• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.003 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.257 gebruikers
  • 9.389.187 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

joyce.b schreef:

dank je linda en narva77 voor film 1 en 2.

dat zijn ze inderdaad.

film 3 echter,the lakes, is niet wat ik zoek.

heb het nagezocht op imdb.

Graag gedaan hoor. Hmm, ik dacht dat het "The Lakes" was, maar dus niet. De plotbeschrijving leek er een klein beetje op, vandaar.

joyce.b

• 712 berichten
  • 0 stemmen

lol,geeft niet.

ik heb nog wel wat andere flms waarvan ik de titel zoek.

misschien heb je hiermee meer succes:

film 1.gaat over een meisje uit een niet zo sociaal milieu en heeft een moeder en een stiefvader.

de moeder is verlliefd op dr eigen broer die ook de vader is van het meisje.

het meisje heeft een vriendje,en samen lopen ze weg en gaan in een fabrieksgebouw wonen,hangen wat rond.

dan stelen ze een baby in een winkelcentrum en `spelen`een gelukkig gezinnetje in dat fabrieksgebouw.

als ze de baby moe worden bellen ze ergens aan en leveren de baby af.

het eind is tragisch met een moord en een heropvoedingsgesticht voor dat meisje.

film 2 .britse film over vier mensen die elkaar vaak tegenkomen in een kroeg,na hun nachtdienst.

bioscoopzaal

• 2805 berichten
  • 4325 stemmen

joyce.b schreef:

film 1.

Ik weet bijna zeker dat je de Belgische film Rosie bedoelt.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

film 2: Late Night Shopping (wellicht)

joyce.b

• 712 berichten
  • 0 stemmen

dank bioscoopzaal en mug.

weer twee titels erbij!

MillyMuis

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Aan Mug en eventueel andere...

Ik heb even gezocht op Babes in Toyland maar dit is een animatiefilm. Terwijl de film die ik bedoel geen animatie is. Ik dacht trouwens dat het amerikaanse film is, iig in het engels.

Groetjes Milly

MillyMuis

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Aan Mug en eventueel andere...

Ik heb even gezocht op Babes in Toyland maar dit is een animatiefilm. Terwijl de film die ik bedoel geen animatie is. Ik dacht trouwens dat het amerikaanse film is, iig in het engels.

Groetjes Milly

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

http://www.moviemeter.nl/?film...

(de versie die meerdere malen op tv is geweest zo'n 10 jaar terug, met Drew Barrymore en Keanu Reeves nog wel)

MillyMuis

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Er zijn heel veel versies van Babes in Toyland :S

Maar het verhaal komt wel overheen... nu nog de goede versie vinden... Dank in ieder geval aan Mug.

MillyMuis schreef:

Ik ben op zoek naar een kinder kerstfilm die ik vroeger echt geweldig leuk vond, maar ik weet de titel niet meer.

Het meisje in de hoofdrol heet Lisa. Zij krijgt een ongeluk en komt daardoor in een droomwereld. De slechterik in de film woont in een bowlingbal. Verder kan ik me er niet zo veel meer van herinneren, alleen dat op het einde tinnen soldaatjes tot leven komen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen met de titel!

Groetjes Milly

blitzwingz

• 62 berichten
  • 172 stemmen

Ik ben op zoek naar de naam van een thriller die gaat over een jong, pas getrouwd stel dat op vakantie gaat naar een eiland met een kleine maar vriendelijke gemeenschap. Aan het einde van de film blijkt echter dat de eilandbewoners satanisten zijn die iedere zoveel jaar iemand moeten offeren om hun eeuwige leven te behouden. Ik weet niet precies meer welke, maar de man of de vrouw blijkt zelfs bij deze satanisten te horen, en is er juist op uit gestuurd om een nieuw "offer" te vinden.

De film eindigt geloof ik met het levend verbranden van alle satanisten in een kerk, en de ontsnapping per roeiboot van het offer.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Daar gaan we weer

joyce.b

• 712 berichten
  • 0 stemmen

is dat diezelfde film met ergens midden in de nacht , op het strand een brandend soort kruis--of een andere beteknisvolle vorm--en heel veel van die lui in het zwart,in een kring?

een strand met vlak erachter rotsen enzo waar ze uit tevoorschijn komen dat strand op,voor dat offerritueel?

als dat het is,dan zegt me die film heel vaag wel wat.

daar moet ik-in geval van dezelfde film-eens heel diep over na gaan denken

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Freud schreef:

Daar gaan we weer

Yep, daar gaan we weer...

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Ben op zoek naar een film waarvan ik me kan herinneren dat de hoofdpersoon vergelijkbaar is met Thomas Andersson/Neo uit The Matrix.

Ook hij was een of andere computerhacker of een ander soort computerdeskundige, die twee levens leidde ('een gewoon' leven en een computerleven met nickname).

Ik kan me een scène herinneren waarin hij de deur van zijn huis of kamer opendoet en ziet dat de omgeving is veranderd in een soort woestijnlandschap (virtual reality denk ik) waar hij in de verte een man te paard (of twee mannen) op hem ziet afstormen.

Heb ik dit gedroomd of doet dit een belletje rinkelen bij iemand?

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Mits ik het heb gedroomd, eis ik de auteursrechten van het verhaal op.

blitzwingz

• 62 berichten
  • 172 stemmen

joyce.b schreef:

is dat diezelfde film met ergens midden in de nacht , op het strand een brandend soort kruis--of een andere beteknisvolle vorm--en heel veel van die lui in het zwart,in een kring?

een strand met vlak erachter rotsen enzo waar ze uit tevoorschijn komen dat strand op,voor dat offerritueel?

als dat het is,dan zegt me die film heel vaag wel wat.

daar moet ik-in geval van dezelfde film-eens heel diep over na gaan denken

zegt me weinig moet ik bekennen, maar ik kan me dan ook maar heel weing van deze film herinneren.

Wat me ineens wél te binnen schiet is dat de vrouw er achter komt dat iets niet helemaal pluis is als ze de naam van haar man in een spiegel ofzo ziet, waardoor er ineens een hele andere naam tevoorschijn komt.

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

Anatolia schreef:

Mits ik het heb gedroomd, eis ik de auteursrechten van het verhaal op.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Ik dacht ff aan hackers, maar nee..

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Zou het Dark City kunnen zijn?

Iemand die die scène die ik hierboven beschreven heb, herkent?

akkkia

• 140 berichten
  • 0 stemmen

??

Hier dan?? (maakt t nou uit?)

vraagje

weet iemand hoe die film heet met

(dacht) sharon stone? in een hoog gebouw

opgesloten. bonkend op het glas..?

was een thriller geloof ik...

????

citybird

• 4964 berichten
  • 4139 stemmen

akkkia schreef:

??

Hier dan?? (maakt t nou uit?)

vraagje

weet iemand hoe die film heet met

(dacht) sharon stone? in een hoog gebouw

opgesloten. bonkend op het glas..?

was een thriller geloof ik...

????

Scissors

akkkia

• 140 berichten
  • 0 stemmen

tof, thanx

citybird

• 4964 berichten
  • 4139 stemmen

akkkia schreef:

tof, thanx

kan misschien ook Sliver zijn

Useless

• 100 berichten
  • 4034 stemmen

Ik heb heel erg lang geleden een film gezien die ik nog wel eens wil bekijken. Het is een film van meer dan drie uur, een mythologisch horrorverhaal over vampieren, maar dan in een Aziatische setting.

Ik herinner me nog dat alle vampieren een gouden masker droegen dat hun ogen bedekte (gold zit misschien ook in de titel, maar zoeken levert niets op), dat het geweld vrij expliciet was en dat het een typische clichéwending bevat: "man verliefd op vrouw, vrouw wordt gebeten, man wil haar niet doden, wordt zelf gebeten", maar dat was niet de rode draad.

Het was vrij donker gefilmd, zeker geen Hollywoodfilm. Iemand een idee?

PatrickL

• 1586 berichten
  • 2398 stemmen

Useless schreef:

Ik heb heel erg lang geleden een film gezien die ik nog wel eens wil bekijken. Het is een film van meer dan drie uur, een mythologisch horrorverhaal over vampieren, maar dan in een Aziatische setting.

Ik herinner me nog dat alle vampieren een gouden masker droegen dat hun ogen bedekte (gold zit misschien ook in de titel, maar zoeken levert niets op), dat het geweld vrij expliciet was en dat het een typische clichéwending bevat: "man verliefd op vrouw, vrouw wordt gebeten, man wil haar niet doden, wordt zelf gebeten", maar dat was niet de rode draad.

Het was vrij donker gefilmd, zeker geen Hollywoodfilm. Iemand een idee?

Deze misschien? Was laatst nog op de BBC

bioscoopzaal

• 2805 berichten
  • 4325 stemmen

Dat is hem inderdaad.

griezel81

• 1 berichten
  • 1 stemmen

bij De Site > MovieMeter pakketservice > DANSFILMS...oa. Salsa, Dance with me, the forbitten dance lambada, mambo kings:

Help.....ik zoek al tijden op dvd (liefst met ondertiteling) de films

Salsa..... 2 stuks 1 uit 1988 en 1 uit 2000

Dance with me 1998

mambo kings

en the forbitten dance Lambada

wie-o-wie kan mij hieraan helpen?

groeten

Sandra

[email protected]

Useless

• 100 berichten
  • 4034 stemmen

Dat is het, bedankt! Wel heel wat korter dan ik meende te herinneren. De film werd zoveel jaar terug in twee delen uitgezonden op de VRT.

jackie

• 3084 berichten
  • 10455 stemmen

Wie weet over welke film dit gaat, het is een Amerikaanse film uit 1999, met een koreaanse regisseur en er doen in ieder geval zes Koreaanse acteurs/actrices in mee.............

Flipman

• 7126 berichten
  • 1145 stemmen

Ik ben op zoek naar een animatiefilm uit 2000. Hij draaide in 2000 in elk geval in de bioscoop. Het is het vervolg op een animatieklassieker. Het is niet Fantasia.

Help mij alstublieft!

Overigens, Jackie, wie weet heeft Asiamania wel een website, kun je daarop kijken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.