• 16.375 nieuwsartikelen
  • 180.078 films
  • 12.394 series
  • 34.331 seizoenen
  • 651.502 acteurs
  • 199.666 gebruikers
  • 9.418.654 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Graag Gedaan

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Ik zoek een soort documentaire over Afghanistan. Een vrouw gaat op zoek naar haar zus in Afghanistan nadat ze jarenlang in Amerika heeft gewoont. De zus is echter haast onvindbaar en de zoektocht van de vrouw gunt ons een blik naar de armoede in het land.

Het is fictief, maar wel in documentaire vorm gefilmd, de film werd geshowed op de internationale dag van de mens (of de mensenrechten) op school en hoewel ik er van in slaap viel vond ik het einde verrassend goed, iemand die weet hoe deze film heet?

Gentlepeople

• 24 berichten
  • 94 stemmen

Dat is hem! En dat zulke vage gegevens. Super-de-luxe.

Zeer bedankt.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Angrod_Pallanén schreef:

Ik zoek een soort documentaire over Afghanistan. Een vrouw gaat op zoek naar haar zus in Afghanistan nadat ze jarenlang in Amerika heeft gewoont. De zus is echter haast onvindbaar en de zoektocht van de vrouw gunt ons een blik naar de armoede in het land.

Klinkt als Safar e Ghandehar, al woonde de zus daar in Canada ipv in Amerika.

nummervlinder

• 1463 berichten
  • 365 stemmen

Ik zoek de titel van een film die gaat over vlinders, een kleine jongen krijgt van zijn vader een speciale vlinder. Ik weet nog dat de vlinder (dacht ik) wou ontsnappen als het volle maan was omdat hij daardoor werd aangetrokken. Ik weet nog dat hij zéker minstens één keer op Ketnet is geweest. Het kan ook zijn dat het geen Amerikaanse film, maar een Duitse of zo was. Alvast bedankt!

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4044 stemmen

weslinho

• 15 berichten
  • 116 stemmen

Ik zoek een film. Het gaat over het volgende:

Een amerikaanse jongen moet voor de oorlog naar vietnam maar voor hij naar het kamp gaat, ter voorbereiding op de reis naar Vietnam komt hij een stel hippies tegen. Uiteindelijk besluiten de hippies hem op te zoeken en wordt een van de hippies met de jongen verwisseld waardoor neit de jongen maar de hippie naar Vietnam vertrekt. Daar zou hij omkomen.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

weslinho schreef:

Ik zoek een film. Het gaat over het volgende:

Een amerikaanse jongen moet voor de oorlog naar vietnam maar voor hij naar het kamp gaat, ter voorbereiding op de reis naar Vietnam komt hij een stel hippies tegen. Uiteindelijk besluiten de hippies hem op te zoeken en wordt een van de hippies met de jongen verwisseld waardoor neit de jongen maar de hippie naar Vietnam vertrekt. Daar zou hij omkomen.

Hair?

U-96

• 11875 berichten
  • 2117 stemmen

ongetwijfeld. mooie musical.

nummervlinder

• 1463 berichten
  • 365 stemmen

Bedankt, maar ik denk van niet, aan de afbeelding te zien is het een blauwe vlinder en die van mij was allesbehalve blauw. + Ik denk dat ik hem in 2003 ofzo heb gezien.

Craw

• 2 berichten
  • 1 stemmen

Ik zoek een film die ik een jaartje terug ofzo heb gezien, ik zou deze graag terug willen zien maar ben de titel vergeten dus ik hoop dat jullie me hier bij kunnen helpen. De film gaat als volgt:

De film speelt zich af in de toekomst, de regering heeft bepaalt dat de mens geen emoties meer mag voelen omdat het een teken van zwakte zou zijn, daarom slikt iedereen een bepaalt medicijn die je emoties uitschakeld. Toch zijn er bepaalde mensen die dit weigeren te doen zogenaamde ''rebelen'' deze rebelen moeten worden uitgeschakeld door zogenaamde emotie killers, maar nadat de vrouw van een van de beste ''emotie killers'' word vermoord omdat ze emoties begint te voelen en samen heult met de rebellen begint deze emotie killer emoties te voelen. Wat volgt veel geweld en actie.

Alvast bedankt.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Equilibrium.

Niet gezien overigens, maar 'movie emotion killer' gegoogled

Craw

• 2 berichten
  • 1 stemmen

Vriendelijk bedankt.

fabarm

• 14 berichten
  • 5 stemmen

Hallo,

ben op zoek naar de titel van een film.

Het gaat over een engelse aristocratische dame met geld problemen.

Zij begint een kleine weedplantage en in korte tijd weet het halve dorp ervan.

Wanneer dan bij een brand weedwolken over het dorpje trekken is in korte tijd iedereen zo stoned als een garnaal.

Wie kan helpen.

Alvast bedankt

CinemAvanti.nl

• 282 berichten
  • 97 stemmen

fabarm schreef:

Hallo,

ben op zoek naar de titel van een film.

Het gaat over een engelse aristocratische dame met geld problemen.

Zij begint een kleine weedplantage en in korte tijd weet het halve dorp ervan.

Wanneer dan bij een brand weedwolken over het dorpje trekken is in korte tijd iedereen zo stoned als een garnaal.

Wie kan helpen.

Alvast bedankt

Saving Grace

fabarm

• 14 berichten
  • 5 stemmen

CinemAvanti.nl schreef:

(quote)

Saving Grace

Klinkt redelijk bekend in de oren.

Vast wel goed.

hartelijk bedankt

X. Hernandez

• 180 berichten
  • 429 stemmen

Ik zoek een film die toch al "relatief" oud is, zag hem enkele jaren geleden op tv maar nooit het einde gezien. Was niet echt een topfilm maar vond het wel de moeite waard.

Het gaat over een vrouw die wegens een ziekte die aan boord van een schip heerste, samen met haar baby(meisje) en een gevonden baby(jongen) strandden op een eiland waar al eerder gestrande mensen gewoond hadden. Ze vinden er een hut, aantekeningen en andere nuttige dingen om er te overleven.

Kan nog veel meer vertellen als dit niet duidelijk is.

Dank bij voorbaat

Ilsa

• 102 berichten
  • 459 stemmen

Bij Star Wars (1977):

Even een vraag ivm de titel van een film die ik meer dan 15 jaar geleden heb gezien en mij aan Star Wars deed denken.

Eveneens een sf film, de slechterik van dienst was een Darth Vader achtig personage dat 'zijn schaduw' werd genoemd. Ze beschikten over een ruimteschip in de vorm van een schorpioen dat het machtigste wapen uit het heelal was en in staat is een ganse planeet op te lossen. De straffen voor de bevolking bestonden oa voor de mannen in omzetting tot proteinen en voor de vrouwen tot omvorming tot seksslavin voor de troepen.

Herinner mij dat ik het indertijd geweldig goed vond maar heb dus geen idee meer van de titel. Het kan trouwens ipv een film ook een reeks geweest zijn hoor.

Alwin_

• 104 berichten
  • 522 stemmen

Volgens mij 3 jaar geleden op IFFR gezien:

Een film die zich ergens in Bosnie/Joegoslavie/Oost Europa afspeelde.

Er was een klein jongentje in een bos met een voetbal aan het spelen, totdat hij de bal ineens kwijt raakte aan soldaten die ook in dat bos zaten.

Magere omschrijving, maar ik hoop dat iemand de titel weet.

nummervlinder

• 1463 berichten
  • 365 stemmen

nummervlinder schreef:

Ik zoek de titel van een film die gaat over vlinders, een kleine jongen krijgt van zijn vader een speciale vlinder. Ik weet nog dat de vlinder (dacht ik) wou ontsnappen als het volle maan was omdat hij daardoor werd aangetrokken. Ik weet nog dat hij zéker minstens één keer op Ketnet is geweest. Het kan ook zijn dat het geen Amerikaanse film, maar een Duitse of zo was. Alvast bedankt!

Niemand iets anders buiten The Blue Butterfly? Alvast bedankt!

psvhans

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Ook ik zoek een film..

Paar jaar geleden op tv gezien.

Het gaat over een rustig afgelegen dorp waar alles goed gaat. Geen criminaliteit, geen ziektes e.d..

Op een dag komt een buitenstaander bij toeval in dit dorp terecht, en die vindt het uiteraard allemaal geweldig.

Dan ziet ie op het kerkhof dat er heel veel grafstenen zijn de zelfde sterfdatum (jaar verschilt wel). En uiteindelijk blijkt dat dit dorp elk jaar 1 dorpeling (door een loting gekozen) opoffert door middel van deze persoon te stenigen.

Wie weet welke flm ik bedoel?

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Klinkt als een Twilight Zone aflevering.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

The Lottery, een afrader van jewelste...

In Film > Genres en landen > Gezocht: Titel van Belgische superfilm:

Ik ben op zoek naar de titel van een Belgische film, die erg goed schijnt te zijn. De hoes van de film is rood en de titel staat met zwarte letters erop gedrukt.

Als ik me goed herinner gaat de film over een reiziger van wie zijn auto het heeft begeven. Hij zoekt onderdak in een klein dorpje waar hij al snel een slaapplaats vindt. Deze wordt hem geboden door een freak die hem wil martelen en vermoorden.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Pieter Montana

• 6679 berichten
  • 2292 stemmen

Calvaire?

Yep!

Dank je wel voor de snelle reactie!

tat2lola

• 7 berichten
  • 5 stemmen

Hallo mede "film freaks" ook ik zoek een film...

Highschool komedie

Een groepje nerds/losers hebben het moeilijk en worden gepest etc...Op een gegeven moment zitten ze in de schoolkantine aan een tafel te eten. Iemand wil een broodje pakken van een nerd waarop deze begint te blazen als een kat, dit doet ie wel vaker in de film.

Weet iemand welke film ik bedoel?

Thanx

soom

• 24923 berichten
  • 2755 stemmen

Revenge of the nerds?

tat2lola

• 7 berichten
  • 5 stemmen

Nee soom, dat is hem niet....de film is van na 2000....ik dacht eerst dat het de New guy of not another teen movie

was, maar dit zijn ze niet...

Bedankt voor de moeite iig!

Monza

• 18 berichten
  • 2861 stemmen

ik zoek een film waarin zowel Rutger Hauer speelt, als Sylvester Stallone, ik heb geen idee hoe de betreffende film heet

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.