- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Sanderkeuh
-
- 582 berichten
- 2953 stemmen
Yep, die was het, bedankt.
(Niet echt mooie film trouwens...
)
the catcher
-
- 118 berichten
- 1463 stemmen
Ben op zoek naar de tittel van een film die gaat over oermensen (dacht ik).De eene clan wordt hier door de andere aangevallen.Deze film is eind jaren 80 wel een aantal keer op tv geweest.
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Kan het niet uitstaan, maar ik kom er niet meer op. Jaaaaren terug gezien: filmpje beetje a la Scream, eerste scene is noodweer, vrouw gaat tanken bij creepy pomphouder en rijdt uiteindelijk hard weg waardoor ze hem niet hoort roepen: er ligt iemand met een mes op uw achterbank.
Iemand ook maar enig idee wat ik bedoel?
Haha het is geen hoogstaande film hoor maar het is zo irritant als je het niet meer weet.
the catcher
-
- 118 berichten
- 1463 stemmen
Bedankt !!!
Nu deze film nog ergens vinden.Zal een ander probleem worden vrees ik.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Kan het niet uitstaan, maar ik kom er niet meer op. Jaaaaren terug gezien: filmpje beetje a la Scream, eerste scene is noodweer, vrouw gaat tanken bij creepy pomphouder en rijdt uiteindelijk hard weg waardoor ze hem niet hoort roepen: er ligt iemand met een mes op uw achterbank.
Children of the Corn begint bij een pompstation, maar of je die zoekt...
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Children of the Corn begint bij een pompstation, maar of je die zoekt...
Nee, die is het niet. De film doet een beetje denken aan Scream; semi-griezelig en de een na de ander gaat er aan. Heel voorspelbaar allemaal eigenlijk.
CinemAvanti.nl
-
- 282 berichten
- 97 stemmen
Iemand ook maar enig idee wat ik bedoel?
Haha het is geen hoogstaande film hoor maar het is zo irritant als je het niet meer weet.
Urban Legend?
ewalk
-
- 767 berichten
- 1059 stemmen
Eigenlijk weet ik de titel al maar ik vraag me af of deze film ooit nog eens weer op de tv wordt uitgezonden of ergens verkrijgbaar is. Het gaat om de Duitse jeugd-film: " Die Vorstadtkrokodille" of "de Krokodillenbende" uit 1978 dacht ik. Wie kent deze film en weet of hij ergens verkrijgbaar is?
Bekend liedje in de film was "amada mio amore mio" of zoiets.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Eigenlijk weet ik de titel al maar ik vraag me af of deze film ooit nog eens weer op de tv wordt uitgezonden of ergens verkrijgbaar is. Het gaat om de Duitse jeugd-film: " Die Vorstadtkrokodille" of "de Krokodillenbende" uit 1978 dacht ik. Wie kent deze film en weet of hij ergens verkrijgbaar is?
Bekend liedje in de film was "amada mio amore mio" of zoiets.
Na even rondgekeken te hebben heb ik gezien dat deze tv-film uit 1977 blijkbaar niet te koop is.
Maar geen nood, er is een remake aangekondigd voor 2007.
En het liedje dat je zoekt heet Amada Mi Amore Mio van El Pasado. 
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Verdorie, het zegt me zeker wel iets hoor. Identity misschien? Heb je geen verdere details?
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Verdorie, het zegt me zeker wel iets hoor. Identity misschien? Heb je geen verdere details?
Nee die is het beslist niet (is trouwens wel veel beter!)
Urban Legend werd al genoemd, ik twijfel, maar ergens gaat er wel een belletje rinkelen.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Zou best kunnen inderdaad. Misschien eens de trailer op IMDB bekijken, wie weet weet je het dan zeker.
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Zou best kunnen inderdaad. Misschien eens de trailer op IMDB bekijken, wie weet weet je het dan zeker.
Goeie tip! Zojuist gedaan. Maarre..het zegt me helemaal niets (meer). (al hebben ze het wel over een man met een bijl verscholen op de achterbank) Blijkbaar heeft alleen die ene scene indruk gemaakt 
Bedankt voor het meedenken.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Geen probleem.
Hopelijk vind je het nog.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
NORMA: Urban legends (typische post modern university slash 'n'dice). Met een aardige rol van Freddy.
ewalk
-
- 767 berichten
- 1059 stemmen
Na even rondgekeken te hebben heb ik gezien dat deze tv-film uit 1977 blijkbaar niet te koop is.
Maar geen nood, er is een remake aangekondigd voor 2007.
En het liedje dat je zoekt heet Amada Mi Amore Mio van El Pasado. 
Hey, bedankt Speedy! 
Ik zag tot mijn grote spijt dat de film afgelopen maandag op de duitse zender WDR werd uitgezonden. Sh$*!Wat een pech, net gemist dus!
Ik vraag me of of een remake overigens dezelfde sfeer brengt zoals ik die me kan herinneren. Alhoewel, het is ook wel wat jeugdsentiment dus zal het wel weer tegenvallen om het origineel na zo'n lange tijd weer eens te zien.
Dat liedje kan ik me idd nog wel herinneren van die El Pasador. Een suf liedje, maar wel eentje met zo'n melodie en refrein die je eigenlijk niet meer vergeet. Een soort toppertje van de zeventiger jaren. 
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Vroeger, toen ik een jaar of 7 was, zag ik een keer een film waarin een moordenares (?) de hoofdrol speelde (?).
Enkele scenes:
- De moordenares ( blond halflang haar, 40+ schat ik) zat in de kast en iemand opende hem en zij stak hem/haar met een schaar.
- Een oude man loopt de deur van zijn huis uit en zij gooit een tv op zijn kop.
- Er was volgens mij ook nog een moordscene op een openbaar toilet.
Aangezien ik jong was maakte deze scenes de meeste indruk 
Hopelijk herkent iemand deze scenes.
ewalk
-
- 767 berichten
- 1059 stemmen
Ik kan mij een Australische film, waarschijnlijk uit de 90'er jaren, herinneren die zich afspeelde in Australie(hoe kan het ook anders) in de jaren '50 denk ik. Het ging over een jongen van een jaar of 13 die bij zijn ouders woont en eigenlijk verliefd is op een ouder buurmeisje van een jaar of 16, 17 met wie hij eigenlijk wel een relatie wil. Zij raakt volgens mij zwanger van een oudere jongen( of van een man?) en de 13-jarige jongen blijft met haar omgaan tot ergernis van zijn ouders en de omgeving(een beetje Rambling Rose thema misschien?). Opvallend is dat de jongen meerdere keren in de film het liedje "The man who shot Liberty Valance" van Gene Pitney, zingt. Blijkbaar werd film, in de periode dat de film zich afspeelt, in de bioscoop vertoond.
Ik kan me er verder niet veel meer van herinneren.
Wie zegt dit wat en weet hoe de film heet?
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Vroeger, toen ik een jaar of 7 was, zag ik een keer een film waarin een moordenares (?) de hoofdrol speelde (?).
Enkele scenes:
- De moordenares ( blond halflang haar, 40+ schat ik) zat in de kast en iemand opende hem en zij stak hem/haar met een schaar.
- Een oude man loopt de deur van zijn huis uit en zij gooit een tv op zijn kop.
- Er was volgens mij ook nog een moordscene op een openbaar toilet.
Aangezien ik jong was maakte deze scenes de meeste indruk 
Hopelijk herkent iemand deze scenes.
Serial Mom?
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Dat zou heel goed kunnen, als één of meerdere bovengenoemde scenes er tenminste inzitten, want de titel zegt me verder niks. Thnx anyway 
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Alle3 zo'n scenes zitten erin (al twijfel ik voor die 2de). Maar bij mij is het ook al geleden van sinds mijn vroege tienerjaren dat ik het zag. Als die toiletscene zoiets is met een soort 'pook' waarmee de moordenares de lever (of iets dergelijks) van het slachtoffer meegraait is het zeker dat.
ewalk
-
- 767 berichten
- 1059 stemmen
Ik kan mij een Australische film, waarschijnlijk uit de 90'er jaren, herinneren die zich afspeelde in Australie(hoe kan het ook anders) in de jaren '50 denk ik. Het ging over een jongen van een jaar of 13 die bij zijn ouders woont en eigenlijk verliefd is op een ouder buurmeisje van een jaar of 16, 17 met wie hij eigenlijk wel een relatie wil. Zij raakt volgens mij zwanger van een oudere jongen( of van een man?) en de 13-jarige jongen blijft met haar omgaan tot ergernis van zijn ouders en de omgeving(een beetje Rambling Rose thema misschien?). Opvallend is dat de jongen meerdere keren in de film het liedje "The man who shot Liberty Valance" van Gene Pitney, zingt. Blijkbaar werd film, in de periode dat de film zich afspeelt, in de bioscoop vertoond.
Ik kan me er verder niet veel meer van herinneren.
Wie zegt dit wat en weet hoe de film heet?
Ik heb hem zelf gevonden! Het is: "The year my voice broke" uit 1987. Ik zat er dus wat naast. Hij speelde zich overigens af in 1962. Ontzettend goede teenage movie. Eens wat anders dan die Hollywood producties.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
@djelle
Ja wist niet meer precies wat er was op het toilet maar nu je het woord 'pook' en 'lever'(?) noemt, herinner ik me die scene weer helder
Bedankt!
nummervlinder
-
- 1463 berichten
- 365 stemmen
Ik denk dat het Cruel Intentions is dat ik gezien heb, maar ben er niet zeker van en weet het niet zo goed meer omdat het vrij lang geleden is: er is een scène waarin de stiefzus een stukje op de piano speelt en iedereen opkijkt, broer doet dit ook en dit lijkt dan geweldiger... iemand?
the catcher
-
- 118 berichten
- 1463 stemmen
Nog eens ff een vraagje.
Ik ben opzoek naar een film dat gaat over (ik dacht) een secte.Misschien waren het een soort van monikken? Of ze waren er toch in verkleed.Ze droegen in iedergeval allemaal een zwarte kap.Ik denk dat er ook nog een stuk is dat ze met motards rijden.Hopelijk is er iemand die deze fil kent.Ik denk dat hij ergens uit de jaren 80 moet zijn.Het is allemaal heel vaag dat ik het me herinner.
Fr0ukJ
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
In Film > Overige films > help ik zoek een film:
hallo allemaal,
ik heb een tijdje geleden en super film gezien, een echte meidenfilm maargoed.
Ik weet helaas de titel niet van deze film en ook niet van de acteurs of regiseurs of wat dan ook. ik weet nog wel waar deze film over gaat. zou iemand mij kunnen helpen aan de titel van deze film?
deze film gaat over meid die gaat naar een zangschool zij en haar moeder hebben niet veel geld, daarom gaat haar moeder bij haar in de buurt in een café werken. dit blijkt het cafe'tje te zijn waarin veel van die scholieren van die school wat drinken. ook wordt de meest 'felbegeerde' jongen verliefd op haar wat de nodige ruzies met zich meebrengt tussen andere meiden op die school. op het einde moeten ze optreden en dat is een klassiek stuk. hun brengen echter er een eigentijdse draai aan waardoor het niet een soort van opera is. ook hebben de leraren niet zo'n hoge pet van haar. tenminste 1, een vrouw. ook was de vloer van de hal van stenen en sleepte haar koffer over de grond tot ergernis van een lerares. daardoor hielp die felbegeerde jongen haar direct met haar koffer(s). en bracht die koffers naar haar kamer.
voor de rest weet ik het niet meer maar zou iemand mij kunnen zeggen wat de titel is van deze film? deze film heet niet raise your voice. ook draaiden ze in deze film het nr stronger van britney spears.
hij is in 2000 gemaakt of iets later...
v2000
-
- 132 berichten
- 206 stemmen
Ik zoek een TV serie die ik ooit op gezien heb, als kind in de jaren 70. Ik weet helaas niet uit welk land deze serie kwam. Het was een spannende serie, waarin een Belgische vrouw een belangrijke rol speelde. Ze had heel wat bereikt, maar geen idee wat. Er komt een scene in voor in haar Belgische (franstalige) geboortedorp met de plaatselijke dorpsgek die denkt dat het nog oorlog is, en die als militair verkleed rond loopt, compleet met antieke helm. Het einde speelt zich af in de woestijn ergens in Zuid-Afrika. Het heeft wellicht iets met diamant te maken, er komt een diamantmijn in Zuid-Afrika in voor.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat die serie gewoon 'diamant' heette.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.