• 16.433 nieuwsartikelen
  • 180.220 films
  • 12.398 series
  • 34.342 seizoenen
  • 651.713 acteurs
  • 199.726 gebruikers
  • 9.421.845 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

quutje6

• 4 berichten
  • 0 stemmen

nou het was in een huis met een famillie die mensen vermoorden en er soep enzo van maakten.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11951 berichten
  • 5362 stemmen

Nieuw, oud?

quutje6

• 4 berichten
  • 0 stemmen

nieuw

quutje6

• 4 berichten
  • 0 stemmen

sorry heb hem gevonden!!! The Texas Chainsaw Massacre (2003) - imdb.com

alsnog bedankt!!

-Roald-

• 3178 berichten
  • 803 stemmen

Ik ben nog op zoek naar een film, hetgene wat me is bijgebleven is:

Een man z'n (volgens mij) neef is geestelijk gehandicapt, maar hij heeft een wiskunde knobbel. Op een dag mag de man mee om te kijken hoe zijn neef gaat black-jack'en. En dan komt op een gegeven moment uit dat de geestelijk gehandicapte man de kaarten kan tellen en helpt z'n neef met blackjack waardoor ze veel geld winnen. Maar dan worden ze gesnapt als de geestelijk gehandicapte man antwoord geeft op de vraag van een vrouw wat ze aan het doen zijn, waarop hij antwoord: kaarten tellen. Waarna ze vriendelijk verzocht worden het hotel te verlaten.

Dat is zo'n beetje wat ik nog van deze film weet

Alvast bedankt !

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Rain Man

luckyluuk

• 18 berichten
  • 282 stemmen

Ik heb een hele tijd geleden een horrorfilm gezien op Veronica was het volgens mij.

Het ging over een groep onhandelbare jongeren (uit een jeugdgevangenis volgens mij) die meededen aan een soort van experiment. Ze (een stuk of 10) gingen met een bus naar een erg oud hotel waar volgens mij een tijd geleden een brand is geweest. Daar moesten ze dan een oud vrouwtje helpen met schoonmaken en zo.

Op een gegeven moment ontdekken ze dat iets hen in de gaten houdt en ze gaan op onderzoek uit en ze ontdekken dan ook dat monster. En dat oude vrouwtje blijkt dan zijn moeder te zijn.

Er wordt ook nog een tijdje een meisje van die groep gevangen gehouden in een kooi door dat monster.

Ik herinner me ook nog iets op het eind dat die naar beneden valt van heel erg hoog en dan valt door en stuk huis o.i.d. van glas en dan eten honden of zoiets dat monster op of zoiets?

Ik hoop dat dit voldoende informatie is voor de titel.

EDIT: Ik heb hem al gevonden het is See No Evil (2006)

Ieperman

• 527 berichten
  • 1940 stemmen

Ik zoek geen filmtitel maar ik had een vraagje en wist niet in welk topic ik die vraag best stelde. Daarom zal ik hem maar hier stellen. Op sommige dvd doosjes zie je staan waargebeurd. Is daar eigenlijk enige contole op? Of kan iedereen op z'n doosje waargebeurd zetten?

-Roald-

• 3178 berichten
  • 803 stemmen

kos schreef:

Rain Man

Bedankt !

totalreject

• 408 berichten
  • 1089 stemmen

Ik ben op zoek naar de titel van een film.

Ik herrinner me vaag waar hij over gaat, het is een film waar ik als kind (jaren 80) vaak naar keek, maar daarna heb ik er nooit meer iets van gezien/gehoord.

De film gaat over een groep mensen (volgens mij waren die getekend)

Ze reden met een soort tankachtig voertuig over een planeet met allerlei dinosaurussen (allemaal in stopmotion).

De film was dus stopmotion gecombineerd met getekende personages.

Dat is zo'n beetje alles wat ik er nog van weet. Iemand enig idee welke film dit kan zijn?

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

totalreject

• 408 berichten
  • 1089 stemmen

Thanks!

PascalM

• 41 berichten
  • 939 stemmen

Ik ben op zoek naar een titel van een film. Kan het me nog maar vaag herinneren. Wat ik wel nog weet is dat het een thriller is. Het gaat over een agent die achter een crimineel aanzit (weet niet meer waarom). Hij denkt te weten wie het is, maar wordt volgens mij niet echt geloofd door zijn collega's. In een van de laatste scènes heeft hij volgens mij een afspraak gemaakt met die crimineel (ik dacht in een bos) en wil hij hem daar oppakken en zich bewijzen tegenover de rest. De dader komt echter nooit opdagen omdat hij onderweg verongelukt met zijn voertuig....

Wie kan me helpen?

Bubblez

• 2071 berichten
  • 2540 stemmen

PascalM schreef:

Ik ben op zoek naar een titel van een film. Kan het me nog maar vaag herinneren. Wat ik wel nog weet is dat het een thriller is. Het gaat over een agent die achter een crimineel aanzit (weet niet meer waarom). Hij denkt te weten wie het is, maar wordt volgens mij niet echt geloofd door zijn collega's. In een van de laatste scènes heeft hij volgens mij een afspraak gemaakt met die crimineel (ik dacht in een bos) en wil hij hem daar oppakken en zich bewijzen tegenover de rest. De dader komt echter nooit opdagen omdat hij onderweg verongelukt met zijn voertuig....

Wie kan me helpen?

Volgens mij is dat The Pledge met Jack Nicholson als de gepensioneerde agent..

PascalM

• 41 berichten
  • 939 stemmen

Bubblez schreef:

Volgens mij is dat The Pledge met Jack Nicholson als de gepensioneerde agent..

Thanks, dat is m inderdaad. Gepensioneerde agent was het inderdaad... wist niet meer precies hoe t zat

citybird

• 4964 berichten
  • 4145 stemmen

Ik ben al lang op zoek naar de titel van vermoedelijk een scandinavische jeugdfilm. Van het verhaal weet ik nog zeer weinig maar het draait rond een doofstom meisje dat op vakantie gaat (of ergens gaat logeren) en daar een jongen ontmoet. Ik herinner me nog dat ze logeren aan een groot meer en dat ze op het einde van de film afscheid neemt van die jongen en terug naar huis vertrekt.

Misschien doet dit bij iemand van jullie een belletje rinkelen??

Zero

• 10 berichten
  • 2324 stemmen

goedenavond,

ik ben op zoek naar een film waarin de hele aarde bedreigd wordt door een enorme dreiging, waarschijnlijk van buitenaardse komaf, en waarin een scène zit waarin je ziet hoe verschillende religieuze figuren (een boeddhistische priester, een christelijk figuur, wat hare krishna, etc) door de loopgraven of in elk geval op het battlefield lopen, tussen de soldaten door, om de moraal te boosten; in vrede verenigd om de dreiging te weerstaan. eigenlijk is deze scène het enige wat ik me nog herinner, misschien heb ik de rest van de film niet eens gezien. ik geloof dat het een amerikaanse productie geweest moet zijn, en niet ouder dan een jaar of 5 of 10 (al weet ik dat allemaal niet zeker).

ik hoop dat iemand weet waar ik het over heb; meer informatie heb ik hier helaas niet voorhanden. bij voorbaat dank.

Bubblez

• 2071 berichten
  • 2540 stemmen

citybird schreef:

Ik ben al lang op zoek naar de titel van vermoedelijk een scandinavische jeugdfilm. Van het verhaal weet ik nog zeer weinig maar het draait rond een doofstom meisje dat op vakantie gaat (of ergens gaat logeren) en daar een jongen ontmoet. Ik herinner me nog dat ze logeren aan een groot meer en dat ze op het einde van de film afscheid neemt van die jongen en terug naar huis vertrekt.

Misschien doet dit bij iemand van jullie een belletje rinkelen??

Misschien Hellé?

M1kee

• 64 berichten
  • 348 stemmen

Ik zoek een film en daarin zit een scene waarin een man een andere man moet oppakken, maar de man die opgepakt moet worden wil zich verzetten ofzo, en dan gaat die andere man zijn gevangenis straf optellen des te langer hij zich verzet, zo van, je hebt al 10 jaar, 10 seconden later, het zijn er al 20, etc.

Misschien onduidelijke beschrijving, maar herkent iemand dit?

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

nee.

maar mischien lock up?

Lock Up (1989)

Hannibal

• 9385 berichten
  • 3316 stemmen

Nimrod

• 32 berichten
  • 96 stemmen

Ik zoek een horrorfilm over zo'n kerel die in een soort van behekst huis zit. Op een gegeven moment moet hij 'zijn hand afzagen ofzo omdat die behekst is. Het is een beetje een vage film die ik me van vroeger herinner.........

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Nimrod schreef:

Ik zoek een horrorfilm over zo'n kerel die in een soort van behekst huis zit. Op een gegeven moment moet hij 'zijn hand afzagen ofzo omdat die behekst is. Het is een beetje een vage film die ik me van vroeger herinner.........

Evil Dead 2

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

De laatste tijd komen steeds meer herinneringen naar boven.

Herinner me een film die ik een paar jaar terug heb gezien. Klein mannetje met lange regenjas die op jacht gaat naar criminelen o.i.d. en ze vervolgens simpel neerknalt. Volgens mij speelt de film zich voornamelijk 's nachts af. Heb nog even gezocht, maar kon niks vinden.

Iemand die mij kan helpen??

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

The Last schreef:

Klein mannetje met lange regenjas

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

The Last schreef:

De laatste tijd komen steeds meer herinneringen naar boven.

Herinner me een film die ik een paar jaar terug heb gezien. Klein mannetje met lange regenjas die op jacht gaat naar criminelen o.i.d. en ze vervolgens simpel neerknalt. Volgens mij speelt de film zich voornamelijk 's nachts af. Heb nog even gezocht, maar kon niks vinden.

Iemand die mij kan helpen??

Een van de Death Wish films?

citybird

• 4964 berichten
  • 4145 stemmen

Bubblez schreef:

(quote)

Misschien Hellé?

Is niet diegene die ik zoek. Het is meer een jeugdfilm want als ik me goed herinner werd hij jaren terug in de ochtend of in de vroege namiddag uitgezonden op de toenmalige BRT2.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Baggerman schreef:

(quote)

Een van de Death Wish films?

Bedankt. Zou toch wel herkenbaar moeten zijn voor de gemiddelde filmliefhebber zou je kunnen zeggen, maar goed. Ik heb wat trailers bekeken en ik ben er zeker van dat het de eerste uit de reeks is. Ik ga er nog maar eens naar opzoek.

PascalM

• 41 berichten
  • 939 stemmen

Ik zoek een film die ik volgens mij begin dit decennia heb gezien in de bioscoop. De film gaat over een oorlogsveteraan die uit een van de Balkanlanden afkomstig is. De beginscènes spelen zich ook af in die oorlog. Naderhand gaat het over ná de oorlog volgens mij (het grootste gedeelte van de film) en dit speelt zich af in het bos. Ik dacht dat hij achtervolgd werd door bepaalde mensen, vond t zelf een beetje Rambo-achtig. De hoofdrolspeler had donkere haren. Hij zag er eerder uit als een Zuid Amerikaan dan iemand uit de Balkan.

Wie kan mij helpen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.