwe films meteen via de tv op dvd te zetten.

Werkt die hard disc dus eigenlijk als een computer? Kun je dan in feite ook zelf knippen en plakken. Ik heb bijvoorbeeld van een serie bij 1 aflevering de volledige begin- en aftiteling. Zou ik die dan aan elke aflevering kunnen plakken? Of is dit super veel werk?

Oh ja, en waar zijn lege dvd schijfjes goedkoop te vinden?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Dit wordt volgende week mijn derde DVD'speler, heb ik er ook eentje op de slaapkamer. Dit doordat mijn moeder 'klant' wordt bij Klingel. Voor de prijs van slechts € 38. Daar kan ik niet aan bedrogen zijn...

DVD-speler

· Voor DVD, VCD, S-VCD, CD-DA, CD-R, CD-DW en MP3

· Ook voor muziek-CD, CD-R, CD-RW, CD

· Slowmotion, versnelde weergave, 4-voudige zoom, paswoordbeveiliging, dolby output, screensaver

· Mixed stereo out (links/rechts), digital optical out 1, digital coaxial out 1, S-video out 1

(afbeelding)

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

Quido schreef:

ik wil hem gebruiken om dus oude films en series op dvd te zetten en natuurlijk nieuwe films meteen via de tv op dvd te zetten.

Dan heb je niet heel uitgebreide montagemogelijkheden nodig, lijkt me.

Werkt die hard disc dus eigenlijk als een computer?

Nee, als een hard disc

In plaats van direct op een recordable schijf op te nemen, neem je op een ingebouwde harde schijf op (eenzelfde als die in je PC zit inderdaad).

Voordeel is dat je op die schijf veel meer kan opnemen dan op een recordable DVD. En dat je, als de film eenmaal op de harde schijf staat, snel meerdere exemplaren kan fikken.

Kun je dan in feite ook zelf knippen en plakken. Ik heb bijvoorbeeld van een serie bij 1 aflevering de volledige begin- en aftiteling. Zou ik die dan aan elke aflevering kunnen plakken? Of is dit super veel werk?

Ik heb daar weinig ervaring mee, maar in principe gaat dat met een hard disc recorder, en is zoiets niet mogelijk met een opnemer direct-op-schijf.

Voordeel van de recorders die direct op schijf opnemen, is dat ze vrij snel na het opnemen (enkele seconden) gereed zijn. De opnames op die HD moet je steeds naar een schijfje branden, al gaat dat ook heel snel, begrijp ik.

Oh ja, en waar zijn lege dvd schijfjes goedkoop te vinden?

Heb hier eerder al gelinkt naar www.opussupplies.nl[/url]

Maar er zijn meer plekken. Check bijvoorbeeld ook eens newsgroups als nl.comp.dvd-branden (als je geen newsreader gebruikt, doorzoek die groep dan via groups.google.nl).

Over het algemeen zijn de schijfjes het goedkoopst als je er meerdere bestelt, en dan bij internetaanbieders.

Quido

• 14642 berichten
  • 6079 stemmen

cornelis schreef:

(quote)
Nee, als een hard disc

In plaats van direct op een recordable schijf op te nemen, neem je op een ingebouwde harde schijf op (eenzelfde als die in je PC zit inderdaad).

Voordeel is dat je op die schijf veel meer kan opnemen dan op een recordable DVD. En dat je, als de film eenmaal op de harde schijf staat, snel meerdere exemplaren kan fikken.

Dat bedoel ik eigenlijk, en dan dat gedoe met reclame eruit halen, monteren ed (vind ik een soort computer ). Is het trouwens ook mogelijk om een menu aan de film toe te voegen? En hoe gaat dat met de scene-indeling? Bijvoorbeeld om de 5 minuten een nieuwe scene, is dit aan te geven of gebeurt dit automatisch?

En moet je voor het branden aangeven in welke lengte je wilt opnemen? Ik las dat er keuzes waren tussen 2, 4, 6 en 8 uur. De kwaliteit van het beeld (en geluid?) wordt steeds minder naarmate je langer opneemt.

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

Quido schreef:

Is het trouwens ook mogelijk om een menu aan de film toe te voegen?

Voor zover ik weet genereren al die machines een standaardmenu, bij sommige kan je zelf kiezen welk plaatje de thumbnail in het menu wordt, en bij allen kun je (ietwat omslachtig) de titel van de opname wijzigen.

Overigens: een zelf opgenomen DVD (uit een standalone recorder) kan je vrij eenvoudig kopieren met een PC met DVD-brander.

En nog een overigens: ook met de meeste recorders die direct op de DVD opnemen kan je nog wel wat 'monteren', dus reclameblokken eruit knippen en dergelijke, maar het gaat wat omslachtiger dan met een HD recorder.

En hoe gaat dat met de scene-indeling? Bijvoorbeeld om de 5 minuten een nieuwe scene, is dit aan te geven of gebeurt dit automatisch?

Ik heb twee recorders, 1 van Philips en 1 van Sony. Beide zetten vanzelf chapters, de Philips elke 5 minuten, die Sony elke 10 minuten geloof ik.

Die chapters zijn NIET zichtbaar in het menu. Maar als je een titel afspeelt, kun je met de 'next'-toets naar het volgende chapter skippen.

En moet je voor het branden aangeven in welke lengte je wilt opnemen?

Je kiest inderdaad of tijdens het programmeren (van een tv-opname), of voor het kopieren voor een resolutie.

Ik las dat er keuzes waren tussen 2, 4, 6 en 8 uur.

Afhankelijk van merk en systeem, maar tussen de 1 en de 8 uur kan je op een DVD-recordable schijf kwijt.

De kwaliteit van het beeld (en geluid?) wordt steeds minder naarmate je langer opneemt.

Absoluut. 1-uurs kwaliteit is uitstekend, 2-uurs-kwaliteit ook. Vanaf 3 uur wordt het geen feestje, en de 6-uurs-modus heb ik wel es gebruikt als ik een hele avond wilde opnemen, en dat de kwaliteit me niet uitmaakte; dat zag er niet echt strak meer uit.

Mijn Philips werkt zo, dat je, zonder op te nemen, het verschil in kwaliteit eenvoudig kunt zien. Alle binnekomende signaal gaat eerste door de MPEG encoder en vervolgens de MPEG decoder heen, en dus zie je het resultaat van de compressie (kies een andere resolutie en je ziet de beeldkwaliteit verslechteren of verbeteren).

Ik meen dat de allerhoogste (1-uurs-)kwaliteit wel wat minder compatible kan zijn met sommige spelers, maar dat kan ook al weer achterhaald zijn.

Op DVD+RW schijfjes wordt over het algemeen aangeraden tenminste 5 of 10% van de schijf te vullen, dat verhoogt de compatibiliteit.

De allerhoogste kwaliteit haal je met een PC, dan kan je namelijk een 2-pass VBR encoder gebruiken. Dan digitaliseer je dus eerst het hele programma op een harde schijf, exporteert het dan naar een MPEG-encoder die der in enkele uren processing een hele hoge kwaliteit MPEG van maakt, die je dan in 2-, 4-, of 8-speed kan branden. Duurt alles bij elkaar dus heel veel langer.

Dat verschil merk je bij opnames van TV of kopieën van VHS niet, enkel als je je eigen digitale home-video's op schijf zet (en heel veel geduld hebt).

Quido

• 14642 berichten
  • 6079 stemmen

Hartelijk dank Cornelis!!

Als me nog wat te binnen schiet ...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Dit is wel interessante informatie Cornelis. Goede raad tegen de tijd ik mij zelf eentje koop, en dat zal hopelijk niet te lang meer duren...

Stevo

• 499 berichten
  • 429 stemmen

Mijn schoonouders hebben een harddiskrecorder. Een dvd speler met harde schijf. Geen mogelijkheid tot branden. wat zij erg handig aan de harde schijf vinden, naast het niet hoeven gebruiken van banden of cd's, is dat als je bijv. tien minuten te laat thuis bent voor een prog of film dan laat je de recorder desbetreffend progje opnemen en hoef je niet te wachten tot de film afgelopen is om te kijken. Je zet hem gelijk aan en je kijkt met een vertraging van die 10 minuten. Hij speelt af en neem tegelijkertijd de rest op.

weedwhacker2

• 2 berichten
  • 0 stemmen

In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > videokanaal dvd recorder:

Dames, heren,

ik overweeg de aanschaf van een stand alone dvd recorder, maar ik vroeg me een ding af. Ik heb nu een videorecorder (al een oud beestje, die nodig aan vervanging toe is), die rechtstreeks aangesloten is op de cai. Op de coax uitgang van de video is een splitter aangesloten die het signaal naar de tv in de huiskamer leidt en naar 3 overige tv's op de slaapkamers. De video is niet via een scart kabel aangesloten op de tv, maar maakt dus gebruikt van het videokanaal wat UPC (in mijn geval) daarvoor vrijhoudt.

Nu vroeg ik me af of een dvd recorder ok in eenzelfde situatie geplaatst kan worden, dus dat ik op alle tv's in het huis van 1 dvd recorder opgenomen materiaal kan bekijken. En gaat dit dan ook via dat videokanaal.

Ik ben nieuw hier, en als deze vraag al vaker gesteld is, dan spijt me dat. Ik kon in de zo snel met de zoekfunctie niets gevonden krijgen.

Alvast bedankt, WW

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

De meeste dvd-recorders sturen zelf GEEN signaal over de Coax. (ze lussen wel door).

Wel beschikken ze over meerdere in- en uitgangen (SCARTs, tulp).

Ik heb het zo gedaan:

CAI -> VHS -> splitter

splitter uit 1 -> dvd-recorder

splitter uit 2 -> TV

slpitter uit 3 -> slaapkamer

VHS Scart 1 -> TV SCART 3

dvd-recorder Scart 1 -> TV Scart 1

dvd-recorder Scart 2 -> VHS Scart 2

Nu kan ik, door in de slaapkamer af te stemmen op de VHS, en op de VHS input 2 te kiezen, kijken naar het signaal van de dvd-recorder.

kappeuter (crew films)

• 74651 berichten
  • 5943 stemmen

Mag dat ?

weedwhacker2

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Dank voor de snelle reactie.

Ik heb net de achterkant van mijn VHS bekeken, maar daar zit maar 1 scart poort op. Maar ik heb nu via het videokanaal al VHS signaal op mijn tv's. Waarom zou ik dan ook nog een Scart-kabel naar mijn tv moeten leggen? Ik bedoel, kan ik die enkele scartaansluiting niet op mijn (nog aan te schaffen) dvd recorder aansluiten?

Op mijn VHS zit wel een composiet en een mono (tulp) audio ingang. Wellicht kan ik daarmee ook nog iets.

Zou dit ook werken met een stand alone dvd speler. Want dat zou ik wel even kunnen uitproberen van te voren, door er hier in de buurt eentje te lenen.

Alvast bedankt, WW

Quido

• 14642 berichten
  • 6079 stemmen

Het is deze geworden:

http://www.pioneer.nl/nl/produ...

Tot nu toe bevalt hij prima, veel mogelijkheden en makkelijk in gebruik. Vanmorgen de eerste dvd gebrand, gister heb ik alleen de harde schijf gebruikt, en dat werkt ook allemaal goed. De dvd was (gelukkig ) ook afspeelbaar op de gewone Philips dvd speler en op de X-boX. Leuk is ook dat je kunt kiezen wat voor soort menu je wilt !

pukkie

• 1 berichten
  • 0 stemmen

ik heb net alles gelezen en heb nu toch nog een vraag.

als ik een film zou huren en wil deze overnemen voor mijn prive collectie hoe moet ik dan werken:

recorder aansluiten aan de speler en dan opemen,

Maar hoe zit het dan met de extra informatie zoals:

* ondertitels in verschillende talen

* eventueel verschillende talen gesproken

* start menu's

* en de extra bonus materiaal.

neemt ie dat ook gewoon over of heb je dan dus een harde schijf nodig dat je hem eerst helemaal daarop zet en dan ineens bakt.

of is het zo dat door de beperkte ruimte op je eigen dvd dit soort extra's niet opgenomen kunnen worden.

bedankt alvast,

pukkie

Quido

• 14642 berichten
  • 6079 stemmen

Ik denk niet dat dat gaat, omdat de dvd's meestal toch beveiligd zijn. Er is vast wel een manier om dit te omzeilen, maar standaard is dit niet mogelijk.

En volgens mij neemt hij per titel op en komen de extra's er dan niet bij, Deze zou je dan apart op moeten nemen denk ik.

De dvd's kunnen opnemen tot 6 of 8 uur. De extra's opnemen kan dus wel, maar hierdoor wordt de beeldkwaliteit slechter. Standaardopname-duur is 2 uur.

t_v_b

• 296 berichten
  • 734 stemmen

Ik heb nooit met zo'n apparaat gewerkt ik gebruik zelf een dvd-brander in de computer. Maar volgens mij moet je een film kunnen splitten op 2 schijfjes van 4,7 gb kunnen zetten. Omdat veel originele dvd's Dual Layer zijn, zijn die wel tot 8,5gb groot en dat past dan niet op een schijfje.

De nieuwste generatie branders. Kan dan ook Dual Layer branden. Maar ik heb ze nog niet gezien voor bij de tv.

Edit: zijn er geen illegale firmware's voor zo'n apparaten die ervoor zorgen dat ze ook gewoon illegale dvd's kopieren?

Het makkelijkste is gewoon een brander voor in de pc kopen die ook dual layer kan schrijven die heb je al voor 90 euro

http://www.de.nec.de/productde...

Alleen het nadeel is dat de dual layer schijfjes nog zo duur zijn dus ik doe het zelf ook nog op 4,7gb schijfjes. Dat gaat ook gemakkelijk alleen wat minder snel. Van kwaliteitsverlies kan ik zelf niets merken.

Pas als de prijs van dual layer schijfjes flink gedaald is dan ga ik over op dual layer.

Quido

• 14642 berichten
  • 6079 stemmen

Ik heb nu een paar dvd's gebrand, maar wat niet lukt is het volgende:

Wanneer ik de gebrande dvd in een dvd speler stop, laadt hij de schijf en zegt dan 'stoppen'. Dan moet ik vervolgens eerst op 'play' of 'menu' drukken voor hij de disc ingaat. Is het niet mogelijk dat de dvd automatisch begint af te spelen (liefst meteen naar het menu gaat) ?

Ik heb de schijfjes gefinaliseerd, misschien ben ik nog iets vergeten ?

fav

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Hallo, ik heb me een Magnum DRW 2003 aangeschaft. Goedkoop toestel maar dat lijkt zijn reden te hebben. Zijn er nog mensen die problemen hebben met dit toestel? Gisteren neem ik iets op. De rode knop brandt. Achteraf blijkt niets op het schijfje te staan. Vorige week programmeer ik iets. Er stond weer niets op. No disk verwittiging. Achteraf kon ik toch op dat schijfje opnemen. En dat Scandinavisch blijft ook staan ondanks dat alles aangepast is.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik ga deze vraag hier maar neerpoten.

Ik heb mij deze middag een nieuwe videospeler gekocht (nogmaals). Het probleem is dat in met deze video met scartaansluiting moet werken. Dat is natuurlijk hetzelfde met mijn DVD-speler. Mijn vorige VHS werkte gewoon met coax-kabeltje. Maar mijn tv-toestel heeft slechts één scartingang. Bestaat er hiervoor een oplossing?

stinissen (crew films & series)

• 22891 berichten
  • 75770 stemmen

Simpel andere tv.....maar nou de tip je kunt scart verbindingen kopen met meerdere ingangen.

http://images.google.nl/imgres...

gotti

• 14055 berichten
  • 5784 stemmen

Alleen die dubbele scart kastjes kunnen nog al eens wijgeren. Dit had ik ook met mijn tv die ik op mijn kamer heb staan, ook een vrij oude, met maar 1 scart aansluiting. Dit maakte niet uit, omdat er alleen maar een dvd speler aanzat, maar toen ik eind vorig jaar een playstation 2 kocht had ik dus een probleem en zo'n dubbele scart aansluiting leek me ideaal. Alleen had ik het probleem dat als ik beide stekkers in de scart aansluiting deed, bij zowel de playstation als bij de dvd speler het geluid het niet deed. Toen ik hem terug bracht werd mij verteld dat dit te maken had met overbelasting (o.i.d.), maar dat je wel een scart aansluiting kon kopen waar je, als je bijvoorbeeld de playstation gebruikt, je de aansluiting van de dvd speler uit kan zetten, zodat alles alleen maar naar de playstation gaat. Maar die scart aansluiting was 50 euro en dat vond ik iets te veel van het goede. Dan maar een enkele keer een stekkertje omwisselen...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.