The Untouchables (1987)

3,73

Misdaad / Drama

geregisseerd door Brian De Palma
met Kevin Costner, Robert De Niro en Sean Connery

Chicago is in de jaren dertig, de tijd van de drooglegging, een gewelddadige, corrupte stad. Chicago is ook de stad van Al Capone, de legendarische gangster-zwendelaar. Niemand is er tot nu toe in geslaagd zijn absolute macht over de georganiseerde misdaad in te perken. Tot het Treasure Departement beslist om het vuile karweitje te laten opknappen door een ietwat bescheiden figuur, Eliott Ness. Ness heeft slechts één doel voor ogen: slagen in zijn opdracht. Maar om in Chicago te overleven heeft hij bondgenoten nodig, waarop hij in alle omstandigheden kan rekenen. Hij krijgt de steun van Malone, een onverwurmbare luidruchtige Ierse politieofficier, die hem de harde wet van Chicago wil aanleren. Zijn andere medestanders recruteert hij binnen het Treasure Departement zelf. Stone, een onstuimige kerel en een voortreffelijke schutter, en Wallace, een humoristische, maar vastberaden boekhouder.

665 BERICHTEN59 MENINGEN

avatar van RolandH
geplaatst op 2 november 2015, 22:21 uur, permalink
Jammer dat Costner voor deze rol was gekozen, man wat haalt hij een vaart uit deze voor de rest uitstekende film.

geplaatst op 20 november 2015, 15:21 uur, permalink
Dit is en blijft een steengoede film met een fantastische cast en Brian De Palma laat wederom zien dat hij toch best wel een getalenteerd regisseur is.

Tijdloos topvermaak

4 sterren

avatar van ambrosini
geplaatst op 27 januari 2016, 10:54 uur, permalink
Deze film heb ik pas in 2015 gezien.. maar het stond al een tijdje op mijn lijstje.. Blijkbaar heb ik paar scenes ook op tv gezien, want ze kwamen zeer bekend over.

Goeie film.. en daarom 4 sterren

avatar van MaartenTuinstra
geplaatst op 13 februari 2016, 12:19 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Vermakelijke en vlotte film met een formidabele cast en dito regie, maar soms wat oppervlakkig.

Heerlijk filmpje, die ik zeker nog een altijd keer ga zien. Allereerst een ode aan de cast, en dan met name De Niro en Connery, die uiterst geloofwaardig en met plezier de personages vertolken. Het is daarom jammer dat De Niro weinig aan bod komt en Connery halverwege de pijp uit gaat. Het camerawerk is van hoge kwaliteit en de sfeer van de dertiger jaren wordt perfect weergegeven.
Jammer alleen dat het interessante verhaal weinig tot zijn recht komt door het hoge tempo. De keuze om veel tijd te besteden aan een voorspelbare achtervolging en De Niro weinig in beeld te laten komen is mijns inziens niet juist.
The Untouchables blijft echter een film van kwaliteit en genoeg topvermaak.

geplaatst op 18 maart 2016, 12:09 uur, permalink
Zeer goede film, een aanrader!!