• 12.893 nieuwsartikelen
  • 168.903 films
  • 11.061 series
  • 31.709 seizoenen
  • 629.042 acteurs
  • 196.091 gebruikers
  • 9.175.337 stemmen

Films met zonovergoten scènes

zoeken in:

maxcomthrilla

• 15568 berichten
  • 2761 stemmen

De zomer is alweer even in het land en wat is er nou mooier om eens een film te kijken die vol zit met veel zonovergoten beelden?

Ikzelf kan films waarin de zon een prominente rol speelt in een film wel waarderen. Vaak voelen ze al gelijk lekker zwoel aan en bovenal krijg ik vaak gelijk dat heerlijke vakantie gevoel te pakken. Ikzelf heb alvast wat tips voor mensen die er ook wel van houden. Verder ben ik zeer benieuwd naar films waarin er veel zon waarneembaar is.

Een van de zonnigste films ooit gemaakt is toch wel Y Tu Mama Tambien. Of men in de auto zit, zich bij het zwembad begeeft of aan een tafeltje in een cafè. Veel scènes zijn voorzien van een ongelofelijk lichte tint. Bewuste keuze zo lijkt het, want Mexico is natuurlijk het land van de zon en wie associeert vakantie vieren nou niet, al was het maar voor een klein beetje, met de zon?

Verder zijn de films van Julio Medem ook vaak prachtig opgenomen en voorzien van veel zonlicht. Vooral Lucia y el Sexo en La Ardila Roja spelen zich af op een eiland en op de camping. Locaties waar je graag wat zon zou willen hebben, al was het maar om leuke activiteiten te ondernemen.

Als ik kijk naar wat oudere films waarin veel zonlicht zit. Denk ik gelijk aan Ivanovo Detstvo en Giulietta Degli Spiriti. De 1ste film is in zwart - wit, maar dat maakt de fraaie zonsinval in veel scènes er niet minder fraai op. Met name het einde is oogverblindend mooi. Maar ook Fellini `s film bevat veel lichte kleuren en veel beelden van het strand en in het bos. De zon lijkt nooit ver weg.

Verder ook pas Beau Travail gekeken. Een film geschoten in een woestijn grenzend aan de zee. Veel zon en de muziek past er perfect bij. Lekker poppy maar zwoel.

Een film waarin de zon misschien niet telkens tevoorschijn komt maar je er wel aan doet denken is Mon Seung. Veel fraaie gele beelden.

Andere films waarin de zon veel voorkomt zijn:

- Gerry

- Into the Blue

- Le Grand Bleu

- Le Mepris

- Respiro

- Swimming Pool

- The Thin Red Line

- Un Long Diamanche de Fiancailles

DieGo

• 5808 berichten
  • 2329 stemmen

The Beach

Knisper

• 13015 berichten
  • 1261 stemmen

Zoals je er al een paar noemde, zijn veel Zuid-Amerikaanse films zonovergoten (Behind the Sun bijvoorbeeld). Heeft altijd wel een fijn tintje vind ik.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Io Non Ho Paura, de film waarbij je snakt naar air-conditioning.

gondwana

• 1212 berichten
  • 1464 stemmen

gerry

Quido

• 14641 berichten
  • 6072 stemmen

Flirt.

NKyou

• 3081 berichten
  • 747 stemmen

Ja! , de andere twee van Tran ook. Prachtig zonnig en warm Vietnam

kleez

• 849 berichten
  • 1207 stemmen

Costa lol

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

- The thin red line (oorlog in de zon)

- The wayward cloud

Vind sommige films van ki-duk ook wel lekker zonnig.

PatrickL

• 1586 berichten
  • 2361 stemmen

Lawrence of Arabia

Veel westerns

Chainsaw

• 8580 berichten
  • 3521 stemmen

Paris, Texas

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Insomnia

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Sunshine?

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1708 stemmen

Vreemd genoeg; Rain Man

Pascal A

• 213 berichten
  • 0 stemmen

Die Hard: With a Vengeance begint goed met die track van summer in the city.

Sleepers was geloof ik de heetste dag, maar ik denk dat jij meer iets bedoeld zoals The blue lagoon.

serpico

• 2900 berichten
  • 491 stemmen

Freud schreef:

Insomnia

letterlijk ja.

606

• 23818 berichten
  • 11994 stemmen

PatrickL schreef:

Lawrence of Arabia

Veel westerns

westerns meestal wel ja

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Pure

• 770 berichten
  • 0 stemmen

Jarhead (al zijn de personages hier de zon liever kwijt dan rijk)

Ik sluit me trouwens aan bij Maxcomthrilla; zijn vaak heerlijke films en ondanks dat mijn dvd-collectie nog maar net in opbouw en zeer bescheiden is, heb ik al aardig wat titels die hier genoemd worden (Y tu mama Tambien blijft topper). Die Zuid-Amerikaanse cinema spreekt me dan ook heel erg aan en heb er inmiddels ook aardig wat titels van aangeschaft. Mooi topic dit

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.