- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
PascalM
-
- 41 berichten
- 939 stemmen
Apsolutnih sto????
Nee dat is m niet
OlafK
-
- 955 berichten
- 1831 stemmen
Wat je zou kunnen doen Pascal, is even naar 'bioscoop' (links in t menu) te gaan, dan op 'klik hier voor volledig bioscoopoverzicht' (onderaan de pagina) en dan op 2000 (mits de film idd begin dit decennia heeft gedraaid). Dan krijg je een overzicht te zien van de in Nederland gereleasede films in dat jaar
. Misschien dat je bij het zien van de titel je het je weer kunt herinneren. Voor de rest heb ik ook geen idee
.
J. Clouseau
-
- 980 berichten
- 1096 stemmen
Ik zoek een film die ik volgens mij begin dit decennia heb gezien in de bioscoop. De film gaat over een oorlogsveteraan die uit een van de Balkanlanden afkomstig is. De beginscènes spelen zich ook af in die oorlog. Naderhand gaat het over ná de oorlog volgens mij (het grootste gedeelte van de film) en dit speelt zich af in het bos. Ik dacht dat hij achtervolgd werd door bepaalde mensen, vond t zelf een beetje Rambo-achtig. De hoofdrolspeler had donkere haren. Hij zag er eerder uit als een Zuid Amerikaan dan iemand uit de Balkan.
Wie kan mij helpen?
Misschien bedoel je Osveta ?
newG
-
- 956 berichten
- 2357 stemmen
Ik zoek een film die ik volgens mij begin dit decennia heb gezien in de bioscoop. De film gaat over een oorlogsveteraan die uit een van de Balkanlanden afkomstig is. De beginscènes spelen zich ook af in die oorlog. Naderhand gaat het over ná de oorlog volgens mij (het grootste gedeelte van de film) en dit speelt zich af in het bos. Ik dacht dat hij achtervolgd werd door bepaalde mensen, vond t zelf een beetje Rambo-achtig. De hoofdrolspeler had donkere haren. Hij zag er eerder uit als een Zuid Amerikaan dan iemand uit de Balkan.
Wie kan mij helpen?
Ik moest eigelijk meteen hieraan denken...
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Ik ben al lang op zoek naar de titel van vermoedelijk een scandinavische jeugdfilm. Van het verhaal weet ik nog zeer weinig maar het draait rond een doofstom meisje dat op vakantie gaat (of ergens gaat logeren) en daar een jongen ontmoet. Ik herinner me nog dat ze logeren aan een groot meer en dat ze op het einde van de film afscheid neemt van die jongen en terug naar huis vertrekt.
Misschien doet dit bij iemand van jullie een belletje rinkelen??
Klinkt bekend. Logeert ze soms samen met een nichtje bij haar grootmoeder???
PascalM
-
- 41 berichten
- 939 stemmen
Dat is m inderdaad! Thanks
brucecampbell
-
- 3316 berichten
- 7495 stemmen
Ik zoek een film waarvan ik enkel de vhs-hoes nog herinner, het was een man die aan met twee vleeshaken was opgehangen door zijn tepels. Het moet een horrorfilm zijn uit de jaren 70 of 80.
Als kind huiverde ik enorm van die hoes en durfde er eigenlijk niet naar kijken.
Tja, meer weet ik niet.
Stephan
-
- 7901 berichten
- 1391 stemmen
Had verdorie iets beter gekeken dan... 
newG
-
- 956 berichten
- 2357 stemmen
Ik zoek een film waarvan ik enkel de vhs-hoes nog herinner, het was een man die aan met twee vleeshaken was opgehangen door zijn tepels. Het moet een horrorfilm zijn uit de jaren 70 of 80.
Als kind huiverde ik enorm van die hoes en durfde er eigenlijk niet naar kijken.
Tja, meer weet ik niet.
EDIT: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51mIB-2CQ6L._SL500.jpg
3 on a meathhook en deze cover
Nog is EDIT: )http://www.moviemeter.nl/film/1798
http://www.horreur.net/dossiers/gore/images/CannibalFerox.jpg
kan het ook Cannibal Ferox zijn? Dit prentje staat achteraan op mijn dvd hoes 
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
Berichten verplaatst naar Overigen > Algemeen > Ik zoek... hulp bij huiswerk/enquete en andere oproepen
brucecampbell
-
- 3316 berichten
- 7495 stemmen
EDIT: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51mIB-2CQ6L._SL500.jpg
3 on a meathhook en deze cover
Nog is EDIT: )http://www.moviemeter.nl/film/1798
http://www.horreur.net/dossiers/gore/images/CannibalFerox.jpg
kan het ook Cannibal Ferox zijn? Dit prentje staat achteraan op mijn dvd hoes 
Het is niet de cover die ik in gedachte heb, maar het zou wel één van die twee films kunnen zijn. Thanks!
citybird
-
- 4964 berichten
- 4145 stemmen
Klinkt bekend. Logeert ze soms samen met een nichtje bij haar grootmoeder???
carolinehelene
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
ik zoek de titel van de volgende film:
Het gaat over een dirigent uit een beroemd orkest welke een
burn-out krijgt en terug gaat naar een zweeds dorpje, daar gaat hij met het plaatselijk dorpskoor aan de slag, ze worden dan zo goed dat ze meedoen aan een concours, tijdens dat uitje sterft de dirigent. In de geest van de dirigent gaan ze met het koor door
danise
-
- 57 berichten
- 6 stemmen
In de winkel beter bekend onder de titel As it is in heaven.
sonja1234
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film die gaat over een stad, waar de mensen langzaamaan allemaal veranderen in een soort zombie-achtige wezens. Je ziet op het eerste oog niets aan deze zombies, behalve dat ze achter in hun nek, onder het haar een kruisje hebben. Als zo'n zombie-mens een normaal mens ziet, wijst hij ernaar met een rare soort gil erbij. Uiteraard blijven er een paar mensen over, volgens mij 2 vrienden, die elkaar kwijt raken, maar afspreken elkaar ( volgens mij in Moskou ) weer te ontmoeten. De rest van de film volgt 1 van deze vrienden, op zijn reis naar Moskou ? Daar aangekomen, vindt hij gelukkig zijn vriend...maar, die is ook een zombie geworden. Wie o wie weet welke film dit is ????
Byron
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
In Film > Algemeen > welke titel is het?:
Hey!!
Ik zoek filmtitel, die ik lang geleden heb gezien, maar titel ben ik vergeten, dus zet ik verhaal neer, misschien herkent iemand het!
Jongeman heeft vriendin, en hij gaat naar werk, en daar werkt hoge baas, hij is eigenlijk erg sadist, maar dat weet jongeman niet.
Maar op het werk wordt hij uitgenodigd om bij hoge baas zn thuis overwerken, en die jongeman ziet het kwaad niet. dus hij gaat mee, en hoge baas ( oud vent ) en zn jonge vriendin, probeert die jongeman overtuigen om blijven bij ze, dus ze belt eigen vriendin op, om medelen, dat hij weekendje weg blijft om overwerken, groot kans zegt hij. Vriendin vindt het natuurlijk niet leuk...
tijdens verblijf, lag jongeman op bed, was van plan om te gaan slapen, maar kwam vriendinnetje van hoge baas bij hem, en zegt tegen hem : "vrij met mij !" hij " dat kan niet ! je bent vriendin van mijn baas" en zij zegt : "hij krijgt jaren m niet meer omhoog"...En ze vrijen....volgende dag vraagt baas of het lekker was,en dat niet erg was...En weekend is saai door die jongeman, er kwam iemand opeens opdagen, en baas doet deur open, yes met hem kan wij feest vieren..... En cocaine op tafels.... iedereen nam snuif van cocaine! Behalve jongeman in konijnpak, beetje aanmoedigen, gaat hij wel cocaine snuiven, en hij word boos enzo....
Later was laatste stuk, waar hoge baas zelfmoord pleegt door dak springen, jongeman iets met megafoon uitspreken..
Weet jullie misschien titel van dit film?? Ik zou erg blij mee zijn! Die film wil ik graag weer zien...
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ik zoek een film die gaat over een stad, waar de mensen langzaamaan allemaal veranderen in een soort zombie-achtige wezens. Je ziet op het eerste oog niets aan deze zombies, behalve dat ze achter in hun nek, onder het haar een kruisje hebben. Als zo'n zombie-mens een normaal mens ziet, wijst hij ernaar met een rare soort gil erbij. Uiteraard blijven er een paar mensen over, volgens mij 2 vrienden, die elkaar kwijt raken, maar afspreken elkaar ( volgens mij in Moskou ) weer te ontmoeten. De rest van de film volgt 1 van deze vrienden, op zijn reis naar Moskou ? Daar aangekomen, vindt hij gelukkig zijn vriend...maar, die is ook een zombie geworden. Wie o wie weet welke film dit is ????
Invasion of the Body Snatchers denk ik.
Bubblez
-
- 2071 berichten
- 2540 stemmen
Body Snatchers uit 1993 is het niet, want deze zag ik onlangs en het einde komt niet overeen met de beschrijving. Het zal dus een eerdere verfilming zijn geweest. Het is wel zeker een 'snatcherfilm', dus de versie uit 1978 is het meest waarschijnlijk.
sonja1234
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Heel erg bedankt Erwinner en Bubblez, voor jullie reactie. Het is idd de versie uit 1978, ik heb hem gevonden, met filmpje van het eind. Klopt precies, nogmaals bedankt.....
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3133 stemmen
Ik zoek ook een keer een film.Ik zat gisteren zombi 2 te kijken en moest daarbij aan een film denken die ik in een grijs verleden ooit eens heb gezien.
Het enige wat ik me van die film nog kan herinneren is dit:
Het is ook een zombie film, daarin zit ook een scène wat zich afspeelt in een ziekenhuis, daar wordt boven een wasbak een baby opgegeten.Dat is het enige wat ik mij dus voor de geest kan halen.Ik hoop dat iemand mij kan helpen aan de titel.
Bubblez
-
- 2071 berichten
- 2540 stemmen
Ik zoek ook een keer een film.Ik zat gisteren zombi 2 te kijken en moest daarbij aan een film denken die ik in een grijs verleden ooit eens heb gezien.
Het enige wat ik me van die film nog kan herinneren is dit:
Het is ook een zombie film, daarin zit ook een scène wat zich afspeelt in een ziekenhuis, daar wordt boven een wasbak een baby opgegeten.Dat is het enige wat ik mij dus voor de geest kan halen.Ik hoop dat iemand mij kan helpen aan de titel.
In Grindhouse zit een dergelijkse scène, maar ook in Dawn of the Dead. Of is dat te recent?
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3133 stemmen
Heb ik beide gezien en dat zijn ze niet, het is een film uit de jaren 70-80 toen de zombie films op hun hoogtepunt waren.Toch bedankt.
flip1
-
- 23 berichten
- 424 stemmen
In Film > Algemeen > Welke film?:
Heey
Weet iemand hoe de film heet over drie jongetjes die een kaart onder de veranda vinden en dan die route gaan lopen?
Bedankt.
Bubblez
-
- 2071 berichten
- 2540 stemmen
In Film > Algemeen > Welke film?:
Heey
Weet iemand hoe de film heet over drie jongetjes die een kaart onder de veranda vinden en dan die route gaan lopen?
Bedankt.
flip1
-
- 23 berichten
- 424 stemmen
Nee is hem niet
Lijkt er wel op, maar de film die ik bedoel heeft ook (ik weet niet of dat nog steeds zo is) in de top 250 gestaan.
Bedankt
flip1
-
- 23 berichten
- 424 stemmen
En ik zoek er nog een: hij is vrij nieuw en gaat over 2 mannen die gaan trouwen alsof zodat ze... Maar een man komt langs om het te checken enz...
Bubblez
-
- 2071 berichten
- 2540 stemmen
Tuurlijk! Je hebt gelijk. Je zoekt Stand By Me!
newG
-
- 956 berichten
- 2357 stemmen
En ik zoek er nog een: hij is vrij nieuw en gaat over 2 mannen die gaan trouwen alsof zodat ze... Maar een man komt langs om het te checken enz...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.