- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Ik meen me te herinneren dat dit de eerste USA/Hollywood film was voor Hauer... I might be wrong.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Nighthawks:
Monza
-
- 18 berichten
- 2861 stemmen
jullie houden me wel in de gaten of niet??
luigi69
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Genres en landen > Deadly Ernest Horror Show:
Midden jaren 80 keek ik vaak op vrijdagavond naar de Deadly Ernest Horror Show op Skychannel.
In die show werden kwamen kwamen vooral B-films aan bod.
Nu ben ik al een hele tijd op zoek naar een film die ik toen heb gezien, maar weet heel weing van deze film.
Kan iemand mij op weg helpen?
De film gaat over twee vrouwen (volgens mij zusters op leeftijd) die in een mediteraan dorp mannen vermoorden, en als ik me kan herrineren in een groot wijnvat dumpen.
Volgens mij speelt de film zicht af in Spanje of Italie......
Alvast bedankt!
=michael=
-
- 629 berichten
- 429 stemmen
jullie houden me wel in de gaten of niet??
Kent de crew elkaar ook? zal wel veel werk zijn!!
metaledje
-
- 740 berichten
- 859 stemmen
dit gaat echt heel moeilijk worden omdat ik me er heel weinig van herriner, maar het gaat hier om een ninja film die ik in mijn jeugdige periode de beste ninja film vond allertijde, het enigste wat ik me goed kan herrineren was een lange bus scene, een japanse hoofdrol speler hangt voor een lange periode achter een bus,om zich met alle middelen in de bus te worstelen en zich te wreken na een wraak actie in zijn eigen museum, ik kan me aant eind ook herrineren dat het afspeelt in een wolken krabber en het eind gevecht op het dak, ik hoop echt dat ik de juiste titel voorgeschoteld krijg, heel leuk om die in mijn dvd collectie te hebben 
RonnyNasty
-
- 14 berichten
- 53 stemmen
Zo'n 10 tot 15 jaar geleden zat ik als kind TV te kijken en zag ik een erg goede film waar ik (toentertijd) helemaal gek van was. Ik zou deze film toch erg graag weer eens terug willen zien en ik hoop daarom dat iemand mij kan vertellen wat de titel van deze film is.
Ik zal de film even omschrijven:
Het is een film waarin een groep (een aantal mannen en een vrouw) de hoofdrol spelen. Ze beoefenen een sport wat enigzins iets weg heeft van de sport 'Rugby' alleen dan veel gewelddadiger. In het veld staan twee teams; Elk teamlid heeft een eigen wapen (kettingen, stokken) en een eigen rol in het veld. Aan beide uiteinden van het veld staat een stok en in het veld zelf wordt er gespeeld met een (mensen)schedel. Het is de bedoeling dat beide teams moeten proberen deze schedel op de stok van de tegenstander moeten plaatsen om een punt te scoren. Uiteraard gaat dit niet zonder slag of stoot.
De rol van de vrouw in de groep was bijvoorbeeld het scoren van de punten voor het team; omdat zij snel en behendig was. De verdediger van de groep stond achterin het veld en had een ketting als wapen.
De groep, van zo'n 5 à 6 leden, trok het hele land door (meestal een woestijnachtig landschap) en vocht tegen andere groepen. Ik kan mij nog herinneren dat naarmate ze meer vochten en verder het land introkken ze steeds moeilijkere en meer gevreesde tegenstanders tegenkwamen.
Volgens mij speelden ze ook nog een finale tegen een erg goed team dat zich binnen afspeelde, in een soort van kooi met publiek; maar van dat laatste ben ik niet 100% zeker.
Ik hoop dat er na het lezen van deze omschrijving bij iemand een lampje gaat branden!
Thx Ron
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Zo'n 10 tot 15 jaar geleden zat ik als kind TV te kijken en zag ik een erg goede film waar ik (toentertijd) helemaal gek van was. Ik zou deze film toch erg graag weer eens terug willen zien en ik hoop daarom dat iemand mij kan vertellen wat de titel van deze film is.
Ik zal de film even omschrijven:
Het is een film waarin een groep (een aantal mannen en een vrouw) de hoofdrol spelen. Ze beoefenen een sport wat enigzins iets weg heeft van de sport 'Rugby' alleen dan veel gewelddadiger. In het veld staan twee teams; Elk teamlid heeft een eigen wapen (kettingen, stokken) en een eigen rol in het veld. Aan beide uiteinden van het veld staat een stok en in het veld zelf wordt er gespeeld met een (mensen)schedel. Het is de bedoeling dat beide teams moeten proberen deze schedel op de stok van de tegenstander moeten plaatsen om een punt te scoren. Uiteraard gaat dit niet zonder slag of stoot.
De rol van de vrouw in de groep was bijvoorbeeld het scoren van de punten voor het team; omdat zij snel en behendig was. De verdediger van de groep stond achterin het veld en had een ketting als wapen.
De groep, van zo'n 5 à 6 leden, trok het hele land door (meestal een woestijnachtig landschap) en vocht tegen andere groepen. Ik kan mij nog herinneren dat naarmate ze meer vochten en verder het land introkken ze steeds moeilijkere en meer gevreesde tegenstanders tegenkwamen.
Volgens mij speelden ze ook nog een finale tegen een erg goed team dat zich binnen afspeelde, in een soort van kooi met publiek; maar van dat laatste ben ik niet 100% zeker.
Ik hoop dat er na het lezen van deze omschrijving bij iemand een lampje gaat branden!
Thx Ron
nummervlinder
-
- 1463 berichten
- 365 stemmen
Hoi, deze film zit vrij ver weg, dus probeer toch niet al te vaag over te komen, maar ik weet niet hoe ik het op een synopsis zou moeten doen lijken dus maar enkele tags:
- Afrika
- op olifanten jagen (dacht ik)
- iemand die een film wil maken (in Afrika)
Zo, niet veel, maar ik herinner mij nog een kleinigheid. Een diener van diegene die een film wou maken daar, kwam om door een olifant dacht ik.
Alvast bedankt!
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2480 stemmen
dit gaat echt heel moeilijk worden omdat ik me er heel weinig van herriner, maar het gaat hier om een ninja film die ik in mijn jeugdige periode de beste ninja film vond allertijde, het enigste wat ik me goed kan herrineren was een lange bus scene, een japanse hoofdrol speler hangt voor een lange periode achter een bus,om zich met alle middelen in de bus te worstelen en zich te wreken na een wraak actie in zijn eigen museum, ik kan me aant eind ook herrineren dat het afspeelt in een wolken krabber en het eind gevecht op het dak, ik hoop echt dat ik de juiste titel voorgeschoteld krijg, heel leuk om die in mijn dvd collectie te hebben 
Revenge of the Ninja (1983)
Mr Confused
-
- 1715 berichten
- 6591 stemmen
Ik zoek een film die ik zo'n 18 jaar geleden ooit op TV heb gezien. Het gaat over een horror/thriller film waarin de moorden door bejaarden worden gepleegd. Denk dat de film van eind '70 begin '80 is. Verdere informatie heb ik helaas niet.
Alvast bedankt!
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Ik zoek een film die ik zo'n 18 jaar geleden ooit op TV heb gezien. Het gaat over een horror/thriller film waarin de moorden door bejaarden worden gepleegd. Denk dat de film van eind '70 begin '80 is. Verdere informatie heb ik helaas niet.
Alvast bedankt!
Mr Confused
-
- 1715 berichten
- 6591 stemmen
Dat is hem!!! Hartelijk bedankt! Zeer snelle reactie BTW.
nummervlinder
-
- 1463 berichten
- 365 stemmen
Ik denk dat het Cruel Intentions is dat ik gezien heb, maar ben er niet zeker van en weet het niet zo goed meer omdat het vrij lang geleden is: er is een scène waarin de stiefzus een stukje op de piano speelt en iedereen opkijkt, broer doet dit ook en dit lijkt dan geweldiger... iemand?
Ik zoek de titel van een film die gaat over vlinders, een kleine jongen krijgt van zijn vader een speciale vlinder. Ik weet nog dat de vlinder (dacht ik) wou ontsnappen als het volle maan was omdat hij daardoor werd aangetrokken. Ik weet nog dat hij zéker minstens één keer op Ketnet is geweest. Het kan ook zijn dat het geen Amerikaanse film, maar een Duitse of zo was. Alvast bedankt!
Hoi, deze film zit vrij ver weg, dus probeer toch niet al te vaag over te komen, maar ik weet niet hoe ik het op een synopsis zou moeten doen lijken dus maar enkele tags:
- Afrika
- op olifanten jagen (dacht ik)
- iemand die een film wil maken (in Afrika)
Zo, niet veel, maar ik herinner mij nog een kleinigheid. Een diener van diegene die een film wou maken daar, kwam om door een olifant dacht ik.
Alvast bedankt!
Niemand? Oh ja en die van de vlinder is niet The Blue Butterfly.
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2244 stemmen
Weet je nog iets meer over die eerste film? Het kan Cruel Intentions zijn, al herinner ik me niet zo snel een pianoscene daarin. In ieder geval is het niet Cruel Intentions 3, 2 zou echter wel kunnen.
nummervlinder
-
- 1463 berichten
- 365 stemmen
Weet je nog iets meer over die eerste film? Het kan Cruel Intentions zijn, al herinner ik me niet zo snel een pianoscene daarin. In ieder geval is het niet Cruel Intentions 3, 2 zou echter wel kunnen.
Ja, op het einde bleek dat zijn 'half' of 'stief'zusje en dan het meisje waar hij verliefd op was, eigenlijk een soort van biseksueel waren en samenwerkten.
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2244 stemmen
In dat geval valt Cruel Intentions en Cruel Intentions 3 zeker af. Het lijkt me een verhaal voor Cruel Intentions 2, maar die heb ik zelf nooit gezien, dus misschien dat iemand anders daar bevestiging of uitsluiting over kan geven?
nummervlinder
-
- 1463 berichten
- 365 stemmen
Wel iemand anders dan? Maar, eh jij toch ook zeker bedankt hoor lordsnoopy
.
krakchris
-
- 4 berichten
- 1 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek een film:
hallo beste mensen ik ben opzoek naar een film. deze film gaat over rijke mensen die betalen om op andere mensen te kunnen jagen. ik hoop dat iemand het weet. ik weet alleen wel dat het niet de running man is met arnie. verder weet ik eigenlijk niets
alvast hartelijk bedankt
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
ik zie em zo voor me en is zeker geen onbekende film, wel een slechte, misschien kom ik er nog op
krakchris
-
- 4 berichten
- 1 stemmen
is er ook een soortgelijke film die zich in de stad afspeelt en met gevangenen?
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
Ik zoek ook weer een film. Enkele jaren geleden zag ik een film die zich afspeelde tijdens de Mexicaanse revolutie, waarin een vrouw een hoofdrol speelde. Volgens mij kreeg ze ook iets met een leider van de revolutie.. Kan me nog een scene herinneren dat er een legerpost wordt aangevallen, of een hacienda, door een groep revolutionairen in een treinwagon..
Gaat er bij iemand een belletje rinkelen? 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
Nee denk het niet, het was volgens mij niet echt een hele oude film.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
Heb em trouwens al gevonden; Old Gringo.
Tun-89
-
- 712 berichten
- 510 stemmen
ik zoek een film, waar in er iemand een 1 of ander ziek spelletje speelt. het gaat ook over allemaal verlijdingen enzo. en er zijn 2 jonge sexy vrouwen, en de 1 wil de ander iets aan doen volgens mij, en op een gegeven moment in het donker op een feest, belanden ze in het zwembad buiten en beginen ze te vechten dacht ik, en dan ineens beginnen ze elkaar te kussen. Die scene herinner ik me nog goed, de rest van de film weet ik niet meer zo goed, was lang geleden. 1 van de vrouwe had wat donkere make-up op tijdens de kus-scene en donker haar.
Het was denk ik wel een Thriller.
Vage omschrijving ik weet 't ,
maar mischien weet iemand mij te helpen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.