- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Hoe kon ik Funny Games vergeten, die heb ik al gezien. Héle goede inderdaad. Bedankt voor de tips verder. Meer tips zijn altijd welkom. 
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Schiet me nog één te binnen:
Wildschut (1985) (Ik weet alleen niet of die nog wel zo makkelijk te verkrijgen is...?)
-edit-
John Q (2002) (waarin een spoedafdeling van een ziekenhuis gegijzeld wordt)
TBS (2008) (gijzeling in voornamelijk een auto)
Chase, The (1994) (gijzeling in een auto / komedie)
Ik zeg niet van alle films dat het aanraders zijn, dus check vooral ook trailers en berichten bij de films. 
newG
-
- 956 berichten
- 2356 stemmen
geweldige gijzelscene in Clockwork Orange, A (1971)
Last House on the Left, The (1972) , evenals de remake
de gijzelingsklasiekers zijn natuurlijk oa Speed (1994) , Die Hard (1988) , Misery (1990)
check ook eens inside man, saw films , munich , phone boot , panic room
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Wow, bedankt allemaal. Een aantal van de titels ken ik al, maar de meeste heb ik nog niet gezien. Ben erg benieuwd. 
sinterklaas
-
- 11821 berichten
- 3321 stemmen
Tube (Koreaanse film)
Off Screen
De Punt
Killing Zoe
Untraceble
Reindeer Games
Komen er in me op. 
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1890 stemmen
Airheads, over een amateur bandje dat het personeel van een radio station gijzelt om hun demo op de radio te krijgen.
sinterklaas
-
- 11821 berichten
- 3321 stemmen
Wat ik trouwens ook zoek zijn Zwitserse films. Nou heb ik al zowat heel europa in mijn filmcollectie, maar het verbaasd mij dat er nog nooit in Nederland Zwitserse films zijn uitgebracht. (en daarmee bedoel ik echte, dus geen co-productie) Maar als ik ze over het hoofd gezien heb, kom maar op met een paar titels. Ik ben wel benieuwt.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Kan je gewoon naar zoeken met land v. productie. Komen er heel wat titels uit rollen. En dan kan je nog verfijnen met bijvoorbeeld minimaal 25 stemmen o.i.d..
Zoals Cargo (2009).
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Wat ik trouwens ook zoek zijn Zwitserse films. Nou heb ik al zowat heel europa in mijn filmcollectie, maar het verbaasd mij dat er nog nooit in Nederland Zwitserse films zijn uitgebracht. (en daarmee bedoel ik echte, dus geen co-productie) Maar als ik ze over het hoofd gezien heb, kom maar op met een paar titels. Ik ben wel benieuwt.
Zwitserse films zijn vaak co-producties met Italia of Duitsland, Hun film industrie zal afhankelijk zijn van wat ze ook op tv in Duitsland kunnen uitzenden. ik vermoed ook dat hun taal heeft hier mee te maken?
misschien een zoek actie doen op filmmaker Clemens Klopfenstein?
of anders films van deze film company zoeken: Schweizer Fernsehen die bezig zijn sinds de jaren 50, maar vaak alleen tv films
sinterklaas
-
- 11821 berichten
- 3321 stemmen
Ik weet dat er heel veel titels uit Zwitserland uit de zoekmachine rollen, maar geen een daarvan is ooit eens uitgebracht op dvd.
Zo lijkt Strahl me ook een gave film. Maar, niet op dvd verschenen. Of ze komen niet in Nederland uit
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Voor Strähl vind ik via Google het volgende: Artfilm.ch. Ik ben alleen niet bekend met het Video-on-demand verschijnsel en hoe je op die site moet betalen e.d..
-edit- ik zie nu ook op die site een dvd van Strähl (met Engelse subs, dat zal ook voor die video-on-demand gelden): artfilm.ch.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3406 stemmen
Weet er iemand films die vergelijkbaar zijn met de game L.A. Noire? Ik weet niet of ik dan meteen uitkom bij het film-noir genre, want ik heb daar geen verstand van, en ook niet van de tijd waarin het zich afspeelt. Misschien is het wel niks voor mij, maar ben toch benieuwd.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Zodat mensen een idee kunnen krijgen wat L.A. Noire is: L.A. Noire (2011) - GamesMeter.nl
Doet mij wat denken aan de volgende: Black Dahlia, The (2006), grappig genoeg ook in het Los Angeles van 1947.
En dan nog: L.A. Confidential (1997), L.A. jaren '50.
Misschien kan je ook Barton Fink (1991) proberen. Vooral de setting en het sfeertje doen er aan denken, maar het gaat voornamelijk over een (script)schrijver in L.A. in de jaren '40 (het vangt heel kort aan in New York) en zijn 'belevenissen' en frustraties.
-edit-
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3406 stemmen
Bedankt alvast. L.A. Confidential heb ik al op gestemd zie ik maar weet er helemaal niks meer van. Binnenkort maar eens herzien dus.
En in L.A. Noire gaat het ook over de Black Dahlia killer dus de Black Dahlia film is wel gepast ja 
Verdere tips zijn meer dan welkom.
Glacius
-
- 4304 berichten
- 3040 stemmen
Er zijn genoeg vergelijkbare films, maar de vraag is of je films van de jaren 30/40/50/60 kunt uitstaan?
wessells
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek films als:
It's a kind of a funny story
Waiting on for ever
The Notebook
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3406 stemmen
Er zijn genoeg vergelijkbare films, maar de vraag is of je films van de jaren 30/40/50/60 kunt uitstaan?
Jaren '50/'60 bijvoorbeeld.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
En alsof den duvel ermee speelt: L.A. Confidential (reeds begonnen) en The Black Dahlia vanavond achter elkaar op tv. 
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1890 stemmen
Lonely Hearts uit 2006.
Over de Black Dahlia zijn meerdere films gemaakt overigens.
Black Dahlia (zonder "the") en The Devil's Muse.
Fortune
-
- 4336 berichten
- 2826 stemmen
Ik ben op zoek naar een film of serie waarvan ik de naam kwijt ben.
Het gaat iig over een stel mensen die ze filmen in het dagelijks leven en 10 jaar later weer filmen en 10 jaar weer en nog een keer 10 jaar later.
Ik dacht dat het zoiets was kan ook 7 jaar geweest zijn.
Maar de titel hiervan?
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Dat hoort dan weer hier: Film >> Algemeen >> Ik zoek... een filmtitel
Maar je bedoelt deze denk ik: Up Series - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org en 7 Plus Seven (1970), etc..
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Kent er nog iemand leuke slasherfilms?
In de stijl van Scream, i Know What You Did Last Summer, Seventy Five, Friday The 13th (2009) en ga zo maar door...
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3406 stemmen
ChristinedeBie
-
- 30 berichten
- 26 stemmen
Hi!
Ik zoek films waarin sledenhonden meespelen/belangrijk zijn.
Ik heb er al enkele, maar wil graag mijn collectie aanvullen.
Deze heb/ken ik al:
- Eight Below;
- Snow Dogs;
- Call of the Wild;
- Iron Will.
Alvast bedankt!
newG
-
- 956 berichten
- 2356 stemmen
Hi!
Ik zoek films waarin sledenhonden meespelen/belangrijk zijn.
Ik heb er al enkele, maar wil graag mijn collectie aanvullen.
Deze heb/ken ik al:
- Eight Below;
- Snow Dogs;
- Call of the Wild;
- Iron Will.
Alvast bedankt!
Courage of Kavik, The Wolf Dog, The (1980)
en euhm, welke bedoel je juist