- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
starbright boy (moderator films)
-
- 22425 berichten
- 5130 stemmen
Niet gezien, maar volgens mij is dat een over de top campy komedie en zo klinkt de omschrijving van Killajah niet.
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
Is het misschien But I'm A Cheerleader?
Dat is de enige film rond dit onderwerp die me zo één-twee-drie te binnen wil schieten.
Dacht ik ook, maar het einde klopt niet helemaal voor de gezochte film.
bioscoopzaal
-
- 2805 berichten
- 4325 stemmen
Jammer, dan zou ik het echt niet weten 
KillaJah
-
- 356 berichten
- 856 stemmen
Bedankt maar het is hem niet. De film die ik gezien heb is een serieuze film die laat zien hoe holebi's gediscrimineerd worden in de maatschappij en zelfs door hun ouders.
Robbie H.
-
- 82 berichten
- 433 stemmen
Hallo mensen, ik hoop dat jullie mij wel kunnen helpen...:
Ik ben op zoek naar een film die ik een aantal jaar geleden gezien op het canal+. Het gaat hier om een tekenfilm (animatie). Hij was Nederlands gesproken maar volgens mij in België 'geproduceerd'.
Het verhaal is ongeveer zo: Een jongen woont bij een oude man in huis, samen met een hond. Volgens mij is die oude man zijn opa. Op een gegeven moment komt die man te overlijden en gaan er ook vele andere dingen fout (zo vat een molen vlam, ik kan me niet meer herinneren waarom).
Het slot staat me nog duidelijk bij, de hond sterft bij een maria beeld, de jongen die hem zocht kwam net te laat.
Dit was één van de weinige films waar ik soms even bij moest slikken maar helaas ben ik de naam ervan dus kwijt. Het was een vrij lange titel. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen...!
-
- 22425 berichten
- 5130 stemmen
Ik zoek de titel van de amerikaanse film over een meisje dat ontdekt dat ze lesbisch is. Ze wordt thuis en op school helemaal niet aanvaard maar kan wel bij haar lerares terrecht. En nee het is niet Fucking Amal.
Even gezocht en is het misschien de tv film The truth about Jane uit 2000?
KillaJah
-
- 356 berichten
- 856 stemmen
jaaaaaaaaaa! heel hard bedankt, staat nog niet op deze site trouwens. Ik zal eens proberen om hem toe te voegen anders laat ik de eer aan iemand anders. Nog eens bedankt.
KillaJah
-
- 356 berichten
- 856 stemmen
Het lukt me niet om een serieuze poster te vinden. 
Spider
-
- 324 berichten
- 1063 stemmen
Oke
Begin jaren tachtig toen ik nog een klein jochie was, waren er piratenzenders op tv na twaalf uur savonds.
Ik heb toen stiekem een horror gezien dat zich afspeelde in een dorp.(Spookhuis van de Efteling deed me altijd aan deze film denken)
Een stel studenten verdwaalt en worden achterna gezeten door een stel witte spoken/skeletten op zwarte paarden.En er rijdt ook een trein precies om een bepaalde tijd (12 uur?)als ze die niet halen zijn ze verloren.
Waarschijnlijk gaat het om een vette B-film,maar ik ben deze film nooit meer ergens tegengekomen.
Wie weet welke film dit is?
Film gevonden hoor.Vond het in een FRS bak.
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Ik zoek een film die gaat over een japans/chinees jongetje die op zoek is naar zijn moeder. Hij gaat mee met een onwijs klungelige gozer die op het begin alleen maar aan zichzelf denkt. Onderweg gebeuren er allemaal rare dingen. Hij vind zijn moeder wel, maar het jongetje ziet dat zijn moeder een ander gezicht heeft gesticht met kinderen. Het jongetje is daar heel verdrietig over.
Hopelijk weet iemand de titel van deze film. Hij is wel twee keer op de publieke zender geweest, maar de titel heb ik nooit onthouden.
JayLunar
-
- 748 berichten
- 2961 stemmen
Kikujiro no Natsu (met, van en door Takeshi 'Beat' Kitano)
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Okee, t´is een beetje vaag, maar ja.
Het gaat over een film die ik een x aantal jaar geleden heb gezien op t.v.
Ik denk dat de film in de eerste helft van de jaren 80 is gemaakt, en hij is helemaal in zwart wit.
Ook denk ik dat de hoofdrol voor Tim Robbins is, met een kleine bijrol voor Bill Murray, maar ook dit weet ik niet zeker....( nee, het is niet The Hudsucker Proxy!)
Het verhaal is ook extreem vaag, met een reis naar de maan(...?), in een bus(......?)
Een laatste scene kan ik me herinneren, met Tim die voor op een ouderwetse treinwagon staat, A-4 tjes tegen de wind in aan het gooien is.
Is er misschien iemand die dit herkend?
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
tja... ik ben hier dus een beetje dom bezig geweest, want als ik ff iets verder had gekeken dan mijn neus lang is, had ik niet een extra topic aan hoeven maken! voor straf kijk ik alle Ernest (scares stupid, etc.)delen in 1 ruk achter elkaar...
mijn welgemeende excuses.....
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
Bedankt Fischerking!
......Dus niet met Tim Robbins, maar wel met Bill.
Robbie H.
-
- 82 berichten
- 433 stemmen
Hallo mensen, ik hoop dat jullie mij wel kunnen helpen...:
Ik ben op zoek naar een film die ik een aantal jaar geleden gezien op het canal+. Het gaat hier om een tekenfilm (animatie). Hij was Nederlands gesproken maar volgens mij in België 'geproduceerd'.
Het verhaal is ongeveer zo: Een jongen woont bij een oude man in huis, samen met een hond. Volgens mij is die oude man zijn opa. Op een gegeven moment komt die man te overlijden en gaan er ook vele andere dingen fout (zo vat een molen vlam, ik kan me niet meer herinneren waarom).
Het slot staat me nog duidelijk bij, de hond sterft bij een maria beeld, de jongen die hem zocht kwam net te laat.
Dit was één van de weinige films waar ik soms even bij moest slikken maar helaas ben ik de naam ervan dus kwijt. Het was een vrij lange titel. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen...!
[b]HELEMAAL NIEMAND DIE MIJ KAN HELPEN?!?!? 
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Jawel.......
"Alleen op de wereld"
Over de weesjongen Remi(e)...
Weet niet of ie hier al is toegevoegd.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Jawel.......
"Alleen op de wereld"
Over de weesjongen Remi(e)...
Weet niet of ie hier al is toegevoegd.
Robbie H.
-
- 82 berichten
- 433 stemmen
Nee dat is em niet, het lijkt er wel veel op, maar die hond is heel belangrijk in het verhaal. Toch bedankt!
Heeft iemand anders een idee?
-
- 22425 berichten
- 5130 stemmen
Het is een behoorlijk bekend oud Vlaams volksverhaal van ene Ouida.
Volgens IMDB is het meerdere keren verfilmd. In 1914, 1924, 1935, 1959 en in 1999 is het real life verfilmd. Vrijwel altijd onder de titel A dog of Flanders. De enige animatie versie die op IMDB staat is een Japanse tekenfilmserie uit 1975 (52 afleveringen). Maar volgens een commentaar op IMDB is daar ook een filmversie van gemaakt. Deze werd in de jaren 90 samengesteld uit de beelden van de tv-serie. En volgens mij bedoel je die film.
Robbie H.
-
- 82 berichten
- 433 stemmen
JA! Mijn dank is groot starbrigt boy. Even googlen levert mij op dat de film als Nederlandse titel "De hond van Vlaanderen" heeft. Film is inderdaad in Japan gemaakt oa ook in 1997. Hij staat helaas niet in de database van Moviemeter.nl. Nu nog een manier vinden om aan die film te komen..
Nogmaals bedankt!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Ik kan me nog vaag een film herinneren met Marcello Mastroianni over een bioscoop in een Italiaans dorpje. Volgens mij was ie in zwart wit. Heeft iemand enig idee waar ik t over heb of bestaat deze film gewoon niet?
jokingsurely1
-
- 68 berichten
- 2461 stemmen
denk dat je het hebt over "Cinema Paradiso", maar da's met Philippe Noiret
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Als ie in zwart/wit is dan zal het m wel zijn. Ik heb hem echt ontzettend lang geleden gezien en ik weet alleen nog dat ie leuk was dus ik zal maar niet stemmen. Thanks anyway!
Meijk
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
bij Films > Algemeen > Ik zoek...:
Ik zoek naar de titel van een animatie film. Misschien kan iemand me helpen
Dit is wat ik weet (ik weet het, het is vaag, maar meer herinner ik me niet):
Animatiefilm met een krachtig verhaal. Ik gok van tussen 1975 en 1980.
Verschillende verhaallijnen door elkaar. Het plot is, volgens mij, de verleidingen van het leven weerstaan. Onderscheidt maken tussen goed en kwaad.
Het verhaal gaat een beetje als volgt:
1. Een taxichauffeur in een futuristische stad. In die stad wordt een kristal opgegraven die kennelijk nogal iets te weeg brengt
2. Een captain van een ruimte station die ter dood wordt veroordeeld
3. Een donkere man die de verlosser van een bepaald buitenaards volk blijkt te zijn.
Het commentaar is trouwens steeds van dezelfde persoon (ik denk de hoofdrolspeler).
Genre is fantasy - satire
Graag zou ik meer te weten komen over deze film. Weet iemand iets?
Alvast bedankt!
blabla
-
- 2070 berichten
- 5247 stemmen
Laat dat vraagteken maar weg JayLunar.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Wie kent deze film? Het is een Monthy Python, en de titel is, denk ik, 'Eric the Viking'. Daar ben ik echter niet helemaal zeker van.
Het verhaal gaat over een nogal ruw en agressief volk in Noorwegen(?) dat al eeuwen in het donker leeft. Todat een groepje van hen 'ondekt' dat de zon is gestolen van een draak of monster. Dit groepje gaat per schip op zoek naar de draak en naar 'het paradijs' (?) om de zon terug te winnen.
Eind jaren '80 is deze film ooit op TV uitgezonden en ik heb 'm een keer kunnen lenen in Oslo, waar Monthy Python-films als godslasterlijk worden gezien en daarom alleen van onder de toonbank worden verhuurd.
Ondertussen heb ik al wat videotheken naar deze film gevraagd en ookj heb ik zowat alle film-sites geprobeerd, maar nog zonder resultaat.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.