- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Als iemand zomaar zou vragen "Wat is een zwarte achter een piano?", dan denk je toch dat het om een huidskleur-mop gaat?
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
Datzelfde grietje had bijna een keer haar hele gang op mij afgestuurd toen ze erachter kwam dat ik het met sommige ideeën van Fortuyn eens was.
En dat is natuurlijk ten strengste verboden..
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
Als iemand zomaar zou vragen "Wat is een zwarte achter een piano?", dan denk je toch dat het om een huidskleur-mop gaat?
in dat geval zou ik het niet weten,maar ben wel zeer benieuw naar het antwoord.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25173 stemmen
En welke filmtitel wordt nu eigenlijk gezocht ? 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
Ik ben nog steeds op zoek naar die film over een Chinese krijger die een onderkomen vindt bij budhisten 
chiquita
-
- 1109 berichten
- 1683 stemmen
Ik ook, maar het kan erger.
Zonder een punt te willen maken ofzo. Toen ik in de 3e van de middelbare zat was er een Turks meisje die bij de muziekles weigerde om achter de piano te zitten omdat ze vond dat er 'gediscrimineerd' werd, want de witte toetsen zijn in de meerderheid en de zwarte toetsen in de minderheid.
Het enige wat mij weerhield om niet midden in klas te kotsen was dat ik nette schoolboeken voor me had. Dit soort pure onzin was toen aan de orde van de dag. Datzelfde grietje had bijna een keer haar hele gang op mij afgestuurd toen ze erachter kwam dat ik het met sommige ideeën van Fortuyn eens was.
Jeetje zeg, waarom moet die troela Turken nou zwart maken? De Turk is helemaal niet zwart. 
akkkia
-
- 140 berichten
- 0 stemmen
Jeetje zeg, waarom moet die troela Turken nou zwart maken? De Turk is helemaal niet zwart. 
In Nederland kun je je soms 'zwarter' voelen dan je zou wensen.
En het is nogal een verantwoordelijkheid wanneer elk indivudu binnen een gemeenschap automatisch (door welke gemeenschap dan ook) de rol van spokes-person krijgt toegewezen...
Dat meisje heeft het recht om te verkondigen wat ze wil.
Erg jammer wanneer ze door jan en alleman desgewenst als voorbeeld mag worden ingezet, zonder zich te kunnen verdedigen.
Het is natuurlijk overbodig
om toe te voegen dat IK (persoonlijk) er zo over denk! 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Die trut had haar hersens in der silliconen zitten.
Hannibal
-
- 9360 berichten
- 3284 stemmen
We zijn toch allemaal roetmoppen, spleetogen en kaaskoppen.
Ik zou wel willen dat we de tolerantielat weer eens wat hoger konden leggen, dan hoeven we ons ook niet meer druk te maken over hoe we het beessie moeten noemen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
We zijn toch allemaal roetmoppen, spleetogen en kaaskoppen.
Oef, daar zijn wij Vlamingen dan weer mooi aan ontsnapt... 
akkkia
-
- 140 berichten
- 0 stemmen
En welke filmtitel wordt nu eigenlijk gezocht ? 
ze wint geld met de loterij,
daarna gaat haar man vreemd en
krijgt hij de helft van haar geld.
wanneer hij in een luxe appartement gaat
wonen met zijn nieuwe vriendin (een snob), zorgt zij
dat daar hun asociale buurtgenoten of
familie ook gaan wonen.
T was een komedie dacht ik...
met pauline collins(?)
wordt gezocht, hoop ik 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
Dat meisje heeft het recht om te verkondigen wat ze wil.
En de plicht de mening van een ander ook te respecteren.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
En de plicht de mening van een ander ook te respecteren.
Inderdaad.
Cloud9
-
- 49 berichten
- 23 stemmen
Help!
Wie kent deze film???
Ik heb ooit heel lang geleden een horrorfilm gezien. Wat mij nog bij staat is dat een man (of gezin) een huis introk die haunted was. De scene die ik mij precies voor de geest kan halen is dat er op een gegeven moment een balletje van een trap afrolt. De man (nietsvermoedend) gooit dat balletje terug naar boven, maar even later rolt dat balletje wederom naar beneden. Hierop stapt hij in de auto om het balletje ergens te dumpen, maar wanneer hij thuis komt is dat balletje er weer. Krijg er nu alweer rillingen van.
Verder staat mij bij dat de geest, volgens mij, een jongetje was die ooit in dat huis verdronken is of zo.
Wie kan mij hiermee helpen?
Alvast bedankt.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
The Changeling misschien
Cloud9
-
- 49 berichten
- 23 stemmen
The Changeling misschien
http://moviemeter.nl/?film=286...
Weet jij of deze film een landhuis bevatte met volgens mij een soort van gehime kamer waar dat jongetje verdonken is of vermoord werd? Ik meen me te herinnere dat er midden in die kamer een ouderwetse badkuip stond.
Cloud9
-
- 49 berichten
- 23 stemmen
Nog een film die ik zoek beste mensen (handige tool dit!):
Een film waarin een gezin bijna voltallig vermoord wordt. Uiteindelijk blijkt (als ik het me goed herinner) de vader de dader te zijn. Wat mij verder bijstaat is dat de vader faked dat hij geheugenverlies heeft en volgens mij was het moordwapen een ijspriem???
Wie kan mij helpen?
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Ah, die met die ijspriem. Ik ken 'm maar kan niet op de titel komen
.
Was toch zo'n soort mini-serie die destijds in twee delen werd uitgezonden?
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
is dat niet die geniale 80's flick: The Stepfather?
het verhaal lijkt erop maar komt niet helemaal overeen!
Hij staat wel ergens op de site! Probeer de genre-omschrijvingen op imdb.com. Zoals 'ice pick' etc. Verder biedt de site die optie: similar movies.
Cloud9
-
- 49 berichten
- 23 stemmen
Ik durf echt niet te zeggen of het een miniserie was, aangezien ik de film/serie echt heel erg lang geleden heb gezien.
Die ijspriem van naar mijn gevoel heel prominent aanwezig.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Deze dan?
Cloud9
-
- 49 berichten
- 23 stemmen
Kos? Jij enig idee of dit hem is?
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Die films bedoel ik in ieder geval niet. Meer iets als deze maar ik weet niet meer of die met een ijspriem was.
maar die gaat niet over amnesia
toch?
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Die vader was zogenaamd vergeten wat er precies gebeurd was geloof ik, omdat hij werd neergeslagen of zo.
Maar weet het echt niet zeker meer.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Na het omschrijving van Cloud9 moest ik meteen aan een film denken waarvan ik de titel niet meer wist. En ta dah, kos linkt hem. (bedankt)
De vader had zichzelf zwaar verwond, zodat hij gezien werd als slachtoffer i.p.v. verdachte. Of het moordwapen een ijspriem was....geen idee (tis alweer zo'n 15 jaar geleden dat ik hem zag). De vader wist eerst niets meer, maar kwam toen op de proppen met hippies (drugsverslaafden?) die hun hadden overvallen in huis. Tevens was er met bloed op de muren geschreven, als PIG.
Misschien dat dit helpt...
En op tv werd ie destijds ook uitgezonden in twee delen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.