• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.046 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.277 gebruikers
  • 9.390.433 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

=michael=

• 629 berichten
  • 429 stemmen

hier werden ''britse'' geheimagenten ingezet dit werden gedropt in tjechie als ik het goed heb

als ik het me ook goed herinner dan gooien ze een handgranaat in de auto van de generaal. de beschermingstroepen waren op dat moment iets verder achter gebleven hadden oponthouding

en nadat die gedood is duiken ze onder in een kerk. 1 van de groep verzetters verraad de rest van de groep. de duitsers vallen de kerk binnen en de ongedoken verzetters doden een aantal duitsers. ze begeven zich naar de kelder van de kerk en doden nog een aantal duitsers die de kelder proberen te bestormen. op een gegeven moment laten ze de kelder vol lopen en plegen ze zelfmoord.

en als ik het ook nog goed heb moorden de nazi's een stad uit als vergelding van de moord op de duitse generaal

ik wil wel even duidelijkmaken dat ik er niet helemaal zeker van ben of de omschrijving 100% klopt het is namelijk al jaar of 10 geleden dat ik hem heb gezien

bedankt in iedergeval!

MIsStenVelde

• 57 berichten
  • 23 stemmen

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

ik ben al een hele tijd op zoek naar een film.

het is geen nieuwe film, want het is al weer een tijd terug dat ik hem gezien heb ( ben nu 19 jaar )

volgens mij is het een horror of een thriller.

het gaat in ieder geval over geesten.

ik kan mij niet veel herinneren.

alleen dat het over een man gaat die die geesten kan zien.

ik herinner mij een scene dat er een geest naast hem op een bankje zit, en een scene dat hij denkt met een normaal mens te praten, maar als ze weg loopt blijkt het ook een geest te zijn, meer kan ik er eigenlijks niet over zeggen.

moelijk ik weet het, maar hopelijk kan iemand mij helpen,

in ieder geval nu al: ONTZETTEND BEDANKT!!

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Stir of echoes misschien?, of the sixth sense....

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

er zijn zoveel films met mensen die geesten zien. kun je een omschrijving van die mensen geven ofzo

MIsStenVelde

• 57 berichten
  • 23 stemmen

kiriyama schreef:

Stir of echoes misschien?, of the sixth sense....

nee dat zijn ze niet, heb even snel gezocht, jammer, bedankt voor je hulp.

MIsStenVelde

• 57 berichten
  • 23 stemmen

lowhusky schreef:

er zijn zoveel films met mensen die geesten zien. kun je een omschrijving van die mensen geven ofzo

ja dat is juist het lastige, het is al zo lang geleden dat ik die film heb gezien, uhm even denken.

het gaat volgens mij wel over iemand die net ergens is komen wonen, want ik kan mij iets herinneren, dat er gezichten van die geesten door de muren komen, langs de kant van de trap.

ondanks de geesten verder wel een realistische film volges mij, wel beetje van deze tijd of hoe zeg ik dat ??

in ieder geval, geen oude beelden, dat je kan zien dat het een oude film is.

uhm? lastig!

the catcher

• 118 berichten
  • 1463 stemmen

In Thir13en Ghosts kan men de geesten zien, en gaat ook over iemand die in het huis komt wonen dacht ik? al zal het die film waarschijnlijk wel niet zijn. Weet je ongeveer het jaartal van de film (70's,80's,90's)?

http://www.moviemeter.nl/film/1012

MIsStenVelde

• 57 berichten
  • 23 stemmen

bedankt catcher maar dat is de film ook niet nee...

uhm ik denk iets van 1987 t/m 1998 zoiets, vooral niet later en vooral niet eerder.

het zijn ook geen enge geesten, de meesten zijn gewoon vriendelijk, echt een enge film is het dan ook niet volges mij.

och, wat ben ik lastig

Hannibal

• 9365 berichten
  • 3286 stemmen

Dan moet het Casper zijn, dat is de enige vriendelijke geest die ik ken.

MIsStenVelde

• 57 berichten
  • 23 stemmen

Hannibal schreef:

Dan moet het Casper zijn, dat is de enige vriendelijke geest die ik ken.

haha, alleen lijkt die niet op een mens, die in die film wel

lordsnoopy

• 2949 berichten
  • 2245 stemmen

Doet me denken aan the Sixth sense, maar dat zal hem wel niet zijn.

MIsStenVelde

• 57 berichten
  • 23 stemmen

lordsnoopy schreef:

Doet me denken aan the Sixth sense, maar dat zal hem wel niet zijn.

nee, dat is hem niet, maar het is wel zo'n soort film,

komt misschien wel op hetzelfde neer.

dus een film dat daar op lijkt

CinemAvanti.nl

• 282 berichten
  • 97 stemmen

MIsStenVelde schreef:

(quote)

nee, dat is hem niet, maar het is wel zo'n soort film,

komt misschien wel op hetzelfde neer.

dus een film dat daar op lijkt

The Frighteners misschien?

MIsStenVelde

• 57 berichten
  • 23 stemmen

CinemAvanti.nl schreef:

(quote)

The Frighteners misschien?

misschien dat het hem is, zegt me niet zoveel, maar die geesten, lopen die rond als normale mensen??

dat je eigenlijks niet kunt zien dat het geesten zijn?

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik zoek een film die ik lang geleden is heb gezien. Het ging over iets met een gulden vlies en ik dacht dat Hercules der ook in voor kwam. Dit is alles wat ik me kan herineren

Misschien dat iemand mij kan helpen? op voorhand al wel zeer hard bedankt

MIsStenVelde

• 57 berichten
  • 23 stemmen

Metalfist schreef:

Ik zoek een film die ik lang geleden is heb gezien. Het ging over iets met een gulden vlies en ik dacht dat Hercules der ook in voor kwam. Dit is alles wat ik me kan herineren

Misschien dat iemand mij kan helpen? op voorhand al wel zeer hard bedankt

bedoel je misschien de film:

jason and the argonauts??

of:

medea???

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

MIsStenVelde schreef:

bedankt catcher maar dat is de film ook niet nee...

uhm ik denk iets van 1987 t/m 1998 zoiets, vooral niet later en vooral niet eerder.

het zijn ook geen enge geesten, de meesten zijn gewoon vriendelijk, echt een enge film is het dan ook niet volges mij.

och, wat ben ik lastig

Beetlejuice?

MIsStenVelde

• 57 berichten
  • 23 stemmen

kos schreef:

(quote)

Beetlejuice?

neej het was geen fantasie, het is juist heel werkelijk behalve die geesten dan :O:O

Hando

• 1808 berichten
  • 1435 stemmen

Ik zoek een film, die gaat over een geniale schilder, die zo goed is dat hij allerlei oude meesterwerken kan vervalsen. Mijn geheugen laat me echt volledig in de steek. Ik begin zelfs te twijfelen of die wel bestaat.

Hando

• 1808 berichten
  • 1435 stemmen

Jaaaaaaa, bedankt Koekebakker!!

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Mijn vader had het pas geleden over een Braziliaanse film die hij onlangs op tv had gezien, maar we konden op internet nergens meer vinden welke film het was. Hij gaat over een ballerina, en hij is pas geleden op de NPS geweest. Weet iemand over welke film het gaat?

MIsStenVelde

• 57 berichten
  • 23 stemmen

Sander2 schreef:

Mijn vader had het pas geleden over een Braziliaanse film die hij onlangs op tv had gezien, maar we konden op internet nergens meer vinden welke film het was. Hij gaat over een ballerina, en hij is pas geleden op de NPS geweest. Weet iemand over welke film het gaat?

kun je ook vertellen wat voor film het was welke genre?

drama??

romantiek?

komedie ? etc....

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

De enige film die in me opkomt is het Spaanse Hable con Ella. Maar meer info is natuurlijk welkom, het kan ook een korte film geweest zijn.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3297 stemmen

Misschien is het La Vida es Silbar?

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Het enige wat hij heeft gezegd is dat het over een ballerina ging. Ik zal hem eens naar wat meer info vragen. Ik denk niet dat het La Vida es Silbar of Hable con Ella is, want hij had het duidelijk over een ballerina, en dat zie ik bij die films niet staan.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

La Vida es Silbar juist wel. Tevens was die film vorige week te zien op Cultura, de digitale zender van de NPS. Die zou het wel eens kunnen zijn.

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Mug schreef:

La Vida es Silbar juist wel. Tevens was die film vorige week te zien op Cultura, de digitale zender van de NPS. Die zou het wel eens kunnen zijn.

Ja, inderdaad, ik heb het net aan mijn vader laten zien en het is hem. Bedankt!

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

MIsStenVelde schreef:

(quote)

bedoel je misschien de film:

jason and the argonauts??

of:

medea???

Jaah bedankt MIsStenVelde het is jason and the argonauts

film_kaza

• 3140 berichten
  • 0 stemmen

Dragon schreef:

(quote)

Volgens mij is het "The Star Chamber" niet. Die heb ik (lang geleden) gezien en kan me totaal niet herinneren dat daar zo'n onderwerp in voorkwam.

Misschien deze of de remake?

Verhaal klinkt erg mooi moet ik zeggen. Maar ja...

The Star Chamber heeft die klok, die film die jij opnoemd weer het aanraakfobie. Misschien verwarde ik wel 2 films met elkaar. In ieder geval bedankt voor de moeite.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.