• 17.529 nieuwsartikelen
  • 182.793 films
  • 12.608 series
  • 34.919 seizoenen
  • 658.162 acteurs
  • 200.630 gebruikers
  • 9.481.157 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1719 stemmen

Klinkt als Batoru Rowaiaru...

DonDarco

• 4 berichten
  • 0 stemmen

nee, die is het niet. het is een amerikaanse fim. en voor zover ik nog weet was de hoes van de dvd groen en zwart, en de titel stond in het wit geloof ik. het was een korte naam. toch bedankt

DonDarco

• 4 berichten
  • 0 stemmen

DonDarco schreef:

(quote)

nee, die is het niet. het is een amerikaanse fim. en voor zover ik nog weet was de hoes van de dvd groen en zwart, en de titel stond in het wit geloof ik. het was een korte naam. toch bedankt

heb hem gevonden! op goed geluk in het forum gezocht!

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2564 stemmen

Oohh, goed dat je het hebt gevonden. Makkelijke titel.

drakin

• 59 berichten
  • 40 stemmen

Ik zoek er nog 1, over een man met geheugenverlies, niet memento, meer komedie.

En hij verliest zijn geheugen elke ochtend, de dag begint compleet opnieuw.

Ik heb het idee dat het een amerikaanse film is uit de jaren 90 in een kuststadje, kleurijke huizen, boulevard met skaters.

Elke ochtend gaat de wekker, heeft hij allemaal notities en gaat de straat op, ik heb ook een detective achtige rol in mijn hoofd, maar dat kan ook komen door het zoeken naar wat er gebeurd elke dag en wie hij zelf precies is.

Jesper187

• 6434 berichten
  • 2462 stemmen

Groundhog Day misschien?

drakin

• 59 berichten
  • 40 stemmen

Groundhog day gaat niet over geheugenverlies

Jesper187

• 6434 berichten
  • 2462 stemmen

I know, voldeed ook niet geheel aan je beschrijving, maar kon zijn dat je je dingen verkeerd herinnerde.

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

The Truman Show (1998)? Ook geen geheugenverlies maar hij staat wel steeds weer nietsvermoedend op.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2564 stemmen

Clean Slate uit 1994?

jarno1975 (moderator series)

• 10995 berichten
  • 2803 stemmen

50 First Dates (2004) ook niet zeker?

Bubblez

• 2085 berichten
  • 2578 stemmen

Ik verwacht dat Minotaures het goed heeft met Clean Slate

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2564 stemmen

Tuurlijk. Altijd

drakin

• 59 berichten
  • 40 stemmen

Altijd? Dit keer iig wel

Heel erg bedankt Minotaures (al een stukje gezien, en ow wat een slechte film eigenlijk, wel grappig om weer terug te zien)

Jesper187

• 6434 berichten
  • 2462 stemmen

Ik zoek eigenlijk ook nog een film die ik heel lang geleden heb gezien. Volgens mij was het een exploitatie horrorfilm, over hippies die samen in een huis wonen of iets. En bij een inwijdingsritueel o.i.d. ging er iets fout, en werd iemand in een badkuip geëlektrocuteerd. Diegene komt daarna ieder jaar terug als zombie. Zoiets was het. Heel vaag misschien, maar ik herinner me er ook niet veel van. Van dat badkuip gedeelte ben ik niet helemaal zeker of dat in diezelfde film gebeurde, maar 'k dacht het wel. In ieder geval ging er dus iets mis tijdens een ritueel en diegene ging dood, en die komt ieder jaar ofzo terug als zombie om te moorden.

Barleduc

• 2 berichten
  • 2 stemmen

In Film > Algemeen > Ik zoek een film.. help:

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, en ben al jaren (!) opzoek naar een titel van een film die

ik ooit op tv heb gezien ( ik meen op een belgische zender, maar dat weet ik niet zeker)

Ik kan me alleen maar vage stukken van de film herinneren, en ik hooooooop heel erg

dat iemand mij kan helpen.

Dit is wat ik me nog kan herinneren:

Het is een Amerikaanse film

Het gaat over een man die zijn verhaal verteld aan een pshychiater.

Hij komt een mooie vrouw tegen, die van een ander land komt ( ik dacht russische maar weet niet zeker) Hij trouwt met haar... en zorgt dat ze een green card krijgt.

Daarna verwaardloost hij haar ( hij gaat vaak vreemd,doet heel gemeen tegen haar)

en zij begint haarzelf ook steeds meer te verwaarlozen ( uiterlijk)

Op een gegeven moment raakt ze zwanger, en dwingt hij haar een abortus te plegen, waarna ze ernstig ziek wordt.

Hij maakt het goed met haar door met haar op vakantie te gaan, maar als zij eenmaal in het vliegtuig zit ( naar een onbekend eiland) verwijnt hij snel, en denkt van af te zijn.

Jaren later, komen ze elkaar tussen op een cruiseschip. En neemt ze wraak op hem, en hij kan geen kant meer op.

Dit is wat me kan herinneren.Sorry als het wat vaagjes is geschreven, het is effe snel-snel getikt.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt!!!!!

congo

• 898 berichten
  • 0 stemmen

Barleduc schreef:

In Film > Algemeen > Ik zoek een film.. help:

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, en ben al jaren (!) opzoek naar een titel van een film die

ik ooit op tv heb gezien ( ik meen op een belgische zender, maar dat weet ik niet zeker)

Ik kan me alleen maar vage stukken van de film herinneren, en ik hooooooop heel erg

dat iemand mij kan helpen.

Dit is wat ik me nog kan herinneren:

Het is een Amerikaanse film

Het gaat over een man die zijn verhaal verteld aan een pshychiater.

Hij komt een mooie vrouw tegen, die van een ander land komt ( ik dacht russische maar weet niet zeker) Hij trouwt met haar... en zorgt dat ze een green card krijgt.

Daarna verwaardloost hij haar ( hij gaat vaak vreemd,doet heel gemeen tegen haar)

en zij begint haarzelf ook steeds meer te verwaarlozen ( uiterlijk)

Op een gegeven moment raakt ze zwanger, en dwingt hij haar een abortus te plegen, waarna ze ernstig ziek wordt.

Hij maakt het goed met haar door met haar op vakantie te gaan, maar als zij eenmaal in het vliegtuig zit ( naar een onbekend eiland) verwijnt hij snel, en denkt van af te zijn.

Jaren later, komen ze elkaar tussen op een cruiseschip. En neemt ze wraak op hem, en hij kan geen kant meer op.

Dit is wat me kan herinneren.Sorry als het wat vaagjes is geschreven, het is effe snel-snel getikt.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt!!!!!

Kun je misschien een acteur/actrice opnoemen, dan kan ik even gaan surfen.

sparkie

• 100 berichten
  • 35 stemmen

Hallo,

Ik ben ook op zoek naar een film. Volgens mij ook weer in de jaren 90 gemaakt (net als mijn vorige vraag hier) Het gaat over een undercoveragent, die heel zorgvuldig te werk gaat. Maar dan ook heel erg. Op een gegeven moment moet hij ergens infiltreren. Dat doet die heel perfect en de mensen bij wie heel infiltreert, hebben ook geen enkele argwaan en vertrouwen hem voor 100%.

Wat me ook nog is bijgebleven is, dat die op een gegeven moment in een supermarkt loopt met een vrouw. (weet niet meer of het zijn echte vrouw moet voorstellen of dat het zijn vrouwelijke

politie-collega is) Hij krijgt het ook spaans benauwd, want hij wil perfect overkomen.

Er speelt ook een andere vrouw mee die bij die bende hoort, in eerste instantie denkt die agent dat zij erbij hoort, maar even later wordt duidelijk dat zij ook geinfiltreert is door een ander politiekorps.

Iemand enig idee?

congo

• 898 berichten
  • 0 stemmen

sparkie

• 100 berichten
  • 35 stemmen

nee is hem helaas niet congo. Volgens mij speelde daar voornamelijk B-acteurs in mee. O ja wat me nog opviel in die film was, toen die bende dachten dat ze die undercover agent te trapperen, moest hij zijn wapens afgeven. Een van die criminelen sloeg zijn pistool kapot op een rotsblok. In eerste instantie viel hij niet door de mand, dat kwam later pas.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

@ sparkie: dit was eerder wel de goeie, neem ik aan? -

sparkie

• 100 berichten
  • 35 stemmen

Jazeker, maar had ik niet iets geplaatst van hey bedankt dat is 'm ? Dan heb ik een foutje gemaakt mijn ipad. Excuseer, ja het was zeker de goeie film.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Het kon ook eigenlijk niet missen. Yw.

Bubblez

• 2085 berichten
  • 2578 stemmen

@ Sparkie: Stone Cold (1991)?

sparkie

• 100 berichten
  • 35 stemmen

Nope

bierbak

• 390 berichten
  • 0 stemmen

Niet uit de jaren 90 maar je weet nooit, je verhaal doet me wat denken aan Stiletto, Sparkie.

theridingman

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Beste filmliefhebbers,

Ik ben op zoek naar de tittel van een vrij oude film, ik hoop dat iemand volgende beschrijving herkent:

het is een martial art film, over een jongen die jarenlang bij een oude man (ik denk een opa of zo van hem) getraind heeft in een shaolin kung fu stijl, de oude man beweerde altijd zelf in een shaolin tempel zijn opleiding gevolgd te hebben. Op een dag verliest de jongen een gevecht en wordt belachelijk gemaakt doordat zijn broek wordt uitgetrokken door zijn tegenstrever. Daarna geeft de oude man toe dat hij nooit echt in een shaolin klooster heeft getraind en dat de jongen zijn kung fu niet zo goed is als hij altijd gedacht heeft. De jongen gaat vervolgens naar een shaolin klooster om een echte opleiding te volgen. In eeste instantie mag hij niet binnen en zit dagen/weken/maanden voor de ingang uit protest tot hij uiteindelijk toch wordt binnengelaten en zijn opleiding mag aavnangen. De rest van de film gaat over de kung fu training zelf en op het einde neemt hij het natuurlijk op tegen de tegenstander die hem in het begin van de film belachelijk heeft gemaakt en wint het gevecht.....

Iemand een idee? Moet een oude film zijn want het is al veel jaren geleden dat ik hem gezien heb.

Alvast bedankt.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

theridingman

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Wauw, super bedankt voor het vlugge en correcte antwoord. Dit is inderdaad diegene die ik zoek. En ik was al zo lang aan het googelen zonder resultaat...

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Dan heb ik een andere Google: ''shaolin movie pants pulled down'' was meteen raak.

En yw!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.