• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.975 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.094 acteurs
  • 199.243 gebruikers
  • 9.388.118 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Dat is 'em

bedankt

J.Bell

• 294 berichten
  • 827 stemmen

JAAAA, dat was um PARIAH. Thanx quentin...

oh jee, maar 2*, das minder, hij was me eigenlijk wel een beetje bijgebleven, na een aantal jaren.

Maar als ik er weer overna denk... waarom was ik de titel dan vergeten... :?:?

J.Bell

• 294 berichten
  • 827 stemmen

En daar was ze alweer... met een vraag..

mooi wat jaartjes geleden hadden wij thuis een film, met Kirsty alley in de hoofdrol. Ik geloof dat die film "mad house" als titel had, maar ik weet het niet zeker, op de site ken ik hem in elk geval niet vinden.

Het gaat over een gezin, in een groot huis geloof ik, en dat loopt dan helemaal uit de hand daar, wat ik er nog van weet is dat er iets was met een zwarte kat, die ging steeds op allehande manieren dood.

wie o wie:?

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

J.Bell

• 294 berichten
  • 827 stemmen

okay, thanx

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik zoek een film die ik al 3 keer gezien heb, maar de titel niet van weet. Ja, ik schaam me ervoor, maar goed. Het gaat over een man (Harisson Ford) die met zijn vrouw in Parijs is en die vrouw wordt dan ontvoerd, omdat Harisson een verkeerde koffer heeeft meegenomen met daarin een soort ontsteker in de vorm van het vrijheidsbeeld.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

Vorig jaar op Ned.3 gezien. De titel bestaat uit 2 Franse namen van een liefdeskoppel. Het verhaal speelt zich af op de kermis waar een exploitant een zeer mysterieuze vrouw ontmoet die door haar mystiek zijn aandacht wint. De vrouw blijkt alles op het einde voorgelogen te hebben, maar dat maakt de fransman niet uit. De vrouw zegt dat ze wordt lastig gevallen door haar ex-man en de goedgezinde kermisexpliotant neemt haar onder haar hoede, waardoor een vurige maar zeer mysterieuze liefde ontstaat.

iemand?

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

ja [wel een gok, ik heb de film niet gezien]

Félix et Lola

http://www.moviemeter.nl/?film...

NERD

• 1722 berichten
  • 1434 stemmen

Zag laatst de clip van het nummer "One" van Metallica. Worden scene's van een film in vertoond, weet iemand van welke film dit is?

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

kos schreef:

(quote)
Johnny got his Gun

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

Mug schreef:

ja [wel een gok, ik heb de film niet gezien]

Félix et Lola

http://www.moviemeter.nl/?film...

yep, dat is em.

bedankt!

J.Bell

• 294 berichten
  • 827 stemmen

Een film van een mooie tijd terug, ik weet er weinig meer van, maar de titel was iets als: "the coonheads" ofzo

volgens mij moest die zoon uit dat gezin onderduiken ofzo.

Iemand een idee?

J.Bell

• 294 berichten
  • 827 stemmen

oke, ik heb het, iets te snel met posten.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band

Ik herinner me een uitgebreide TV-avond in juni 1989, toen het 20-jarig bestaan van deze LP gevierd werd. Daarin zat een erg boeiende docu over deze LP, met interviews met allerlei personen die vertelden hoe ze vroeger en tegenwoordig (=1989) over The Beatles en speciaal over Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band dachten.

Wie weet hier meer van? Ik zou die docu graag opnieuw zien.

starbright boy (moderator films)

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

Ik neem aan dat je 1987 bedoeld, toen was de plaat 20 jaar oud. Ik kan me herinneren dat er veel over te doen was inderdaad. Het album werd toen ook voor het eerst op CD uitgebracht.

Een kleine search op IMDB doet vermoeden dat je wellicht deze docu bedoelt.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Tuurlijk moet het 1987 zijn... En daarom vond ik 'm niet. Zat er 2 jaar naast

(afbeelding)

rcsmit

• 46 berichten
  • 80 stemmen

Hallo

Hoe staat SWAT of S.W.A.T. in het systeem? Ging over een arrestatieteam in Amerika. Niet zo heel oud...

René

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

Als S.W.A.T. , maar dat is momenteel wat moeilijk te vinden vanwege wat uitgeschakelde zoekfuncties. Misschien via een andere film van de regisseur proberen.

jassonn

• 5303 berichten
  • 3236 stemmen

http://www.moviemeter.nl/index...

Hier heb je de link naar SWAT. Gewoon even via IMDB-Micellaneous

haral13

• 1 berichten
  • 0 stemmen

hallo,

Ik ben al een tijd op,zoek naar een film die ca. 2 jaar terug op televisie is uitgezonden.

Ik meen op een zondagmissag op net 5 of sbs6

Het gaat over een succesvolle vrouwelijke psychiater van middelbare leeftijd.

Een jonge pas getrouwde leerling van hem raakt bevriend met de psychiater en haar man.

Dan krijgen de psychiater en de jonge student een verhouding. Wat volgt is een heftige romance tussen de 2 met aardig erotische scenes.

Wat ik ook nog weet is dat de vrouwlijke psychiater een belangrijke prijs wint in de film.

Kan iemand mij helpen aan de titel van deze film of weet iemand anders evt waar je films kan terugzoeken die de laatste jaren op tv zijn geweest? (bijv oude tv gidsen, waar kan je deze inzien?)

Groet,

haral13

Vamperia

• 141 berichten
  • 107 stemmen

Hier komt mijn roep om hulp.

1. Vlaamse of Nederlandse productie

2. Minstens 20 jaar oud denk ik

3. Is misschien gemaakt voor TV of is een Korte Film

4. Is misschien een kinderfilm

5. Inhoud: Weesmeisje groeit op in weeshuis/klooster. Daar moeten ze kantklossen. De nonnen zijn erg streng. Het meisje besluit om samen met een ander meisje te ontsnappen.

Het eind is tragisch.

6. De kantklos scenes zijn indrukwekkend.

7. Heb de film destijds 2 keer op TV gezien.

8. Heb me reeds kapot ge-googled.

Dat was het.....

Ik heb zelfs bij enkele kantklos sites om hulp gevraagd..... nou, dan moet je wel heel wanhopig de titel van deze film willen weten he ?

Gegroet

Vamperia

miak

• 157 berichten
  • 592 stemmen

ik moet voor nederlands een werkstuk maken over prostitutie.. we moeten ook een film erover vinden.. weet iemand daar een film daarover..?

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Lilja-4-ever, is een erg goede en aangrijpende film en heeft deels als thema gedwongen (kinder)prostitutie

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

En natuurlijk Belle De Jour

Verder is Loverboy een recente, toegankelijke Nederlandse telefilm, maar ik geloof niet dat je daar makkelijk aan kunt komen.

En nu in de filmhuizen: Samaria

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

haral13 schreef:

Ik ben al een tijd op,zoek naar een film die ca. 2 jaar terug op televisie is uitgezonden.

...Dan krijgen de psychiater en de jonge student een verhouding. Wat volgt is een heftige romance tussen de 2 met aardig erotische scenes.

...

IS het The Passion of Ayn Rand?

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

miak schreef:

ik moet voor nederlands een werkstuk maken over prostitutie.. we moeten ook een film erover vinden..

Dan kun je niet om Keetje Tippel heen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.