• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.002 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.257 gebruikers
  • 9.389.129 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

Flipman

• 7126 berichten
  • 1145 stemmen

Nee, 't gaat om een prijsvraag die ik via een clubblad heb binnengekregen. In 2000 draaiden er twee vervolgen van animatieklassiekers in de bios. De ene was die van Fantasia, de ander weet ik niet.

bioscoopzaal

• 2805 berichten
  • 4325 stemmen

Ik denk dat ze Toy Story 2 bedoelen, die ging op 17 februari 2000 in Nederland in première.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Het moet bijna Toys Story 2 zijn.

Flipman

• 7126 berichten
  • 1145 stemmen

Hartelijk dank, jongens!

akkkia

• 140 berichten
  • 0 stemmen

weet iemand?

hoe die film heet met

pauline collins, waarin ze de loterij wint?

bioscoopzaal

• 2805 berichten
  • 4325 stemmen

Shirley Valentine.

Had je dat echt niet even zelf op IMDb kunnen opzoeken?

akkkia

• 140 berichten
  • 0 stemmen

nee, dat is hem niet

Hier heb ik mijn stem voor gegeven...

Dan ga ik toch niet vragen hoe hij heet?

bioscoopzaal

• 2805 berichten
  • 4325 stemmen

Weet ik veel, ik ga toch niet zitten kijken waar je op gestemd hebt. Ik kan behalve Shirley Valentine trouwens geen andere film met Pauline Collins bedenken waarin ze iets wint.

akkkia

• 140 berichten
  • 0 stemmen

ze wint geld met de loterij,

daarna gaat haar man vreemd en

krijgt hij de helft van haar geld.

wanneer hij in een luxe appartement gaat

wonen met zijn nieuwe vriendin (een snob), zorgt zij

dat daar hun asociale buurtgenoten of

familie ook gaan wonen.

T was een komedie dacht ik...

met pauline collins(?)

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Hey, die film zoek ik ook, erg grappig filmpje. Wist niet meer wie er in speelde.

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Ik zoek nu al een hele tijd naar een film, ik hoop dat er iemand is die weet hoe hij heet. Dit is wat ik nog van de film weet :

- Een stel scholieren gaat met een schoolbus op een schoolreisje, met een flinke voorraad marihuana op zak en worden dan ook flink stoned tijdens deze reis.

- De busschauffeur gaat dood omdat hij veel te veel drugs heeft gehad.

- Ze komen in een zeer sjiek hotel waar ik nog weet dat één van de jongeren met z'n geslachtsdeel een stukje op de piano speelt.

- Er zit één of andere idioot, met zo'n stop- verkeersbord, achter de jongeren aan.

- Er zit een scène in de film waarin één van de jongeren een scheet laat voor een vlammetje en er een gigantische explosie ontstaat ...

Verder weet ik dat het een flauwe komedie was. Iemand een idee ?

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Misschien screwballs (of deel 2) of screwball hotel. of zo????

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

Klinkt erg leuk deze film Chainsaw.

citybird

• 4964 berichten
  • 4139 stemmen

Misschien één van de Meatballs films.

akkkia

• 140 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Hey, die film zoek ik ook, erg grappig filmpje. Wist niet meer wie er in speelde.

Heb jij 'm al gevonden?

Horrorfanaat

• 231 berichten
  • 0 stemmen

bij Overigen > Algemeen > Wie herkent de film? Wie kan me helpen?:

Hallo

Ik ben op zoek naar een film waarvan ik de titel niet meer weet maar ik kan het plot wel vertellen.

Er is een getrouwd of samenwonend stel waarvan de man op reis gaat met de boot. Als hij terugkomt blijkt dat zijn vrouw een relatie heeft/verliefd is op een blonde fotograaf. Dan komt het stel dus in problemen en moeten ze die met zijn tweeen zien op te lossen.

Wie herkent deze film? Als het goed is is het een filmdrama uit waarschijnlijk 1992 !!!!!

Alvast Bedankt

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Chainsaw schreef:

Verder weet ik dat het een flauwe komedie was.

Je zou het niet zeggen...

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

akkkia schreef:

Heb jij 'm al gevonden?

Nee, geen idee waar ik op moet zoeken .

Rembrandt

• 1 berichten
  • 0 stemmen

bij De Site > MovieMeter pakketservice > Nederlandse western:

Goedenavond,

Ik zoek een Nederlandse Westernfilm.

Wie weet of een dergelijke film is gemaakt.

Zelf ken ik : Indianenoverval in de Dodenpas

van H.J. van der Linden.

Hoe kan ik een kopie hiervan bemachtigen?

Vast bedankt voor uw reacties.

Jan van Rijn

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Nou ik zoek ook weer een film titel, moet me toch ergens mee bezig houden

Ik kan me er niet heel veel meer van herinneren, maar het concept is dat een paar broers begin jaren '60 met de cadillac van hun ouders er vandoor gaan om ergens aan de andere kant van Amerika een andere broer op te halen (denk ik) onderweg beleven ze het één en andere zoals een paar vechtpartijen etc. Ik weet het niet zo goed meer, vandaar dat ik de titel graag zou willen weten zodat ik de film weer eens kan zien.

Iemand die hier iets me kan?

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

@ThaMovieVoter: Coupe de Ville

pascal83

• 2736 berichten
  • 2482 stemmen

@Rembrandt: Wellicht gaat het om een andere film van H.J. van der Linden, op de onderstaande site staan heel wat films van hem op dvd.

http://www.sonopromotion.nl/st...

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Dankjewel Mug! Weer een mysterie opgelost.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Ik heb een film die ik ergens in een ver verleden heb gezien en waar ik nog een vaag een paar punten van weet: De hoofdrolspeelster was haar man (en zoontje mogelijk) verloren en was nu in een Oosters land (kan Thailand zijn of ergens daar) ze helpt vluchtelingen ofzo want ze is een arts. Op een gegeven moment moet ze met monniken vluchten want die worden doodgeschoten omdat er een oorlog aan de gang is. Aan het einde komt ze met vluchtenlingen bij een burg en die moeten ze over om in het veilige land te komen, maar de brug word beschoten en de helft van de mensen komt om op de brug. Het is een drama/oorlog film (hehe) en ben al tijden ernaar opzoek: kan iemand iets maken uit de punten die ik nog weet???

bioscoopzaal

• 2805 berichten
  • 4325 stemmen

Hmm, klinkt een beetje als Tears of the Sun, behalve dat er daarin geen monniken voorkomen.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

bioscoopzaal schreef:

Hmm, klinkt een beetje als Tears of the Sun, behalve dat er daarin geen monniken voorkomen.

Nee, met een verveleden bedoel ik iets van 1995 (niet erg ver maar toch) dat ik heb gezien en dat was op TV dus de film kan maximaal uit 1993 komen, maar de verhaallijn is inderdaad erg hetzelfde...

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Welke franse film zag in gisternacht nou op 3? Over een franse vrouw en een marokkaanse jongen en uit eraard een petit meisje?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Deze was gisteravond om 22.35: L' Ecole de la Chair.

Om 1 uur op NL3 was er dan deze:

Birthday.

Film van Bertrand Lee. In Birthday volgt Bertrand Lee een emotionele dag uit het leven van een jong stel, Feng en May. Op de verjaardag van hun zoon verliest Feng zijn baan. De verschillen tussen de twee jonge echtelieden komen pijnlijk aan de oppervlakte. Regisseur Bertrand Lee werd geboren in Singapore in 1980. Hij volgde een filmopleiding in Barcelona. In 2002 regisseerde hij de korte film La conquista. Birthday was eerder te zien op het 61ste filmfestival van Venetië en wordt in Rotterdam vertoond in de nieuwe Tiger cubs competitie van korte films. Lee baseerde zich op ware gebeurtenissen.

Bron: omroep.nl/gids

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Jawohl! dat was hem.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.