• 16.343 nieuwsartikelen
  • 179.971 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.356 acteurs
  • 199.651 gebruikers
  • 9.416.837 stemmen

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

zoeken in:

ibendb

• 5044 berichten
  • 3247 stemmen

hoi!

kent iemand hier een film in de stijl van Hot Fuzz en Saun of the Dead?

een zeer creatieve hilarische parodie? niks in de stijl van scary movie?

Gr. ibendb

schram101

• 16699 berichten
  • 2308 stemmen

Pineaple Express is volgens mij geen parodie maar heeft ook een beetje diezelfde humor.

Fortune

• 4336 berichten
  • 2826 stemmen

Waren er maar meer films in de stijl van Shaun of the Dead of Hot Fuzz.

Je kunt natuurlijk voor Paul gaan met dezelfde gasten maar die is toch een stuk minder maar wel redelijk nog.

Thorak

• 6355 berichten
  • 1890 stemmen

Cannibal women in the avacado jungle of death.

Een hilarische parodie op (voornamelijk) Apocalypse Now.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Door nog steeds letterlijk achter over geblazen te zijn door de magnifieke serie Romanzo Criminale ben ik wel benieuwd naar meer van dit soort kunstwerken. Zowel film als serie, al betwijfel ik of er wel nog series zijn in ditzelfde genre. De films mogen over allerlei onderwerpen gaan. De Italiaanse maffia, de politici, hoeft daarvoor persé niet in dezelfde tijd af te spelen. Maar ook films over de ontvoering van rechter Aldo Moro e.d. Gomorra heb ik al gezien dus die kun je alvast van jullie eventueel lijstje schrappen.

Edit: Vergeten te vermelden dat het effectief een Italiaanse film/serie moet zijn. Geen Amerikaanse films over de Italiaanse maffia.

yeyo

• 6360 berichten
  • 4646 stemmen

Ken je de serie La Piovra?

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ja, die staat al op mijn lijst.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Mag een Italiaans/Amerikaanse co-productie wel ?

Excellent Cadavers (1999)

ChristinedeBie

• 30 berichten
  • 26 stemmen

Bedankt!

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Zeker! Bedankt voor de tip overigens, denk dat ik met deze film wel iets kan. Hopen dat de film niet in de stijl van de miniserie Corleone is, die viel me serieus tegen.

frenciel

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Toplijsten en favorieten > Help, lijstje aanbevelingen nodig! :

Hallo beste lui,

ik houd slechts van legendarische films zoals The Shawshank Redemption en The Thin Red Line (dus met goede muziek, mooie beelden, focussend op de hoofdpersoon en meeslepend). Helaas zijn er maar weinig films zo goed als deze en moet je goed zoeken om er te vinden. Als jullie nog goede films weten, die in dit rijtje passen, deel ze dan! Alvast bedankt!

Psolitsa

• 361 berichten
  • 140 stemmen

Heeft iemand suggesties voor wat films die in hetzelfde rijtje horen als

Hotel Rwanda etc ?

Dus "waargebeurde" drama's? (En dan bedoel ik niet al die honderden oorlogsfilms, maar meer

de buitenlandse films waar van die ontzettende gruwelijkheden gebeuren).

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

En moeten die 'ontzettende gruwelijkheden' beperkt worden tot hetzelfde genre als Hotel Rwanda, of verlang je ook naar naar andere 'gruwelijkheden', zoals in Gomorra.

Amistad van Steven Spielberg.

Norma

• 3463 berichten
  • 5088 stemmen

Psolitsa schreef:

Hotel Rwanda etc ?

Sometimes in April (2005)

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2553 stemmen

Ik heb een keer als cadeau een 5-film collectie gehad waar alle verhalen waargebeurd zijn, waaronder Hotel Rwanda. Ik heb geen van de 5 gezien, dus weet niet of ze allemaal hetzelfde als Hotel Rwanda zijn, maar ze schijnen echt gebeurd te zijn.

Dus bij deze 4 titels:

- Erin Brokovich

- Seven Years in Tibet

- Midnight Express

- Dead Man Walking

Hoop dat je er wat aan hebt. Succes.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Psolitsa

• 361 berichten
  • 140 stemmen

Stu-Pot schreef:

En moeten die 'ontzettende gruwelijkheden' beperkt worden tot hetzelfde genre als Hotel Rwanda, of verlang je ook naar naar andere 'gruwelijkheden', zoals in Gomorra.

Amistad van Steven Spielberg.

Gomorra heb ik niet gezien. Met gruwelijkheden bedoel ik vooral dingen die je raken omdat ze zo ontzettend intriest zijn en onrechtvaardig ( en dus, waar mogelijk waargebeurd).. Kan dus een oorlog zijn of..tsja..in principe van alles.

Psolitsa

• 361 berichten
  • 140 stemmen

Dankjewel! Ik zal is naar al die titels kijken

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Darfur (2009) van Uwe Boll schijnt ook de moeite waard te zijn, alleen heb ik 'm zelf niet gezien...

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Psolitsa schreef:

(quote)

Gomorra heb ik niet gezien. Met gruwelijkheden bedoel ik vooral dingen die je raken omdat ze zo ontzettend intriest zijn en onrechtvaardig ( en dus, waar mogelijk waargebeurd).. Kan dus een oorlog zijn of..tsja..in principe van alles.

De documentaire Hoop Dreams vind ik triest en onrechtvaardig. Maar valt helemaal niet te vergelijken met Hotel Rwanda. Toch een aanrader. Je blijft na afloop toch even stil.

Psolitsa

• 361 berichten
  • 140 stemmen

Meneer Bungel schreef:

Darfur (2009) van Uwe Boll schijnt ook de moeite waard te zijn, alleen heb ik 'm zelf niet gezien...

Klinkt goed. En Billy Zane is altijd de moeite waard

Psolitsa

• 361 berichten
  • 140 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

De documentaire Hoop Dreams vind ik triest en onrechtvaardig. Maar valt helemaal niet te vergelijken met Hotel Rwanda. Toch een aanrader. Je blijft na afloop toch even stil.

Hm oke. Zojuist even het plot gelezen en dat spreekt me niet erg aan, ik heb namelijk niks met sportfilms en sport an sich . Maar als ik een keer niks te doen heb zal ik eraan denken.

Thanks!

Gonzo8000

• 486 berichten
  • 10 stemmen

frenciel schreef:

Hallo beste lui,

ik houd slechts van legendarische films zoals The Shawshank Redemption en The Thin Red Line (dus met goede muziek, mooie beelden, focussend op de hoofdpersoon en meeslepend). Helaas zijn er maar weinig films zo goed als deze en moet je goed zoeken om er te vinden. Als jullie nog goede films weten, die in dit rijtje passen, deel ze dan! Alvast bedankt!

Wat denk je van Papillon

of

een film die een maand of 2 geleden op Tv was (zender weet ik niet meer). die was volgens mij met Steve McQueen. Die ging over een gevangenisopstand waar bij de gevangenen de gevangenis overnamen. Dit deden ze door de amerikaanse vlag uit het bureau van de directeur te stelen en ondersteboven te hijsen ( het teken van anarchie). Hoofdrolspeler kan McQueen of harrison Ford gewezen zijn. Hij hijst de vlag en terwijl ie dit doet wordt ie doodgeschoten door de directeur. Uiteindelijk blijkt ie de vlag gewoon op de goede manier te hebben gesen en wordt de directeur gearresteerd. Iemand een idee van de titel

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Gonzo8000 schreef:

(quote)

Wat denk je van Papillon

of

een film die een maand of 2 geleden op Tv was (zender weet ik niet meer). die was volgens mij met Steve McQueen. Die ging over een gevangenisopstand waar bij de gevangenen de gevangenis overnamen. Dit deden ze door de amerikaanse vlag uit het bureau van de directeur te stelen en ondersteboven te hijsen ( het teken van anarchie). Hoofdrolspeler kan McQueen of harrison Ford gewezen zijn. Hij hijst de vlag en terwijl ie dit doet wordt ie doodgeschoten door de directeur. Uiteindelijk blijkt ie de vlag gewoon op de goede manier te hebben gesen en wordt de directeur gearresteerd. Iemand een idee van de titel

Je bedoelt The Last Castle.

Film Pegasus (moderator films)

• 31240 berichten
  • 5497 stemmen

Psolitsa schreef:

Hotel Rwanda etc ?

Dus "waargebeurde" drama's? (En dan bedoel ik niet al die honderden oorlogsfilms, maar meer

The constant gardener, The beautiful country, Blood diamond, Australia, Cidade de Deus, Defiance, Babel, Slumdog millionaire, ...

Niet allemaal waargebeurd denk ik, maar het had toch wel echt kunnen geweest zijn. In elk geval fims die ik je net als Hotel Rwanda kan aanraden.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2553 stemmen

The Last King of Scotland schiet me ook te binnen. Buitenlands, waargebeurd en gruwelijk.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

frenciel schreef:

Hallo beste lui,

Kijk allicht eens tussen de andere films die deze regisseurs maakten:

Frank Darabont

Terrence Malick

En verder tussen de films van:

Steven Spielberg

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

Psolitsa schreef:

Hotel Rwanda etc ?

deze vond ik beter dan Hotel Rwanda

dezelfde oorlog, maar een andere plek

Shooting Dogs (2005)

xMilennx

• 64 berichten
  • 60 stemmen

Hai, is er iemand die nog films weet in de stijl van "Cruel Intentions" ?

En dan bedoel ik niet de remakes/zogenaamde vervolgen die daarvan gemaakt zijn, want die vind ik eerlijk gezegd toch maar niks.

Gewoon een gelijksoortige film, dezelfde sfeer is belangrijker dan hetzelfde verhaal...

Thorak

• 6355 berichten
  • 1890 stemmen

Niet helemaal het zelfde qua onderwerp, maar mischien wel enigsinds wat je zoekt; The Skulls.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.