• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.897 films
  • 12.627 series
  • 34.958 seizoenen
  • 658.251 acteurs
  • 200.658 gebruikers
  • 9.484.115 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Edtv (1999) ? of The Truman Show.

TehJoke

• 2 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Edtv (1999) ? of The Truman Show.

Edtv is hem!

deed me meteen een belletje rinkelen!

bedankt!!

devuza

• 11 berichten
  • 2 stemmen

In Filmdragers en apparatuur > Titels > Ik zoek 2 films:

Hoi,

Ik ben op zoek naar 2 films alleen heb ik er amper informatie van

De ene film gaat over mensen die de gevangenis na gaan spelen alleen komen een aantal mensen te diep in hun rol terecht waardoor hun ware indentieteit naar boven komt ik heb hem laatst in de videotheek gezien maar ik weet echt de naam er niet van

Ik zoek ook een film waarvan van de hoes van de film aan de voorkant rood is en die man die er opstaat met een klein baardje zeg maar zwart wit is. het gaat geloof ik een beetje over de nazis ofso maar geen oorlog hoor:P maar iets anders meschien met vechten ofso ik heb geen flauw idee :S

Kan iemand hier wat mee en weet iemand welke films ik bedoel die laatste film is geloof ik al een beetje oud

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

1e: Das Experiment

2e: American History X

devuza

• 11 berichten
  • 2 stemmen

moviemafketel schreef:

1e: Das Experiment is de film niet want je ziet op de cover een gezicht achter de trailies enzo

2e: American History X dat is wel de goede film

Ik heb hem wel gevonden

Is het een beetje een leuke film THE EXPERIMENT ?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

The Experiment is de Amerikaanse versie van das Experiment, dus zal niet veel verschillen.

Heb alleen de Duitse versie gezien.

93.9

• 3125 berichten
  • 4212 stemmen

In Film > Algemeen > LoveTrain:

Paar jaar geleden zag ik op tv een leuke film met onder de eindtitels het bekende nummer van The O'Jays.

Het was een film met op het einde allemaal negers op een trein. Was een fillm met een soort flowerpower boodschap.

Iemand een idee?

bart1234

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een film. Ik heb hem zo`n 4-5 jaar geleden op tv gezien. Ik heb het begin alleen niet gezien dus ik hoop dat ik het alsnog kan omschrijven:

Ik dacht dat door wetenschappers een organisme gemaakt werd. Uiteindelijk werd het een erg mooi meisje en later in de film een vrouw. Ze was wel een gevaarlijke vrouw. Daarom werd ze door men achterna gezeten want ze moest dood. Ook wou die vrouw graag zwanger worden en later in de film zag je ook dat ze een kind kreeg.

Deze omschrijving lijkt een beetje zoals die van splice maar het is splice niet.

mikey

• 29036 berichten
  • 5195 stemmen

species???

bart1234

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Jup dankje

mikey

• 29036 berichten
  • 5195 stemmen

i did it again

Dragonetti

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Filmtitel gezocht:

Hier zijn de fragmenten die ik me herinner:

Een kerel (aspirant schrijver zonder inspiratie) neemt een drug die hem superkrachten geeft: hij kan zijn boek op twee dagen afwerken, hij kan meisjes versieren (onder andere een rechtenstudente op wie hij indruk maakt door flarden van "half gelezen artikels" aan elkaar te knopen tot interessante opmerkingen), hij kan over alles meepraten, wordt een item in de jetset enz.

Daarna raakt hij - geloof ik - betrokken in een drugshandel. Hij vindt het pakketje met de superdrugs bij een doodgeschoten (oude) vriend achter de oven.

Dat is het zowat. Vooruit filmkenners

kappeuter (crew films)

• 74753 berichten
  • 5988 stemmen

mrmojorisin123

• 1869 berichten
  • 1808 stemmen

Ik ben op zoek naar twee filmtitels.

1) Het gaat over een familie die krap bij kas zit en ze besluiten een reality show in hun huis op te bouwen. Als de dochter van het gezin beschuldigd wordt omdat ze te weinig kijkcijfers haalt, beslissen ze om een knappe actrice haar rol te laten spelen, ik dacht ook dat ze een Italiaanse klusser/tuinman in de familie plaatsten die dan een affaire krijgt met die 'dochter' bij het sensueel deegrollen.

2) Een meisje wordt naar een klooster gestuurd voor een betere opvoeding. Ze was zwanger geraakt en moest van de familie het kind afstaan. Daar wordt ze grootgebracht en hoort ze niks meer van haar familie. In het klooster wordt iedereen kaal geschoren en ze mogen niet buiten de muren komen. Op een duur komen ze in contact met jongens die snachts in het klooster binnendringen.

Heeft iemand een idee?

Brix

• 19812 berichten
  • 5221 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

(quote)

dat lijkt mij een sort rip-off van Field of Dreams?

Field of Dreams (1989)

Ik denk eerder een remake van: Angels in the Outfield (1951)

kappeuter (crew films)

• 74753 berichten
  • 5988 stemmen

mrmojorisin123 schreef:

2) Een meisje wordt naar een klooster gestuurd voor een betere opvoeding. Ze was zwanger geraakt en moest van de familie het kind afstaan. Daar wordt ze grootgebracht en hoort ze niks meer van haar familie. In het klooster wordt iedereen kaal geschoren en ze mogen niet buiten de muren komen. Op een duur komen ze in contact met jongens die snachts in het klooster binnendringen.

Magdalene Sisters, The (2002)

mrmojorisin123

• 1869 berichten
  • 1808 stemmen

Erg bedankt! Dat is hem

Ik ben op zoek naar de titel van een film van denk ik de jaren tachtig. Het gaat over een meisje dat aan het spelen is op een rangeerterrein voor treinen. Het meisje klimt op een trapje van de trein net op het moment dat er twee treinen aan elkaar gekoppeld worden. Gevolg: De benen van het meisje zijn eraf..

Meer weet ik er niet van, maar het was een heftig stukje en het heeft indruk gemaakt. Weet iemand welke film dit is??

Jitse

• 140 berichten
  • 698 stemmen

mrmojorisin123 schreef:

Ik ben op zoek naar twee filmtitels.

1) Het gaat over een familie die krap bij kas zit en ze besluiten een reality show in hun huis op te bouwen. Als de dochter van het gezin beschuldigd wordt omdat ze te weinig kijkcijfers haalt, beslissen ze om een knappe actrice haar rol te laten spelen, ik dacht ook dat ze een Italiaanse klusser/tuinman in de familie plaatsten die dan een affaire krijgt met die 'dochter' bij het sensueel deegrollen.

Heeft iemand een idee?

I-See-You.Com (2006)

ichantal

• 4 berichten
  • 0 stemmen

In Filmdragers en apparatuur > Titels > Ik ben de titel vergeten van...:

Hallo! Ik heb een hele tijd terug een film gezien die ik graag nog een keer wil zien, maar zou echt niet meer weten wat de titel van die film is. Hebben jullie een idee? :

Het gaat over een meisje dat elke dag dezelfde dag herbeleeft. Ze heeft een ongeluk gehad en weet -volgens mij- niets meer van dat ongeluk. Elke dag vergeet ze dat weer. Ook bezoekt ze elke dag een café, waar ze dan wat gaat drinken/eten ect. Een jongen die daar dan ook komt, merkt haar op en wil haar spreken. Hij komt er telkens achter dat zij hem niet meer herinnert, en probeert elke dag weer een nieuwe band met haar te krijgen. Op een duur leert hij de vader ook kennen en gaan ze een film maken die het meisje elke ochtend kijkt zodat ze in het kort weet wat er allemaal gebeurd is, wie hij is, en dat ze verliefd zijn.

Alvast bedankt! xxxx

Combustibility

• 1287 berichten
  • 345 stemmen

50 First Dates (2004)

Maar er is ook een topic voor om dit soort berichten te plaatsen:

Film >> Algemeen >> Ik zoek... een filmtitel

mrmojorisin123

• 1869 berichten
  • 1808 stemmen

Dat is hem, dankuwel.

Hallo filmvrienden, ik zoek de titel van een oude (waarschijnlijk amerikaanse) thriller.

Ik heb hem een jaar of 15 geleden eens gezien en wil m graag nog eens zien.

Het gaat over een jongen met een wijnvlek op z'n buik die na jaren bij een huis aanbelt en zegt dat hij de zoon is van de man en vrouw die daar wonen. Hij gaat met de vader ijsvissen en duwt hem onder het ijs. Daarna alle electriciteit afgesloten en de telefoon en dergelijke en dan wilt hij de vrouw ook vermoordden. Ze moet haar eigen graf graven in de kelder. Verder weet ik er niet veel meer van. Kent iemand deze film en weet ook de titel? Zou super zijn. Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Bubblez

• 2085 berichten
  • 2580 stemmen

piethalfschepel schreef:

Hallo filmvrienden, ik zoek de titel van een oude (waarschijnlijk amerikaanse) thriller.

Ik heb hem een jaar of 15 geleden eens gezien en wil m graag nog eens zien.

Het gaat over een jongen met een wijnvlek op z'n buik die na jaren bij een huis aanbelt en zegt dat hij de zoon is van de man en vrouw die daar wonen. Hij gaat met de vader ijsvissen en duwt hem onder het ijs. Daarna alle electriciteit afgesloten en de telefoon en dergelijke en dan wilt hij de vrouw ook vermoordden. Ze moet haar eigen graf graven in de kelder. Verder weet ik er niet veel meer van. Kent iemand deze film en weet ook de titel? Zou super zijn. Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Het was even zoeken, maar gelukkig gevonden:

The Stranger Within (1990)

Zie hier de trailer.

In Film > Algemeen > Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp):

Beste Lezers,

Ik ben op zoek naar een oude volgens mij disney film, waarin een jongetje en een meisje een ijsbeertje redden speelt zich volgens mij af in Canada, heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt,

Ijsbeertje

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3457 stemmen

Een tekenfilm? Zo niet, het deed mij denken aan Alaska (1996)

Ja hoor dat is hem. Hoe vind je zoiets dan. Heb me suf gegoogled. Vriendelijk bedankt in ieder geval!

M'n moeder is ook nog op zoek naar een filmtitel. Deze thriller is naar schatting al 25 jaar oud en gaat over een bijna blind jongentje dat getuige is van een moord. De moordenaar ziet het jongetje echter wegrennen en heeft het dan op hem gemunt. Het speelt zich af in/bij een afgelegen huisje waar de jongen samen met z'n moeder woont. Iemand een idee? Bij voorbaat dank weer!

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8325 stemmen

Klinkt een beetje als Witness, maar dan is het jongetje Amish en volgens mij niet blind.

jaikke

• 3 berichten
  • 3 stemmen

Hoi,

Hoop dat iemand mij kan helpen. Ik zoek een titel van een film die ik laatst heb gezien.

Weet nog veel van het verhaal enzo, alleen ben de titel en acteurs dus kwijt. Anders had ik hem wel gevonden. Zal even een korte beschrijving geven.

Het is een horor film. Het gaat over jongeren die naar een 'opvanghuis' gaan omdat ze thuis problemen hebben met hun ouders. Zo had een jongen het probleem dat hij veel moest eten van zijn moeder. Maar goed, in het gebouw waar de jongeren dan komen is helemaal op geknapt. Behalve een zijde is nog in de oude staat. De jongeren lezen iets over de geschiedenis van het complex. Komen ze er achter dat vroeger die dokter mensen op een dodelijke manier geneestte. Zo worden ze nieuwsgierig en gaan ze kijken in het oude gedeelte. En dan worden ze 1 voor 1 vermoord door die dokter, want zijn lijk was nooit gevonden als ik me niet vergis. Einde van de flim speelt af in het bos waar de moordenaar ook gedood wordt.

Hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben en dat een van jullie mij kan helpen

Bedankt alvast!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.