- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... bepaalde filmmuziek
Ik zoek... bepaalde filmmuziek
ellen haan
-
- 53 berichten
- 29 stemmen
bovenstaand bericht gaat over het achtbaan filpje (eerder genoemd) dit even ter verduidelijking
Pkunk
-
- 287 berichten
- 1087 stemmen
In Film > Algemeen > Slapstick muziek:
Hallo, ik ben op zoek naar muziek voor onder een eigen slapstick filmpje. Dus van die vlotte piano muziek. Maar verder kan Scott Joplin kom ik niet. Ik heb op google e.a. gezocht naar van alles en nog wat, maar ik kan niets vinden. Iemand enig idee?
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Al eens wat klezmer muziek geprobeerd?
Pkunk
-
- 287 berichten
- 1087 stemmen
Nou nu wel, maar het is niet echt wat ik zoek. Niet genoeg piano. Ik zoek meer in de richting van entertainer e.d. Echt muziek voor onder een bananenschil zegmaar 
Laurel&hardy, buster keaton etc..
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Misschien kan ik je overtuigen van klezmer als ik je wat laat horen... Voor rest weet wel en het een ander wat zou kunnen werken. Bv. stukjes van Fred Karlin's muziek van Westworld (western piano muziek) of veel muziek van Carl W. Stalliong voor tekenfilms etc.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Even sticky gemaakt. Er zijn te vaak verschillende topics over filmliedjes.
Dooow
-
- 4 berichten
- 134 stemmen
Kan iemand mij verlossen?! Ik hoorde gister Jeff Buckley met het nummer 'Halleluja'. In welke film zat dat nummer nou toch? Ik heb het idee dat de film niet zo oud is nog en dat het op een echt een zielig moment in de film kwam.
Jazzman J
-
- 30 berichten
- 1603 stemmen
In de eerste Shrek zit "Halleluja". Maar daar is het niet de versie van Buckley
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Het zit ook in Lord Of War en Die Fetten Jahre Sind Vorbei.
Met dank aan Herman op MuM, waar HiLL dezelfde vraag stelde
.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Origineel is het trouwens van Leonard Cohen. De versie in Shrek is gezongen door John Cale.
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
ik zoek het liedje uit the Royal Tenenbaums wanneer richie zelfmoord pleegt.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Origineel is het trouwens van Leonard Cohen. De versie in Shrek is gezongen door John Cale.
Dat eerste klopt wel, maar het tweede niet. Dat is Rufus Wainwright. Cale heeft het trouwens wel in zijn standaard-repertoire.
LaCaméraStylo
-
- 266 berichten
- 368 stemmen
Elliott Smith - Needle in the Hay???
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Laat ik de vraag eens een betje anders stellen: In welke film zitten nummers van Muse? Dat hoefd natuurlijk niet te betekenen dan de film an goed is, maar ik vind het altijd erg leuk wanneer er een nummer in een film langskomt dat ik ken en leuk vind. Ik geloof dat er een nummer van Muse is Haute Tension zit en er een iig op de soundtrack staat van Not Another Teenage Movie. Iemand nog meer titels?
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3236 stemmen
@ Gizzman
Swordfish (2001) (song "New Born")
Irène (2002)
Little Nicky (2000) (song "Cave")
that's it
Valt erg makkelijk op te zoeken
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
@ Gizzmann: Gran Turismo 3: A-Spec (2001)
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Swordfish (2001) (song "New Born")
En het is (in mijn ogen) toch wel een van de mooiste nummers dat er is...En nog bedankt trouwens! (Little Nicky wist ik eigelijk ook al)
jeroen enzo
-
- 6 berichten
- 158 stemmen
Kan iemand mij misschien vertellen van welke componist het stuk muziek is dat je hoort in 'Misery' op het moment dat Paul Sheldons enkels gebroken worden met een bijl door Annie..?
Alvast bedankt!?
Mc
-
- 1006 berichten
- 2092 stemmen
Ik ben ook naar een soundrack op zoek, alhoewel, eigenlijk meer naar de naam van één van de nummers.
Aan het begin van 'Manderlay' is een fagotconcert van Vivaldi te horen wat ik erg mooi vond, ik ben er vrij zeker van dat we dit concert zelf hebben, maar Vivaldi heeft er nogal wat gecomponeerd en ik kan er niet achter komen welke het is.
Na nog wat gezocht te hebben vond ik wel dit:
Manderlay Theme - Vivaldi Concerto for Basson in A minor
Maar dan zijn er nog steeds tig mogelijkheden, iemand een idee over de precieze naam (of misschien het nummer (bijv. RV 497)??
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Het deuntje dat je hoort nadat Mickey die kerel met 1 klap buiten westen heeft geslagen in Snatch. De camera draait dan vanuit top-view naar boven weg volgens mij.
Mc
-
- 1006 berichten
- 2092 stemmen
RV 608 en RV 139 zitten er iig wel in.
Bedankt voor het zoeken, 2 mooie stukken inderdaad, maar helaas nog niet het stuk wat ik zoek... 
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Overige mogelijkheden (de muziek heeft zojuist een cd release gekregen) :
1. “Dogville Overture” - Vivaldi Concert in G major (01:52)
classical music rearranged by Joachim Holbeck
4. “Dogville Theme” - Vivaldi Concert in G major (01:02)
5. “The Gifts” - Vivaldi Concerto for Flute in D minor (01:13)
7. “Fast Motion” - Vivaldi Concert in G major (01:00)
8. “Grace gets Angry” - Vivaldi “Nisi Dominus” RV 608 (01:26)
12. “Mam's Death” - Vivaldi Concert in G minor (01:26)
13. “The Child” - Vivaldi “Al Santo Sepolcro” and “Quando Corpus Morietur”
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2842 stemmen
Weet iemand toevallig hoe het nummer heet, als Betty in Mulholland Drive, na haar auditie de filmzaal binnenloopt en dan gezongen wordt?
Die tune was 2 weken terug ook vaak op RTL 5 te horen, als aanduiding van goede films op dat net.
L. luchtloper
-
- 857 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek ook een nummer:
Op het einde van de film "The Shining" zie je Nicholson op een zwart-wit foto (spookfoto). Daar draaien ze zo'n ouderwets nummer bij dat een aantal jaren terug is gebruikt in een Smirnoff reclame.
Welke artiest is dit, en welk nummer?
backfist
-
- 6 berichten
- 190 stemmen
In Film > Algemeen > kill bill muziek:
weet iemand hoe het liedje heet dat aan het eind van kill bill wordt gedraaid?(met fluit)