- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
butter
-
- 164 berichten
- 487 stemmen
Als cadeau voor iemand zoek ik een film die een paar kwaliteiten bevat waar die persoon voor smelt. Ze is een visueel ingesteld persoon maar de soundtrack is ook heel belangrijk voor haar. Het beste zou zijn als ze er ook nog wat kan uit leren (ze is regisseuse in wording). Ik zoek dus een film die een beeldschone fotografie heeft (die eigenlijk om de kleuren draait), mooie beeldkadrering en als het kan een moderne doch sfeerrijke soundtrack bevat. Komen er films op die hieraan voldoen(ik dacht aan de Wong Kar Wai films)? Zou de hulp erg apprecieren. Alvast bedankt!
neo
-
- 15436 berichten
- 10050 stemmen
http://www.moviemeter.nl/film/26456 is een aanrader.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik denk dan meteen aan Amelie.
(maar dat heb ik wel vaker)
soom
-
- 24922 berichten
- 2754 stemmen
Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom is ook wel een goede.
Jeux d'Enfants, prachtig visueel.
Wild at Heart, volgens mij alle David Lynch films wel.. 
Benny and Joon.
Tim Burton-films.
The Breakfast Club.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mulholland Dr. en Dolls, zonder twijfel.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
(ik dacht aan de Wong Kar Wai films)?
Ik zou inderdaad voor In the mood for Love gaan. (Dolls is een goede tweede, wellicht wat ontoegankelijker.)
De eerder genoemde films van Ki-duk hebben toch geen 'beeldschone' fotografie, zelfde geldt voor Amelie (wel origineel en fris natuurlijk).
soom
-
- 24922 berichten
- 2754 stemmen
Ik zoek een titel van een waargebeurde RTL 4 film. Een scene uit die film: Een vrouw met een bril houd een meisje van een jaar of 7, 8 vast, dan laat ze haar los, en dan is er een scene met een schommel stoel die op en neer gaat..
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Laatst wat gelezen (zelfs een trailer gezien geloof ik) van een film die wat 'dieper' inging op de grime scene. Best wel nieuwsgierig naar, maar ondertussen al lang de titel vergeten en google levert ook zo snel niks nuttigs op.
Mensen die eventueel weten over welke film ik het heb ? (voor de mensen die niet weten wat grime is, een kruising tussen rap en electronic, met een stevige scheut (Brits) vocaal geweld). Meest bekende naam (en meteen ook 'uitvinder van') is ongetwijfeld Dizzee Rascal.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Was dat een speelfilm of een docu? Verder geen idee trouwens maar ben ook wel nieuwsgierig
.
Overigens heeft Dizzee Rascal het niet uitgevonden maar het wel echt populair gemaakt. Daarvoor had je al bepaalde nummers van So Solid Crew, Ms. Dynamite en Wiley die onder de noemer grime vallen.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Speelfilm. Het gaat trouwens om Kidulthood.
Bedankt voor de verdere info BoordAppel. Jij was ook zo ongeveer de enige waar ik een antwoord van kon verwachten 
DVD-Ron
-
- 6 berichten
- 2 stemmen
Ik zoek een film en ik weet nog een aantal details:
- Een oorlogsfilm (2e wereld oorlog?) die zich afspeelt in de woestijn.
- Er komen Duitsers in voor.
- Iets wat me nog goed bijstaat is dat er op een gegeven moment haast geen water meer is, voor zowel de Amerikanen(?) als de Duitsers(?). Op een gegeven moment vinden de niet-Duitsers een waterbron en wanneer de Duitsers met een overvloed aan militairen de op de plek aan komen zijn ze zo uitgedroogd dat ze niet meer kunnen vechten. Uit de waterbron komt heel langzaam water en de Amerikanen doen op een gegeven moment net alsof ze heel veel water hebben door te laten zien dat ze zich er mee wassen, maar eigenlijk laten ze het water van de ene emmer in de andere emmer gieten zonder het water aan te raken. Hierdoor geven de Duitsers zich ook over, ondanks dat ze met véel meer waren.
Heeft iemand een idee???
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Misschien El Alamein.
Weet je uit welke tijd hij ongeveer is?
stinissen (crew films & series)
-
- 23504 berichten
- 77023 stemmen
Ze hebben op dat moment ook enkele Duitse officieren gekidnapt....
Sahara (1943)
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Sahara, de Bogart klassieker. Het kan ook de remake zijn uit de jaren 80.
Het kan, maar ik denk dat hij het heeft over de 'Sahara' uit 1997 met James Belushi. 
DVD-Ron
-
- 6 berichten
- 2 stemmen
Ja volgens mij is het ook Sahara. Had via de zoek-functie wat kunnen achterhalen. In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Het is denk ik ook de remake, want ik had niet het idee dat het rechstreeks gefilmd is in de oorlog en dat hij zou "oud" was.
Wolverine
-
- 526 berichten
- 887 stemmen
Ik zoek de Dracula film waarbij in het einde een dokter volgens mij op een arreslee het kasteel van Dracula uitglijdt in de sneeuw samen met een door hem bevrijdde vrouw. Het eindigt met de zin " wat heb je een koud handje" (ondertitel dan) en vervolgens ziet alleen de kijker dat zij dus ook vampier is. Geweldig nietwaar, maar ik kom er in de meute Dracula films niet meer uit. Film is minstens 20 jaar oud.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Ik zoek de Dracula film waarbij in het einde een dokter volgens mij op een arreslee het kasteel van Dracula uitglijdt in de sneeuw samen met een door hem bevrijdde vrouw. Het eindigt met de zin " wat heb je een koud handje" (ondertitel dan) en vervolgens ziet alleen de kijker dat zij dus ook vampier is. Geweldig nietwaar, maar ik kom er in de meute Dracula films niet meer uit. Film is minstens 20 jaar oud.
Wolverine
-
- 526 berichten
- 887 stemmen
Dat moet hem zijn, geweldig, dank je. Ook de DVD al gevonden, mooi jeugdsentiment.
soom
-
- 24922 berichten
- 2754 stemmen
Ik zoek een titel van een waargebeurde RTL 4 film. Een scene uit die film: Een vrouw met een bril houd een meisje van een jaar of 7, 8 vast, dan laat ze haar los, en dan is er een scene met een schommel stoel die op en neer gaat..
kissyfur
-
- 325 berichten
- 499 stemmen
Yep... laatst nog gezien, en dat is het einde van de film.
kissyfur
-
- 325 berichten
- 499 stemmen
Ik kom er niet meer op: hoe heet die film nou waarin een Joegoslavische diplomaat die piano speelt een atoombom weet te bemachten en deze in New York dreigt te laten ontploffen? Volgens mij met Bruce Willis, maar in ieder geval wel zo'n actiefilm-gebeuren. Het hele gebeuren eindigt in een kerk, en de bom stopt natuurlijk een seconde voordat hij afgaat.
Wil erachter komen wat voor pianomuziek erin gebruikt wordt.
neo
-
- 15436 berichten
- 10050 stemmen
The Peacemaker en het muziekstuk; Nocturne in c minor van Chopin.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Denk dat het eerder met George Clooney is, namelijk The Peacemaker. Met die muziek kan ik je niet direct helpen.
matthijs_013
-
- 3631 berichten
- 5760 stemmen
Wat was ook alweer de Eddie Murphy actiefilm waarin de ontknoping in een pretpark plaatsvindt (kan herrineren dat de slechterik achtervolgd werd in een reuzenrad en spookhuis)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.