• 13.924 nieuwsartikelen
  • 171.920 films
  • 11.458 series
  • 32.519 seizoenen
  • 635.138 acteurs
  • 197.284 gebruikers
  • 9.234.943 stemmen

Dvd-recorder

zoeken in:

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

stinissen schreef:

Simpel andere tv.....maar nou de tip je kunt scart verbindingen kopen met meerdere ingangen.

http://images.google.nl/imgres...

Bedankt zeg. Ik wist niet eens dat die dingen bestonden. En ik heb onmiddellijk een richtprijs en een foto ook. Niet overdreven kostelijk. Joepieeee...

mikey

• 28931 berichten
  • 5102 stemmen

Misschien een hele domme vraag, ik heb er ook 0,0 verstand van. Is er een verschil tussen verschillende brandbare dvd-tjes? Bijvoorbeeld die dvd brander werkt alleen met een bepaald soort? anyway.. heeft iemand een tip?

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

Er zijn drie soorten recordables. Het ene type heet + (plus) en het ander type heet - (min), de derde is DVD-RAM. Plus en min kennen zowel enkel beschrijfbare (WORM) als rewritable varianten.

Dus:

DVD+R

DVD+RW

DVD-R

DVD-RW

DVD-RAM

Er zijn tegenwoordig voornamelijk branders die met de eerste vier formaten overweg kunnen, er zijn er ook die alle 5 doen.

Er is verschil tussen de manier waarop data op de schijven staat, en er is groot verschil in compatibiliteit, en dat is ook nog aan verandering onderhevig.

mikey

• 28931 berichten
  • 5102 stemmen

Kunnen alle DVD branders met zowel de -, de + en met de RAM overweg? Of heb je ook verschillende typen branders? Ik wil namelijk DVD's branden bij een vriend (die weet ook al niets) en wil daarom lege DVD's kopen die fatsoenlijk op de dvd speler vertoont kunnen worden. Bedankt voor de hulp alvast cornelis .

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3226 stemmen

Je moet in ieder geval goed opletten wat je koopt. Wij hebben hier thuis een Panasonic DVD recorder die alleen op DVD-R en DVD-Ram kan opnemen. Afspelen kan hij geloof ik wel met alle formaten.

DVD-Ram is trouwens erg handig. Je kan reclames ertussen uit knippen en ook al beginnen met kijken terwijl je nog aan het opnemen bent.

mikey

• 28931 berichten
  • 5102 stemmen

Daar was ik dus al bang voor. Ik zou dus moeten weten wat voor type DVD brander die persoon heeft en vervolgens uitzoeken welke DVD hij aankan. Bedankt mensen. Ik had bijna gewoon wat gekocht.

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

mikey schreef:

Kunnen alle DVD branders met zowel de -, de + en met de RAM overweg?

Nope.
Of heb je ook verschillende typen branders?
Yep.

mikey

• 28931 berichten
  • 5102 stemmen

Hebben ze niets geleerd na Beta MAX, VCC en VHS???

Flexje

• 317 berichten
  • 1083 stemmen

Ben van plan om ook een dvd recorder aan te schaffen. Nu zit ik helemaan niet in de markt. Onderzoek op internet helpt me ook niet echt verder. Btw wat een bagger sites tegenwoordig allemaal zeg die vergelijkingssite als bestekeus, kelkoo etc. als er nog echte elektronica piefhebbers hier zijn de goeie review sites kennen, GRAAG!

Maargoed, wat ik nu denk te weten is dat de pioneer/sony/panasonic's wel OK schijnen te zijn.

Ik wil er overigens graag 1 met een tvgids. En een optie om programma's op te nemen zonder reclame zou ook fijn zijn. Maar de hoogste prioriteit heeft natuurlijk de beeld/geluids kwaliteit.

prijsklasse: 300 - 550

merci.

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

What Hifi gaf in januari heel hoog op over de Sony RDR-GX300 en in augustus won de RDR-GXD510 in hun vergelijking. Die laatste heeft een ingebouwde hard disk (heel fijn als je dingen opneemt die je niet per se hoeft te bewaren) en doet ook double layer. Ik weet niet hoe het zit met ingebouwde TV-gidsen.

Flexje

• 317 berichten
  • 1083 stemmen

de sony is inderdaad ook een goeie optie.

Na filtering zijn dit de drie die ik op het oog heb. Iemand ervaringen?

panasonic eh60 €570,-

+ progressive scan

+ tv gids

+ 200 gb

pioneer DRD 530HS €499,-

+ tv gids

sony HX710 €469,-

+ progressive scan

+ geluidskwaliteit

(+ gebruiksgemak)

weet iemand overigens een goeie Duitse electronica zaak niet te ver over de grens - en ongeveer ter hoogte van Enschede?

Flexje

• 317 berichten
  • 1083 stemmen

het is de sonyhx710 geworden. tevens de goedkoopste. er zit showview op dus het ontbreken van een tvgids is niet zo een ramp. daarbij blijkt het dat je dan toch telkens handmatig er tien minuten voor en achter moet plakken wil je niet de kans lopen dat je delen mist.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Kan je eens laten weten of je tevreden bent over de beeldkwaliteit van de opgenomen films / programma's ?

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Ik bezorgde vandaag een folder waarin een dvd-speler, dvd-recorder, cd-speler, mp3-speler, FM-radio en boxen alles bijeen 100 euro kost. Bij Quelle, met 4 jaar garantie... Ik heb zelf alleen net een videorecorder gekocht voor t opnemen', vond ik wel goed genoeg. Maar deze aanbieding is wel erg aantrekkelijk

Flexje

• 317 berichten
  • 1083 stemmen

KrisV: Zal ik doen, als ik er aan denk.

Jordy: Dat is inderdaad niet duur, maar let op, hier zit geen dvd recorder in. Het is slechts een 5.1 set / dvd speler met wat extra functies. Toch een goeie prijs.

Over het algemeen moet je opassen om een goedkope dvd recorder te halen. Het is gevoelig spul met veel potentieele soft en hardware fouten. Bij de Aldi was een medion te koop voor rond de 200 euro. Nou, volgens mij heeft 80% van de kopers hem dezelfde week weer ingeleverd als ik de verhalen lees.

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Oja, je hebt helemaal gelijk, hij is compatible voor DVD-R/RW. Daaraan te lezen dacht ik te maken te hebben met een DVD-recorder

Captain Pervert

• 4557 berichten
  • 2064 stemmen

Er zijn maar 3 goede merken, Pioneer, Sony en Panasonic. Heel kleine kans op hardware- maar vooral software fouten. Philips en JVC hebben hele series met 80% uitval ofzo. Echt troep. Kijk met HDD recorders ook naar mogelijkheden, zo heeft JVC een aantal modellen waarbij je niet eens reclame rechtstreeks eruit kan knippen, wat is het nut van een HDD dan zou je zeggen.

Zoals gezegd, enkel Pioneer, Sony en Panasonic zijn de kinderziektes ontgroeid. Ik werk in een winkel waar die dingen verkocht worden dus ik heb een beetje zicht op wat stuk gaat en wat niet. Persoonlijk zou ik zo'n ding nevernooit willen hebben als je kijkt wat het kost en wat een bagger je er (over het algemeen) voor krijgt. Als je niet handig bent met PC en toch wat basic wilt gaan bewerken, is het wel weer leuk voor je videofilms. Of om Goede Tijden een half jaar vooruit te programmeren. Verder zie ik het nut niet zo.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Even wat anders: Trouwens is dat verboden een film opnemen van TV?

Flexje

• 317 berichten
  • 1083 stemmen

Mijn eerste gebruikerservaring van de Sony HX710:

Ten eerste de beeldkwaliteit: Deze is zeer goed: geen enkel kwaliteitsverlies ten opzichte van normale tv; ik zou haast zweren dat het beeld zelf beter is.

Ook de beeldkwaliteit van de DVD functie ben ik zeer over te spreken; dit is die van een hoogwaardige dvd speler.

Kwa gebruiksgemak is er ook niks mis mee. De menus reageren alleen net iets te trager als ik graag had gezien, dit kan ook komen doordat de tv 100hz is.

Verder zit alles vrij simpel en logisch in elkaar, je kunt het vergelijken met een gestripte versie van windows media center. Alles overigens in het Nederlands.

Bewerkinsfunctie zijn voldoende: hoofdstukken kun je verwijderen alsook een zelf aangegeven stuk tussen twee punten.

Hoe je reclame overslaat ben ik nog niet achter. Wel kun je iig de tv op pauze zetten wanneer je wil zoals bij philips.

Het ontbreken van een tvgids ervaar ik niet als een gemis.

Showview is makkelijk genoeg en dus kun je dan net zo makkelijk in de avrobode kijken. Tot nu toe worden alle programma's netjes met enkele minuten speling opgenomen.

Al met al dus erg tevreden. De speler voldoet aan de verwachtingen en de stapels met videobanden zijn eindelijk uit het zicht. Alles mooi op 1 plek.

Oh, er is wel 1 kleine irritatie, ik heb een sony triniton en die heb ik altijd op smart zoom staan(16:9 maar dan zonder uitreking van het beeld; oftwel de randen eraf geknipt). Alleen als ik naar de video ga dan knalt hij telkens terug naar 4:3 en moet je dan telkens aanpassen.

Maar ik dan dat er wel iets tegen valt te doen.

Vragen staan vrij overigens.

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

Smart Zoom vervormt het beeld per definitie juist WEL (in het midden minder en aan de zijkant meer, dus overal wel wat).

Die stand zou verboden moeten worden, wat mij betreft. De NIET vervormende standen zijn:

- 4x3/Normaal voor 4x3 werk (met balken aan de zijkant)

- 14x9 voor 1.66 letterboxed werk

- 16x9/zoom voor 1.78 en 1.85 letterboxed werk

- Volbeeld/Full voor 16x9 anamorphic werk (DVD)

Dat je TV switcht, komt omdat de DVD-speler een stuursignaal naar je TV stuurt, die daar op reageert. Je kunt dat voorkomen door de juiste signaalpen van één van de SCARTconnectors te verwijderen.

Flexje

• 317 berichten
  • 1083 stemmen

kun je dat laatste iets verduidelijken? bedoel je fysiek een pin eraf halen? enig idee hoe ik er snel achter kan komen welke pin dit dan moet zijn?

wat betreft smartzoom. ik ben het niet helemaal met je eens. als ik bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd op 16:9 kijk dan heb je 22 dikke mensen over het veld lopen. En dat gaat op voor alle zenders/programma's. Behalve bij DVD's krijg ik nooit iets 16:9 binnen waardoor eigenlijk alles wel vervormd word, in plaats van dat je werkelijk een breder beeld krijgt als in: MEER beeld, krijg ik ipdv een UITGEREKT beeld.

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

Dan staat je DVD-speler verkeerd ingesteld. Op je DVD-speler moet je aangeven dat je een breedbeeld-TV hebt.

Als je een voetbalwedstrijd kijkt, moet je je TV gewoon op 4x3 zetten, anders ga je sowieso vervormen.

Als je een 16x9 Enhanced DVD kijkt, dan zet je je TV op 16x9/Volbeeld. Dan treedt er geen enkele vervorming op.

SCART pinout: http://www.acl.co.uk/pinouts.htm

Volgens mij dus pin 8. Connector openen, draadje knippen is voldoende, zou ik denken.

U-96

• 11872 berichten
  • 1978 stemmen

Ik wil deze week een DVD-speler aanschaffen van tussen de 50 en 80 euro, maar ik vraag me alleen nog af of een DVD-speler wel geschikt is voor een 6 jaar oude 37cm-tv? Het is tevens ook een mono. Kan dit problemen veroorzaken?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Als je een scart-aansluiting hebt is er toch geen enkel probleem? Mono of stereo geeft geen probleem.

U-96

• 11872 berichten
  • 1978 stemmen

(afbeelding)

DVP-3000

Vandaag gekocht. Scartkabel zat er niet bij, dus ik heb die er apart bij gekocht. Alles deed het, behalve het beeld. Na flink bomfortioneel geklooi gaf ik het op en sloot er maar een tulpaansluiting op aan, wat het dus wel doet. Scartkabel dus eigenlijk voor niks gekocht. Maargoed, meteen een DVD van Das Boot erin gegooid. Beeldkwaliteit is enorm goed, maar mijn televisie heeft helaas maar 1 klein mono-boxje. Ik kan toch wel PC-speakers erop aansluiten?

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

Lijkt me geen probleem.

bomfortioneel

Mooi woord. Wat betekent het?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

U-96 schreef:

bomfortioneel

Die betekenis zou ik ook graag weten. Staat zeker niet in de Van Dale.

AHWA

• 16917 berichten
  • 1267 stemmen

In ieder geval niet in het groene boekje, heb het even opgezocht.

Edie

• 3185 berichten
  • 1220 stemmen

Aansluiten van je pc speakers moet lukken.

Een female 3,5mm Jackplug naar 2 x Tulp.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.