menu

Filmdragers en apparatuur / Apparatuur / Dvd-recorder

zoeken in:
cornelis schreef:
Mooi woord. Wat betekent het?

Als een besmettelijke ziekte heeft zich door de hele boot als lovend adjectief het woord ‘bomfortioneel’ verbreid. Niemand weet wie de onzinnige uitdrukking voor het eerst gebruikt heeft. Maar plotseling is alles bomfortioneel.

Deel van een citaat uit de Nederlandsche versie van Das Boot. Beetje suf om dat niet bestaande woord te gebruiken, maar ik vind het woord als DB-fan zo ontzettend leuk en grappig. Dat stukje lees ik ook altijd meerdere malen als ik het boek lees.

We hadden het kunnen weten....

moet je voor de grap eens zoeken op google naar bomfortioneel

In DVD en Video > Apparatuur > Aanschaf DVD recorder:

Goedenmiddag,

Binnenkort wil ik een DVD recorder aanschaffen. Hebben jullie tips voor een bepaald type? Ik wil er maximaal E 300 voor betalen. Tevens wil ik de opgenomen DVD's op een ander toestel kunnen bekijken. Ik hoop snel wat info te krijgen.
Groeten,

Hans

Wie kan me helpen met het volgende probleem:
Als ik Mijn DVD recorder programmeer om 2 programma's op te nemen op verschillende zenders dan schakelt hij, na het opnemen van het 1e programmaniet over naar de zender in het 2e programma.
Sterker nog: Als ik de timer wil instellen voor een opname moet ik de dvd recorder eerst op de desbetreffende zender zetten. Zit de fout in de antenne aansluiting?Ik weet het echt niet meer!!

De vraag is dus: wat doe ik fout, is dit normaal en wat zou een eventuele oplossing kunnen zijn?

een goede dag allemaal
ben hier nog nooit geweest dus sorry als ik iets fout doet
ook ik heb een probleem, ik heb een dvdrecoder gekocht en nu wou ik video's overzetten op dvd, ik heb ze allebei aangesloten via een scartkabel, maar alles wat hij opneemt is het menu!moet ik soms de videorec. aan sluiten op de tv?
groetjes van helen

een dvdrecorder bedoel ik

helen

Ik had gisteren een DVD die niet reageerde op mijn afstandsbediening of de knoppen op de DVD-speler zelf. Reageerde alleen op STOP. Iemand enig idee?

Heb ik ook eens gehad, op mijn PS2 werkte hij weer wel.

Is het heel toevallig misschien Cidade de Deus? (die ik dus had)

Nu je het zegt daar heb ik het ook mee gehad maar laatst was het Zebraman. Met Girl Fight had ik hetzelfde probleem ook.

Mijn DVD-speler doet raar. Ik werd laatst wakker, stond hij gewoon aan. Ik veronderstelde dat ik hem wellicht in m'n slaap had aangezet (je weet 't maar nooit he). Kom ik net thuis, staat hij weer aan. Heeft er iemand een verklaring voor? Dat anderen het gedaan hebben is 100% uitgesloten. Het is een Philips DVP-3000.

Spoken Rogier, spoken.

Spoken bestaan niet, het waren vast kaboutertjes .

Jammer dat jullie me niet geloven.

Ik geloof je best, maar ik zou niet weten hoe t komt .

Iemand ergens in de buurt (of jijzelf) geeft misschien een commando met een afstandsbediening?

Met zo'n multi-afstandbediening; heb wel eens gehoord dat dan spontaan andere televisie's en/of video of dvd spelers in huis aansprongen. Wellicht kan het idd daar mee te maken hebben.

Heb ik ook wel eens met mijn Philips Stereo-installatie. Die reageert soms op de afstandsbediening van de tv (door plots aan te springen als ik zap).

Hmmm, het zou misschien kunnen dat de afstandbediening van m'n broer is, maar is die straling van zo'n ding echt zo sterk dat het door een muur/deur kan? Ik heb het bij mijn DVD-speler maar twee keer gezien, maar het zou makkelijk kunnen dat het vaker was. Hij schakelt automatisch uit na 20 minuten ongebruikt te zijn geweest.

Hmmm, vandaag ging hij weer aan hoor. Ik heb nog aan mijn broer gevraagd of het aan zijn afstandsbediening ligt, maar volgens hem is dat helemaal niet waar. Ik hou het er maar op dat mijn DVD-speler een digitaal griepje heeft.

U-96 schreef:
maar is die straling van zo'n ding echt zo sterk dat het door een muur/deur kan?

Nu zou ik het niet weten, maar jaren geleden, met de eerste generatie afstandsbedieningen is het zelfs gebeurd dat de buren de tv van zender veranderden.

Sorry dat ik erover blijf doorzeiken hoor, maar ik weet gewoon echt niet wat ik ermee aan moet.

Net ging mijn DVD-speler weer automatisch aan, gisteren ook. Ligt het er misschien aan dat de afstandsbediening erop ligt? (wegens warmte ofzo).

Misschien een idee om hierover eens te informeren bij Philips?

U-96 schreef:
Ik had gisteren een DVD die niet reageerde op mijn afstandsbediening of de knoppen op de DVD-speler zelf. Reageerde alleen op STOP. Iemand enig idee?

Terugbrengen! Is gewoon kapot! Hij functioneert niet naar behoren. Gewoon terugbrengen (als je bonnetje meeneemt) mag je gelijk een nieuwe meenemen!

DVD's afspelen doet hij anders nog prima. Maar het is een optie inderdaad...

In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > Van VHS Naar DVD Recorder:

Hallo,

Ik heb mijzelf suf gezocht op het forum maar heb helaas niks kunnen vinden.

Sorry als jullie deze vraag al een keer of duizend hebben beantwoord.

Maar hier komt ie!

Ik heb net een dvd recorder van LG gekocht. Een DR6621 en ben in bezit van een VHS Recorder van LG. Een LV2283

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn vhs banden op mijn dvd recorder te branden. Ik weet niet of ik heb allemaal wel goed heb aangesloten Weet iemand of er een simpele handleiding voor is of een stap voor stap site?

Van de handleiding wordt ik ook niet veel wijzer

BVD

Is er geen bronkeuze op DVD-brander: TV, AV1, AV2, etc.?

(Rechtstreeks SCART-uit VHS in DVD-brander SCART-in... al geprobeerd + bronkeuze?)

damon
Hallo,
ik ben van plan om een DVD recorder te kopen
ik zat te denken aan een Philips DVDR3330H
160 GB
alleen lees ik hier dat de Philips recorders niet zo betrouwbaar zijn

klopt het ook voor deze?
het schijnt als beste koop bekend te staan volgens de consumenten bond

2e vraag:
is het mogelijk een decoder (bv. canal+ nu film 1) of zoiets aan te sluiten op de recorder en dat ook op te nemen?

Ik was misschien ook wel van plan die van damon te kopen.
Raad iemand die aan of juist af?
Graag even reactie:)

Gast
geplaatst: vandaag om 15:10 uur

geplaatst: vandaag om 15:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.