• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.986 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.253 gebruikers
  • 9.388.891 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

de eerste is air force one, de tweede sliver lijkt me...

vdc

• 825 berichten
  • 619 stemmen

Ja hoor ! Blijkbaar had ik het verkeerd voor, en had die titel toch niets met die beeldschermen te maken.

Bedankt !

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Er staan behoorlijke spoilers in het verhaal van vdc volgens mij.

Griffith

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Hallo,

Ik ben op zoek naar (nog) een titel van een film. Het betreft een film die naar schatting rond 1983 op tv is uitgezonden.

De film ging over een soort hele grote planten (geloof ik), die een bepaald licht uitstraalden. Wanneer iemand dit licht gezien had, was hij de volgende dag blind. Nu was er een handjevol personen dat om uiteenlopende redenen niet naar dit licht gekeken had. Deze groep ging vervolgens de strijd aan met de "boosaardige" planten.....

Heeft iemand een idee wat de titel van deze film is ?

De Knip

• 1885 berichten
  • 3681 stemmen

The Day Of The triffids

Tip van de Knip:

Onder zoeken zie je uitgebreid staan. Klik hier op en tik bij Plot het woord blind in. Vervolgens bij Jaartal na 1980 en dan zoeken....

Onderaan zag ik The Day Of The Triffids staan, aanklikken en in 1(!) keer gevonden.

Griffith

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Beste De Knip, maar weer bedankt zou ik zeggen !! Inderdaad dat was de film die ik zocht.

Die "De Knip-tip" is trouwens erg goed, merci !

Griffith.

mister blonde

• 12703 berichten
  • 5841 stemmen

Na een discussie met een vriend de volgende vraag; hoe heet ook alweer die film waarin die jongen in een droom zijn halve klas omlegt? (je weet wel die film die zo omstreden en daardoor verboden is).

starbright boy (moderator films)

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

Die film is overigens niet verboden, maar dat was toch the basketball diaries....

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

Nee das niet basketball diarees das een andere (kan zelf ook zo gauw nie achter de titel komen.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

mister blonde schreef:

Na een discussie met een vriend de volgende vraag; hoe heet ook alweer die film waarin die jongen in een droom zijn halve klas omlegt? (je weet wel die film die zo omstreden en daardoor verboden is).

"O"?

mr.Frielink

• 744 berichten
  • 0 stemmen

of The Basketball Diaries ?

mister blonde

• 12703 berichten
  • 5841 stemmen

ik twijfel. volgens mij bedoel ik een andere. had het gevoel of het op het puntje van mijn tong lag maar....

ik dacht eigenlijk dat die film (originele versie) verboden was, hoewel verboden hierbij een beetje een vaag en niet doeltreffend woord is.een niet in de bios, videotheek of op tv toegestane film, bedoel ik dan. maar ik twijfel nu ook of ie 'verboden' is.

T.O.

• 2423 berichten
  • 2801 stemmen

Toch niet de videoclip van Pearl Jam's Jeremy?

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

The basketball diaries is in ieder geval genoemd bij the colombine zaak, omdat Leonardo DiCaprio in die film in een droom (of fantasie, dat weet ik niet meer) zijn klas overhoop schiet. En dat ook nog gekleed in een lange zwarte jas. Dat was reden voor Amerikaanse videotheken om de film uit de schappen te halen en een Amerikaanse tv-zender om de film niet uit te zenden.

jay73

• 1184 berichten
  • 1388 stemmen

Hoe heet die Nederlandse film ook alweer die gebaseerd was op de ontvoering van G.J. Heijn?

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

jay73

• 1184 berichten
  • 1388 stemmen

Lekker vlot weer kapp!

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

De klant is koning.

Eva-Anna

• 8 berichten
  • 4 stemmen

half jaartje geleden laat op tv geweest.

Begin van de film brak de grond open

Kwam naakte man uit de grond

(waarschijnlijk was het de duivel)

maar in iig kwam hij uit de hel.

En met speciale krachten kunnen ze van

flatten afspringen. En af en toe gaat

er een goeie dood. (weet niet zeker maar

volgens mij moesten ze iemand beschermen

of een specifieke groep)

iemand idee??

weet niet of je er veel uit

kan opmaken..

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

Klinkt als The Prophecy (of één van de vervolgen).

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

Ik zoek een film die vermoedelijk een jaar of twee geleden is uitgezonden door de VPRO. Deze film gaat over een man en hoe hij reageert als het einde van de wereld nabij is. De film is geen actiefilm, maar eerder een filosfische film. De man ereageert niet in paniek, maar bijna gelaten. De film speelt zich af in de laatste uren dat de wereld er nog is.

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

verhaal klinkt als on the beach...

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

Nee, is het niet. De film speelt zich grotendeels af in het huis van de hoofdpersoon. En is typisch filmhuis zeg maar. Er zit geen enkele actiescene in en waarom de wereld vergaat wordt volgens mij niet verklaard.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Gaat de hoofdpersoon dan niet op zoek naar zijn vroegere lerares Engels om een welverdiende wip te maken voordat de wereld vergaat?

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

Graaf graaf....zou kunnen er is wel iets met een vrouw.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Volgens mij werden er in die film meerdere personages gevolgd.....ik vond het iig een prachtige film, maar ik weet de titel ook niet.

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

Volgens mij ook. En dat van die lerares Engels klopt denk ik wel. Ik was na afloop onder de indruk.

renske

• 1105 berichten
  • 926 stemmen

Dat is een film van en met Don McKellar en die staat bij IMDb onder de titel: "Last Night" (1998/I).

titan

• 1609 berichten
  • 4417 stemmen

Dat is hem, zie ook pagina 10 van dit topic

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.