- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Gozza
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik ben op zoek naar een film maar ik heb nogal weinig informatie dus ik kan helemaal nix vinden op internet! Het is een Spaanse film die ongeveer 25 jaar geleden op tv was (geen idee hoe oud ie precies is dus).
De film gaat over een doodnormale man die thuis geen televisie heeft maar wel heel erg graag een tv wil. Hij heeft wel een televisiekamertje met een tv-kastje en een tv-gids waarin ie het leuk vind om doorheen te bladeren. Zijn vrouw en kind gaan vaak naar de buurman toe om tv te kijken en ze vragen ook wel eens of hij meekomt maar hij wil niet bewust erkennen dat hij tv-arm is dus komt hij nooit. Elke dag als hij naar zijn werk gaat komt hij langs een zaak waar ze tv's verkopen en daar kijkt hij dan ook elke dag nieuwsgierig naar binnen. Op een gegeven moment heeft hij genoeg geld bij elkaar gespaard en koopt hij een grote tv. Vanaf nu brengt hij de meeste tijd thuis door voor de televisie. Hij nodigt zijn vrouw en kind ook uit maar die hebben geen zin omdat ze toch al zo veel tv zien bij de buurman.
Dus hij zit daar elke dag tot diep in de nacht naar de tv te kijken. En hij word er moedeloos van, klaagt dat er alleen maar ellende te zien is, maar toch blijft hij kijken. Zoveel kijkt ie dat z'n vrouw ongerust over hem word en hem vroeg naar bed probeert te krijgen maar niets mag baten. Totdat hij op een nacht de slaapkamer binnenkomt, de deur achter zich dicht slaat en met een bleek gezicht verteld dat er iemand uit de tv kwam. Zijn vrouw denkt dat ie een beetje gek aan het worden is en stuurt hem de volgende dag naar een psycholoog. Maar er verbeterd niets aan zijn situatie. Op sommige nachten horen ze dat er in het kamertje gevochten word en dat de man schreeuwt "nee, niet m'n kind" en dat soort dingen. Hij monteerd sloten op de deur van het kamertje zodat "het niet naar buiten kan komen". Op een gegeven moment gaat de man niet eens meer naar zijn werk maar zit hij gewoon de hele dag voor de tv. Hij heeft een doos voor de tv gezet zodat hij alleen maar een klein streepje van het beeld kan zien en die doos mag niet weg omdat ze er anders uit komen. Zijn vrouw krijgt van de psych de raad om samen met hem tv te gaan kijken en om te proberen hem uit die kamer te krijgen. Ze gaan er dus een keer samen voor zitten. De man starend naar het sneeuwende beeldscherm geeft geen kik, maar als de vrouw de doos voor de tv wil weghalen begint hij hevig te protesteren. De vrouw zegt hem dat het niet erg is, dat er niets zal gebeuren, ze probeert hem gerust te stellen. De camera draait naar de tv en laat een minuut lang het sneeuwende beeld zien. Dan draait ze weer terug en laat ze de kamer zien. In de kamer zijn nu 2 detectives bezig alles te onderzoeken en de familie ligt opengereten op de bank. Eén detective merkt op: het lijkt wel of hier een kudde paarden doorheen is gebanjerd.
Dat was het... nouja.. ik heb deze film dus niet gezien maar dit hele verhaal heb ik weten te onthouden en ik zou de film ontzettend graag zien, maar ik weet niet waar ik zou moeten zoeken. Als er bij iemand een lampje (titel? regisseur?) opgaat zou ik het graag horen. Ik weet niet of ik het als horror moet omschrijven maar volgens mensen die hem zagen was het een gruwelijk enge film("ik heb hem 5x uitgedrukt!") die vrijwel geheel met suggestie werkte.
Flipman
-
- 7126 berichten
- 1145 stemmen
Ik ben op zoek naar een film, die twee maanden geleden in de bios was. Het gaat om een zombiefilm, maar ik kan me niet herinneren dat er twee maanden geleden een zombiefilm in de bioscoop was!
Ik weet het niet precies, het zusje van een medestagiair van mij vroeg ernaar. Het zou misschien Shaun Of The Dead kunne zijn.
Zo niet, weet iemand dan over welke film het wel gaat?
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Dat zou Shaun inderdaad moeten zijn, Dawn of the Dead zou ook nog kunnen....
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Hallo filmkenners,
Ik ben op zoek naar een komedie gebaseerd op het verhaal van Aladdin. De geest wordt gespeeld door een neger en als ik me niet vergis speelt het zich (gedeeltelijk) af tijdens kerst.
thanks,
Robert
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8558 stemmen
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik heb hier nog geen aha erlebnis bij moet ik eerlijk zeggen......Any other suggestions?
Ik zou verwachten dat ik me Shaq wel herinnerd zou hebben namelijk.
Is kazaam ook gedeeltelijk tijdens kerst? dat kan ik niet uit de tekst opmaken.
In elk geval bedankt voor jullie snelle reacties.
brouwerl
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Opnieuw geplaatst maar nu hopelijk wel onder het juiste kopje...
Ik zoek.. een film waar ik slechts flarden van gezien heb. Het draait om een man en een vrouw die elkaar van jongs af aan uitdagingen stellen/sturen. Dan spreken ze op een dag af 10(zoiets) jaar geen enkel contact te hebben en precies over 10 jaar elkaar weer op te zoeken. De man is intussen dacht ik getrouwd. Na die 10 jaar ontvangt hij precies op die dag een brief van haar en gaan ze opnieuw het spel aan. Het eindigt... let op... dat ze zich ergens, al zoenend, in een fundering in laten storten. Weet iemand welke film ik bedoel? Alvast bedankt.
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Dat is die waardeloze film Jeux d'Enfants..
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
Ik zoek een film dat gaat over het verhaal van een wetenschapper die de Irakezen helpt bij het maken van een zogenaamd; "supergun".
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
...
Hou mij ook maar op de hoogte als je erop komt. Klinkt interessant.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Dat dacht ik ook meteen toen ik het las. 
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Twee makkies, maar ik kan niet meer op de titels komen en heb het op imdb ook zo snel niet kunnen vinden. Twee films met Clint Eastwood:
1: Clint Eastwood komt opgezadeld te zitten met een aap. Ik herinner me alleen nog een scene dat de aap in de auto zit (met sleutels) en Clint buiten de auto is (zonder sleutels). Vervolgens komische situatie met aap die de deuren van de auto op slot doet.
2: Clint Eastwood op de vlucht met een klein jongetje (aanvankelijk als gijzelaar). Politie zit er achteraan en er zit volgens mij ook een media cirkus (in een grote blikken caravan) achter ze aan. Film eindigd op een groot grasveld met hier en daar een boom en snipers er om heen. Film begint en eindigd met een helicopter die boven Eastwood vliegt.
citybird
-
- 4964 berichten
- 4139 stemmen
1. of "Every Which Way But Loose" of "Any Which Way You Can"
2. A perfect world (het is wel Kevin Costner die op de vlucht is met een jongetje en Eastwood achter zich aan krijgt)
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Ik heb ze gevonden, bedankt citybird.
Ik zat bij mijn tweede film wel mis met de omschrijving. Ik had daar Kevin Costner met Clint Eastwood verwisseld. Maar het is ook zo lang geleden dat ik ze gezien heb.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
*lange tekst*
Spannend verhaal wel, ik heb het helemaal uitgelezen
Heb de film wel niet gezien vrees ik.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ik heb even voor je gezocht, maar ik denk dat de film niet op deze site staat. Of de toevoeger moet erin geslaagd zijn de plot neer te schrijven zonder 'tv' of 'televisie' te gebruiken, maar dan kan ik er ook niet meer aan doen 
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Moeilijke denk ik: De politie gaat staken in New York City. Chaos regeert de stad. Een aantal wijkagenten met criminele neigingen overvallen (-misschien) een bar en vermoorden alle klanten. eentje of meerdere weten te ontsnappen en vluchten naar huis waar hij/zij/hen en zijn huisgenoten wonen. Dan begint de 'home invasion' en een dodelijk kat en muis spel tussen de (evil) agenten en de studenten volgt. Een belangrijk item was een spijkerbom. Het moet een hele obscure film zijn geweest die ik ooit zag begin jaren 80. wie kent deze?
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
En deze, waarschijnlijk een televisiefilm uit engeland ('70-'80). Vrouw is getuige van een moord in een appartement. Ze loopt een appartement binnen, waarom weet ik niet meer, en ziet een man weglopen en vervolgens vindt ze een lijk. maanden later loopt ze langs een diamantslijper en bekijkt de man in de etalage, hij kijkt op en voila: het is de moordenaar. zij vlucht een kantoorgebouw in en hij gaat erachter aan. het gebouw blijkt verlaten te zijn. alweer een kat en muisspel. heel belangrijk waren de liften. weet iemand welke film ik bedoel?
De GeuS
-
- 2180 berichten
- 2859 stemmen
Ik zoek de titel van een recente film. ik weet weinig van de film alleen dat de mannelijke hoofdrol speler in zo'n komische ziekenhuis-serie speeld (als verpleger) romantische comedie is het geloof ik.
De GeuS
-
- 2180 berichten
- 2859 stemmen
Zonder erop te klikken herken ik de naam al; 
De GeuS
-
- 2180 berichten
- 2859 stemmen
Nu ik toch bezig ben, heb een hele tijd geleden een andere mooie film gezien.
het was geloof ik een italiaanse film waarbij een fotograaf het land door reist en foto's maakt. op een gegeven moment wil een vrouw hem overhalen om haar dochter mee te nemen op pad. volgens mij wil hij dat niet, waarna hij erachter komt dat de dochter zich in zijn auto heeft verstopt. Vanaf dat moment trekken ze samen rond en fotograferen ze allerlei types mensen arm en rijk. (zonder dat hij er trouwens een filmroletje in heeft).
Weet bij god niet meer hoe hij heet, maar was een erg mooie film....
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3246 stemmen
film waarin een vrouw verhuist en dat nieuwe huis ogen in mozaiek heeft die symbolyseren dat het huis 'kijkt'. dat er blijkt dat er iemand in de muren leeft en dat blijkt dan haar vriend te zijn alvast bedankt
niemand deze???
ik zoek er trouwens nog 1.
het gaat over een vrouw die verkracht is door een man met een bivakmuts die ontzettend stonk naar zweet. Dan gaat ze een beetje op onderzoek uit en haar vriendje rook precies hetzelfde na het joggen. Iemand 1 van de 2 of beide??
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Tarantino
-
- 52 berichten
- 1010 stemmen
film over een getrouwd echtpaar waarvan de man moslim is en zijn vrouw overhaalt om te verhuizen (ze wonen in een westers land) naar 't midden-oosten. Hoopvol verhuizen ze daar, maar na een tijdje begint de man de vrouw te onderdrukken en dat mag daar natuurlijk allemaal. Voor de vrouw wordt t een nachtmerrie...
Jaren geleden gezien, maar de titel is me ontschoten...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.