• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.379 stemmen

Ik zoek... bepaalde filmmuziek

zoeken in:

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Heeft die irritante Winston toch goed geregeld...

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Erik Satie, Gymnopedie No. 1: YouTube - Gymnopedia No 1 .

Ik kan er maar niet op komen bij welke film ik dit als soundtrack heb gehoord. De films op deze lijst heb ik geen van allen gezien, dus volgens mij is die onvolledig.

Ik heb wel steeds een beeld van een trieste Japanse film in mijn hoofd, maar ik kan het niet voldoende concretiseren. Iemand anders een idee?

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

kos schreef:

Heeft die irritante Winston toch goed geregeld...

Dat is inderdaad toch wel één van de mooiere vrouwen in Nederland.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Het is dus echt een Japanse film? Meikyû Monogatari (Neo Tokyo) maakt gebruik van dat stuk van Satie.

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Ah, Neo. Volgens mij ben ik er uit.

Het zit zo: aanvankelijk dacht ik dat het de soundtrack van Samaria (Kim Ki-Duk) was, maar toen ik die titel niet op de IMDb-lijst zag, dacht ik dat het dan wel om een Japanse film zou moeten gaan (zoveel Koreaanse films heb ik nog niet gezien namelijk).

Maar nu ik weer op de lijst kijk, staat Samaria er wél tussen. Ik ben vrijwel zeker dat het dan pas vandaag toegevoegd moet zijn.

Mysterie opgelost. Toch bedankt

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

Ik ben ook al heel lang op zoek naar een bepaalde song. Het betreft echter géén originele filmmuziek, maar een reeds bestaande song.

Het is een song uit Jésus de Montréal.

Je hoort het op het moment dat de acteur die "Jezus" speelt in het toneelstuk (gespeeld door Lothaire Bluteau) over het water loopt.

Ik dacht eerst dat het "Le Mystère des Voix Bulgares" was, maar die zijn het volgens mij niet.

Het klonkt een heel klein beetje als "Dead Can Dance".

Wie kan mij helpen?

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4893 stemmen

Op IMDb zie ik alleen maar dit staan. Pritouritze Planinata lijkt na even op Youtube gezocht te hebben wel wat op Dead Can Dance.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Imdb vermeldt Quando Corpus Morietur van G.B. Pergolesi's "Stabat Mater". Dat is het slotstuk, maar voor de film is ook het openingstuk (Stabat Mater Dolorosa) gebruikt. Heb je beiden stukken al eens volledig beluisterd?

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

Leland Palmer schreef:

Op IMDb zie ik alleen maar dit staan. Pritouritze Planinata lijkt na even op Youtube gezocht te hebben wel wat op Dead Can Dance.

Dat is hem inderdaad!

Maar dan NIET de versie met de Dance-beats, want die is van 1994 als ik het allemaal goed lees op Youtube. De film "Jésus de Montréal" komt uit 1989.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze song nog nooit Youtube had proberen te zoeken. Erg dom van mij!!!

Ik had eigenlijk niet verwacht dat ie op Youtube zou staan.

De oorspronkelijke versie heb ik tot nu toe nog niet in zijn geheel teruggevonden op Youtube. Alleen een Japanse reclame:

Pritouritze Planinata

De song ""Pritouritze Planinata" wordt trouwens gezongen door Stefka Sabotinova, en zij is zangeres in " Le Mystère des Voix Bulgares". Maar op IMDB wordt aangegeven dat het wordt gezongen door "Le Mystère des Voix Bulgares"!

Dan zou IMDB het dus fout hebben!

Héél erg bedankt HarmJanStegenga!!!

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4893 stemmen

narva77 schreef:

Héél erg bedankt HarmJanStegenga!!!

Kleine moeite, graag gedaan.

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

Die komt binnenkort gelijk op mijn MP-3 speler! Nogmaals bedankt!

Pim22

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben al een tijdje op zoek naar de muziek uit deze promo: http://www.youtube.com/watc... Weet iemand hoe deze muziek heet? Ik hoor het graag!!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Pim ik vind dat ook al zo' n mooi deuntje/liedje ja en het ligt me op het puntje van mijn tong. Komt volgens mij uit zo' n Pirates of the Caribbean-film of zo,maar ik ga er vaker naar luisteren en dan gaat het me te binnen schieten.

Pim22

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Hey Moviemafketel je gelooft het niet maar enkele minuten na dit bericht heb ik het gevonden. Het is van Madagascar en heet Zoosters Breakout!! Gecomponeerd door een van mijn favorieten Hans Zimmer je hoort het liedje zo vaak in tv programma's etc. ben erg blij dat ik het heb gevonden! Check hier wat ik bedoelde: Madagascar - Zoosters Breakout. Wel dank dat je het wilde proberen!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ok perfect had namelijk net gemaild naar STER om die muziek voor mij/ons even op te zoeken, maar hoeft dus niet meer top!

Madagascar heb ik paar keer bekeken en ik kende de muziek ook wel, maar kon het gewoon niet meer thuisbrengen, maar is mooi deuntje en zijn leuke films.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Ik zoek de originele soundtrack van Khadak en Altiplano van het regisseurs duo Peter Brosens & Jessica Hope Woodworth.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Contactfilm winkel

Van Khadak zijn wel een heleboel cd exemplaren verspreid door Contact Film. Die kreeg je gratis kreeg bij het kopen van een kaartje voor de film. Zelf heb ik nog wel twee exemplaren, maar daar doe ik er geen een van weg. Wel wordt de cd voor minder als 10 euro zo nu en dan op een veilingsite aangeboden.

Contact film heeft al bij meerdere films bij het kopen van een kaartje een gratis cd weggegeven. De kans is wel tamelijk groot dat ze dat bij Altiplano weer zullen gaan doen. Voor nu is er alleen voor Nederland bekend dat de film begin december gaat draaien. Of er een Belgische roulatie komt en of daar ook de cd bij zal zitten zou ik niet durven zeggen.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Het gaat op dit moment niet zo goed met contactfilm naar het schijnt, het is de vraag of ze zich promotie-acties met CD's kunnen veroorloven.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Dat zou de kans weleens behoorlijk kunnen verkleinen. Ik hoop dat ze het nog wel voor elkaar kunnen spelen om de muziek uit te geven en in de verkoop te gooien.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Voor nu is er alleen voor Nederland bekend dat de film begin december gaat draaien. Of er een Belgische roulatie komt en of daar ook de cd bij zal zitten zou ik niet durven zeggen.

Volgens de Regisseur Peter Brosens zou de film in België halfweg november in de zalen spelen. Bedankt alvast voor de info voor Khadak.

platesman

• 70 berichten
  • 49 stemmen

Ik weet niet of dit op de juiste topic staat maar iemand kan het mss weten?

ik ben op zoek naar uitvoerder en titel van een house liedje periode 1997-1998 . er is een stevige beat en dan is er iemand die een hartinfarct krijgt. dan steken ze er electrische schokken op. 2onethousend,4 onethousend en ten slotte redden ze hem en zegt er iemand"we got him". ik en men collega zijn er dringend op aan het zoeken en men collega zei dat dit fragmen zeker uit een film komt want hij heeft hem ook gezien. in belgie was dit een grote hit. Zou iemand me kunnen helpen?

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Het fragment komt vanavond op TV in de film Flatliners maar de naam van het nummer ontsnapt me nu wel.

platesman

• 70 berichten
  • 49 stemmen

dimi303 schreef:

Het fragment komt vanavond op TV in de film Flatliners maar de naam van het nummer ontsnapt me nu wel.

hartelijk bedankt voor je tip. zo heb ik toch nog het liedje gevonden en het noemt Natural Born Deejays - A good Day

Waar is den tijd.

raizeredge

• 114 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Reclame deuntje:

Hee mensen wie kent die reclame die op tv is met dat ik heb een idee en dat zeggen dan een paar mensen. bij die reclame zit een deuntje en ik zou zweren dat het uit een film komt maar ik kan er niet op komen welke film dat is. Hoop dat iemand me kan helpen.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Kan je niet een You-Tube filmpje plaatsen van die reclame of een link geven dat maakt het wel wat makkelijker.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Is het niet dat Badlands/ True Romance deuntje?

Dat hoor ik de laatste tijd wel eens onder de reclame.....

raizeredge

• 114 berichten
  • 0 stemmen

Jaah volgens mij wel kerol je bent geweldig .

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Dit is uit Badlands.

En dit is de hommage van Zimmer uit True Romance.

raizeredge

• 114 berichten
  • 0 stemmen

Thanks ik wist dat ik hem ergens van kennen maar het was dus van True romance.

daantje89

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > titels van liedjes uit film gezocht (dansfilms):

Hoi mense,,

Het gaat niet zozeer om de film maar ik zoek 2 liedjes uit een film.

Nummer 1: deze is uit honey, dit nummer hoor je op het moment dat ze aktie gaat nemen om dat pand te kunnen bemachtigen voor een niewue danstudio dat ze dan zo naar buiten loopt en langs mensen gaat met flyers enz..

nummer 2: deze is uit take the lead, op het moment dat ze in het cafe zijn en voor het eerst beginnen te kussen --> zijn samen aan het dansen (dit nummer is hetzelfde nummer als in love and basketbal )

thanks alvast

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.