• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.995 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.255 gebruikers
  • 9.388.941 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Angrod_Pallanén schreef:

Ik heb een film die ik ergens in een ver verleden heb gezien en waar ik nog een vaag een paar punten van weet: De hoofdrolspeelster was haar man (en zoontje mogelijk) verloren en was nu in een Oosters land (kan Thailand zijn of ergens daar) ze helpt vluchtelingen ofzo want ze is een arts. Op een gegeven moment moet ze met monniken vluchten want die worden doodgeschoten omdat er een oorlog aan de gang is. Aan het einde komt ze met vluchtenlingen bij een burg en die moeten ze over om in het veilige land te komen, maar de brug word beschoten en de helft van de mensen komt om op de brug. Het is een drama/oorlog film (hehe) en ben al tijden ernaar opzoek: kan iemand iets maken uit de punten die ik nog weet???

Anna and the King?

1999

1946

(Anna is weduwe)

C.Freire

• 13 berichten
  • 31 stemmen

Hoi allemaal,

ik ben al jarenlang min of meer aan het nadenken over een film die ik vroeger heb gezien.

Ik wil die film graag opnieuw zien.

Het probleem is dat ik niet weet welke film het is.

Een korte beschrijving :

Zwart - wit film (erg oud) =// jaren 50 60???

Het gaat over mensen waarbij een soort chip in de nek wordt geplaatst.

deze chip deelt volgens mij ook schokken uit als mensen buiten bepaalde grenzen komen.

Het gaat over arbeiders dacht ik die in mijnen werkzaam zijn.

Film is ooit op Tv uitgezonden toen ik 12 was....

ben nu tegen de 30.

Alvast bedankt voor het lezen.

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Die wil ik ook wel zien! Klinkt interessant - ik hoop dat iemand het herkent!

SSeagal

• 1866 berichten
  • 659 stemmen

Een collega had het over een nieuwe (of oudere?) Japanse horror/thriller, die zou iets van Tomy heten, maar in de zoekmachine vindt ie niks???

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Tomie

Vervolgen staan ook op de site.

drakenpuppy

• 16 berichten
  • 20 stemmen

akkkia schreef:

ze wint geld met de loterij,

daarna gaat haar man vreemd en

krijgt hij de helft van haar geld.

wanneer hij in een luxe appartement gaat

wonen met zijn nieuwe vriendin (een snob), zorgt zij

dat daar hun asociale buurtgenoten of

familie ook gaan wonen.

T was een komedie dacht ik...

met pauline collins(?)

Babette's Feast (1988) zou het wel eens kunnen zijn...

Groetjes,

Max.

www.moviebase.nl

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Nou nee, die lijkt in de verste verte niet op dit verhaal.

Zo spam je wel erg ongelukkig natuurlijk .

Zanona

• 2 berichten
  • 3 stemmen

Ik heb ook nog een film waar ik de titel zo niet meer van weet. Het is in ieder geval een horrorfilm. Het gaat over een huis met poppen en die poppen komen tot leven en gaan moorden. Volgens mij heb ik hem zo'n zeven jaar geleden een keer op tv gezien.

Groetjes Zanona

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

dolls?

Zanona

• 2 berichten
  • 3 stemmen

Misschien is dat hem wel, maar kan hem nergens vinden waar ik hem kan kopen. Iemand tips?

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

misschien bij FRS

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Er zijn meer van dit soort evil doll-slashers. Ga eens naar de link van imdb en klik vervolgens op genre/more. Ik probeerde dat en een wereld ging voor me open.

http://www.imdb.com/List?tv=on...

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Ken je die film over een knul die dringend geld nodig heeft en daarom maar de hoer gaat uithangen? Zijn dekmantel is volgens mij pizzabezorger en de buurtbewoonsters zijn erg positief over zijn diensten??

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

nee. een eerdere film, denk ik

citybird

• 4964 berichten
  • 4139 stemmen

@ mikey: ik denk dat je Loverboy bedoelt

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

WOW, bedankt cirty!

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

HELP

Hoe heete die film ook al weer met sho-nuff, een gemene karate expert die zo goed was dat hij daarom speciale gaven kreeg? Een jongen gaat in verzet. Blaxploitation uit de latere '80. lijkt op een videospelletje!

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Dat is natuurlijk The Last Dragon .

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Dat is een Romantiche drama film.

Die horror poppen film heet 'May'

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Ik zoek ditmaal 2 chinese films, allebij zo'n 5 jaar geleden gezien en ik denk ook van die tijd.

1. Een jongentje raakt via zijn oom betrokken bij een criminele organisatie en wordt de bediende van de vriendin van de baas. Wanneer er een moordaanslag plaats vindt op de baas, die echter mislukt, vluchten ze naar een klein geheim eiland om daar te verblijven tot de situatie weer veilig is. De helft van de film speelt ook op dat eiland af als het goed is, uiteindelijk ontwikkelt het jongentje een steeds betere band met de op het eerste gezicht erg arrogante vrouw, die tevens ook zangeres is. De film speelt iig af voor de 2e wereldoorlog, ten tijde dat de nationalisten de macht in handen hadden.

2. Deze film kan ik me nog vaag herinneren, het speelt allemaal af rond 600 NC (gokje) tijdens de burgeroorlog van het chinese keizerijk. Het gaat over een krijger ofzo die ook om één of andere reden vlucht, en dan opgevangen wordt door buddhisten.

Gaat er een lichtje branden bij iemand?

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Die eerste is Shanghai Triad denk ik.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Jep dat is em, bedankt kos.

Die andere lag destijds tussen de nieuwe releases van Videoland, dus zal ook niet al te oud zijn.

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

kos schreef:

Dat is natuurlijk The Last Dragon .

sorry, ik had je stukje niet eens gezien. Thats the one!! ik had hem al opgespoord. want ik herinnerde me plots dat of apolonia of vanity erin zat. Bedankt.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Ik heb vorig weekend in Parijs een hilarisch slechte film gezien, en we vragen ons nu af welke dat was. Het verhaal ging over een groepje oermensen, eentje (de hoofdpersoon) leek erg op Mozes uit de Tien Geboden, en die had zo'n barbie-vriendinnetje in sexy oermenskledij die de hele tijd bang om zich heen zat te kijken en eigenlijk niet meer deed dan gillen en bang zijn en zo. We zijn de film tegengekomen toen er juist een spetterend gevecht bezig was tussen een tiranosaurus en een triceratops, met erg veel graaauwgrauw en zo, en de twee hoofdoermensen zaten vast in een grot en die stortte ook nog in en zo, erg leuk. Daarna werd barbie nog ontvoerd door zo'n vliegend beest (en maar gillen ) die haar aan zijn kindjes wou voeren maar uiteindelijk valt ze gewoon in zee. Dan was er een hoop onbegrijpelijk gedoe tussen verschillende oermensstammen met als enige dialogen woorden als Tumak? Ruanda Akita! en dies meer. Op het einde barstte er nog een vulkaan uit, waarna iedereen door kloven in de grond werd verzwolgen. Na de uitbarsting kroop iedereen terug uit de grond, en was de film gedaan.

Wie o wie heeft de titel van dit meesterwerkje? Ik vermoed dat het wel zo'n cultfilm is die veel mensen gezien hebben vanwege zijn slechtheid

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Perfect bedankt!

T_fuckin_montana

• 209 berichten
  • 290 stemmen

Ik zoek een franse film, ooit op school geanalyseerd, maar ik heb geen idee mee hoe de film heet. De film gaat over het leven van een man. hij verteld aan het eind van zijn leven hoe hij eigenlijk zijn rijke buurjongen had moeten zijn maar dat ze bij hun geboorte verwisseld waren tijdens een brand in het ziekenhuis. Je ziet in de loop van de film de persoon opgroeien van jongetje tot man en telkens weer komt zijn ontervredenheid toto uiting omdat zijn buurjongen uiteindelijk geloof ik ook met zijn meisje aan de haal gaat. het is al een tijd geleden dat ik deze heb gezien ik heb ook geen idee meer hoe hij heet ik weet nog wel een scene. Hij gaat met zijn meisje een jurk stelen bij een kleding winkel. De film opend geloof ik met een boot in het water en een hoop mist. het is een franse film ik dagt uit de jaren 80 (weet ik niet zeker)

T_fuckin_montana

• 209 berichten
  • 290 stemmen

Dat is 'em, dank je

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.