- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3237 stemmen
Wie weet hoe die film heet waarin een baviaan na xperimenten doorslaat en dan al die wetenschappers vermoordt? Ik heb 'm ooit op televisie gezien,ik denk dat ie van na 1980 is. Ik heb al bij uitgebreid gezocht maar kan niks vinden,kan ook zijn dat ie niet op de site staat natuurlijk maar kan het me bijna niet voorstellen.
bioscoopzaal
-
- 2805 berichten
- 4325 stemmen
Monkey Shines?
Da's er eentje van George Romero, al gaat die geloof ik over een chimpansee ...
jedymaster
-
- 889 berichten
- 2531 stemmen
Monkey Shines?
Da's er eentje van George Romero, al gaat die geloof ik over een chimpansee ...
d8 ik ook al want die film heb ik toegevoegd maar dat is geen baviaan dus klopt niet helemaal
tijmengozer
-
- 124 berichten
- 3277 stemmen
Nog even voor U-96: Volgens mij bedoel je G.I. Jane
[edit: laat maar
]
rzasa
-
- 396 berichten
- 159 stemmen
Ik was beniewd of iemand de titel van een film te binnen schiet bij het lezen van het volgende shot:
Een hond(met zonnebril)zegt: (??) I am Kaiser Soze!
Help!
bioscoopzaal
-
- 2805 berichten
- 4325 stemmen
Men in Black (deel één of twee)? Daar komt ook een pratende koter in voor 
killercoach
-
- 48 berichten
- 590 stemmen
ik heb tijdens het film festival een film gezien die zich afspeelt in ik dacht india, maar zou ook pakistan kunnen zijn.
Het gaat over een jongen die is water bezorger. Ik dacht dat de film in het nederlands de waterdrager of de waterdragers heet.
Wie weet misschien zijn orginele of misschien zijn engelse titel??
Vincent
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Beste MM-leden, weet iemand deze filmtitel:
Ik heb vroeger met mijn broer een film gezien die gaat over twee broers waarvan hun vader op zijn verjaardag door een paar mannen vermoord word, en dat de twee broers wraak nemen. Wat ik me nog herinner is dat ze worden gemarteld op van die elecktrische 'bedden' en dat de 'eindbaas' wit haar heeft.
Weet iemand welke film dit is?
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Wat hebben die spoiler tags voor zin U-96 ? 
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Dit topic mag toch geen excuus zijn om maar raak te spoileren, lijkt mij - zeker aangezien de titel vaak later alsnog genoemd wordt (dat is iig de bedoeling). Het wordt nu een soort 'lezen op eigen risico'.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Wat hebben die spoiler tags voor zin U-96 ? 
Wat erin staat zijn toch eigenlijk spoilers, beste kappeuter?
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Wat erin staat zijn toch eigenlijk spoilers, beste kappeuter?
Jazeker, maar aangezien ik niet weet of ik de film al gezien heb, zal ik het eerst moeten lezen voordat ik dat weet.
Wat Queto zegt, lezen op eigen risico.
mister blonde
-
- 12702 berichten
- 5841 stemmen
dus hebben die taqs wel zin. zoals jullie al zeggen; je kan een keuze maken als lezer.
als je de titel van een film niet meer weet, weet je vaak niet meer zo heel veel van de film. het eind zal je het eerste bij blijven.
KillaJah
-
- 356 berichten
- 856 stemmen
Kent iemand de franse film met Cheb Khaled over het leven in de franse achterbuurten?
KillaJah
-
- 356 berichten
- 856 stemmen
Kent iemand de film over 2 Ierse jongetjes die van hun grootvader een groot wit paard krijgen en er een legende over verteld. Ze nemen het mee naar hun vader die het in hun appartementje zet maar omdat het paard alles afbreekt wordt het in beslag genomen ofzo. Het paard woord beroemd op een jumping ofzo en de jongetjes stelen het en vluchten ermee weg in de Ierse natuur tot aan zee. Ik zou de film erg graag terug zien. Dacht dat de titels iets als : A time of drunk horses was maar vind hem nergens.
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Ik zoek er weer eentje: film gaat over de verovering van de Engelsen van het Amerika van de Indianen. 1 van de jonge Engelsen wordt krijgsgevangen gemaakt door de Indianen en wordt ter dood veroordeeld, maar wordt daarvan gered door een dochter van 1 van de Indianenleiders. Dat houdt in dat zij nu verantwoordelijk is voor de Engelsman. Later gaat hij samen met de Indianen vechten tegen zijn vroegere collega's. Hoe heet deze film?
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
ARGH
meen je dat nou? maar dat is toch een tekenfilm?
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Nee Kos, de plotbeschrijving van LotM klopte niet helemaal geloof ik. Of daar moet ook een soortgelijke verhaallijn inzitten, met een Indiase jongevrouw die voor de Engelsman moet zorgen, om te voorkomen dat ie ter dood wordt veroordeeld.
Het was iig geen tekenfilm!
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
ARGH
meen je dat nou? maar dat is toch een tekenfilm?
Ik heb ook wel eens een filmversie gezien van Pocahontas, mischien was die het wel.
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Ja Gerwin, je hebt gelijk. Ik geloof dat het "Pocahontas" is, een speelfilm met echte acteurs uit '95. Ik weet het bijna zeker, want het plot komt overeen met het verhaal van Pocahontas. Bedankt allemaal voor de hulp 
KillaJah
-
- 356 berichten
- 856 stemmen
Kent iemand de Australische film over 2 broers denk ik die banken overvallen. Ze schieten ook vliegen neer en op het einde trekken japanners een eiland voort met een boot. Een absurde film.
loner
-
- 9 berichten
- 4 stemmen
Kent iemand de film over 2 Ierse jongetjes die van hun grootvader een groot wit paard krijgen en er een legende over verteld. Ze nemen het mee naar hun vader die het in hun appartementje zet maar omdat het paard alles afbreekt wordt het in beslag genomen ofzo. Het paard woord beroemd op een jumping ofzo en de jongetjes stelen het en vluchten ermee weg in de Ierse natuur tot aan zee. Ik zou de film erg graag terug zien. Dacht dat de titels iets als : A time of drunk horses was maar vind hem nergens.
Ik denk dat je de film "Into the West" bedoelt.
Moet haast wel.
bioscoopzaal
-
- 2805 berichten
- 4325 stemmen
Mijn vriendinnetje vertelde me onlangs over een horrorfilm die ze gezien had als klein meisje en waarvan ze nachtenlang heeft wakkergelegen. Ik ken hem helaas niet, dus misschien dat jullie me kunnen helpen.
De film gaat zoals gebruikelijk over een kostschool waar een hoop knappe meisjes rondlopen, die uiteraard één voor één worden afgeslacht door een geschifte psycho. Op een gegeven moment wordt een van de meisjes door een leraar (de moordenaar dus) in een lokaal gelokt, en voordat hij haar vakkundig het hoekje omhelpt, laat hij haar een grote pot zien waar alle ogen van zijn vorige slachtoffers inzitten.
Iemand een idee? De meeste moorden gebeuren geloof ik met behulp van een stuk prikkeldraad.
KillaJah
-
- 356 berichten
- 856 stemmen
Ik zoek de titel van de amerikaanse film over een meisje dat ontdekt dat ze lesbisch is. Ze wordt thuis en op school helemaal niet aanvaard maar kan wel bij haar lerares terrecht. En nee het is niet Fucking Amal.
KillaJah
-
- 356 berichten
- 856 stemmen
Euh de film is nog niet zo oud. Het meisje ontdekt dat ze lesbisch is als een meisje in haar klas komt die juist verhuist is naar haar stad. Ze beginnen een relatie en krijgt huisarrest omdat de ouders het niet willen aanvaarden dat ze lesbisch is. Na een tijdje willen de ouders haar naar een kostschool sturen, ze loopt weg naar haar lerares die de ouders de laat inzien dat een hun dochter hun steun nodig heeft. en van dan gaat de moeder ( of ze probeert toch) naar samenkomsten van ouders van holebi kinderen. Eind goed al goed.
bioscoopzaal
-
- 2805 berichten
- 4325 stemmen
Is het misschien But I'm A Cheerleader?
Dat is de enige film rond dit onderwerp die me zo één-twee-drie te binnen wil schieten.
Volgens IMDb: Megan is an all-American girl. She's a cheerleader, she has a boyfriend, etc. But she doesn't like kissing her boyfriend very much. And she's pretty touchy with her cheerleader friends. And she only has pictures of girls up in her locker. Her parents and friends conclude that she *must* be gay and send her off to "sexual redirection" school, full of admittedly homosexual misfits, where she can learn to how to be straight. Will Megan be turned around to successful heterosexuality, or will she succumb to her love for the beautiful Graham?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.