• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.248 gebruikers
  • 9.388.672 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Ok, bedankt luitjes.

starbright boy (moderator films)

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

Mijn dank is groot

troy31

• 329 berichten
  • 130 stemmen

Ramon K schreef:

Gaat de hoofdpersoon dan niet op zoek naar zijn vroegere lerares Engels om een welverdiende wip te maken voordat de wereld vergaat?

ik geloof dat ie dan met alle soorten vrouwen een wip wil maken. en het was niet de hoofdpersoon zelf, maar een kennis van hem.

deze film vond ik destijds prachtig. juist omdat ie, geloof ik, ongeveer tegelijk met een andere "dit is het einde van de wereld film" werd uitgebracht en die zat juist wel vol met effecten. (welke was dat ook weer. armageddon?? of zeg ik nu iets heel raars)

maar goed. het zette me in ieder geval aan het denken. wat zou ik doen in zo'n geval. iedereen was er inderdaad heel gelaten onder. iedereen bereidde zich op zijn of haar eigen wijze erop voor. vraag aan jullie dus.... wat zou jij doen als er nog zo'n 24 uur over waren voor wij allen zouden (ver)gaan???

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Ramon K schreef:

Gaat de hoofdpersoon dan niet op zoek naar zijn vroegere lerares Engels om een welverdiende wip te maken voordat de wereld vergaat?

Klinkt als een erg realistische film

Linda

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Er schoot mij vanmiddag ineens een film te binnen die ik jaren geleden eens heb gekeken.

De film ging over een man en vrouw met 2 dochters. Door een auto-ongeluk overlijd een van de dochters. De overleden dochter probeert vervolgens contact op te nemen met haar familie. Er staat me nog iets bij van zo'n opwindspeeltje (hoe heet zo'n ding ook alweer ) ofzo dat gaat draaien en muziek maakt als je hem opwind. Ook kwam er telkens een uil in de film voor, dat had ook iets te maken met het overleden meisje. Iemand enig idee hoe deze (bagger)film heet???

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Linda schreef:

zo'n opwindspeeltje (hoe heet zo'n ding ook alweer

Een eh.. vibr... hmm

Linda

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

nee dat bedoel ik niet

IamBernie

• 672 berichten
  • 1641 stemmen

tovenaar schreef:

Een eh.. vibr... hmm

Met muziek nog wel? hehehe

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

tovenaar schreef:

(quote)

Een eh.. vibr... hmm

Ik denk een speeldoos?

Alhoewel daar ook weer dat ding van tov voor gebruikt kan worden.

pinky

• 373 berichten
  • 1999 stemmen

EmDee schreef:

Alhoewel daar ook weer dat ding van tov voor gebruikt kan worden.

Nee, dat is een doosspeeltje.

Ralfke

• 764 berichten
  • 2075 stemmen

De film - met 'opa' Lex Goudsmit - gaat volgens mij over een groepje kinderen die op zoek gaan naar een (goud)schat...

Ingemar

• 69 berichten
  • 2177 stemmen

Ralfke schreef:

De film - met 'opa' Lex Goudsmit - gaat volgens mij over een groepje kinderen die op zoek gaan naar een (goud)schat...

Bedoel je niet Thomas & Senior en het geheim van Brute Berend???

Of het echt 'geheim van' was weet ik niet meer. Er zit vaak een geheim in de titels van dat soort kinderfilms. Iets met Thomas & Senior en Brute Berend in ieder geval.

Ik zag 't 'n paar weken terug s' ochtends herhaald op Ned3, maar dan in deeltjes. Met de Brute Berend Song enzo ("hey hey Brute Berend", jeugdsentiment.. ehm )...

Was er nou los van Brute Berend ook een serie van Thomas & Senior? Zoiets staat me bij...

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Ingemar schreef:

Was er nou los van Brute Berend ook een serie van Thomas & Senior? Zoiets staat me bij...

Ja.

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Ik zoek weer es een film. Hij speelt zich af in een oud huis op een heuvel (beetje zoals in 'Psycho'). Een jongetje wordt door zijn moeder opgesloten in de kelder, en wordt gedwongen om meisjeskleding aan de trekken, en zich als meisje te gedragen, omdat de moeder liever een meisje had gehad.

Wie weet welke film dit is?

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Ik zoek dus al een tijdje een filmtitel. Harvey Keitel speelt er de hoofdrol in. Hij is een aanmodderende bedrieger (beweert één of andere goudader (?) gevonden te hebben en hij vindt investeerders).

Ondertussen gaat z'n vrouw langzaam ten onder aan z'n bedriegerspraktijken (ze gaat dood aan het einde van de film). Dit alles wordt verteld door de dochter van Keitel's personage, een meisje dat haar lotgevallen neerpent (én de nodige aanmoedigingen krijgt van haar leraar Engels).

Ik vond dit destijds als tiener een zeer mooie film ... alleen ik kom niet op de titel.

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

"Imaginary Crimes" waarschijnlijk ...

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Yep - that's the one - tanx!:-) Tony!

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

Zachery Glass schreef:

Yep - that's the one - tanx!:-) Tony!

Graag gedaan

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Vandaag schoot me een herinnering van een goede film binnen die ik vroeger weleens heb gezien, maar waarvan ik de titel absoluut niet weet. Het enige wat ik nog weet van de film is:
Het ging over een wat dikke soldaat die gepest werd door zijn medesoldaten in een opleidingskamp. In een scene slaan ze hem met zeep terwijl hij lag te slapen. Op het laatst schiet hij zijn drill-instructeur dood, en pleegt zelfmoord in de toiletten.
Wie weet alsjeblieft deze filmtitel?

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Full Metal Jacket

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

I am... in a world... of SHIT..

Stephan

• 7895 berichten
  • 1388 stemmen

Ramon K schreef:

Full Metal Jacket

Bij nader inzien... was het toch niet Dad's army?

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Ik dacht; laat ik een MM'er helpen.

empirekees

• 1597 berichten
  • 2401 stemmen

Stephan schreef:

Bij nader inzien... was het toch niet Dad's army?

Ja Godfrey die Captain Mainwaring

neerschiet!

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Heel erg bedankt, beste mensen

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

(afbeelding)

empirekees

• 1597 berichten
  • 2401 stemmen

Supertroopers?

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Full Metal Jacket.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Oh, haha! Dit is helemaal het filmspelletje niet!

KillaJah

• 356 berichten
  • 856 stemmen

nee ik denk ook super troopers

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.