- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Dardan
-
- 51 berichten
- 255 stemmen
Mag ik het nog eens vragen aub.? - 
Het is vakantie (zomervakantie dacht ik), een meisje ( met rood haar ) die samen met haar broer woont, wordt bevriend met een ander meisje, die andere zit op internaat/kostschool en is afkomstig van een welgestelde familie. Ze worden stilaan betere vrienden en vertrouwen elkaar hun geheimen toe, de welgestelde liegt dat haar zus stierf aan anorexia terwijl die zus niks had. De broer van het eerste meisje is echt gelovig en gaat religieuze daden verrichten, ergens op een heuvel wordt een groot kruis gehangen/gezet. Het meisje en haar broer hadden een bar, de welgestelde verleidt dan die broer, en zorgt voor nog andere problemen. Op het einde komt het uit dat alles een grap was (dat van haar zus' dood etc...) en is er een poging tot moord/verdrinking bij een rivier.
Iemand aub?
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8310 stemmen
Mag ik het nog eens vragen aub.? - 
Het is vakantie (zomervakantie dacht ik), een meisje ( met rood haar ) die samen met haar broer woont, wordt bevriend met een ander meisje, die andere zit op internaat/kostschool en is afkomstig van een welgestelde familie. Ze worden stilaan betere vrienden en vertrouwen elkaar hun geheimen toe, de welgestelde liegt dat haar zus stierf aan anorexia terwijl die zus niks had. De broer van het eerste meisje is echt gelovig en gaat religieuze daden verrichten, ergens op een heuvel wordt een groot kruis gehangen/gezet. Het meisje en haar broer hadden een bar, de welgestelde verleidt dan die broer, en zorgt voor nog andere problemen. Op het einde komt het uit dat alles een grap was (dat van haar zus' dood etc...) en is er een poging tot moord/verdrinking bij een rivier.
Iemand aub?
Eindelijk weet ik er een! Het is: My summer of love!
NERD
-
- 1731 berichten
- 1451 stemmen
Hallo allemaal. Mijn vriendin en ik hadden een erg lange discussie over uit welke film het volgende stukje zou kunnen komen. Maar we zijn er nog steeds niet uit, misschien weet iemand van jullie het?
Het was volgens mij een redelijk recente film (laatste 5 jaar) mogelijk zelfs het afgelopen jaar.
De scene is een achtervolging of andere autoscene, waarin op een gegeven moment de bestuurder zegt "smile for the camera" oid en vervolgens een foto wordt genomen door de verkeerscamera ivm het te snel rijden. Vervolgens vraagt de bestuurder volgens mij via de telefoon aan een vriend/collega/kennis om de foto van een site af te hacken zodat hij iets van die foto kan zien.... mogelijk de achtervolger ofzo.
Iemand?!
newG
-
- 956 berichten
- 2363 stemmen
Hallo allemaal. Mijn vriendin en ik hadden een erg lange discussie over uit welke film het volgende stukje zou kunnen komen. Maar we zijn er nog steeds niet uit, misschien weet iemand van jullie het?
Het was volgens mij een redelijk recente film (laatste 5 jaar) mogelijk zelfs het afgelopen jaar.
De scene is een achtervolging of andere autoscene, waarin op een gegeven moment de bestuurder zegt "smile for the camera" oid en vervolgens een foto wordt genomen door de verkeerscamera ivm het te snel rijden. Vervolgens vraagt de bestuurder volgens mij via de telefoon aan een vriend/collega/kennis om de foto van een site af te hacken zodat hij iets van die foto kan zien.... mogelijk de achtervolger ofzo.
Iemand?!
national treasure 2
en ze wouden een foto van wat er op dat oud voorwerp stond omdat ze dat aan de 'slechterikken' moestten afgeven om van hen af te raken
NERD
-
- 1731 berichten
- 1451 stemmen
national treasure 2
en ze wouden een foto van wat er op dat oud voorwerp stond omdat ze dat aan de 'slechterikken' moestten afgeven om van hen af te raken
Ja! dank dank dank!
JuRoen
-
- 1 berichten
- 158 stemmen
Hallo Hallo,
Ik ben op zoek naar een film waar ik niet al teveel van af weet. Ik weet alleen dat die door 2 Duitsers is gemaakt al flinke tijd geleden (jaren 50-60?) en vrij baanbrekend was. t gaat over het Perpetuum Mobile principe, waarbij iets in beweging wordt gezet en die energie weer wordt voortgezet in een volgende beweging en zo uit zichzelf blijft bewegen. Soort domino-effect dus, maar dan met verschillende voorwerpen.
Bijvoorbeeld dat een vlammetje een gaatje brandt, waaruit een balletje rolt, dat weer op een veer komt en zo weer verder et cetera.
Hopelijk hebben jullie een idee.
Trigoo
-
- 65 berichten
- 34 stemmen
Het kunnen ook Julia Stiles en Sean Patrick Thomas zijn, zoals Raffael77 al zegt: Save the Last Dance..
Ik heb het ondertussen gevonden het was uit Othello van Tim Blake
maar hier is alweer een nieuwe waar ik de titel van zoek.....

Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Hallo Hallo,
Ik ben op zoek naar een film waar ik niet al teveel van af weet. Ik weet alleen dat die door 2 Duitsers is gemaakt al flinke tijd geleden (jaren 50-60?) en vrij baanbrekend was. t gaat over het Perpetuum Mobile principe, waarbij iets in beweging wordt gezet en die energie weer wordt voortgezet in een volgende beweging en zo uit zichzelf blijft bewegen. Soort domino-effect dus, maar dan met verschillende voorwerpen.
Bijvoorbeeld dat een vlammetje een gaatje brandt, waaruit een balletje rolt, dat weer op een veer komt en zo weer verder et cetera.
Hopelijk hebben jullie een idee.
Zo oud is het nu ook weer niet. Het overbekende Der Lauf der Dinge.
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
Dat is een geinig filmpje, knap ook hoe alles werkt.
d.a.f.
-
- 189 berichten
- 472 stemmen
Ik ben al een tijdje op zoek naar de titel van de volgende film, maar kan me hem echt niet herrineren;
Film gaat over zombie's en een groepje mensen wat zich staande houdt. Uiteindelijk komen ze terecht bij een nederzetting van het leger, die ook op alle mogelijke manieren de zombies afhoudt. Ze hebben 1 of andere grote villa als commandopost, en helemaal omringt door mijnen. Dat groepje mensen gaat en blijft de hele tijd op onderzoek uitgaan ,waarmee ze het leger weer dwars zitten, en op een gegeven moment komen de zombie's tot bij die villa, en moeten ze zich in die villa verdedigen.
Beetje "raar" opgeschreven, maar het zijn de enige flarden die ik me kan herrineren.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Land of the dead. (Dawn of the dead dl1 is veel beter)
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Land of the dead speelt zich zo'n beetje de hele film in de basis af
en een villa ken ik niet.
Land of the dead- 28 Days Later
0-3
Baksteen
-
- 720 berichten
- 748 stemmen
0-4.. Het is zeker 28 Days Later, iemand anders vroeg er pas geleden ook om.
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
ik denk toch echt land of the dead. het speelt zich niet af in een villa maar een soort wolkenkrabber, waar het voor mensen heel moeilijk is om en plekje daar te krijgen omdat het de laatste luxeuze plek in de stad is dus kost het natuurlijk ook wat
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
Zeker Land Of The Dead
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
1-5 Dan. (Hij zij een villa, geen wolkenkrabber??)
thunderball
-
- 5958 berichten
- 1425 stemmen
Ik vraag me al meer dan 25 jaar af wat de film is die ik ooit als een van de eerste vrijdagnachtuitzendingen op TV begin jaren '80 zag.
Het was een western, die toen enorme indruk op me maakte (ik wast toen 12/13 jaar), ik heb geen idee of het een doorsnee Amerikaanse western was, of dat het bv een spaghetti western was. Ik vond hem toen vrij hard, maar was nog niet zo veel gewend.
Ik weet ook niet of er bekende acteurs in zitten.
Het gaat om een man, ik meen dat ie een legerofficier was, maar dat hoeft niet zo te zijn, die eindelijk na lang van huis geweest te zijn, zijn vrouw en kinderen dood aan treft, vermoord door een Indianen stam. Hij wil nog maar 1 ding en dat is bloedwraak. Hij ranselt een groep mannen bij elkaar, misschien criminelen dat weet ik niet meer, om de stam op te sporen en compleet uit te moorden. Ze gaan dan op reis en zien uiteindelijk in een dal beneden achter rotsen de gezochte Indianenstam. Een van de mannen is geloof ik een wapenexpert die een soort van machinegeweer bedient.
Is er iemand die enig idee heeft welke film dit is?
Ik zou dit echt graag willen weten en hem proberen nog ergens op te duiken.
Baksteen
-
- 720 berichten
- 748 stemmen
Uiteindelijk komen ze terecht bij een nederzetting van het leger, die ook op alle mogelijke manieren de zombies afhoudt. Ze hebben 1 of andere grote villa als commandopost, en helemaal omringt door mijnen.
Dit stukje wat je nu omschrijf is dus het laatste deel van 28 Days Later. De rest komt ook wel een klein beetje in de richting (klein groepje overlevenden, komt een wolkenkrabber in voor etc etc..) Ik heb de film net nog gekeken.
Ik zet er bij deze mijn hele film collectie + een paar schoenen op dat je de film 28 Days Later bedoelt. -> http://www.moviemeter.nl/film/3812
Land of the dead is het niet!, dat speelt zih af in een bomvolle stad vol zombies waar een groep mensen met 2 grote panserwapens door heen knallen....
Baksteen
-
- 720 berichten
- 748 stemmen
@ Thunderball
Kan dat geen Mad Max deel zijn? Je verhaal komt me iig wel bekend voor..
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
1-5 Dan. (Hij zij een villa, geen wolkenkrabber??)
edit@ 2-6
thunderball
-
- 5958 berichten
- 1425 stemmen
@ Thunderball
Kan dat geen Mad Max deel zijn? Je verhaal komt me iig wel bekend voor..
Nee, het was echt een Western, bovendien ken ik de Mad Maxfilms, die zijn te bekend en van de drie is er geen een die aan de beschrijving vol doet. Het was niet echt een hele bekende film die vaak vertoond wordt. Ik heb hem rond 1980/81 op TV gezien, dus hij moet van ruim er voor minstens zijn (er werden toen nog niet snel nieuwe films uitgezonden).
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Ik vraag me al meer dan 25 jaar af wat de film is die ik ooit als een van de eerste vrijdagnachtuitzendingen op TV begin jaren '80 zag.
Het was een western, die toen enorme indruk op me maakte (ik wast toen 12/13 jaar), ik heb geen idee of het een doorsnee Amerikaanse western was, of dat het bv een spaghetti western was. Ik vond hem toen vrij hard, maar was nog niet zo veel gewend.
Ik weet ook niet of er bekende acteurs in zitten.
Het gaat om een man, ik meen dat ie een legerofficier was, maar dat hoeft niet zo te zijn, die eindelijk na lang van huis geweest te zijn, zijn vrouw en kinderen dood aan treft, vermoord door een Indianen stam. Hij wil nog maar 1 ding en dat is bloedwraak. Hij ranselt een groep mannen bij elkaar, misschien criminelen dat weet ik niet meer, om de stam op te sporen en compleet uit te moorden. Ze gaan dan op reis en zien uiteindelijk in een dal beneden achter rotsen de gezochte Indianenstam. Een van de mannen is geloof ik een wapenexpert die een soort van machinegeweer bedient.
Is er iemand die enig idee heeft welke film dit is?
Ik zou dit echt graag willen weten en hem proberen nog ergens op te duiken.
d.a.f.
-
- 189 berichten
- 472 stemmen
Even een aanpassing aan mijn vraag hierboven. Er worden de antwoorden land of the dead en 28 days later gegeven. Qua villa, ik weet niet of dat echt een letterlijke villa was. Het was i.i.g. een supergroot huis(zeker GEEN wolkenkrabber), wat in de middle of nowhere lag, waar het leger zich schuil hield. Helemaal omringt met mijnen, om zich te verschansen tegen de zombies. Persoonlijk lijkt de omschrijving van 28 days later me meer op wat ik bedoel. Iemand wat het zeker weet?? Ga ik volgende week de stad in in de hoop hem op te duikelen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.