- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
de eerste is air force one, de tweede sliver lijkt me...
vdc
-
- 825 berichten
- 619 stemmen
Ja hoor ! Blijkbaar had ik het verkeerd voor, en had die titel toch niets met die beeldschermen te maken.
Bedankt !
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Er staan behoorlijke spoilers in het verhaal van vdc volgens mij.
Griffith
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
Ik ben op zoek naar (nog) een titel van een film. Het betreft een film die naar schatting rond 1983 op tv is uitgezonden.
De film ging over een soort hele grote planten (geloof ik), die een bepaald licht uitstraalden. Wanneer iemand dit licht gezien had, was hij de volgende dag blind. Nu was er een handjevol personen dat om uiteenlopende redenen niet naar dit licht gekeken had. Deze groep ging vervolgens de strijd aan met de "boosaardige" planten.....
Heeft iemand een idee wat de titel van deze film is ?
De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
The Day Of The triffids
Tip van de Knip:
Onder zoeken zie je uitgebreid staan. Klik hier op en tik bij Plot het woord blind in. Vervolgens bij Jaartal na 1980 en dan zoeken....
Onderaan zag ik The Day Of The Triffids staan, aanklikken en in 1(!) keer gevonden.
Griffith
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Beste De Knip, maar weer bedankt zou ik zeggen !! Inderdaad dat was de film die ik zocht.
Die "De Knip-tip" is trouwens erg goed, merci !
Griffith.
mister blonde
-
- 12703 berichten
- 5841 stemmen
Na een discussie met een vriend de volgende vraag; hoe heet ook alweer die film waarin die jongen in een droom zijn halve klas omlegt? (je weet wel die film die zo omstreden en daardoor verboden is).
starbright boy (moderator films)
-
- 22425 berichten
- 5130 stemmen
Die film is overigens niet verboden, maar dat was toch the basketball diaries....
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25173 stemmen
Nee das niet basketball diarees das een andere (kan zelf ook zo gauw nie achter de titel komen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Na een discussie met een vriend de volgende vraag; hoe heet ook alweer die film waarin die jongen in een droom zijn halve klas omlegt? (je weet wel die film die zo omstreden en daardoor verboden is).
"O"?
mister blonde
-
- 12703 berichten
- 5841 stemmen
ik twijfel. volgens mij bedoel ik een andere. had het gevoel of het op het puntje van mijn tong lag maar....
ik dacht eigenlijk dat die film (originele versie) verboden was, hoewel verboden hierbij een beetje een vaag en niet doeltreffend woord is.een niet in de bios, videotheek of op tv toegestane film, bedoel ik dan. maar ik twijfel nu ook of ie 'verboden' is.
T.O.
-
- 2423 berichten
- 2801 stemmen
Toch niet de videoclip van Pearl Jam's Jeremy? 
-
- 22425 berichten
- 5130 stemmen
The basketball diaries is in ieder geval genoemd bij the colombine zaak, omdat Leonardo DiCaprio in die film in een droom (of fantasie, dat weet ik niet meer) zijn klas overhoop schiet. En dat ook nog gekleed in een lange zwarte jas. Dat was reden voor Amerikaanse videotheken om de film uit de schappen te halen en een Amerikaanse tv-zender om de film niet uit te zenden.
jay73
-
- 1184 berichten
- 1388 stemmen
Hoe heet die Nederlandse film ook alweer die gebaseerd was op de ontvoering van G.J. Heijn?
Eva-Anna
-
- 8 berichten
- 4 stemmen
half jaartje geleden laat op tv geweest.
Begin van de film brak de grond open
Kwam naakte man uit de grond
(waarschijnlijk was het de duivel)
maar in iig kwam hij uit de hel.
En met speciale krachten kunnen ze van
flatten afspringen. En af en toe gaat
er een goeie dood. (weet niet zeker maar
volgens mij moesten ze iemand beschermen
of een specifieke groep)
iemand idee??
weet niet of je er veel uit
kan opmaken..
JoeHallenbeck
-
- 3413 berichten
- 0 stemmen
Klinkt als The Prophecy (of één van de vervolgen).
-
- 22425 berichten
- 5130 stemmen
Ik zoek een film die vermoedelijk een jaar of twee geleden is uitgezonden door de VPRO. Deze film gaat over een man en hoe hij reageert als het einde van de wereld nabij is. De film is geen actiefilm, maar eerder een filosfische film. De man ereageert niet in paniek, maar bijna gelaten. De film speelt zich af in de laatste uren dat de wereld er nog is.
-
- 22425 berichten
- 5130 stemmen
Nee, is het niet. De film speelt zich grotendeels af in het huis van de hoofdpersoon. En is typisch filmhuis zeg maar. Er zit geen enkele actiescene in en waarom de wereld vergaat wordt volgens mij niet verklaard.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Gaat de hoofdpersoon dan niet op zoek naar zijn vroegere lerares Engels om een welverdiende wip te maken voordat de wereld vergaat?
-
- 22425 berichten
- 5130 stemmen
Graaf graaf....zou kunnen er is wel iets met een vrouw.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij werden er in die film meerdere personages gevolgd.....ik vond het iig een prachtige film, maar ik weet de titel ook niet.
-
- 22425 berichten
- 5130 stemmen
Volgens mij ook. En dat van die lerares Engels klopt denk ik wel. Ik was na afloop onder de indruk.
renske
-
- 1105 berichten
- 926 stemmen
Dat is een film van en met Don McKellar en die staat bij IMDb onder de titel: "Last Night" (1998/I).
titan
-
- 1609 berichten
- 4417 stemmen
Dat is hem, zie ook pagina 10 van dit topic 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.