• 17.058 nieuwsartikelen
  • 181.691 films
  • 12.531 series
  • 34.672 seizoenen
  • 654.559 acteurs
  • 200.268 gebruikers
  • 9.452.590 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

mikey

• 29020 berichten
  • 5173 stemmen

Ik ga je niets garanderen maar ik denk dat het 28 days later is.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

28 Days Later is ook waar ze die zombie aan de ketting hebben in de tuin.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

d.a.f. schreef:
Even een aanpassing aan mijn vraag hierboven. Er worden de antwoorden land of the dead en 28 days later gegeven. Qua villa, ik weet niet of dat echt een letterlijke villa was. Het was i.i.g. een supergroot huis(zeker GEEN wolkenkrabber), wat in de middle of nowhere lag, waar het leger zich schuil hield. Helemaal omringt met mijnen, om zich te verschansen tegen de zombies. Persoonlijk lijkt de omschrijving van 28 days later me meer op wat ik bedoel. Iemand wat het zeker weet?? Ga ik volgende week de stad in in de hoop hem op te duikelen.

Klinkt als 28 Days Later ja. Herinner je je een specifieke scène waar de vader van het gezin via een bloeddruppel die in z'n oog valt muteert in een zombie? Zoja, dan is dit 28 Days Later.

Baksteen

• 720 berichten
  • 748 stemmen

Het is 28 Days Later, ik zet er bij deze heel me inboedel bij op. Waarom zoek je trouwens niet gewoon eff een trailer op van beide films?..

d.a.f.

• 189 berichten
  • 472 stemmen

Baksteen schreef:

Het is 28 Days Later, ik zet er bij deze heel me inboedel bij op. Waarom zoek je trouwens niet gewoon eff een trailer op van beide films?..

Hét idee van de dag!!! Ga ik meteen doen. Als je er je hele inboedel op inzet, denk ik dat het overigens wel goed zit;-)

N811

• 1459 berichten
  • 913 stemmen

Ik had alweer een tijd geleden een film gezien die zich afspeelde in bosnie. Het was lang geleden dat ik een film had gezien die me shockeerde, maar deze deed dat.

Het ging over een amerikaan in bosnie, hij ontmoet een zwangere vrouw die bevalt.

We zien gruwelijke beelden, de vrouw wordt in elkaar geslagen. de vader van de vrouw wil haar vermoorden, omdat ze moslim is, niet getrouwd en een kind heeft. Op den duur zijn ze met de bus en moeten alle moslims in het water staan. Een commandant pakt een hamer en ramt er een paar neer. De vrouw begint plotseling te zingen waarop de man reageert en slaat haar met een hamer dood. Daarna roept hij iets en de mannen beginnen te schieten.

Zeg iemand deze film wat?

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Savior ?

Quentin

• 10218 berichten
  • 8579 stemmen

Lijkt me toch wel.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Ik gok altijd mis, dus waarom nu ook niet.

Baksteen

• 720 berichten
  • 748 stemmen

Ik ben op zoek naar een film volgens mij was hij Brits. Het gaat over een man die een oud busje op de kop heeft getikt met het idee er een rijdende friettent van te maken. Zo gezegd zo gedaan en hij begint samen met een goede vriend / buurman hun eigen rijdende friettent. Het zaakje begint steeds beter te lopen en ze trekken de hele omgeving door en de familie (dochters etc.) helpen mee in de zaak. Totdat er op een gegeven moment de zaken een beetje hoog op lopen en de frietent van de regen in de drup beland.

Hopelijk herkend iemand hem.

brucecampbell

• 3323 berichten
  • 7595 stemmen

http://www.moviemeter.nl/film/2398, maar het is niet de film die we zoeken in het andere spel

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek een titel van een film, ik heb er weinig informatie over.

Wat ik weet is dat de film in het Berlijn van vlak naar de oorlog afspeelt en dat de film door een italiaanse regisseur is gemaakt.

Weet iemand welke film dit is?

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt Kos!

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Ik zoek al zeer lang een titel van een gruwelijke film.. Het is zeker al 15 jaar geleden dat ik deze film gezien heb op televisie. Het gaat namelijk over een groep blanken die op een gruwelijke wijze worden vermoord door een primitieve stam. Een paar details kan ik mij nog herinneren : het dorpshoofd verdeelde die blanken per groep van primitieven. Zo was er een blanke die bij de oude mannen terecht kwam, eentje bij de oude vrouwen en zo voort.

Een bepaald slachtoffer werd zelfs op een groot spit gezet en helemaal bedekt met klei, geloof ik. Een ander slachtoffer werd zelfs bedekt met pluimen en zo voort.

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

newG

• 956 berichten
  • 2363 stemmen

lucdecoster schreef:

Ik zoek al zeer lang een titel van een gruwelijke film.. Het is zeker al 15 jaar geleden dat ik deze film gezien heb op televisie. Het gaat namelijk over een groep blanken die op een gruwelijke wijze worden vermoord door een primitieve stam. Een paar details kan ik mij nog herinneren : het dorpshoofd verdeelde die blanken per groep van primitieven. Zo was er een blanke die bij de oude mannen terecht kwam, eentje bij de oude vrouwen en zo voort.

Een bepaald slachtoffer werd zelfs op een groot spit gezet en helemaal bedekt met klei, geloof ik. Een ander slachtoffer werd zelfs bedekt met pluimen en zo voort.

klute89 schreef:

Deze misschien?

http://www.moviemeter.nl/fi...

cannibal holocaust ist al zeker ni zene

wyatt earp

• 5008 berichten
  • 2708 stemmen

Volgens mij wel hoor. De beschrijving komt aardig overeen met cannibal holocaust, en daar kwam ook zo'n vrouw in voor op een spit.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Maar teveel elementen die erop wijzen dat het Cannibal Holocaust niet is. Tenzij hij twee films door mekaar haalt...

newG

• 956 berichten
  • 2363 stemmen

Halcyon schreef:

Maar teveel elementen die erop wijzen dat het Cannibal Holocaust niet is. Tenzij hij twee films door mekaar haalt...

idd pluimen zou ik me wel herrineren...

als die vrouw op de spit haken door haar borstten had zou het misschien cannibal ferox kunnen zijn... maar dit betwijfel ik ook erg

maar cannibal hollocaust is het zeker niet als ik de beschrijving zo lees

Baksteen

• 720 berichten
  • 748 stemmen

lucdecoster schreef:

http://www.moviemeter.nl/film/1801

kArIzMa_Movie

• 1290 berichten
  • 334 stemmen

kArIzMa_Movie schreef:

Ik zoek nog altijd een film die gaat over een man met een bochel in z'n neus. De beste man slikt op 'n dag z'n trouw-ring in (om te voorkomen dat de vrouwen waarmee hij in aanraking mee komt niet weten dat hij is getrouwd, geloof ik), en hij *poept* het later uit. Vervolgens gaat hij de ring zoeken, dus ging hij in de poep graaien.

Ik herinner me nog dat de scène waar de man z'n trouwring slikt in een restaurant gebeurt (aan tafel, voor een vrouw).

Heeft er nu misschien iemand een idee hoe deze film heet?

Bubblez

• 2081 berichten
  • 2557 stemmen

kArIzMa_Movie schreef:

(quote)
Ik herinner me nog dat de scène waar de man z'n trouwring slikt in een restaurant gebeurt (aan tafel, voor een vrouw).

Heeft er nu misschien iemand een idee hoe deze film heet?

Misschien Roxanne (1987)?

thunderball

• 5958 berichten
  • 1425 stemmen

Dragon schreef:

(quote)

Fort Massacre?

Ik heb het net op zitten zoeken, maar ik denk niet dat dit hem is.

De film die ik bedoel was niet een echte feel good Hollywood western.

Het begon heel naar eigenlijk. Een man komt op zijn paard na lange tijd terug thuis en ziet dat alles afgebrand is en dat zijn vrouw en kind(-eren) ook vermoord zijn.

Hij wil nog maar 1 ding en dat is wraak en de hele Indianenstam die er verantwoordelijk voor is uitroeien (vraag me niet hoe hij dat weet). Hij stelt een team bij elkaar en ze gaan vervolgens op zoek naar die Indianen, die zich uiteindelijk in een dal tussen rotsen blijken te bevinden.

Ik heb hem begin jaren '80 op de TV gezien als 1 vd eerste nachtfilms, die je toen had.

Ik ben er nooit meer achter gekomen welke film dat was.

fled-fan

• 29 berichten
  • 7 stemmen

Ik zoek een film met iets van deze aard als ik me goed herinner:

er speelt een stukje af in een kerkhof, met een zaag, of zoiets die altijd maar meer naar benenden gaat, waarbij iemand daaronder ligt en moet bevrijd worden.

Hopelijk kan iemand mij helpen

kArIzMa_Movie

• 1290 berichten
  • 334 stemmen

Bubblez schreef:

(quote)
Misschien Roxanne (1987)?
Nee, helaas. Dat is 'm niet. Bedankt voor het antwoord.

De man leek een beetje op Adrien Brody (misschien was het Adrien Brody?).

Wil echt weten hoe die film heet!

Nieuw weetje:

De man slikt z'n ring voor een vrouw die hem aankijkt. De vrouw denkt: Wat doe hij nou?

mikey

• 29020 berichten
  • 5173 stemmen

@ Thunderball: Soldier Blue?

thunderball

• 5958 berichten
  • 1425 stemmen

mikey schreef:

@ Thunderball: Soldier Blue?

Nee, heb net even gekeken, maar deze voldoet niet aan wat ik me er van herinner. Helaas.

Demoniac

• 413 berichten
  • 1462 stemmen

@ Thunderball

misschien The Searchers

thunderball

• 5958 berichten
  • 1425 stemmen

De beschrijving zou evt kunnen, alleen is er 1 probleem:

John Wayne heeft de hoofdrol en dat zou ik me altijd herinneren.

Ook op mijn twaalfde wist ik wel wie dat was.

Het waren voor mij toen totaal onbekende acteurs die er in zaten, of hij moet er totaal anders in die film uit zien dan normaal en dus onherkenbaar zijn, maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen.

Ik begin bang te worden dat we er niet achter gaan komen....

maar bedankt igg voor het meedenken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.