menu

Mijn Updates +
Film / Algemeen / Posters die niet bij de film passen

zoeken in:
Hier verwacht je heel iets anders:

(afbeelding)

Moartea Domnului Lazarescu (2005)

Vind deze poster niet bij de film passen:

(afbeelding)
Elephant (2003)

(afbeelding)

Poster suggereert de zoveelste Nederlandse ongein met veel bloot, maar het is een vrij serieus drama met een uistekende Michiel Romeyn.

kappeuter (crew)
Wouter schreef:
Alleen met de bovenste eens.

Nou ik weet niet op welke manier die aquarelposter van Rumble Fish ook maar enigzins de sfeer uit de film weet te benaderen.
Daarnaast lijken het hele andere hoofdrolspelers.
Het stoere, harde en deprimerende zie ik helemaal niet terug.
Dit lijkt op illustratiewerk voor christelijke boeken danwel streekromans.

De poster van Lady from Shanghai laat Hayworth zien in een mooie jurk, maar op een wijze die helemaal niet in de film voorkomt.

De poster van Annie Hall lijkt op een Engels 19e eeuws plattelandsdrama. Het is een hele vlote om niet te zeggen hyper film. Dit ziet er gewoon erg suf uit. Past totaal niet bij het karakter van de film.

kappeuter schreef:
(quote)

Nou ik weet niet op welke manier die aquarelposter van Rumble Fish ook maar enigzins de sfeer uit de film weet te benaderen.
Daarnaast lijken het hele andere hoofdrolspelers.

Vind ik wel meevallen.

De poster van Lady from Shanghai laat Hayworth zien in een mooie jurk, maar op een wijze die helemaal niet in de film voorkomt.

Had ik vroeger hangen. Mooie poster.

De poster van Annie Hall lijkt op een Engels 19e eeuws plattelandsdrama.

....?

Dogie_Hogan schreef:
(24 Hour Party People poster)

Vind het best een mooie DVD-hoes, maar past inderdaad niet bij de film, maar de Nederlandse DVD-release slaat al helemaal nergens op:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://i15.ebayimg.com/05/i/000/88/f3/ccec_1.JPG

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Vooral als je hem in de winkel ziet liggen, dan lijkt het echt net een of andere 'Best of' DVD van een hitparade.

kappeuter (crew)
Nederlandse poster van Laura (1944)

(afbeelding)

Mochizuki Rokuro schreef:
Cover Meek's Cutoff

Ja, dat kan je wel zeggen. Die poster werkt nogal de verkeerde indruk. Net als bij Apflickorna (2011) , waar misschien vijf seconde een geweer in voorkomt.

The One Ring schreef:
Is deze poster dan van een rerelease? Zo ver ik weet was Monroe nog niet bekend toen The Asphalt Jungle uitkwam.
Klopt.
Zelfde is ook gedaan met posters en DVD's van Humphrey Bogart films uit zijn beginperiode.

(afbeelding)

If I Want to Whiste, I Whistle (2010)

Een romantisch shot, is het niet? Je verwacht een vredig, misschien romantisch arthouse-drama. Eigenlijk heeft hij buiten beeld een groot glasscherf in de hand waarmee hij haar bedreigt. Een romantische film is het dan ook niet, ook niet vredig. De titel helpt hier ook niet.

neo (crew)
Door de grauwheid kan ik er met moeite iets van romantiek in terugvinden.

kos
Weet niet waar ik het moet plaatsen maar dit is toch wel leuk gedaan:

Movies From an Alternate Universe by Peter Stults - freeyork.org

Haha, prachtig! Erg leuk gedaan inderdaad

(afbeelding)

The Dish (2000)

Geen schaap te zien in de film, nou ja ongeveer 2 tellen

Schapen doen het altijd goed.

Ik zie een TV en schapen, zal wel weer goedkope commentaar zijn?

Lijkt trouwens verdacht veel op deze poster (maar die is dan weer extreem topical):

(afbeelding)

kappeuter (crew)
Ja dat postte ik hier ook al inderdaad:
Film >> Algemeen >> Soortgelijke posters / bijpassende hoes

Hoezo goedkoop commentaar? Er zit geen schaap in de film (paar seconden in beeld hooguit).

Schapen worden vaak gebruikt in de context van hersenloze volgers (iSheep) ... beetje hoe TV-kijkers altijd omschreven worden. Hersenloze zombies die voor hun kastje zitten zappen.

Ken de film verder niet, maar als er dan ook nog eens een maandlading op TV speelt dan vrees ik voor wat slappe social commentary (op basis van de poster dan).

kappeuter (crew)
De film gaat niet over tv-kijkers (al gaat men op moment supreme natuurlijk wel voor zitten), maar over mensen die het signaal van de astronauten moeten opvangen via de schotel.
Het punt is dat de schotel wel in een schapenweide staat, dus dat het op z'n minst opvallend is dat er niks mee is gedaan gezien de poster.

Dan past de poster erg goed in dit topic

Ik hoop echt dat ik hier binnenkort de nieuwe Aronofsky, Noah, kan plaatsen. Evenzeer hoop ik dat er een topic 'trailers die niet bij de film passen' is waar ik 'm in ga kunnen plaatsen.

kappeuter (crew)
Lijkt wel een Luc Besson goes Star Wars poster:

(afbeelding)

Hopelijk komt er nog een mooiere definitieve poster.

kappeuter (crew)
Ik heb de film niet gezien, misschien 'past' 'ie figuurlijk wel bij de film, maar deze cover komt van een andere, niet gerelateerde film:

(afbeelding)
The Killer Eye (1999)

Deze poster is afkomstig van:

(afbeelding)

The Headless Eyes (1971)

The cover artwork was later modified for The Killer Eye, an otherwise unrelated film.

Wikipedia

Je hebt hier bij de film That Lucky Touch (1975) een soort James Bond achtige poster staan, terwijl het in werkelijkheid een zeer flauwe, melige -bijna klucht achtige- comedy betreft, die niets met spionen, glamour, of mooie dames te maken heeft. Erg misleidend dus!

Niet dat die totaal niet past maar veel mensen gaan van de poster uit dat het horror is terwijl het een drama is gebaseerd op waargebeurde feiten

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 03:28 uur

geplaatst: vandaag om 03:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.