• 15.962 nieuwsartikelen
  • 178.938 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.546 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

moller81

• 3 berichten
  • 0 stemmen

moller81 schreef:

Allen,

Als groot filmliefhebber vergeet ik nog wel eens hoe een film heette.

Ik hoop dat jullie me willen en kunnen helpen.

Het enige wat ik nog weet;

er speelden mannen in, in een donkerern groenige omgeving met een soort zwarte slagers-kleding aan. Kenmerkend was dat ze een soort (gele) beeldschermpjes voor hun gezicht hadden met daarop de projectie van hun gezicht.

lekker vaag, maar zeker weten in een film..

HELP!

hoppakee, gevonden!!

Het is Ink Ink (2009) - IMDb

zie hier wat ik bedoel: http://www.knowthemovies.com/wp-content/uploads/ink-movie-still-4.jpg

bedankt iig!

Psolitsa

• 361 berichten
  • 140 stemmen

EW101 schreef:

Was het een geestenfilm of een film over haar zoals Hair Extensions (of een ander experimenteel gedoe) ?

Nee, het was geen Hair Extension film, het had een paranormaal thema, dus idd geesten, of demons, of whatever.

Rafael89

• 1 berichten
  • 1 stemmen

Hallo allemaal,

Ik heb heel lang geleden een fil gezien die ik graag nog eens zou zien, echter heb ik geen flauw idee meer hoe deze heet. Ik hoop dus dat jullie mij kunnen helpen. Wat ik me nog herinner van deze film is het volgende:

De hoofdpersoon heeft een zakelijke meeting met een andere zakenman, bij deze meeting worden hun telefoons per ongeluk omgewisseld. Echter gaat de andere zakenman voor enkele dagen weg waardoor de hoofdpersoon moet wachten met het terugbrengen van deze telefoon. 's avonds krijgt hij een anoniem telefoontje van een vrouw voor een ontmoeting. Hierdoor rolt hij een exclusief clubje zakenlui binnen die elkaar anoniem kunnen bellen voor een 'ontmoeting'.

Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven, alvast bedankt!

errr

• 542 berichten
  • 1018 stemmen

Dat is Deception

Jamie040

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Hallo, heb me aangemeld hier omdat ik er toch niet uit kom hoe die film nou heet..

Het was een film die ik vroeger (denk 5 jaar geleden) had gezien. De film begon in een rechtzaak en de vader van een jongen werd veroordeeld tot ik weet niet hoeveel jaar gevangenis straf. Die jongen vind een telefoon bij het zwembad (Een dik iemand had die achter gelaten) en wilt die terugbrengen naar de eigenaar maar dat lukt niet helemaal. Hij wordt erop gebeld en ze vragen de telefoon terug maar dat gebeurt niet zomaar. Op een gegeven moment komt er ook een inbreker in het huis om de telefoon te zoeken. Heel de film draait om die telefoon en 3 jongens die hem hebben.

Hopelijk kan iemand mij helpen! In de titel stond volgens mij ook iets over Cell Phone, Mobile Phone...

Jamie040

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ja dat is hem! Heel erg bedankt!

Reint

• 151 berichten
  • 905 stemmen

Dag iedereen,

Ik zoek een film met een Rashomon-achtige vertelling. De film was echter van laat jaren '90 of vroeg jaren '00.

De film draait om een militaire missie of training die plaatsvindt in een regenachtig oerwoud. Deze missie loopt echter finaal mis wanneer de groep militairen (onder leiding van een typisch onredelijke en onmenselijke generaal) elkaar begint te wantrouwen en in momenten van paniek er één of meerdere militairen wordt vermoord (vermoedelijk door iemand vanuit de eigen groep).

De rest van de film draait vervolgens om de reconstructie van dit moment van paniek, door middel van gesprekken tussen de verschillende militairen met elkaar en de combinatie met flashbacks die de verhalen laten zien. Het is natuurlijk de vraag wie de waarheid spreekt en wie er liegt in zijn verhaal. Kortom; een update van het Rashomon-effect als Amerikaans militair-mysterie.

Kenmerkend voor de look van de film zijn dus flashbacks, veel regen en onweer en veel donkere schaduwen.

nielsrsn

• 7 berichten
  • 0 stemmen

hoi heb weinig info het enige wat ik me kan herrinneren dat de politie of fbi smokkelaars opwacht in een houten hut.. na een vuurgevecht komt canadese politie te paard aan

Reint

• 151 berichten
  • 905 stemmen

@WhoKnowZ: bedankt, Basic is goed!

EW101

• 1256 berichten
  • 2284 stemmen

Psolitsa schreef:

(quote)

Nee, het was geen Hair Extension film, het had een paranormaal thema, dus idd geesten, of demons, of whatever.

Dan wordt het lastiger.

lalalalover

• 18 berichten
  • 0 stemmen

Hoi! Ik ben nog steeds opzoek naar die Italiaanse film!

Het gaat over twee vriendinnen van ongeveer 10/12 jaar? Het ene meisje komt in Rome (?) wonen met haar ouders en raakt dan bevriend met het andere meisje. Ik kan me nog een scene herrineren dat het verhuisde meisje met het andere meisje naar huis gaat, en ze daar op haar kamer gaan roken. En, dan komt de vader van het verhuisde meisje haar ophalen, en wordt hij heel boos blabla. Deze film was enkele jaren geleden op TV; NED 1, 2 of 3.

Iemand een idee?

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

fladder52

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Hallo lezers,

Ik kom echt niet meer op de titel van de film met deze beschrijving.

Een gezin gaat op vakantie in bordeauxbusje.Bij een benzinepomp/wegrestaurant, wordt er in hun tas ,die op het dak van de auto ligt, geld van overvallers gestopt. De criminelen doen er alles aan om die tas weer terug te krijgen. Volgens mij wordt er een ringvinger (trouwring)van de vader afgehakt. Het speelt zich bij een bosrand af en eindigt bij een huisje aan het meer. Waar vrouw en kinderen zich uiteindelijk schuil houden. Ik hoop dat ik genoeg aanwijzingen heb gegeven en iemand mij kan helpen.....

Actarus

• 502 berichten
  • 2287 stemmen

In Film > Algemeen > Zoek Titel van SF/horror uit de jaren 70'/80':

Kan iemand me helpen aan de titel van volgende film...

Heb deze in mijn jeugd eens gezien op tv, en dat moet dus eind jaren 70', begin jaren 80' geweest zijn...

Het gaat over een huis dat volledig ingericht/bediend is door een computer...Die computer begint een eigen leventje te leiden en zorgt ervoor dat een vrouw gevangen gehouden word in het huis...en als ik me niet vergis ...deze computer wil de vrouw 'zwanger' maken

Titel graag! alvast Thxs!

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

demon seed geniale film

romeo135

• 15 berichten
  • 0 stemmen

romeo135 schreef:

Hallo, hoe heet de Franstalige film waarin een man sexverslaafde is en vrouwen opzocht via zoekertjes in de krant?

Zo’n 10-15 jaar geleden zag ik op TV een Franstalige film waarin een man constant vrouwen opzocht voor sex tegen betaling; weet iemand hoe deze film noemt?

Het gaat hierbij over een oudere man trouwens, het film was een thriller vooral naar het einde toe...

Dank bij voorbaat

Niemand???

Actarus

• 502 berichten
  • 2287 stemmen

mikey schreef:

demon seed geniale film

Jaja, dat is wat ik zoek...dringend eens opzoeken en herkijken. Bedankt!

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

geen dank

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

spoiler alert. Dont go to sleep

Is Dont go to sleep nou die horror film over een verongelukt meisje die haar gezin gaat spoken? Met als eindshot dat ma op bed ligt en dan verschijnt ze aan het rand van het bed? En er valt ook iemand van een ladder.

Ibu

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Hoi jongens!

Ook mijn vraag maar eens posten hier, ben al tijden op zoek naar een film die ik eens heb gezien.

Het gaat over een man die een verdwijning/moord van jaren terug gaat onderzoeken en na een tijd krijgt hij het idee dat er een lijk in zijn huis ligt. Hij hakt de keldervloer open en gaat daar graven en ondertussen vervreemdt hij van iedereen. Dat is zo ongeveer alles wat nog weet.

Zou mooi zijn als iemand het weet!

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

SPT

• 433 berichten
  • 3237 stemmen

fladder52 schreef:

Hallo lezers,

Ik kom echt niet meer op de titel van de film met deze beschrijving.

Een gezin gaat op vakantie in bordeauxbusje.Bij een benzinepomp/wegrestaurant, wordt er in hun tas ,die op het dak van de auto ligt, geld van overvallers gestopt. De criminelen doen er alles aan om die tas weer terug te krijgen. Volgens mij wordt er een ringvinger (trouwring)van de vader afgehakt. Het speelt zich bij een bosrand af en eindigt bij een huisje aan het meer. Waar vrouw en kinderen zich uiteindelijk schuil houden. Ik hoop dat ik genoeg aanwijzingen heb gegeven en iemand mij kan helpen.....

Dit is Transit (2012). Was wel een geslaagde actiefilm.

Ibu

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Yess dat is hem meneer Bungel, zocht deze al heel lang! Bedankt!

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Ajb!

Dh PING

• 304 berichten
  • 0 stemmen

Kunnen jullie mij misschien helpen? Ik zoek twee films die ik ooit op tv heb gezien, maar ik weet de titel niet.

1) De eerste film was een (ik geloof Scandinavische) jeugdfilm. Het ging over drie kinderen die in een huis wonen. De vader is weggelopen en moeder kan maar met moeite iedereen voeden en het huis behouden. Wanneer ze ten einde raad is, besluiten ze een overval te plegen (ik geloof op een juwelier winkel ofzo), maar de moeder wordt opgepakt en veroordeeld tot een paar dagen in de gevangenis. Ze kan de kinderen nog een keer spreken en belooft de kinderen dat ze na een aantal dagen vrijkomt. Maar dan wordt haar straf verhoogd naar een langere tijd en het lukt de kinderen steeds minder om hun omgeving te laten geloven dat ze niet alleen thuis zijn. De film wordt, het grootste gedeeld gevolgd vanuit het perspectief van de oudste zoon (die iets van 12 of jaar oud is ofzo). Ik weet nog dat er bijv. een scène in zit dat de kinderen van die Haribo snoepjes gaan koken.

2) De tweede film ging over een jongen die (ik geloof) bij een beetje een sullige man woont (krulletjes, brilletje en nette kleding) en het moeilijk heeft op school. Ik herinner me nog dat nader het eind van de film de vader van de jongen langskomt bij de man en vertelt dat hij stervende is aan AIDS en dus niet voor de jongen zal kunnen zorgen. Ook zit er een scène in waar de jongen de bossen invlucht en daar overnacht omdat hij niet in het huis van de man wil wonen.

Wie o wie weet de titels van deze films?

fladder52

• 2 berichten
  • 0 stemmen

SPT schreef:

(quote)

Dit is Transit (2012). Was wel een geslaagde actiefilm.

Yes dat is hem. Heel erg bedankt. Ik had echt nooit meer op die titel gekomen. Nogmaals bedankt

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

@ Dh PING: Second Best (1994) voor de 2e misschien?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.