- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Griffith
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Hallo De Knip,
Ja dat was hem !!! Reuze bedankt 
Ericinho
-
- 264 berichten
- 626 stemmen
Ik ben op zoek naar een film(s?) waarin Nazi-Duitsland de tweede wereld oorlog won (in plaats van verloor, voor de iets minder oplettende studenten
). Het was ook nog iets met een journalist of politieman/rechercheur...
Volgens mij is een van de films gebaseerd op een boek. Is de film niet ouder dan 1980 en het is niet 'The Philadelphia Experiment 2' 
iemand?
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Fatherland?
Ericinho
-
- 264 berichten
- 626 stemmen
ja, dat is tenminste een er van!
Hulde & dank.
Maar er moet er nog een zijn overigens 
NERD
-
- 1724 berichten
- 1437 stemmen
Een erg bekijkenswaardige film dat Fatherland. Interessant vooral, niet omdat ie zo geweldig is.
starbright boy (moderator films)
-
- 22485 berichten
- 5149 stemmen
Ik zoek:
Een arthouse film over een broer die vermoed dat zijn vader zijn zusje seksueel misbruikt/een seksuele relatie met haar heeft. De film is van na 1990 en een jaar of twee terug op tv geweest.
starbright boy (moderator films)
-
- 22485 berichten
- 5149 stemmen
Bedankt, dit is zo'n handig topic.....
Eva-Anna
-
- 8 berichten
- 4 stemmen
Weet niet of ik het verhaal goed uitleg,
namelijk al een poosje geleden.
Gaat over bepaalde horror-boeken,
die samen (in puzzelstukken) een bepaald
woord vormen (namelijk een stad) Het blijkt
niet te bestaan maar toch gaat de hoofdrolspeler (geen idee wie) opzoek.
Uiteindelijk komt hij er toch terecht,
en krijgt al waanbeelden in de auto
dat hij een 'raar' persoon op de fiets voor
hem zag rijden (hij heeft trouwens ook een vrouw mee) Daar aangekomen, gaan ze naar een hotel, dat ook zo in het boek is beschrijven. Komen ze zooitje kinderen tegen, die dr nou niet echt normaal uit zien. jadiejadieblabla stuk verder. Komt hij degene tegen wie het script heeft geschreven, en blijkt dat wat hij nu allemaal is wezen doen, de schrijver al had neergezet. Later wordt hij dus krankzinnig, vlucht uit psychische inrichting, kwaad neemt de wereld over en op het laatst ziet hij in de bioscoop zichzelf alles doen (wat hij tot nu heeft meegemaakt in de film) hij is dus totaal geflipt 
Weet iemand hier de filmtitel van?
valt onder horror/thriller.
En heb er nog eentje die waarschijnlijk
wat makkelijker is.
Hoofdrolspeler: Johnny Depp.
Daarin ontmoet hij een liefde,
een meisje maar dat is geestelijk gehandicapt, weet niet zeker of hij dat ook was. Maar ze mochten niks beginnen van dat
meisje haar vader etc.
Alvast Bedankt!
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Eerste film is 'In The Mouth of Madness'!
kos
-
- 46726 berichten
- 8880 stemmen
klopt, en de 2de is Benny & Joon vermoed ik.
JayLunar
-
- 748 berichten
- 2961 stemmen
In the Mouth is nu wel vet gespoilt voor de mensen die 'm nog niet hebben gezien 
Eva-Anna
-
- 8 berichten
- 4 stemmen
Nou zoek ik er toch nog eentje,
ja sorry 
Gaat over een buurjongetje,
die een ouwe-nazi naast zich heeft wonen.
Daarmee kan hij hem dus chanteren.
En het verhaal gaat zelfs zo ver
dat het die buurjongen iemand van de
trap afgooit en dus dood is.
iemand idee?? 
mister blonde
-
- 12711 berichten
- 5852 stemmen
Ja, bedankt Ramon K, als ik de titel niet had geweten was het niet zo erg geweest! 
Eva-Anna
-
- 8 berichten
- 4 stemmen
Jullie luitjes zijn goed!
kan ik nog wat
van leren 
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Apt Pupil
Hahaha je was me net voor... 
Ik denk:
weet ik er ook eens eentje, komt die 'Fight Club-hater' van een kos weer aanzetten, hoor
. Geintje he...
mister blonde
-
- 12711 berichten
- 5852 stemmen
oh kan ik ook nog, eh ik denk apt pupil. maar ik weet het niet zeker 
Eva-Anna
-
- 8 berichten
- 4 stemmen
Kreeg hem namelijk te zien met Geschiedenis,
viel me niet eens zo tegen.
En toch leuk om te zien hoe
erg mensen misleid kunnen worden.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3706 stemmen
Ik heb er ook 1
Een film over een paar meisjes wat ze doen weet ik niet, alleen SMSen ze nogal veel en dat komt dan ook steeds in beeld, geloof dat het een Japanse film is.
Iemand...
Eva-Anna
-
- 8 berichten
- 4 stemmen
Film met Keanu Reeves,
speelt 'zogenaamd' de man van
een vrouw die hij onderweg heeft ontmoet.
Als het goed is moest die vrouw
een man vinden van haar vader voordat
ze terugkeerde.
?? 
Spider
-
- 324 berichten
- 1063 stemmen
Oke
Begin jaren tachtig toen ik nog een klein jochie was, waren er piratenzenders op tv na twaalf uur savonds.
Ik heb toen stiekem een horror gezien dat zich afspeelde in een dorp.(Spookhuis van de Efteling deed me altijd aan deze film denken)
Een stel studenten verdwaalt en worden achterna gezeten door een stel witte spoken/skeletten op zwarte paarden.En er rijdt ook een trein precies om een bepaalde tijd (12 uur?)als ze die niet halen zijn ze verloren.
Waarschijnlijk gaat het om een vette B-film,maar ik ben deze film nooit meer ergens tegengekomen.
Wie weet welke film dit is?
vdc
-
- 825 berichten
- 620 stemmen
Er schieten mij nog af en toe films te binnen, waar ik nog geen quote aan gaf. Dit los ik dan vlug even op, tenzij de titel me ontgaat… Zoals bij volgende 2 films. Waarschijnlijk niet zo moeilijk (behoorlijk bekende films).
De eerste film gaat over een Amerikaanse president, die in een vliegtuig zit. Tijdens de vlucht probeert een groep terroristen de president te vatten, maar hij weet zich te verschuilen. Er volgt een kat-en-muis spel en de president weet z’n entourage aan de grond te bereiken. Er wordt een tweede vliegtuig ingezet om een luchtbrug op te zetten.
De tweede film gaat over een jonge vrouw die verhuist naar een flatgebouw. Eén van de bewoners is een zonderling, die van iedere woning in het gebouw beelden opneemt. Hij kan alles observeren in een centrale ruimte die vol staat met beeldschermen. Ik geloof dat de titel van deze film verwees naar deze beeldschermen, maar een zoekopdracht via het woord ‘screen’ helpt me alvast niet veel verder…
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.